За результатами пошуку знайдено:

записів - 2127

сторінок - 213

Корисні поради науковцям

Корисні поради науковцям

У бібліотеці КПІ розробили корисні поради щодо наукової комунікації.

У бібліотеці КПІ розробили корисні поради щодо наукової комунікації.

Вони стосуються роботи з джерельною базою, спілкування у науковому середовищі, просування власних надбань та відповідають на питання:

– як шукати, зберігати та опрацьовувати джерельну базу наукового дослідження?

– як налагодити ефективну комунікацію з науковою спільнотою для написання спільних досліджень та спілкування?

– як створити чи актуалізувати авторський профіль в пошуковій системі Google Scholar, базі даних Scopus або на платформі MendeleyWeb?

– як ідентифікувати Ваш науково-дослідницький доробок та зробити його прозорим і доступним?

Поради та інструкції доступні в електронному архіві ElAKPI.

Детальніше: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/2095

2020-08-04
Поширити
Віддалена робота – постійна характеристика робочого середовища майбутнього

Віддалена робота – постійна характеристика робочого середовища майбутнього

Поширення віддаленого формату роботи може стати постійною характеристикою робочого середовища майбутнього.

Поширення віддаленого формату роботи може стати постійною характеристикою робочого середовища майбутнього.

Цьому сприяє досвід, накопичений у цій сфері під час кризи COVID-19. До кризи рівень залученості до роботи онлайн істотно відрізнявся по країнах, секторах економіки, професіях і компаніях. Так, у Словаччині та Туреччині онлайн було зайнято близько 20% працівників, а у Фінляндії, Швеції, Данії – 47-50%. У період пандемії виникла необхідність у політичних заходах для стимулювання упровадження такого формату. У довгостроковій перспективі робота онлайн має потенціал для суттєвого зростання із супутнім підвищенням продуктивності праці, добробуту працівників, зниженням регіонального нерівності.

Проте, загальний ефект від розширення сфери онлайн-зайнятості неоднозначний і несе у собі низку ризиків для сфери інновацій та задоволеності працівників. Зокрема, ризики для інноваційної діяльності обумовлені тим, що інновації залежать від обміну знаннями, якому в даний час більше сприяє робота співробітників в одному фізичному просторі. Ризики для задоволеності працівників можуть полягати у роботі на самоті, «прихованих свехурочних», ускладненні у розподілі часу на працю та особисте життя, невідповідною для роботи обстановці.

Щоб мінімізувати такі ризики, ОЕСР рекомендує регуляторам залишати можливість вибору для працівників: переводитися на віддалену роботу або працювати у традиційному форматі.

Ключову роль в питанні недопущення погіршення добробуту працівників, зайнятих онлайн, відіграє співпраця між соціальними партнерами. Рекомендується сприяти поширенню передового управлінського досвіду, навичок самостійного управління робочим часом, а також навичок у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, інвестицій у домашні офіси та створення інфраструктури для швидкого і надійного широкосмугового доступу в Інтернет.

ОЕСР рекомендує наступні заходи для підвищення продуктивності роботи онлайн:

1) підтримка інвестицій в інфраструктуру зв’язку, оновлення систем ІКТ, просування роботи онлайн як способу знизити соціальне і регіональна нерівність;

2) подолання культурних і правових бар’єрів, у т.ч. шляхом просування права на вибір між роботою онлайн і традиційною роботою або прямого субсидування переходу на віддалений формат роботи; двосторонні податкові угоди, згідно з якими час протягом пандемії, який працівник здійснював трудову діяльність для компанії в країні, громадянином якої він не є, має вважатися для цілей оподаткування як робота у його рідній країні;

3) зниження потенційних побічних ефектів: від зниження інноваційної діяльності через брак особистих взаємодій між людьми й обміну знаннями при особистому спілкуванні завдяки поширенню коворкінгу; від «прихованих понаднормових» – шляхом надання працівникам «права на відключення», тобто можливість не брати участь у неробочий час в електронних комунікаціях, пов’язаних з роботою (врегульовується через колективні угоди у рамках соціальних партнерств).

Детальніше: https://bit.ly/2Pm4f9a, https://bit.ly/33oGiqa, https://oecd-russia.org/media/covid19/18.pdf 

Фото: ОЕСР

2020-08-04
Поширити
Новий погляд на викладання та навчання (TALIS-2018)

Новий погляд на викладання та навчання (TALIS-2018)

TALIS проводиться кожні п’ять років починаючи з 2008 року, а TALIS-2018 являє собою третій цикл дослідження. 

