Створено платформу Science For Ukraine для пошуку можливостей для українських науковців.
Створено платформу Science For Ukraine для пошуку можливостей для українських науковців.
Платформа розроблена групою студентів і науковців-добровольців різних країн світу. Вона покликана збирати та розповсюджувати інформацію щодо можливостей підтримки на університетському, національному та міжнародному рівні для аспірантів і дослідників, безпосередньо пов’язаних з академічними закладами України.
На веб-сайті ScienceForUkraine зацікавлені особи зможуть знайти широкий спектр оплачуваних академічних посад для вчених, можливості академічної мобільності для аспірантів і студентів, а також підібрати тимчасове житло. Зокрема, на сайті представлена інформація про: – стипендії; – дослідницький візит; – часткова/повна зайнятість; – проживання в гуртожитку чи закладі для гостей; – підтримка супроводжуючих членів сім’ї; – офісний простір; – комп’ютер з доступом до мережі інтернет; – доступ до бібліотеки та/або лабораторії.
Європейська асоціація університетів долучається до реформи оцінювання досліджень.
Європейська асоціація університетів долучається до реформи оцінювання досліджень.
Європейська асоціація університетів спільно з Science Europe та Європейською комісією очолює розробку угоди про реформування європейської системи оцінювання досліджень. Це відбуватиметься в рамках ініціативи Європейської комісії з реформування систем оцінювання досліджень як однієї з нових функцій Європейського дослідницького простору (ЄДП).
Планується створити коаліцію організацій, які проводять або фінансують дослідження – національних і регіональних органів з оцінювання та асоціацій дослідників і спонсорів досліджень, а також наукових спільнот та інших інституцій, які готові долучитись до реформ системи оцінювання наукових досліджень.
Реформування відбуватиметься інклюзивно за принципом «знизу догори». При цьому група розробників тісно співпрацюватиме з основною групою, яка представляє різноманіття дослідницької спільноти з усієї Європи. Понад 250 організацій, які вже виявили інтерес до ініціативи, також братимуть участь у цій діяльності.
Перша асамблея зібралась 3 березня 2022 року для обговорення процесу та елементів проєкту угоди. Збори зацікавлених сторін будуть відкритими для нових членів у будь-який час завдяки «відкритій об’яві про зацікавленість». Організації можуть стати частиною асамблеї та приймати участь у процесі розроблення пропозицій. Крім того, представники держав-членів на форумі ЄДП та в Європейському дослідницькому комітеті отримають можливість зробити свій внесок у проєкт угоди.
Оцінка досліджень є однією з трьох основних пріоритетних сфер роботи ЄАУ в галузі відкритої науки поряд з відкритим доступом до наукових результатів у екосистемі справедливих наукових публікацій і дослідницьких даних FAIR.
Президент ЄАУ підкреслив важливість реформ на Європейській конференції «Відкрита Наука 2022 року», на якій у підтримку ініціативи був прийнятий Паризький заклик до оцінювання досліджень. Паралельно з цим Рада ЄАУ нещодавно прийняла Порядок денний ЄАУ Open Science Agenda 2025, спрямований на подальше впровадження відкритої науки у Європі за участі членів ЄАУ та зацікавлених сторін.
ЄАУ планує найближчим часом організувати ряд онлайн-зустрічей з своїми членами з реформування оцінювання досліджень і підготовки проєкту угоди.
Міністерство освіти і науки України запускає інформаційний сервіс Info Science Bot у мережі Телеграм.
Міністерство освіти і науки України запускає інформаційний сервіс Info Science Bot у мережі Телеграм.
Він покликаний оперативно інформувати науковців, інноваторів та стартаперів про актуальні: – новини у сфері науки; – можливості для інноваторів; – події та рішення органів влади та наукової спільноти; – пропозиції для науковців від іноземних університетів та наукових інституцій щодо грантової підтримки, мобільності та тимчасового працевлаштування; – пропозиції щодо підтримки стартапів від Українського фонду стартапів і його партнерів.
В умовах воєнного стану Info Science Bot працюватиме як майданчик для обміну інформацією. В ньому є можливість повідомити про новину.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено публікацію «На хвилях: коригування схем збереження робочих місць в умовах кризи COVID-19».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено публікацію «На хвилях: коригування схем збереження робочих місць в умовах кризи COVID-19».
У документі аналізуються різні підходи урядів країн ОЕСР до корегування тимчасових заходів, прийнятих у відповідь на кризу COVID-19, задля підтримки та збільшення робочих місць. Він містить три ключових тези: – підтримка збереження робочих місць значно скоротилась, але у деяких країнах залишається високою; – підтримка стає все більш спрямованою на робочі місця в компаніях, які найбільше постраждали від пандемії; – фінансові стимули для фірм були підсилені, щоб попередити занадто широке використання підтримки.
