Єврокомісія оголосила переможців Horizon Impact Award 2020

Єврокомісія оголосила переможців Horizon Impact Award 2020

Європейська Комісія оголосила переможців другого видання Horizon Impact Award – премії для проєктів, що фінансуються ЄС, які мали значний вплив на суспільство в Європі та за її межами.

Європейська Комісія оголосила переможців другого видання Horizon Impact Award – премії для проєктів, що фінансуються ЄС, які мали значний вплив на суспільство в Європі та за її межами.

Проєкти-переможці сприяли зменшенню викидів СО2, запропонували перший прозорий дисплей, допомогли покращити якість життя дітей із серцевою недостатністю, створили інноваційні технології для збереження природи, підтримали збереження європейської спадщини завдяки новим технологіям перекладу історичних рукописів.

Переможців премії було оголошено у Брюсселі під час Європейських днів досліджень та інновацій. Кожен з переможців отримає 10 000 євро.

Детальніше: https://bit.ly/303dUHBhttps://bit.ly/2GhZP20, https://bit.ly/3i0VLAf 

Фото: ЄК

2020-09-25
Share
Нова функція сервісу Unicheck

Нова функція сервісу Unicheck

Sorry, this entry is only available in Українська. Сервіс Unicheck, який широко використовується закладами вищої освіти та науковими видавництвами України, повідомив про нововведення. 

Sorry, this entry is only available in Українська.

Сервіс Unicheck, який широко використовується закладами вищої освіти та науковими видавництвами України, повідомив про нововведення. 

Для покращення процесу спілкування між студентами та викладачами до сервісу додано функцію «Коментарі». Відтепер під час перевірки тексту на наявність текстових збігів можна зробити необхідні нотатки, помітивши необхідний фрагмент тексту. Це на думку розробників спростить онлайн-комунікацію та дозволить викладачам витрачати менше часу на рутинну роботу. 

Детальніше: https://bit.ly/3305Nxa 

2020-09-25
Share
Глобальний перехід до відкритої науки

Глобальний перехід до відкритої науки

Європейська асоціація університетів (EUA) приєдналася до Глобального партнерства ЮНЕСКО щодо відкритої науки. Мета цього партнерства – сприяти досягненню глобального консенсусу щодо переходу до відкритої науці й прийняття Рекомендації ЮНЕСКО щодо відкритої науки у 2021 році.

Європейська асоціація університетів (EUA) приєдналася до Глобального партнерства ЮНЕСКО щодо відкритої науки. Мета цього партнерства – сприяти досягненню глобального консенсусу щодо переходу до відкритої науці й прийняття Рекомендації ЮНЕСКО щодо відкритої науки у 2021 році.

EUA прагне долучитися до процесу розробки документа в рамках глобальних консультацій, організованих ЮНЕСКО. Асоціація вважає, що перехід до відкритої науки спричинить системні, культурні та технічні реформи. Ці зміни стануть невід’ємною частиною майбутнього світових досліджень та інновацій. Вони не можуть розглядатися у відриві від керівних принципів, подібних до тих, які містяться у Рекомендації ЮНЕСКО про науку і дослідників (2017).

EUA підтримує вироблення єдиного підходу як способу стійкого переходу до відкритої науці. На глобальному рівні важливо, щоб відкрита наука не збільшувала існуючі проблеми, а сприяла їх усуненню. Тому рекомендації ЮНЕСКО мають грунтуватись на принципах інклюзивності й справедливості.

Детальніше: https://bit.ly/3mR6iS6, https://en.unesco.org/science-sustainable-future/open-science/, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000263618.locale=en 

2020-09-25
Share
Музей науки відкрито у тестовому режимі

Музей науки відкрито у тестовому режимі

24 вересня 2020 року Мала академія наук України у тестовому режимі відкрила Музей науки. Він знаходиться у павільйоні №23 «Наука» на території ВДНГ у Києві. Тестовий режим роботи музею триватиме до 2 жовтня 2020 року.

24 вересня 2020 року Мала академія наук України у тестовому режимі відкрила Музей науки. Він знаходиться у павільйоні №23 «Наука» на території ВДНГ у Києві. Тестовий режим роботи музею триватиме до 2 жовтня 2020 року.

Тут можна ознайомитись із науковими відкриттями,  дослідженнями та новими технологіями, що пов’язані з повсякденним життям. Завдяки співпраці Малої академії наук України з Міжнародною асоціацією науково-технологічних центрів (ASTC) у музеї є експонати із США, Канади, Великої Британії, Швеції та Польщі. Основою Музею є освітні програми для відвідувачів різного віку: від турів для вчителів і захопливих наукових шоу – до відкритих лекцій та навчальних програм.Тут можна власноруч зібрати міст Леонардо да Вінчі, запустити блискавки в котушці Тесли, дослідити, як із піску створюють мікрочіпи тощо.

