За результатами пошуку знайдено:

записів - 3587

сторінок - 359

Прискорення цифрової трансформації України

Прискорення цифрової трансформації України

Кабінет Міністрів України схвалив проект закону «Про Національну програму інформатизації», який прискорить цифрову трансформацію України в цілому та реалізацію цієї програми зокрема.

Кабінет Міністрів України схвалив проект закону «Про Національну програму інформатизації», який прискорить цифрову трансформацію України в цілому та реалізацію цієї програми зокрема.

Наразі реалізація Національної програми інформатизації сповільнюється дією застарілого Закону України «Про Національну програму інформатизації», а технічна термінологія та механізми, що в ньому містяться, не відповідають сучасним умовам і не узгоджуються з новими законами, що стосуються цифровізації.

Актуальними є питання координації, моніторингу, оцінки результатів і ефективності виконання проектів, а не лише фінансування заходів з інформатизації. У цьому контексті прийняття Закону дозволить розв’язати низку наступних завдань:
– подолання цифрової нерівності;
– підтримання безпеки інформаційної діяльності та кіберзахист;
– інтеграцію України в світовий цифровий простір;
– застосування новітніх технологій в державному управлінні.

Введення в дію нового закону, на переконання фахівців Мінцифри, дозволить підвищити ефективність виконання Національної програми інформатизації для забезпечення належного рівня координації та впровадження проєктів інформатизації, цифровізації та електронного урядування.

Детальніше: https://bit.ly/3ECR6QN, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/74/98-%D0%B2%D1%80#Text, https://bit.ly/3jLAmi3

Фото: Мінцифра

2021-10-29
Поширити
Новації Програми ЄС Еразмус+

Новації Програми ЄС Еразмус+

Національний ЕРАЗМУС+ офіс в Україні запрошує ознайомитися з новаціями конкурсів Програми ЄС+ на 2021-2027 роки. 

Національний ЕРАЗМУС+ офіс в Україні запрошує ознайомитися з новаціями конкурсів Програми ЄС+ на 2021-2027 роки. 

Ці новації представлені у відеопрезентаціях віртуальної ярмарки проектів Єразмус+ СВНЕ. Очікується, що оновлена Програми ЄС+ на 2021-2027 роки буде не лише міжнародною, але й більш інклюзивною, цифровою та екологічною.

Еразмус+ є Програмою міжнародної співпраці Європейського Союзу з іншими країнами світу у сфері освіти, молоді та спорту, що має на меті підтримку освітнього, професійного та особистісного розвитку громадян ЄС і поза його межами задля внеску до стійкого зростання, якості робочих місць і соціального згуртування, для розвитку інновацій та посилення європейської ідентичності і активного громадянства. Програма підтримує можливості навчальної та академічної мобільності в освіті та для молоді, проєкти та партнерства і розвиток стратегій та співпраці.

Ключові пріоритети Програми у сфері освіти, професійної підготовки, молоді та спорту на 2021-2027 рр. наступні:
– якість в освіті та підготовці;
– інклюзія та гендерна рівність;
– зелені та цифрові трансформації;
– підготовка вчителів і наставників;
– вища освіта;
– геополітичний вимір.

Продовжується підтримка викладання, навчання та проведення досліджень з питань європейської інтеграції, зокрема щодо майбутніх викликів і можливостей ЄС в межах напряму Жан Моне.

Новий етап розвитку розширює можливості співпраці у сфері освіти задля виконання завдань Європейського простору освіти, Плану дій Цифрової освіти, Європейської програми компетентностей та інших стратегій ЄС. Програма 2021-2027 рр. є більш «зеленою», цифровою та інклюзивною для всіх категорій населення без вікових обмежень і популяризує активнішу участь молоді в демократичному житті суспільства. Вона відкрита для різних типів організацій. Зацікавлені особи можуть подаватись на конкурс грантів індивідуально й долучатися до проєктів, які виграють різні організації.

Нові флагманські ініціативи, такі як Європейські університети, Академії вчителів Еразмус, Центри досконалості у сфері професійної (професійно-технічної) освіти та Відкривай ЄС також стали частиною Програми Еразмус+.

Детальніше: https://bit.ly/3CsUsVH, https://bit.ly/3GKhNVEhttps://bit.ly/3pMPzU4

Фото: Еразмус+

2021-10-29
Поширити
Громадське обговорення проєкту змін до Порядку конкурсного відбору та фінансування Національним фондом досліджень проектів з виконання наукових досліджень і розробок

Громадське обговорення проєкту змін до Порядку конкурсного відбору та фінансування Національним фондом досліджень проектів з виконання наукових досліджень і розробок

Міністерство освіти і науки України представило для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку конкурсного відбору та фінансування Національним фондом досліджень проектів з виконання наукових досліджень і розробок».