У публікації представлена оновлена інформація щодо використання схем збереження робочих місць та аналізуються різні стратегії, які використовуються урядами країн ОЕСР для їх корегування по мірі розвитку кризи.
Встановлено, що після досягнення піку у 20% зайнятості в квітні/травні 2020 року в середньому в країнах ОЕСР використання підтримки знизилося до 1,3% у листопаді/грудні 2021 року. Різні країни використовували різні підходи: одні відміняли заходи підтримки, тоді як інші здійснювали адресну підтримку, або залишили тимчасові заходи без змін. Підтримка, як правило, стає більш цілеспрямованою у тих компаніях, які найбільше постраждали від пандемії, але залишались життєздатними у середньостроковій перспективі.
Звіт доповнює попереднє дослідження, у якому були задокументовані заходи, реалізовані урядами на початку кризи.
Документ належить до серії документів «Заходи політики ОЕСР у відповідь на коронавірус (COVID-19)», в якій зібрані дані, аналіз і рекомендації з цілої низки тем, спрямованих на подолання кризи в сфері охорони здоров’я, економіки та суспільства, полегшення координації та сприяння необхідним глобальним діям при вирішенні цієї величезної колективної проблеми.
Всесвітня організація інтелектуальної власності проводить опитування, присвячене Всесвітньому дню інтелектуальної власності 2022 року.
Всесвітня організація інтелектуальної власності проводить опитування, присвячене Всесвітньому дню інтелектуальної власності 2022 року.
ВОІВ проводить дослідження, як новаторські, енергійні та творчі уми молоді сприяють позитивним змінам. Опитування проводиться в рамках серії заходів кампанії Міжнародного дня інтелектуальної власності на тему «Інтелектуальна власність та молодь: інновації заради майбутнього». Воно присвячене ролі інтелектуальної власності, інновацій та передових технологій у сучасному світі і представлене на 8-ми мовах: англійській, французькій, іспанській, китайській, арабській, російській, японській і португальській. Крім відомостей про респондента, в анкеті пропонується дати відповіді на наступні питання: – я і інтелектуальна політика; – щодо брендів; – щодо технологій і інновацій; – щодо творчості: використання та оплата творчої роботи; – погляд у майбутнє.
Результати опитування сприятимуть розумінню того, як молоді винахідники, автори та підприємці можуть використовувати права інтелектуальної власності для досягнення своїх цілей, отримання доходу, створення робочих місць, розв’язання місцевих і глобальних проблем і підтримки розвитку суспільства та країни. Опитування анонімне і буде доступним до 31 березня 2022 року.
Опитування спрямоване на те, щоб краще зрозуміти відносини респондентів з інтелектуальною власністю, інноваціями та творчістю. Відповіді будуть інформувати та підтримувати розвиток діяльності Всесвітньої організації інтелектуальної власності з залучення молоді.
16 березня 2022 року в Міністерстві юстиції України зареєстровано наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку визнання у вищій і фаховій перед вищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти».
16 березня 2022 року в Міністерстві юстиції України зареєстровано наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку визнання у вищій і фаховій перед вищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти».
Порядок містить загальні положення, подання заяв та ідентифікація результатів неформального та/або інформального навчання, оцінювання та визнання результатів неформального та/або інформального навчання.
Документом визначаються загальні вимоги до процедур визнання у вищій та фаховій передвищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти в межах автономії закладів вищої та фахової передвищої освіти, визначеної спеціальними законами.
Заклади освіти можуть визнавати результати неформального та/або інформального навчання осіб, які: – здобувають фахову передвищу або вищу освіту у цьому закладі освіти за певною освітньою програмою; – переводяться з іншого закладу освіти, з однієї освітньої програми на іншу в межах одного закладу освіти; – поновлюються до складу здобувачів освіти.
Порядок визнання результатів неформального та/або інформального навчання закладу освіти повинен: – визначати вимоги до заяв і документів, що подаються; – містити опис процедур визнання, прав та обов’язків учасників процесу визнання, терміни розгляду заяв щодо визнання, порядок оскарження рішень щодо визнання; – містити перелік обмежень, встановлених закладом освіти щодо визнання результатів неформального та/або інформального навчання; – забезпечувати надійність та якість процедур визнання; – передбачати створення необхідних умов для визнання результатів навчання осіб з особливими потребами; – визначати вимоги щодо забезпечення конфіденційності та дотримання етичних норм поведінки.
