Законодавчі зміни у процесі атестації кадрів вищої кваліфікації

Законодавчі зміни у процесі атестації кадрів вищої кваліфікації

30 березня 2021 року Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких Законів України щодо присудження наукових ступенів».

30 березня 2021 року Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких Законів України щодо присудження наукових ступенів».

Документ стосується присудження наукових ступенів та покликаний розблокувати процес захисту дисертацій на здобуття ступенів кандидата та доктора наук. Здобувачі можуть захищатись у постійно діючих докторських спеціалізованих вчених радах без встановлення обмежувальних термінів. Також удосконалюється процес атестації кадрів на здобуття ступеня доктора філософії. Він вносять зміни до ряду Законів України, – «Про вищу освіту», «Про освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про фахову передвищу освіту». 

Детальніше: https://bit.ly/3frkWyhhttps://www.rada.gov.ua/news/Povidomlennya/205872.html  

Фото: МОН

2021-03-30
Share
Обговорення Рамки цифрової компетентності для громадян

Обговорення Рамки цифрової компетентності для громадян

Міністерство цифрової трансформації України оприлюднило Рамку цифрової компетентності для громадян та закликає  усіх зацікавлених осіб до широкого громадського та експертного обговорення. 

Міністерство цифрової трансформації України оприлюднило Рамку цифрової компетентності для громадян та закликає  усіх зацікавлених осіб до широкого громадського та експертного обговорення. 

Рамка цифрової компетентності являє собою інструмент, який буде використовуватись для покращення рівня цифрових компетентностей громадян, при формуванні державної політики та плануванні освітніх ініціатив із підвищення цифрової грамотності та ознайомлення із IT- сервісами. 

За основу взято відповідну Рамку для громадян ЄС (DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens). Їх було адаптовано до вітчизняних реалій (національні, культурні, освітні та економічні особливості України), ураховані рекомендації експертів та міжнародних інституцій. Рамка містить 4 виміри, 6 сфер, 30 компетентностей та 6 рівнів володіння цифровими навичками.

З описом рамки цифрової компетентності для громадян України можна ознайомитись на сайті Мінцифри.

Детальніше: https://bit.ly/3rvV7PT, https://bit.ly/3rBs8KL, https://bit.ly/3dkhlzr 

Фото: Скріншот

2021-03-30
Share
Премія ЮНЕСКО-Калінга за популяризацію науки

Премія ЮНЕСКО-Калінга за популяризацію науки

Оголошено прийом заявок на участь у конкурсі на здобуття спільної премії ЮНЕСКО-Калінга за популяризацію науки.

Оголошено прийом заявок на участь у конкурсі на здобуття спільної премії ЮНЕСКО-Калінга за популяризацію науки.

Організатори конкурсу: ЮНЕСКО, Фонд Калінга, Уряд Індії. 

Премія ЮНЕСКО за популяризацію науки є міжнародною премією, яка присуджується за винятковий внесок окремої особи у передачу суспільству знань про досягнення науки та сприяння її популяризації. Вона є найстарішою премією ЮНЕСКО (заснована у 1951 році) і фінансується Фондом Калінга та Урядом Індії. Присуджується особам, які мали визначну кар’єру письменника, редактора, лектора, програмного директора, режисера веб-програм, продюсера фільму, що допомагали інтерпретувати науку, дослідження та технології, перетворюючи їх у інформацію, зрозумілу для широких верств населення. 

Кандидати можуть бути номіновані будь-якою неурядовою організацією, яка є офіційним партнером ЮНЕСКО і працює у галузі науки. Лауреат премії отримає грошову винагороду 40 тис. дол. США та срібну медаль ЮНЕСКО імені Альберта Ейнштейна. 

Умови конкурсу представлені на вебсайті ЮНЕСКО.

Подати заявку можна до 17 травня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3rGusAg, https://en.unesco.org/prizes/kalinga 

Фото: Скріншот

2021-03-30
Share
Моделі управління європейськими університетськими альянсами

Моделі управління європейськими університетськими альянсами

На сайті Європейської асоціації університетів оприлюднено дослідження на тему «Моделі управління європейськими університетськими альянсами».

На сайті Європейської асоціації університетів оприлюднено дослідження на тему «Моделі управління європейськими університетськими альянсами».

Це перша публікація нової серії EUA, присвячена аналізу стану розвитку університетського управління, в якій вивчається структура управління Європейськими університетськими альянсами, утвореними в рамках Європейської університетської ініціативи ЄС. У документі представлено порівняльний огляд складних структур управління альянсами, досліджено їх здатність зберігати стійкість впродовж періоду реалізації проекту, залишаючись при цьому актуальним для своїх членів.

Аналіз, проведений експертами,  дозволив ідентифікувати  виклики, які впливають на якість управління альянсами, та визначити умови, необхідні для підтримання фінансової спроможності університетів, забезпечення співпраці та узгодження  політик зі стратегічними пріоритетами інституцій.  