Міністерство освіти і науки України представило для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку конкурсного відбору та фінансування Національним фондом досліджень проектів з виконання наукових досліджень і розробок».

Документ удосконалює процедуру проведення Національним фондом досліджень України конкурсного відбору проектів з виконання наукових досліджень і розробок. Це, на думку розробників, сприятиме ефективній діяльності Фонду та недопущенню конфлікту інтересів під час оголошення і проведення конкурсного відбору.

У разі схвалення проєкту постанови будуть врегульовані наступні питання:
– можливості проведення Фондом конкурсних відборів проектів з виконання наукових досліджень і розробок, що виконуватимуться спільно українськими та іноземними науковими товариствами, установами, організаціями в рамках міжнародного науково-технічного співробітництва;
– збільшення строків проведення деяких процедур конкурсного відбору та фінансування проектів;
– недопущення конфлікту інтересів окремих осіб, зокрема членів органів управління Фонду;
– уточнення вимог до учасників конкурсів, що проводяться Фондом;
– обов’язкової інформації, яка зазначається в рішенні про проведення конкурсу та відповідному оголошенні;
– порядку повідомлення учасника конкурсу про відхилення заявки, що подається на конкурс, за формальними ознаками;
– використання обладнання та устаткування, придбаного за рахунок грантової підтримки Фонду.

Зауваження та пропозиції можна подати до 12 листопада 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3vUNx5c, https://bit.ly/3BtoVSa

2021-10-29
Поширити
Покращення фінансування даних про розвиток

Покращення фінансування даних про розвиток

3-й Всесвітній форум даних ООН визнав Центр обміну інформацією разом з Глобальним фондом даних Всесвітнього банку і Фондом комплексної аналітики ризиків ООН ключовими рішеннями, необхідних для поетапних змін у фінансуванні реалізації Порядку денного на період до 2030 року. 

3-й Всесвітній форум даних ООН визнав Центр обміну інформацією разом з Глобальним фондом даних Всесвітнього банку і Фондом комплексної аналітики ризиків ООН ключовими рішеннями, необхідних для поетапних змін у фінансуванні реалізації Порядку денного на період до 2030 року. 

Інформаційний центр з фінансування даних про розвиток – це платформа, що допомагає країнам, донорам і агенціям розвитку визначати можливості фінансування, доводить проекти до масштабів, виступати на підтримку даних і статистики й знаходити нових партнерів. Він надає інформацію та послуги, щоб відповідати попиту та пропозиції на фінансування даних і статистики, а також полегшити координацію між донорами та країнами-партнерами.

Донори можуть використовувати його для виявлення основних прогалин у фінансуванні даних у країнах-отримувачах, порівняння фінансування даних у своїй країні та виявлення можливостей для спільних проектів з іншими донорами. Країни-отримувачі можуть використовувати його для розуміння отримуваного об’єму допомоги для статистичних даних за всіма напрямками, й відповідним чином спланувати інвестиції, оцінити свої дефіцити фінансування, щоб лобіювати додаткові ресурси від уряду та донорів, і отримувати доступ до передових методів підвищення ефективності та результативності інвестицій у данні та статистику. Інформаційна служба також відповідає потребам інших груп користувачів, таких як дослідники та організації громадянського суспільства, котрі можуть використовувати її для аналізу спільних тенденцій у фінансуванні даних і визначення основних донорів / отримувачів.

Інформаційна служба – це ініціатива Бернської мережі з фінансування даних з метою розвитку, відкритого багатостороннього альянсу, покликаного підтримати Порядок денний у сфері стійкого розвитку на період до 2030 року шляхом заохочення більшого та кращого фінансування даних. Орієнтований, у першу чергу, на країни з низьким рівнем доходу та рівнем доходу нижче середнього, а також на вразливі держави, він підтримує більш точне визначення потреб, покращені інвестиційні пропозиції, кращу координацію на страховому рівні й об’єднує внутрішню та зовнішню фінансову та технічну підтримку для країн з низьким потенціалом.

Заступник генерального секретаря ООН відмітила центральну роль, яку інформаційний центр може відігравати в наданні допомоги у виявленні прогалин у фінансуванні даних. Підкреслюючи додаткову роль Центру обміну інформацією по відношенню до GDF, директор Групи даних з розвитку Всесвітнього банку, заявив, що досягнення цілей стійкого розвитку (ЦСР) стане можливим тільки за наявності більшої кількості та більш точних даних. Разом новий Глобальний фонд даних Всесвітнього банку та Центр обміну інформацією можуть привести до серйозних змін з точки зору масштабу, координації, прозорості та ефективності фінансування даних про розвиток.

