За результатами пошуку знайдено:

записів - 5382

сторінок - 539

ОЕСР: ЯПОНІЯ НА ШЛЯХУ ІНКЛЮЗИВНОГО ТА СТАЛОГО ЗРОСТАННЯ

ОЕСР: ЯПОНІЯ НА ШЛЯХУ ІНКЛЮЗИВНОГО ТА СТАЛОГО ЗРОСТАННЯ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований звіт «Вимірювання прогресу на шляху інклюзивного та сталого зростання в Японії».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований звіт «Вимірювання прогресу на шляху інклюзивного та сталого зростання в Японії».
Він підготовлений у співпраці з Міністерством економіки, торгівлі та промисловості Японії. Документ спирається на Концепцію політичних дій ОЕСР щодо інклюзивного зростання та містить матеріали моніторингу розвитку галузей, які мають вирішальне значення для реалізації японської «нової форми капіталізму». У ньому представлені дані щодо урядової підтримки відповідних заходів та інформація про кращі практики, побудовані на ефективності й справедливості як ключових ідеях забезпечення рівних можливостей. У звіті представлені основні напрями політики підвищення стійкості японської економіки, містяться матеріали статистичного аналізу основних рушійних сил добробуту та економічного успіху в Японії.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-05
Поширити
ПОКРАЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: ПИТАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ НАЗЯВО

ПОКРАЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: ПИТАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ НАЗЯВО

Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення якості вищої освіти».

Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення якості вищої освіти».
Законом удосконалено механізми роботи Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Зокрема, структура НАЗЯВО приводиться у відповідність до європейських вимог (в частині функціонування Апеляційної палати); запроваджується постакредитаційний моніторинг як інструмент оцінювання виконання наданих за результатами акредитації рекомендацій та/або відповідності критеріям акредитації (проводиться на безоплатній основі); конкретизовано механізм визнання сертифікатів (офіційних рішень) про акредитацію освітніх програм, виданих іноземними акредитаційними агентствами або агентствами забезпечення якості вищої освіти, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України; удосконалено механізми акредитації освітніх програм. Також дозволено здійснювати оплату послуг з акредитації за рахунок видатків загального фонду бюджету на підготовку фахівців, наукових та науково-педагогічних кадрів. Голова, заступники Голови, інші члени НАЗЯВО, крім обраних з числа здобувачів вищої освіти та представників всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців, а також посадові особи секретаріату НАЗЯВО відтепер зобов’язані подавати декларації відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції». Визначено, що на Голову, заступників Голови та інших членів НАЗЯВО, а також працівників секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти не поширюється Закон України «Про державну службу». Очікується, що внесені зміни сприятимуть підвищенню якості вищої освіти та наближенню України до членства в ЄС.
Фото: ВРУ
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-04
Поширити
КРАЇНИ СХІДНОГО ПАРТНЕРСТВА ЗАОХОЧУЮТЬСЯ ДО УЧАСТІ У ПРОГРАМІ «ГОРИЗОНТ ЄВРОПА»

КРАЇНИ СХІДНОГО ПАРТНЕРСТВА ЗАОХОЧУЮТЬСЯ ДО УЧАСТІ У ПРОГРАМІ «ГОРИЗОНТ ЄВРОПА»

Європейська комісія з метою підтримки та підвищення обізнаності країн Східного Партнерства щодо участі у програмі «Горизонт Європа» підготувала навчальні матеріали із підготовки проєктних пропозицій.

Європейська комісія з метою підтримки та підвищення обізнаності країн Східного Партнерства щодо участі у програмі «Горизонт Європа» підготувала навчальні матеріали із підготовки проєктних пропозицій.
Вони стануть у нагоді всім, хто провадить науково-дослідну діяльність та цікавиться можливостями європейського фінансування та міжнародних колаборацій. Проєкт Східного партнерства реалізується в рамках Глобального фонду підтримки для сприяння більш активній участі у дослідженнях та інноваціях п’яти країн Східного партнерства – Вірменії, Азербайджану, Грузії, Молдови та України. Також для надання допомоги дослідникам та інноваторам з державного та приватного секторів в цих країнах планується організувати спеціальні тренінги у співпраці з місцевими партнерськими установами та Національними контактними пунктами програми.
Фото: ЄК
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-05-04
Поширити
МАТЕРІАЛИ ФОРУМУ COPE ЩОДО ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ТА ПУБЛІКАЦІЙНОЇ ЕТИКИ

МАТЕРІАЛИ ФОРУМУ COPE ЩОДО ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ТА ПУБЛІКАЦІЙНОЇ ЕТИКИ

Масштабне використання штучного інтелекту під час написання наукових робіт останнім часом суттєво вплинуло на видавничу сферу: цей чинник стає проблемою для цілісності досліджень й вимагає застосування ефективних інструментів виявлення шахрайських дій.