Для забезпечення проведення процедур визнання результатів неформального та/або інформального навчання, відповідно до зазначеного Порядку, заклад освіти має розробити власний порядок визнання та самостійно визначити конкретні організаційні та інші аспекти процедур визнання, уповноважити на їх виконання відповідні структурні підрозділи, призначити уповноважених осіб, визначати методи оцінювання та формат оцінювання здобувачів освіти.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено огляд «Що робить доступ студентів до цифрового навчання більш справедливим».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено огляд «Що робить доступ студентів до цифрового навчання більш справедливим».
Інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом для освітніх систем, оскільки вони намагаються покращити освіту та зробити її більш ефективною. Це стало ще більш очевидним і актуальним у зв’язку з пандемією COVID-19.
Виникає питання, якою мірою студенти з різних соціально-економічних прошарків мають доступ до якісного навчання на основі ІКТ. У цілому учні з неблагополучних сімей, як правило, мають менший доступ до можливостей цифрового навчання як удома, так і в школі.
Результати дослідження свідчать, що розподіл викладачів з певними характеристиками у державних і приватних закладах може впливати на доступ студентів до знань. Розглядаються два приклади, що стосуються цифрової самоефективності викладачів та навчання на основі ІКТ.
Документ належить до серії інформаційних бюлетенів з питань «Викладання в фокусі», в якій використовуються дані Міжнародного дослідження викладання та навчання ОЕСР (TALIS) для обговорення питань, які стосуються вчителів і політики відносно вчителів, у стислій і зручній для користувача формі.
Кабінетом Міністрів України ухвалено рішення про особливості акредитації освітніх програм, за якими здійснюють підготовку здобувачі вищої освіти, в умовах воєнного стану. Відповідна постанова від 16 березня 2022 р. №295 опублікована на урядовому порталі.
Кабінетом Міністрів України ухвалено рішення про особливості акредитації освітніх програм, за якими здійснюють підготовку здобувачі вищої освіти, в умовах воєнного стану. Відповідна постанова від 16 березня 2022 р. №295 опублікована на урядовому порталі.
Зважаючи на неможливість проведення повної процедури акредитації освітніх програм Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти в умовах воєнного стану, постановою створюються правові передумови для видачі документів про вищу освіту випускникам закладів вищої освіти у 2022 році.
Документом встановлено, що строк дії сертифікатів закладів вищої освіти про акредитацію спеціальностей і напрямів підготовки та сертифікатів про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, що були чинними на 24 лютого 2022 р., продовжується до 1 липня року, наступного за роком припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Крім того, Національному агентству із забезпечення якості вищої освіти тимчасово дозволяється проведення акредитації освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, у віддаленому (дистанційному) режимі, а також ухвалення рішення про умовну (відкладену) акредитацію освітніх програм без проведення або з частковим проведенням акредитаційної експертизи без оплати вартості акредитації закладом вищої освіти.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено огляд «Глобальне потепління, забруднення та когнітивні процеси: вплив високих рівнів забруднення та температури на когнітивні здатності впродовж усього життя».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено огляд «Глобальне потепління, забруднення та когнітивні процеси: вплив високих рівнів забруднення та температури на когнітивні здатності впродовж усього життя».
У документі зазначається, що глобальне потепління та забруднення повітря загрожують здоров’ю людей, економічному процвітанню та накопиченню людського капіталу. Наводяться емпіричні дані про вплив несприятливих умов оточуючого середовища на когнітивні функції, зроблений акцент на забрудненні оточуючого середовища та високих температурах.
Кількісно оцінено як прямі, так її опосередковані ефекти кумулятивного впливу несприятливих умов на когнітивні функції, від внутрішньоутробного розвитку до похилого віку. Встановлено, що дія забруднюючих речовин і високих температур має економічно значущі наслідки як для окремих осіб, так і для суспільства в цілому у зв’язку зі скороченням накопичення людського капіталу.
Наведено докази того, що несприятливі умови оточуючого середовища призводить до зростання нерівності в освітніх можливостях як між країнами, так і між соціально-економічними групами всередині країн. Розглядаються механізми, які лежать в основі цих ефектів, а також аналізуються політики, які можуть пом’якшити негативний вплив несприятливих умов на когнітивні функції.
Документ належить до серії матеріалів «Робочі документи ОЕСР з соціальних питань, зайнятості та міграції», яка покликана надати широкому колу читачів вибрані дослідження ринку праці, соціальної політики та міграції, підготовлені для використання в рамках ОЕСР.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднена публікація «Вимірювання жорсткості екологічної політики у країнах ОЕСР: оновлення комплексного показника EPS ОЕСР».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднена публікація «Вимірювання жорсткості екологічної політики у країнах ОЕСР: оновлення комплексного показника EPS ОЕСР».