TALIS проводиться кожні п’ять років починаючи з 2008 року, а TALIS-2018 являє собою третій цикл дослідження. 

TALIS надає вчителям та керівникам шкіл можливість висловити свою думку про умови їх роботи, навчання та практики, що використовуються. Розуміння ситуації з цих позицій надзвичайно важливе для національних систем освіти. Воно дозволяє оцінити, що відбувається в школах і на цій підставі здійснювати більш ефективну роботу над політичними та управлінськими рішеннями. 

У доступному на сайті ОЕСР короткому огляді «Навчання в фокусі» представлені об’єкт дослідження та дизайн TALIS-2018, описано зміст результатів, опублікованих у першій частині звіту, а також основні питання, на які намагається відповісти дослідження.

Детальніше: https://bit.ly/2Dz1M8B, https://bit.ly/33K3e3p

Фото: OECD

2020-08-04
Поширити
Корисні публікації ОЕСР щодо освіти: червень-липень 2020

Корисні публікації ОЕСР щодо освіти: червень-липень 2020

Дирекція з освіти та навичок ОЕСР допомагає країнам порівнювати свою політику і досвід у галузі освіти та вчитися один у одного за допомогою широкомасштабної оцінки, обстежень та порівняльного аналізу політики. 

Дирекція з освіти та навичок ОЕСР допомагає країнам порівнювати свою політику і досвід у галузі освіти та вчитися один у одного за допомогою широкомасштабної оцінки, обстежень та порівняльного аналізу політики. 

У цілій серії програмних документів «OECD Education Policy Perspectives» представлений аналіз для політиків, практиків і дослідників з широкого кола питань політики, якими опікується ОЕСР: 

– від дошкільної до вищої освіти;

– від розроблення політики і до її реалізації; 

– від успішності й благополуччя учнів до підготовки вчителів і практик щодо розвитку ресурсів для навчання.

На сайті ОЕСР можна ознайомитись з актуальними документами з цих питань, а саме:

– «Відповіді на освіту під час COVID-19: інструментарій щодо стратегії імплементації» (10 липня 2020 р., ОЕСР)»

– «Підвищення рівності в освіті Румунії» (29 січня 2020 р., ОЕСР)

– «Покращення доступу до якісної ранньої освіти в Румунії» (29 січня 2020 р., ОЕСР);

– «Удосконалення професійного лідерства у шкільній системі Румунії» (9 січня 2020 р., ОЕСР);

– «Професія викладача в Румунії» (29 січня 2020 р., ОЕСР).

Детальніше: https://www.oecd-ilibrary.org/education/oecd-education-policy-perspectives_5cc2d673-en

2020-08-03
Поширити
Актуальні питання ресурсної ефективності

Актуальні питання ресурсної ефективності

На глобальному рівні видобуток сировини у період з 1990 по 2017 рік подвоїлася і, за прогнозами ОЕСР, знову подвоїться до 2060 року. У цілому в країнах ОЕСР середня продуктивність ресурсів зросла на 75% у період з 1990 по 2017 рік, а внутрішнє споживання матеріалів скоротилось на 2% у період з 1995 по 2017 рік. Очікується, що до 2060 року світова економіка буде продовжувати рости із середньорічними темпами зростання 2,8%, а світове споживання матеріалів збільшуватиметься у середньому на 1,5% щороку. За прогнозами, до 2060 року вплив використання матеріалів на навколишнє середовище збільшиться більш ніж в 2 рази. Найбільший вплив на навколишнє

На глобальному рівні видобуток сировини у період з 1990 по 2017 рік подвоїлася і, за прогнозами ОЕСР, знову подвоїться до 2060 року. У цілому в країнах ОЕСР середня продуктивність ресурсів зросла на 75% у період з 1990 по 2017 рік, а внутрішнє споживання матеріалів скоротилось на 2% у період з 1995 по 2017 рік. Очікується, що до 2060 року світова економіка буде продовжувати рости із середньорічними темпами зростання 2,8%, а світове споживання матеріалів збільшуватиметься у середньому на 1,5% щороку. За прогнозами, до 2060 року вплив використання матеріалів на навколишнє середовище збільшиться більш ніж в 2 рази. Найбільший вплив на навколишнє середовище  матиме використання заліза, міді, бетону та алюмінію. Токсична дія на людину від використання свинцю до 2060 року збільшиться на 76%, а вплив, пов’язаний з екологічної токсичністю прісної води, збільшиться на 58%.