Масштабне використання штучного інтелекту під час написання наукових робіт останнім часом суттєво вплинуло на видавничу сферу: цей чинник стає проблемою для цілісності досліджень й вимагає застосування ефективних інструментів виявлення шахрайських дій.
Поява фальшивих статей і систематичне маніпулювання експертною оцінкою з боку окремих осіб та організацій спонукали редакторів і видавців до вжиття відповідних заходів. Однак поки що виявлення фальшивих робіт залишається складною справою. Продовжують створюватись публікаційні фабрики (виробники і торговці фальшивих рукописів, що імітують справжні дослідження), розвиваються інструменти для написання й узагальнення текстів і створення зображень.
Розуміючи гостроту проблем, які постали перед академічною спільнотою, Комитет з публикаційної етики (COPE) 23 березня 2023 р. провів форум із обговорення етики використання штучного інтелекту. Під час заходу розглядались наступні питання: 1) чи прийнятною та етичною є практика використання ШІ для написання наукової статті; 2) чи можна визначити залучення ШІ до написання статті; 3) чи можна вважати оригінальною статтю, написану ШІ, навченим на існуючих статтях; 4) які наслідки матиме створення текстів штучним інтелектом для антиплагіатних розслідувань і перевірок; 5) чи може «антиплагіатна» перевірка виконуватись виключно спеціальними інструментами ШІ; 6) які ризики можуть виникати у разі написання штучним інтелектом рецензій; 7) як забезпечити справедливість та інклюзію для вчених з обмеженими можливостями, які використовують інструменти ШІ в якості допоміжної чи адаптивної технології. Основні коментарі з форуму у перекладі, близькому до суті оригінальної публікації, наведені нижче.
Інструменти штучного інтелекту вже використовуються науковими видавництвами під час перевірок, що передують рецензуванню (якість мови, відповідність тематиці журналу) та у рамках експертного оцінювання (визначення рецензентів, перевірка даних). Разом із тим, не можна нехтувати тим, що ці інструменти можуть застосовуватись недоброчесно (наприклад, для створення цілих статей або зображень). Позиція COPE відносно штучного інтелекту була нещодавно оприлюднена. Зокрема, такі інструменти, як ChatGPT, не можуть відповідати критеріям ICMJE щодо авторства, а їх використання має бути прозоро декларовано. Інструменти виявлення запозичень знаходяться у стадії розробки. CrossRef разом із Turnitin/iThenticate тривалий час працюють над виявленням плагіату ідей, розробляють інструменти для виявлення маніпуляцій із зображеннями. Важливим є питання про те, чи можна вважати згенерований штучним інтелектом текст оригінальним, тим більше, що інструмент сам постійно навчається. COPE наголошує, що у всякому разі кінцева відповідальність за результати дослідження та матеріали статті належить людині-автору. Багато гострих проблем пов’язано з нетекстовим вмістом – зображеннями та ідеями. Тому посилання на джерело є як ніколи раніше важливим, навіть ключовим: видавці повинні очікувати, що увесь вміст створено людьми-авторами, якщо немає заяви про протилежне. Інструменти штучного інтелекту використовуються для створення оригінальних оглядових статей, але важливо, щоб автор надавав точні та коректні посилання. На це особливу увагу мають звертати рецензенти та редактори у процесі рецензування наукових праць. Часткова або повна відмова від контролю над створенням контенту не звільняє автора від відповідальності, у т.ч. відповідальності за будь-яке порушення авторських прав.
Використання інструментів штучного інтелекту за своєю суттю не є неетичним і може бути корисним, наприклад, для авторів, які не пишуть англійською як рідною мовою, які мають проблеми з навчанням або змушені долати інші труднощі з письмом. У цьому відношенні штучний інтелект може бути корисною допоміжною або адаптивною технологією. Але на використання цих інструментів обов’язково слід вказувати; уся повнота відповідальності залишається за людиною-автором/укладачем.
Інструменти штучного інтелекту можуть бути корисними у процесі здійснення експертної оцінки. Разом із тим, отриманий таким чином звіт може бути лише допоміжним для людей-експертів у їхній експертній діяльності.
ЗВО наразі працюють над правилами використання інструментів ШІ. Але відповідні політики у різних закладах освіти можуть бути різними.
Редактори та автори наукових публікацій повинні враховувати ступінь допомоги, яку надає інструмент ШІ. Так, інструменти перекладу та виправлення граматики отримали широке розповсюдження і навряд чи потребують від їх користувачів відповідної публічної декларації про використання. Однак там, де інструмент допомагає безпосередньо у створенні контенту, проведенні аналізу, здійснює перефразування, – має бути забезпечена максимальна прозорість: такі моменти потрібно обов’язково описувати, називати задіяний інструмент та вказувати версію, що була використана.
Таким чином, які б інструменти автор не залучав під час власних досліджень, основний принцип дотримання академічної етики полягає у тому, що саме людина-автор несе відповідальність за отриманий результат та його оригінальність.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-05-04
Поширити
ОЕСР: ІНДЕКСАЦІЯ ОПОДАТКУВАННЯ ПРАЦІ ТА ПІЛЬГ У КРАЇНАХ ОЕСР