Центр обміну інформацією прискорить необхідні зміни в фінансуванні даних про розвиток.

Детальніше: https://bit.ly/3nH254C, https://bit.ly/3bmlpPa, https://bernnetwork.org/https://smartdatafinance.org/

Фото: ВДФ

2021-10-28
Поширити
Академічні стипендії імені М.С. Грушевського

Академічні стипендії імені М.С. Грушевського

Наказом Міністерства освіти і науки України призначено академічні стипендії імені М.С. Грушевського на І-й семестр 2021/2022 навчального року.

Наказом Міністерства освіти і науки України призначено академічні стипендії імені М.С. Грушевського на І-й семестр 2021/2022 навчального року.

Академічна стипендія імені М.С. Грушевського призначається студентам та аспірантам державних вищих навчальних закладів III-IV рівня акредитації денної форми навчання, які найбільше відзначилися в навчальній та науковій роботі, починаючи з другого курсу. Розподіл стипендій між вищими навчальними закладами здійснюється центральним органом виконавчої влади, який має у своєму підпорядкуванні вищі навчальні заклади, у межах кількості стипендій, встановленої МОН.

Кандидати на отримання стипендії висуваються вченими радами вищих навчальних закладів. Призначення стипендій студентам вищих навчальних закладів здійснюється двічі на рік за результатами екзаменаційної сесії протягом місяця після її закінчення, аспірантам – один раз на рік наказами керівників центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані вищі навчальні заклади.

Студентам стипендія виплачується з першого числа місяця, що настає після закінчення екзаменаційної сесії, у межах коштів, передбачених у загальному фонді кошторисів вищих навчальних закладів на стипендіальне забезпечення, аспірантам – з дня призначення стипендії.

У І семестр 2021-2022 навчального року отримуватимуть академічні стипендії імені М.С. Грушевського всього 53 студенти.

Студенти вищих навчальних закладів та аспіранти можуть бути позбавлені стипендії наказами керівників центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані вищі навчальні заклади, за умови подання відповідних рішень вчених рад вищих навчальних закладів.

Детальніше: https://bit.ly/3CqImfU, https://bit.ly/2Zz2C0phttps://bit.ly/3CtKPX4

2021-10-28
Поширити
Вирішення податкових проблем, що виникають від цифровізації економіки

Вирішення податкових проблем, що виникають від цифровізації економіки

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила план реалізації двокомпонентного рішення щодо проблем оподаткування в умовах цифровізації.

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила план реалізації двокомпонентного рішення щодо проблем оподаткування в умовах цифровізації.

Було схвалено заяву, яка встановлює основу для реформи міжнародних податкових правил. У ній викладені ключові умови угоди про двокомпонентний підхід до реформ і міститься заклик до прийняття всеохоплюючої угоди до зустрічі міністрів фінансів і керуючих центральних банків, при цьому зміни мають вступити в силу в 2023 році.

Першим «стовпом» угоди є значний відхід від стандартних міжнародних податкових правил останніх 100 років, які в значній мірі вимагають фізичної присутності в країні, до того як ця країна отримає право на оподаткування. Компонент 2 забезпечує безпрецедентну угоду про глобальний мінімальний рівень оподаткування, в результаті котрого встановлюється мінімальний рівень податкової конкуренції між юрисдикціями.

З огляду на перший «стовп» підприємства повинні знати наступне:
– ці зміни носять багатоцільовий характер і, не дивлячись на спрощення порівняно з попередніми пропозиціями, залишаються технічно складними;
– податки на цифрові послуги та інші аналогічні заходи повинні бути відмінені у відповідності до угоди, але ідентифікація та графік поки не зрозумілі;
– масштаби охопленого бізнесу далеко відійшли від початкового наміру повністю оцифрованих бізнес-моделей. Добуваючі та регульовані фінансові послуги звільнені від сплати податку, але інші галузі, як правило, входять у сферу охоплення;
– заява IF забезпечує більшу впевненість по відношенню до першого принципу, проте багато деталей залишаються нез’ясованими. Більш докладні плани очікуються до кінця жовтня 2021 року. Очікується, що правила будуть доопрацьовані в 2022 році й увійдуть у силу з 2023 року.