Для вирішення проблем, пов’язаних з нестійким використанням матеріалів, уряди розробили й упровадили цілий ряд стратегій, політичних рамок та інструментів політики на місцевому, національному і міжнародному рівнях (такі стратегії були прийняті в Китаї, Данії, Фінляндії, Франції, Греції та Нідерландах).

Одним із найбільш поширених та успішних політичних заходів є розширена відповідальність виробників, яка спирається на принцип «забруднювач платить».

Ще одним ключовим інструментом сприяння переходу до циркулярної економіки є зелені державні закупівлі, які встановлюють стандарти ресурсоефективності для постачальників і продуктів, що закуповуються державним сектором, тим самим стимулюючи інновації, формуючи споживання і виробництво та у кінцевому рахунку створюючи ринки для більш екологічних продуктів.

Ринкові інструменти, такі як податки, субсидії та схеми торгових дозволів також широко використовуються для стимулювання переходу до циркулярної економіки. Податки на первинні матеріали стимулюють ефективне використання ресурсів за рахунок збільшення витрат на видобуток і використання природних ресурсів та сировини.

Ефективними інструментами є також цільові показники рециркуляції, стандарти продукції, вимоги до використання вторинної сировини, довічні гарантії, заборони та обмеження, а також система повернення депозитів.

Суспільна інформація, освіта споживачів, інформаційно-пропагандистські кампанії є надзвичайно важливими інструментами зміни поведінки споживачів. Задля цього вводяться схеми екологічного маркування та інформації, які часто впливають на споживчий вибір.

Детальніше: https://dx.doi.org/10.1787/9789264307452-en, https://oecd-russia.org/analytics/greener-world.html, https://www.oecd.org/env/policy-guidance-on-resource-efficiency-9789264257344-en.htm

Фото: ОЕСР

2020-08-03
Поширити
Роз’яснення МОН щодо проведення конкурсного відбору при заміщенні окремих вакантних посад науково-педагогічних працівників

Роз’яснення МОН щодо проведення конкурсного відбору при заміщенні окремих вакантних посад науково-педагогічних працівників

Міністерство освіти і науки України надало роз’яснення закладам вищої освіти щодо особливостей проведення конкурсного відбору при заміщенні окремих вакантних посад науково-педагогічних працівників ЗВО в умовах обмежень, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Міністерство освіти і науки України надало роз’яснення закладам вищої освіти щодо особливостей проведення конкурсного відбору при заміщенні окремих вакантних посад науково-педагогічних працівників ЗВО в умовах обмежень, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Відповідні роз’яснення та рекомендації містяться у листі МОН від 28 липня 2020 р. № 1.9-404.

Детальніше: https://bit.ly/3hYmj5p, https://bit.ly/2DniEPM

2020-07-31
Поширити
Літня школа молодого науковця

Літня школа молодого науковця

З 10 по 14 серпня 2020 року на сторінці Ради молодих учених при Міністерстві освіти і науки України стартує Літня школа молодого науковця.

З 10 по 14 серпня 2020 року на сторінці Ради молодих учених при Міністерстві освіти і науки України стартує Літня школа молодого науковця.

1 серпня 2020 року буде оголошено старт вступної компанії, в рамках якої перші 10 заявлених молодих учених стануть слухачами Літньої школи молодого науковця РМУ при МОН.

Основні завдання Літньої школи молодого науковця:

– сприяти розвитку професійного рівня та формуванню наукового потенціалу молодих вчених;

– забезпечувати молодих вчених консультативною та експертною допомогою;

– забезпечувати оволодіння сучасними формами організації та проведення наукових досліджень;

– запроваджувати засади академічної етики та доброчесності.

Детальніше: https://bit.ly/2Xe1Wcx

Фото: Рада молодих учених

2020-07-31
Поширити
Рекомендації МОЗ щодо роботи закладів освіти із 1-го вересня 2020 року

Рекомендації МОЗ щодо роботи закладів освіти із 1-го вересня 2020 року

30 липня 2020 року Міністерством охорони здоров’я України затверджено Тимчасові рекомендації щодо роботи закладів освіти з 1 вересня 2020 року.

30 липня 2020 року Міністерством охорони здоров’я України затверджено Тимчасові рекомендації щодо роботи закладів освіти з 1 вересня 2020 року.