ОЕСР: ІНДЕКСАЦІЯ ОПОДАТКУВАННЯ ПРАЦІ ТА ПІЛЬГ У КРАЇНАХ ОЕСР

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Оподаткування заробітної плати 2023: індексація оподаткування праці та пільг у країнах ОЕСР» із серії «Оподаткування заробітної плати».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Оподаткування заробітної плати 2023: індексація оподаткування праці та пільг у країнах ОЕСР» із серії «Оподаткування заробітної плати».
Випуск присвячений впливу інфляції на оподаткування праці в ОЕСР та аналізу того, як саме країни коригують свої податкові системи у відповідь на цей виклик. Досліджувались податки на доходи фізичних осіб та внески на соціальне страхування, сплачені працівниками; внески на соціальне страхування та податки на фонд заробітної плати, сплачені роботодавцями; грошові виплати, які отримують працівники, а також вплив цих податків та пільг на доходи домогосподарств. Представлені результати порівняння вартості робочої сили та загальної податкової і пільгової політики у різних країнах та сім’ях з різними доходами. Середні податкові ставки вимірюють частину валової заробітної плати або витрат на оплату праці, взятих у вигляді податків та внесків на соціальне страхування, як до, так і після виплат, а граничні податкові ставки – частину валового заробітку або витрат на оплату праці, яка сплачується на ці збори. Наводяться середні та граничні ефективні ставки податку на оплату праці для вісьмох різних типів домогосподарств, що відрізняються за рівнем доходу та складом (одинокі особи, батьки-одинаки, пари з одним або двома працівниками з дітьми або без них).
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-04
Поширити
ОЕСР: ОЦІНКА ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ НОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ОЕСР: ОЦІНКА ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ НОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований звіт «Оцінка технологій для нових технологій: задоволення нових вимог до стратегічної розвідки» із серії «Документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований звіт «Оцінка технологій для нових технологій: задоволення нових вимог до стратегічної розвідки» із серії «Документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».
Швидкі темпи технологічних змін у поєднанні з гострою потребою у рішеннях для подолання крупних суспільних проблем і глобальних криз посилюють завдання щодо розробки науково-технічної та інноваційної політики в умовах високої невизначеності. Оцінка технологій виконує різноманітні функції: висвітлює соціальні, економічні, екологічні та інші наслідки нових технологій; інформує громадськість; використовується для управління дослідженнями та розробками. У цьому звіті на базі дев’яти тематичних досліджень проаналізовано оцінку технологій, відповідні чинники, які на них впливають, систематизовано вимоги щодо політик підтримки нових технологій, а також визначено набір принципів, якими слід керуватися для реалізації передових практик. Визначено сім трендів в політиці, які включають: орієнтацію на виклики; швидке реагування на кризу; масштабування технологічних рішень; орієнтацію на цінності як ключовий рушій розвитку та впровадження технологій; максимальне задіяння інформації, зміцнення довіри та ефективного управління; зростання попиту на випереджувальне технологічне управління; урахування межі національних підходів.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-03
Поширити
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЮНЕСКО ЩОДО ПРАВА НА ІНФОРМАЦІЮ

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЮНЕСКО ЩОДО ПРАВА НА ІНФОРМАЦІЮ

На сайті організації ООН з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковані політичні рекомендації «Розвиток і просування права на інформацію в національних рамках».