З огляду на другий «стовп» підприємствам потрібно знати наступне:
– очікується, що правила другого компоненту будуть введені в дію в 2022 році і вступлять у силу з 2023 року. Члени IF не зобов’язані приймати Правила обліку доходів і Правило про недохідних платежах, але повинні погодитися з використанням правил іншими членами IF;
– докладний план реалізації очікується до кінця жовтня 2021 року. Він буде містити типове законодавство для правил GloBE. Також може бути складена багатостороння конвенція;
– план також буде містити типове положення про відповідність податковим правилам разом з запроваджуваною багатосторонньою конвенцією та можливі перехідні правила;
– низка невизначеностей залишається, але другий «стовп», ймовірно, приведе до радикальних зрушень у податковому середовищі.

Отже, перший «стовп» більш тісно ув’язує права оподаткування з участю місцевого ринку, а другий встановлює глобальний мінімальний режим оподаткування через низку взаємозв’язаних правил.

Детальніше: https://bit.ly/3rrIF7z, https://bit.ly/2ZOwhDh 

Фото: ОЕСР

2021-10-28
Поширити
Затверджено програму єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностей «Право» та «Міжнародне право»

Затверджено програму єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностей «Право» та «Міжнародне право»

Наказом МОН України затверджено програму єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностями «Право» та «Міжнародне право» на другому (магістерському) рівні вищої освіти.

Наказом МОН України затверджено програму єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностями «Право» та «Міжнародне право» на другому (магістерському) рівні вищої освіти.

Єдиний державний кваліфікаційний іспит (ЄДКІ) є обов’язковим компонентом атестації здобувачів вищої освіти за вказаними спеціальностями. ЄДКІ дозволить оцінити рівень засвоєних здобувачем вищої освіти спеціальних компетентностей, визначених стандартами вищої освіти та достатніх для ефективного виконання професійної діяльності за обраною спеціальністю.

Програмою ЄДКІ передбачено наступні рівні пізнання: рівень А – знання; рівень В – знання та розуміння; рівень С – знання, розуміння та застосування; рівень D – знання, розуміння, застосування та аналіз/синтез/оцінка. 

До Програми ЄДКІ включено перелік різноманітних розділів, які визначають професійну діяльність магістра права. Для кожного з них зазначено найвищий когнітивний рівень (НКГ) його засвоєння та вказано тематичні пропорції у вигляді відсотка питомої ваги (ПВ).

Деталізована структура ЄДКІ за спеціальностями «Право» та «Міжнародне право» на магістерському рівні вищої освіти містить наступні теми:
– Конституційне право України (ПВ – 7%, НКГ – D);
– Адміністративне право України (ПВ – 7,5%, НКГ – С);
– Адміністративне судочинство в Україні (ПВ – 7,5%, НКГ – С);
– Міжнародне публічне право, міжнародний захист прав людини (ПВ – 10%, НКГ – С);
– Цивільне право України (ПВ – 13%, НКГ – D);
– Цивільне процесуальне право України (ПВ – 9%, НКГ – D);
– Трудове право України (ПВ – 10%, НКГ – D);
– Міжнародне приватне право (ПВ – 6%, НКГ – С);
– Кримінальне право України (ПВ – 9%, НКГ – D);
– Кримінальне процесуальне право України (ПВ – 8%, НКГ – D);
– Міжнародне кримінальне право, включаючи міжнародне співробітництво у сфері запобігання злочинності (ПВ – 8%, НКГ – D);
– Загальні етичні вимоги правничої професії (ПВ – 5%, НКГ – В).

Умовою успішного складання ЄДКІ є засвоєння на достатньому рівні комплексу дисциплін загальної та професійної підготовки і вибіркових дисциплін під час навчання в закладі вищої освіти, а також володіти знаннями, уміннями та компетенціями, передбаченими стандартом вищої освіти.

Детальніше: https://bit.ly/3CnhoWn, https://bit.ly/3jG6sfc, https://bit.ly/2XNXpkC

Фото: МОН

2021-10-27
Поширити
Єдина екологічна платформа «Екосистема»

Єдина екологічна платформа «Екосистема»

Кабінет Міністрів України на позачерговому засіданні ухвалив постанову «Про Єдину екологічну платформу «Екосистемам».

Кабінет Міністрів України на позачерговому засіданні ухвалив постанову «Про Єдину екологічну платформу «Екосистемам».

Цим рішенням врегульовано питання функціонування єдиної екологічної онлайн платформи у сфері захисту довкілля.

«ЕкоСистема» стала офіційним державним вебпорталом – ресурсом перевіреної екологічної інформації та отримання екологічних адмінпослуг. Вона покликана надавати актуальну достовірну інформацію про стан навколишнього середовища та природні ресурси, а також взаємодіяти з користувачами в прозорий і зручний для них спосіб.