Рекомендації розроблено для закладів позашкілля, загальної середньої, фахової передвищої освіти, профтехів і вищих навчальних закладів і містять, зокрема, наступні положення:

 – із 1-го вересня 2020 року до закладів освіти допускатимуть лише у масках або респіраторах, педагоги зможуть проводити уроки на відкритому повітрі;

– вхід до закладу освіти буде можливий лише у захисній масці або респіраторі (у період карантину до закладу не допускатимуть батьків або супроводжуючих осіб – крім тих, які супроводжують осіб з інвалідністю);

– на заняттях захисні маски або респіратори можна не використовувати, водночас під час пересування приміщеннями закладу носіння масок є обов’язковим;

– перед заняттями педагоги опитуватимуть учнів/студентів щодо їхнього самопочуття, а тих, у кого буде виявлено симптоми гострих респіраторних захворювань, оперативно направлятимуть до медпрацівника для огляду; 

– персоналу проводитимуть обов’язкову термометрію і не допускатимуть до закладу з температурою понад 37,2° С, для учнів та студентів температурний скринінг не буде обов’язковим. 

Закладам також рекомендовано адаптувати освітній процес. Зокрема, проводити заняття на відкритому повітрі за можливості, передбачити можливість визначати різний час початку та закінчення занять, перерв для різних класів та груп, обмежити проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) у закритих приміщеннях. Необхідно буде запобігати утворенню скупчень учнів/студентів та мінімізувати їхні пересування між кабінетами і аудиторіями.

На період карантину заклади повинні забезпечити умови безпеки, встановити  особливості організації харчування, забезпечити проведення роз’яснень та інструктажів для персоналу та здобувачів  та забезпечення перевезення дітей та працівників закладу в шкільному транспорті. 

Докладніше: bit.ly/2EAe1T6, https://bit.ly/3191OfM 

2020-07-31

Фото: МОН

2020-07-31
Поширити
Освітній серіал «Фінансова грамотність для підприємців»

Освітній серіал «Фінансова грамотність для підприємців»

31 липня 2020 року Міністерство цифрової трансформації України у партнерстві з Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC), членом Групи Світового банку (World Bank Group), запустило освітній серіал «Фінансова грамотність для підприємців» на платформі «Дія.Бізнес».

31 липня 2020 року Міністерство цифрової трансформації України у партнерстві з Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC), членом Групи Світового банку (World Bank Group), запустило освітній серіал «Фінансова грамотність для підприємців» на платформі «Дія.Бізнес».

Мета освітнього серіалу — розвивати навички потенційних та діючих підприємців для управління фінансами під час створення та розвитку власної справи.

Освітній серіал охоплює теми:

– вибір правової форми підприємства та податкової системи;

– що таке виручка та операційні витрати;

– що таке EBITDA підприємства та чому вона важлива;

– операційний прибуток та чистий прибуток, – як їх рахувати;

– чим відрізняються прибуток і гроші;

– чому прибуток не дорівнює грошам і що таке «касові розриви»;

– що таке баланс і чому він важливий;

– навіщо потрібна фінансова модель та її різні сценарії;

– що таке точка беззбитковості.

Серіал унікальний тим, що в ньому будуть розглянуті основні аспекти управління фінансами як в теорії, так і на практиці. 

Під час серіалу усі зацікавлені зможуть отримати доступ до корисного шаблону фінансової моделі та крок за кроком в excel разом з експертом із відео побудувати основні фінансові показники на реальному прикладі, щоб потім адаптувати цю модель до свого бізнесу. 

Детальніше: https://bit.ly/3gmX9NO, https://bit.ly/2XlFIp4 

2020-07-31
Поширити
Громадське обговорення змін до Порядку виплати надбавки за стаж наукової роботи

Громадське обговорення змін до Порядку виплати надбавки за стаж наукової роботи

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2004 р. № 494». 

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2004 р. № 494». 

Документ розроблений за власною ініціативою Міністерства освіти і науки відповідно до пункту 1 § 36 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950 з метою дерегуляції в сфері провадження наукової і науково-технічної діяльності.

Проєктом постанови пропонується внести зміни до Порядку виплати надбавки за стаж наукової роботи, зокрема, замінити умову щодо атестації державних наукових установ та організацій, закладів вищої освіти, державних підприємств на атестацію наукових працівників відповідно до Положення про атестацію наукових працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 серпня 1999 р. № 1475.

Також положення Порядку виплати надбавки за стаж наукової роботи приведено у відповідність до норм чинного законодавства.

Вирішення цього питання є надзвичайно важливим для виплати надбавки науковим працівникам наукових установ, закладів вищої освіти державної і комунальної форми власності та державних підприємств.

Зауваження та пропозиції можна подати до 14 серпня 2020 року.  

Детальніше: https://bit.ly/30ZNshE, https://bit.ly/2BP0R3u

2020-07-31
Поширити