Детальніше: https://bit.ly/31xgshn, https://bit.ly/3rAiCrc 

Фото: Скріншот

2021-03-30
Share
Оголошення про захист на здобуття наукового ступеня

Оголошення про захист на здобуття наукового ступеня

Міністерством освіти і науки України 22 березня 2021 року відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 р. № 943, оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Міністерством освіти і науки України 22 березня 2021 року відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 р. № 943, оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Детальніше: https://bit.ly/2PNmWmp 

2021-03-30
Share
Україна приєдналася до Боннської заяви щодо свободи наукових досліджень

Україна приєдналася до Боннської заяви щодо свободи наукових досліджень

Міністерство освіти і науки України приєдналось до Боннської заяви, – спільної декларації країн Європейського дослідницького простору щодо свободи наукових досліджень та вільного руху дослідників. 

Міністерство освіти і науки України приєдналось до Боннської заяви, – спільної декларації країн Європейського дослідницького простору щодо свободи наукових досліджень та вільного руху дослідників. 

Боннська заява була ініційована Федеральним міністерством освіти і науки Німеччини під час головування ФРН у Раді Європейського Союзу та прийнята 20 жовтня 2020 року у м. Бонн під час  Міністерської конференції з питань Європейського дослідницького простору. 

Метою Декларації є визначення чіткої позиції щодо захисту академічної свободи в межах Європи. Документом встановлено принципи та цілі наукових досліджень, визнано їх в якості основи міжнародного співробітництва у галузі науки, досліджень та інновацій.

Підписання відбулось у березні 2021 року в рамках 13-го засідання українсько-німецької робочої групи з науково-технологічного співробітництва. 

Детальніше: https://bit.ly/3cz6nXH, https://bit.ly/3wn9muj   

Фото: Скріншот

2021-03-29
Share
Глобальна мережа міст ЮНЕСКО, що навчаються

Глобальна мережа міст ЮНЕСКО, що навчаються

До Глобальної мережі міст ЮНЕСКО, що навчаються, створеної Інститутом ЮНЕСКО з освіти впродовж життя, входять 3 українських міста – Мелітополь, Нікополь, Новояворівськ.

До Глобальної мережі міст ЮНЕСКО, що навчаються, створеної Інститутом ЮНЕСКО з освіти впродовж життя, входять 3 українських міста – Мелітополь, Нікополь, Новояворівськ.

Глобальна мережа міст ЮНЕСКО, що навчаються, створена з метою сприяння спільнотам міст у розширенні індивідуальних прав і можливостей особистості у навчанні протягом життя і, як наслідок, – розвитку соціальної згуртованості та підтримки економічного зростання міст, регіонів і країн. Мережа допомагає діалогу між містами у питаннях політики, сприяє встановленню зв’язків і партнерських відносин, забезпечує розвиток потенціалу, розробку засобів заохочення й визнання прогресу.

Міста, що навчаються:
– ефективно мобілізують свої ресурси у кожному секторі для сприяння інклюзивному навчанню від базової до вищої освіти;
– підтримують навчання у сім’ях та громадах;
– полегшують навчання на робочому місці;
– розширюють використання сучасних технологій навчання;
– підвищують якість та досконалість у навчанні;
– виховують культуру навчання протягом усього життя.

Навчання впродовж життя закладає основу для стійкого соціального, економічного та екологічного розвитку. Дослідження показали, що ті, хто навчаються впродовж життя, краще підготовлені для адаптації до змін у своєму середовищі. Навчання протягом усього життя та суспільство, що навчається, відіграють життєве важливу роль у розширенні прав і можливостей громадян та здійсненні переходу до стійких суспільств.

Учасники мережі підтримують Цілі сталого розвитку, роблячи акцент на ЦCР 4 “Забезпечення всеохоплюючої і справедливої якісної освіти та заохочення можливості навчання впродовж усього життя для всіх” та ЦСР 11 “Забезпечення відкритості, безпеки, життєстійкості й екологічної стійкості міст і населених пунктів”.

Детальніше: https://uil.unesco.org/lifelong-learning/learning-cities, https://bit.ly/39tQeRs

Фото: ЮНЕСКО

2021-03-29
Share
Громадське обговорення проєкту наказу МОН щодо затвердження Критеріїв конкурсного відбору виконавців державного замовлення на підготовку магістрів

Громадське обговорення проєкту наказу МОН щодо затвердження Критеріїв конкурсного відбору виконавців державного замовлення на підготовку магістрів

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт наказу МОН «Про затвердження Критеріїв конкурсного відбору виконавців державного замовлення на підготовку магістрів на основі раніше здобутого освітнього ступеня бакалавра у закладах вищої освіти державної форми власності, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки, та закладах вищої освіти приватної форми власності».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт наказу МОН «Про затвердження Критеріїв конкурсного відбору виконавців державного замовлення на підготовку магістрів на основі раніше здобутого освітнього ступеня бакалавра у закладах вищої освіти державної форми власності, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки, та закладах вищої освіти приватної форми власності».