 «ЕкоСистема» створена як загальнодержавна екологічна автоматизована інформаційно-аналітична система, інтегрована з порталом «Дія», та має забезпечити доступ до екологічної інформації, а також ефективну електронну взаємодію між державою, бізнесом та громадою з метою отримання адміністративних послуг у сфері захисту довкілля. Започаткований проєкт містить 7 онлайн послуг, 70 реєстрів відкритих екологічних даних, 3 інтегровані інформаційні ресурси: Державний кадастр територій та об’єктів природно-заповідного фонду, сайт wownature.in.ua та Національний реєстр викидів та перенесення забруднювачів.

Електронними сервісами екологічної платформи є наступні:

Детальніше: https://bit.ly/3jDJW6P, https://bit.ly/3BmtDRZ, https://bit.ly/3vSoMqrhttps://eco.gov.ua/

Фото: скріншот

2021-10-27
Поширити
Організація освітнього процесу в закладах освіти під час епідемічної небезпеки

Організація освітнього процесу в закладах освіти під час епідемічної небезпеки

МОН України рекомендує запровадити дистанційне навчання в закладах вищої, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) освіти.

МОН України рекомендує запровадити дистанційне навчання в закладах вищої, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) освіти.

У зв’язку з погіршенням епідеміологічної ситуації в Україні, спричиненої поширенням респіраторної хвороби COVID-19, з метою зменшення соціальних контактів та стримування розповсюдження коронавіруса SARS-CoV-2 МОН України рекомендує запровадити дистанційне навчання з 25 жовтня по 15 листопада 2021 року, внісши необхідні зміни до графіка освітнього процесу та розкладу занять.

Враховуючи стан епідемічної небезпеки та загальнодержавні протиепідемічні заходи, керівникам закладів освіти всіх форм власності та сфер управління МОН України рекомендує наступне:
– провести відповідну роз’яснювальну роботу серед колективів закладів освіти, а також їхніх родичів і родичів здобувачів освіти, доклавши всіх зусиль для організації проведення їх вакцинації;
– вжити невідкладних заходів щодо вакцинації науково-педагогічних, педагогічних і інших працівників закладів освіти, а також, по можливості, їхніх родичів і родичів здобувачів освіти;
– забезпечити можливість вакцинації науково-педагогічних, педагогічних і інших працівників закладів освіти в існуючих пунктах щеплень у закладах освіти та виїзних мобільних вакцинальних сесій.

Як зазначив Міністр освіти і науки, навчання в школах з 1 листопада 2021 року буде організовано з урахуванням епідемічної ситуації в кожному окремому регіоні. 

Детальніше: https://t.me/SerhiyShkarlet/368, https://bit.ly/3Gn8LxD, https://bit.ly/3pJY1DC, https://bit.ly/3bju6tj

Фото: МОН

2021-10-27
Поширити
Призначення іменних стипендій Верховної Ради України студентам закладів вищої освіти на 2021/2022 навчальний рік

Призначення іменних стипендій Верховної Ради України студентам закладів вищої освіти на 2021/2022 навчальний рік

Наказом Міністерства освіти і науки України призначено іменні стипендії Верховної Ради України студентам закладів вищої освіти на 2021/2022 навчальний рік.

Наказом Міністерства освіти і науки України призначено іменні стипендії Верховної Ради України студентам закладів вищої освіти на 2021/2022 навчальний рік.

Іменні стипендії призначено студентам вищих навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації. Всього відзначено 227 студентів вищих навчальних закладів ІІІ і ІV рівнів акредитації (інститути, консерваторії, академії, університети) та 47 студентів вищих навчальних закладів І і ІІ рівнів акредитації (технікуми, училища, коледжі).

Найбільше іменних стипендіатів у вищих навчальних закладах ІІІ і ІV рівнів акредитації міста Києва – 40 студентів, Харківської області – 27 студентів і Одеської області – 22 студенти. Серед іменних стипендіатів вищих навчальних закладів І і ІІ рівнів акредитації лідирують Дніпропетровська область – 10 студентів, Тернопільська область – 6 студентів і Запорізька область – 5 студентів.

Іменні стипендії Верховної Ради України виплачуватимуться щомісяця за місцем навчання стипендіата, за рахунок коштів, передбачених у загальному фонді кошторису закладу вищої освіти на виплату академічних стипендій, з 1 вересня 2021 року до закінчення 2021/2022 навчального року згідно з навчальним планом.

Детальніше: https://bit.ly/3GwGYdW, https://bit.ly/3CmQ5eZ

Фото: ВРУ

2021-10-27
Поширити