На сайті організації ООН з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковані політичні рекомендації «Розвиток і просування права на інформацію в національних рамках».
У документі наголошується, що при здійсненні своєї діяльності державні органи отримують, виробляють та зберігають інформацію, зокрема – дані державного сектору (PSID). Покладене в основу права на інформацію розкриття та розповсюдження PSID може стати реальним каталізатором упровадження методів належного управління, а також необхідною умовою для досягнення цілей сталого розвитку. У цьому контексті ЮНЕСКО у 2022 році були розроблені відповідні керівні принципи. Вони акцентують увагу державних посадових осіб та фахівців у галузі розвитку важливість доступу до PSID, сприяють розповсюдженню урядової інформації, що є громадським надбанням, а також зміцнюють шляхи доступу до PSID у мінливому світі цифрових технологій.
Детальніше: https://bit.ly/3Nm1LqF
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-03
Поширити
ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА СИСТЕМА «EVALUED»

ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА СИСТЕМА «EVALUED»

Уряд підтримав експериментальний проєкт Міністерства освіти і науки України щодо впровадження у закладах освіти України автоматизованої системи «EvaluЕd».

Уряд підтримав експериментальний проєкт Міністерства освіти і науки України щодо впровадження у закладах освіти України автоматизованої системи «EvaluЕd».
Ця система створена Державною службою якості освіти України в рамках дії з реалізації Меморандуму про порозуміння з Чеським агентством розвитку. Вона покликана прискорити цифровізацію збору, накопичення, оброблення, аналізу, зберігання, оновлення і відображення інформації щодо розвитку освіти. Запровадження цієї системи дозволить підвищити ефективність роботи закладів освіти, допоможе розвивати їх ефективну мережу, визначати тенденції розвитку системи освіти, виявляти типові проблеми.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-03
Поширити
ІНФОРМАЦІЙНА СЕСІЯ ПРЕМІЇ L’ORÉAL–UNESCO «ДЛЯ ЖІНОК У НАУЦІ» 2023 РОКУ

ІНФОРМАЦІЙНА СЕСІЯ ПРЕМІЇ L’ORÉAL–UNESCO «ДЛЯ ЖІНОК У НАУЦІ» 2023 РОКУ

3 травня 2023 року відбудеться інформаційна сесія, присвячена цьогорічній Премії L’ORÉAL–UNESCO «Для жінок у науці».

3 травня 2023 року відбудеться інформаційна сесія, присвячена цьогорічній Премії L’ORÉAL–UNESCO «Для жінок у науці».

Українська премія є частиною глобальної програми L’ORÉAL-UNESCO «Для жінок у науці», покликаної популяризувати внесок жінок у сферу наукових досліджень та сприяти зростанню представленості жінок у галузі STEM – наука, технології, інжиніринг, математика. Під час заходу планується обговорити наступні питання: положення про конкурс; вимоги до претенденток (вік, місце перебування); процедура відбору; основна винагорода та інші відзнаки для учасниць із закладів вищої освіти, дослідницьких центрів, установ Національної академії наук України. Організатори: ТОВ «L’ORÉAL УКРАЇНА», Національна академія наук України, ГО «Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності», Національна комісія України у справах ЮНЕСКО. Заявку на конкурс можна подати до 31 травня 2023 року.
Фото: логотип
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-03
Поширити
СІНГАПУРСЬКІ УРОКИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ УПРОДОВЖ ЖИТТЯ

СІНГАПУРСЬКІ УРОКИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ УПРОДОВЖ ЖИТТЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Поли Лем «Які уроки може надати Сінгапур щодо навчання упродовж життя?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Поли Лем «Які уроки може надати Сінгапур щодо навчання упродовж життя?».
У ній наголошується, що по мірі розвитку новітніх цифрових технологій, який відбувається гігантськими темпами та може загрожувати цілій низці професій, стає надзвичайно актуальним питання систематичного підвищення кваліфікації та перепідготовки співробітників. Сінгапур є однією з перших країн у світі, де запроваджено систему масового навчання упродовж життя. Чи може досвід цієї країни бути корисним у глобальному масштабі? У 2014 році уряд Сінгапуру запровадив програму SkillsFuture під девізом «Розвивайте наших людей», яка покликана надати населенню можливість «максимально розвинути свій потенціал». Кожен громадянин Сінгапуру віком від 25 років має можливість отримати кредит FlexiMasters на подальшу освіту та навчання, у т.ч. для повноцінної магістерської програми. Автор наводить приклади організації навчання дорослого населення, порівнює відношення до навчання упродовж життя у Сінгапурі та Великій Британії, а також демонструє на конкретних прикладах, що ситуація у Британії почала змінюватись після рішення уряду зі скасування заборони на доступ до державного фінансування для курсу на еквівалентному або нижчому рівні, ніж кваліфікація, яку вже має студент (правило ELQ, що було бар’єром для перекваліфікації).
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-03
Поширити