У документі зазначається, що світ стикається зі зростаючим екологічним тиском у кількох сферах, які впливають на людське життя та економіку, зміну клімату та забруднення повітря. Зміна клімату є екзистенційною загрозою, що створює серйозні ризики для людей та суспільства в цілому, прикладом чого є збільшення частоти та інтенсивності екстремальних погодних явищ. Економічні втрати від стихійних лих, пов’язаних з погодою, у 2017 році оцінювались у 470 млрд дол. США.
Крім зміни клімату, забруднення повітря є також серйозною загрозою для життя людей у всьому світі. За оцінками Організації охорони здоров’я, дев’ять із десяти осіб у світі проживають у районах, де рівень забруднення повітря вищий за норму. Високий рівень забруднення повітря є серйозною загрозою для здоров’я людини, щорічно забираючи 7 млн життів.
По мірі того, як країни проводять більш жорстку екологічну політику, потреба в інструментах для її аналізу стає все більш гострою. Композитний індекс жорсткості екологічної політики ОЕСР став широко використовуваним інструментом для вивчення політики й отримав визнання з моменту його створення у 2014 році.
У звіті оновлено індекс EPS за три десятиліття з 1990 по 2020 рік сорока країн у розрізі 13 інструментів політики з акцентом на зміну клімату та пом’якшення наслідків забруднення повітря. Додано новий субіндекс, який вимірює силу політики технічної підтримки та доповнює існуючу структуру ринкових і неринкових субіндексів.
Подальша робота у контексті Міжнародної програми дій ОЕСР з питань клімату, може призвести до розширення індексу, який охоплюватиме додаткові інструменти політики, неринкові інструменти, що регулюють викиди парникових газів, додаткові політики підтримки впровадження технологій.
Документ належить до серії матеріалів «Робочі документи Департаменту економіки ОЕСР», які охоплюють весь спектр роботи департаменту, в тому числі економічну ситуацію, аналіз політики та прогнози, фіскальну політику, державні витрати та оподаткування, структурні питання, міграцію, оточуюче середовище, людський капітал, житло, торгівлю та інвестиції, ринки праці, реформу регулювання, конкуренцію, охорону здоров’я та інші питання.
All accounts on the NRA website go through a standard registration procedure and are verified. However, in order to obtain additional features, such as publishing open reviews of academic texts, verification by affiliation is required.
To obtain the status “verified”, you must change your primary email address to a corporate one, which is tied to a scientific or educational institution.
For example: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
After confirming your corporate email address, your account will be automatically verified by affiliation.
If your email address is corporate, but your account does not have a verification mark, you need to write to us at the email address NRAT@ukrintei.ua. After verification, we will add your address to the database, and your account will be verified.
After completing the verification procedure for affiliation, you can change the primary email address to a convenient one for you, without losing your status during the current verification.
You only need to verify for affiliation once.
* We use corporate addresses from the Unified State Database on Education and the State Register of Scientific Institutions Supported by the State
Search Instructions
To search for news published on the official website of NRАT in the “News” section, you need to enter one word, several words, or an exact phrase in the search field. Different terms are separated by spaces.
The search is performed everywhere – in the title and the news text.
For a more comprehensive result, it is recommended to use word stems (parts of words without endings).
When using multiple words for the search, they are combined using one of the logical methods described below.
By default, the logical connector “and” is used. In this case, search results will include all news releases that contain the specified words, even if they are located separately from each other and are in different parts of the text.
Example: Search phrase: OECD report. Search result: all news containing the words “report” and “OECD” in the text and in the title, both together and separately.
If a phrase or phrase is enclosed in quotation marks (“), the results will include all publications where this exact phrase or phrase is found.
Example: Search phrase: “OECD report.” Search result: all news containing the exact phrase “OECD report.”
If you know the publication date of the news or are interested in a specific time frame in which they were published on the website, you can select such a date or date range in the additional field that looks like a calendar. The date is entered in the format year-month-day and confirmed by clicking on the corresponding date in the calendar dropdown. You can enter a date or choose one by browsing through the calendar by months and years. By default, the interval starts from the oldest date (2018-01-23) and ends with the current date.
You can also use one or more hashtags, which are located under the search field on the right side of the “News” page.
Please note: The search for academic texts is carried out in a separate search window at the following link https://nrat.ukrintei.ua/searchdb.