Детальніше: https://bit.ly/3i6l0RI, https://bit.ly/36gTOgH 

Фото: НЦ “Мала академія наук”

2020-09-25
Share
Новий навчальний серіал «Доступ до публічної інформації»

Новий навчальний серіал «Доступ до публічної інформації»

24 вересня 2020 року Міністерство цифрової трансформації України за підтримки Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та Національного агентства України з питань державної служби презентували освітній серіал «Доступ до публічної інформації»

24 вересня 2020 року Міністерство цифрової трансформації України за підтримки Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та Національного агентства України з питань державної служби презентували освітній серіал «Доступ до публічної інформації»

Серіал вже доступний на платформі «Дія.Цифрова освіта». Він покликаний підвищити рівень обізнаності державних службовців щодо законодавства у сфері доступу до публічної інформації.  Створення серіалу –  результат стратегічного партнерства із ПРООН в Україні, націленого на розвиток електронної демократії та покращення цифрової грамотності в Україні. 

Слухачі, які успішно пройдуть навчання, отримають сертифікат обсягом 0,2 кредиту ЄКТС.

Детальніше: https://bit.ly/362LVvrhttps://bit.ly/3j3Ngpk 

2020-09-25
Share
Щодо ефективності програм та інструментів підтримки інновацій в Україні

Щодо ефективності програм та інструментів підтримки інновацій в Україні

Агенція європейських інновацій запрошує долучитись до опитування щодо ефективності наявних програм та інструментів підтримки інновацій в Україні на всьому ланцюгу створення інновацій від ідеї до ринку. Відповіді респондентів важливі, оскільки дозволять підготувати пропозиції з удосконалення програм, сервісів та інструментів підтримки інновацій в Україні.

Агенція європейських інновацій запрошує долучитись до опитування щодо ефективності наявних програм та інструментів підтримки інновацій в Україні на всьому ланцюгу створення інновацій від ідеї до ринку. Відповіді респондентів важливі, оскільки дозволять підготувати пропозиції з удосконалення програм, сервісів та інструментів підтримки інновацій в Україні.

З урахуванням отриманих результатів будуть підготовлені рекомендації для структур влади, донорів та широкого кола організацій.Анкету можна заповнити до 1 жовтня 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/367SsVy

2020-09-25
Share
Лекції про науку для підлітків від Science Teens Platform

Лекції про науку для підлітків від Science Teens Platform

29 вересня 2020 року стартує серія осінніх лекцій про науку для підлітків.

29 вересня 2020 року стартує серія осінніх лекцій про науку для підлітків.

Організатор – Inscience. 

Під час лекцій будуть розглядатись такі теми:

– «Атмосфера – повітряна ковдра планети та передумова життя на Землі» (29 вересня 2020 року);

– «The anatomy of discovery. How I heard a heartbeat in space» (7 жовтня 2020 року). 

Для участі необхідна попередня реєстрація.

Детальніше: https://bit.ly/2RUQSOB, https://bit.ly/334f5bP 

Фото: МОН

2020-09-24
Share
WIPO Pearl

WIPO Pearl

До термінологічної бази даних WIPO Pearl додано біля 1,5 тис. нових термінів, пов’язаних з COVID-19. Це важливо для винахідників, які здійснюють пошук нових ліків від коронавірусної інфекції та засобів її діагностики. 

До термінологічної бази даних WIPO Pearl додано біля 1,5 тис. нових термінів, пов’язаних з COVID-19. Це важливо для винахідників, які здійснюють пошук нових ліків від коронавірусної інфекції та засобів її діагностики. 

WIPO Pearl надає доступ до наукових і технічних термінів, отриманих з патентних документів, що сприяє коректному використанню термінів різними мовами, полегшує пошук та обмін науковими й технічними знаннями.

Відтепер WIPO Pearl містить 147 основних кластерів понять, пов’язаних із COVID-19. В основному вони належать до таких галузей знань, як біологія, медицина (епідеміологія й діагностика), охорона здоров’я. Кожен кластер містить терміни англійською, арабською, іспанською, китайською, корейською, німецькою, португальською, російською, французькою та японською мовами, які є офіційними мовами Міжнародної патентної системи ВОІВ. Терміни включені до окремого глосарію, представленого на веб-сайті WIPO Pearl. Колекція термінів з напряму COVID-19 пов’язана з базою даних PATENTSCOPE: пошуковий запит, сформований з глосарію або з додатку WIPO Pearl (мовний пошук або пошук на понятійній карті) дозволяє «в один клік» отримати посилання на патенти, що містять відповідні терміни на будь-якій з 10 мов.