Проєкт наказу підготовлений з метою визначення механізмів, порядку організації та проведення процедури розміщення державного замовлення на підготовку магістрів.

Документ визначає, що конкурсний відбір виконавців державного замовлення та розміщення державного замовлення на підготовку магістрів проводить конкурсна комісія МОН за спеціальностями (в окремих випадках – за предметними спеціальностями та спеціалізаціями окремих спеціальностей, визначеними наказами МОН) та формами здобуття вищої освіти на підставі визначених критеріїв.

У конкурсному відборі можуть брати участь ЗВО державної форми власності, що належать до сфери управління МОН та заклади вищої освіти приватної форми власності, що своєчасно подали заяву. Відокремленим структурним підрозділам та територіально відокремленим структурним підрозділам закладів вищої освіти державне замовлення на підготовку магістрів не надається.

Претенденти повинні забезпечити:
– наявність ліцензії за другим (магістерським) рівнем вищої освіти або для певних освітніх програм, що передбачає присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання;
– оголошення прийому вступників на конкурсні пропозиції;
– верифікацію в ЄДЕБО відкритих та фіксованих конкурсних пропозицій, створених відповідно до вимог Умов прийому на поточний рік;
– подання довідки про встановлення вартості освітніх послуг з урахуванням законодавства про індикативну собівартість;
– подання довідки про діяльність учасника.

Визначення обсягу державного замовлення проводиться пропорційно конкурсному балу за спеціально встановленою формулою розрахунку. Результати засідання конкурсної комісії розміщуються на офіційному сайті МОН.

Зауваження та пропозиції можна подати  до МОН до 9 квітня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3ruZFGt, https://bit.ly/3rDJ2IL   

2021-03-29
Share
20 років Європейській асоціації університетів

20 років Європейській асоціації університетів

Рішення про створення EUA було прийняте під час Установчої Генеральної Асамблеї 29-30 березня 2001 року. Двадцять років тому члени Асоціації європейських університетів та Конфедерації ректорських конференцій Європейського Союзу об’єднали зусилля для створення нової організації – Європейської асоціації університетів як єдиного у Європі представницького органу для всіх учасників сектору вищої освіти, університетів та їх національних асоціацій. 

Асоціація закликає до різних святкових активностей, включаючи короткі відеозвернення, листи, програми заходів, звіти про досягнення, дискусії щодо майбутнього Асоціації, її  нової стратегії, яку було прийнято у минулому році, а також перспектив університетського сектору на період до 2030 року.

Подати свої пропозиції щодо організації святкування можуть усі бажаючі до 31 серпня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3m3CgKY, https://bit.ly/2QFox1h, https://bit.ly/3u41U58, https://bit.ly/2Pkaa23 

Фото: EUA

2021-03-29
Share
Європейський освітній простір

Європейський освітній простір

Європейська Комісія підтримує ініціативи зі сприяння розвитку Європейського освітнього простору, оскільки їх реалізація надасть можливість молоді скористатись найкращою освітою та професійною підготовкою для пошуку роботи по всій Європі. 

Європейська Комісія підтримує ініціативи зі сприяння розвитку Європейського освітнього простору, оскільки їх реалізація надасть можливість молоді скористатись найкращою освітою та професійною підготовкою для пошуку роботи по всій Європі. 

Ключовий документ щодо побудови Європейського освітнього простору було оприлюднено 30 вересня 2020 року на сайті Європейської комісії. У ньому визначено шляхи формування та розвитку Європейського освітнього простору на період до 2025 року й акцентовано на переході освіти та підготовки кадрів до цифрової ери. 

Перший пакет заходів щодо формування європейського освітнього простору включає: ключові компетентності для навчання впродовж життя; цифрові навички; спільні цінності та інклюзивна освіта. Другий пакет ініціатив стосується ролі освіти, молоді та культури у побудові майбутнього Європи через реалізацію програми Еразмус +, політичну співпрацю в галузі освіти та професійної підготовки, підтримку реформ, цілеспрямоване використання європейських фондів.

Ініціативи комісії, зокрема, які полягають у наступному: 
– проведення часу за кордоном для навчання та саме навчання повинно стати нормою;
– кваліфікація школи та вищої освіти повинна бути визнана в усьому ЄС;
– знання двох мов на додаток до рідної має бути стандартним;
– кожен повинен мати можливість отримати високоякісну освіту, незалежно від свого соціально-економічного походження;
– люди повинні мати сильне почуття ідентичності європейця, європейської культурної спадщини та її різноманітності.

Детальніше: https://bit.ly/3u5G954, https://bit.ly/2PKOigs, https://bit.ly/2PDOFcr, https://bit.ly/3rzqB82, https://bit.ly/2QH79cu

2021-03-29 

Фото: Скріншот

2021-03-29
Share