Оскільки терміни, пов’язані з COVID-19, наразі мають особливо важливе значення, ВОІВ надала доступ до їх безкоштовного скачування.

Детальніше: https://bit.ly/32ZgIHJ, https://wipopearl.wipo.int/en/linguistic 

Фото: ВОІВ

2020-09-24
Share
Пріоритети МОН: Реформа державного управління та цифровізація освітньої сфери

Пріоритети МОН: Реформа державного управління та цифровізація освітньої сфери

22 вересня 2020 року відбулось установче засідання Спільного консультативного комітету із забезпечення ефективної роботи Команди підтримки реформ за участю представників Міністерства освіти і науки.

22 вересня 2020 року відбулось установче засідання Спільного консультативного комітету із забезпечення ефективної роботи Команди підтримки реформ за участю представників Міністерства освіти і науки.

Вже понад рік Команда підтримки реформ (RST) проєкту «Архітектура реформ України» допомагає МОН реалізувати дві пріоритетні секторальні реформи: загальної середньої освіти (Нова українська школа) та професійної (професійно-технічної) освіти.

Учасники заходу обговорили створення Спільного консультативного комітету, що сприятиме підвищенню ефективності діяльності RST, удосконаленню процесу координації секторальних реформ у сфері освіти, а також забезпеченню сталого розвитку інституційного потенціалу МОН.

Детальніше: https://bit.ly/360AqER 

Фото: МОН

2020-09-24
Share
ЮНЕСКО розробляє етичні аспекти використання штучного інтелекту

ЮНЕСКО розробляє етичні аспекти використання штучного інтелекту

Міжнародними експертами ЮНЕСКО підготовлений проект рекомендацій щодо етичних аспектів використання штучного інтелекту, який нещодавно був розісланий 193 державам-членам організації. Він буде обговорюватись з метою підготовки остаточного прийняття на Генеральній конференції ЮНЕСКО у листопаді 2021 року.

Міжнародними експертами ЮНЕСКО підготовлений проект рекомендацій щодо етичних аспектів використання штучного інтелекту, який нещодавно був розісланий 193 державам-членам організації. Він буде обговорюватись з метою підготовки остаточного прийняття на Генеральній конференції ЮНЕСКО у листопаді 2021 року.

Ініціатива щодо підготовки такого документу з’явилась ще у березні 2019 року, завдяки чому  ЮНЕСКО змогла доручити розроблення ідеї 24-м відомим фахівцям, які мають багатодисциплінарний досвід в області етики штучного інтелекту. Згодом ЮНЕСКО провела ряд комплексних консультацій з метою з’ясування позиції широкого кола зацікавлених сторін: експертів зі 155 країн, громадськості (за допомогою глобального онлайн-опитування), установ ООН, крупних галузевих компаній (Google, Facebook, Microsoft), академічного сектору (від Стенфордського університету до Китайської академії наук). 

Це надзвичайно важливо, адже останнім часом з’явилось надзвичайно багато рішень, заснованих на штучному інтелекті (ШІ), зокрема – для виявлення випадків контакту з людьми, у яких тест на COVID-19 виявився позитивним, прискорення пошуку вакцини, розвитку телемедицини, дистанційного навчання, мобілізації безпілотних літальних апаратів для доставки медичного обладнання тощо.  Відповідно стала нагальною потреба у єдиному нормативному документі. 

Рекомендація ЮНЕСКО вводить ряд ключових понять:

– відповідність – технології штучного інтелекту не повинні перевищувати заздалегідь встановлені межі для досягнення законних цілей або завдань і повинні відповідати контексту;

– нагляд і рішучість з боку людини – люди несуть етичну та юридичну відповідальність на всіх етапах життєвого циклу систем ШІ;

– захист навколишнього середовища та світу –  системи ШІ повинні сприяти мирній взаємодії усіх живих істот та поважати природне середовище, особливо – при видобутку природних ресурсів;

– гендерна інтеграція – технології ШІ не повинні відтворювати гендерну нерівність.

ЮНЕСКО надаватиме допомогу державам-членам у розробці їх власних систем оцінки етичного впливу та у виробленні стратегій запобігання ризиків, а також заходів щодо пом’якшення наслідків і моніторингу етичного використання ШІ.

Крім формування міжнародного консенсусу з даного питання, експерти ЮНЕСКО пропонують державам-членам і зацікавленим сторонам підвищувати рівень інформованості широкої громадськості й постійно наголошувати на важливості освіти кожної людини з питань цифрових прав.

Детальніше: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373434, https://en.unesco.org/artificial-intelligence 

2020-09-24
Share