За результатами пошуку знайдено:

записів - 4941

сторінок - 495

Уряд призначив Миколу Кизима першим заступником, а Артура Селецького – заступником Міністра освіти і науки

Уряд призначив Миколу Кизима першим заступником, а Артура Селецького – заступником Міністра освіти і науки

Уряд призначив Миколу Кизима першим заступником Міністра освіти і науки України, а також Артура Селецького – заступником Міністра. Відповідні документи оприлюднено на сайті Кабінету Міністрів України.

Уряд призначив Миколу Кизима першим заступником Міністра освіти і науки України, а також Артура Селецького – заступником Міністра. Відповідні документи оприлюднено на сайті Кабінету Міністрів України.

Микола Кизим – досвідчений економіст, має 20-річний досвід науково-педагогічної роботи, з них 12 років очолював Науково-дослідний центр індустріальних проблем розвитку Національної академії наук України. Кандидат економічних наук (1985), доктор економічних наук зі спеціальності “Підприємство, менеджмент та маркетинг” (2001), доцент кафедри економічної кібернетики (2003), професор кафедри банківської справи (2005). Має почесне звання “Заслужений економіст України” (2009).

Артур Селецький має багаторічний досвід роботи у сфері ІТ, зокрема в управлінні інформаційними системами та впровадженні електронного документообігу. Здобув дві вищі освіти за спеціальностями “Трудове навчання та основи інформатики” (2002) і “Спеціаліст з банківської справи” (2008). Тривалий час працював у банківській сфері. До призначення очолював відділ бізнес-аналітики ДП “Національні інформаційні системи”.

Раніше уряд призначив заступниками Міністра освіти і науки України Андрія Вітренка та Ігоря Гарбарука.

Детальніше: https://bit.ly/3eUcjIM, https://bit.ly/3jDUWPK, https://bit.ly/2ZWjEmT  

Фото: МОН

2020-07-24
Поширити
Європейська хмара відкритої науки як глобальний інструмент наукових досліджень

Європейська хмара відкритої науки як глобальний інструмент наукових досліджень

У газети «Світ» № 25-26 (1109-1110) опубліковане інтерв’ю віце-президента Національної академії наук України, директора Інституту теоретичної фізики імені М.М. Боголюбова НАН України академіка Анатолія Загороднього, присвячене Європейській хмарі відкритої науки. 

У газети «Світ» № 25-26 (1109-1110) опубліковане інтерв’ю віце-президента Національної академії наук України, директора Інституту теоретичної фізики імені М.М. Боголюбова НАН України академіка Анатолія Загороднього, присвячене Європейській хмарі відкритої науки. 

У ньому, зокрема, йдеться про:

– стратегічні питання у науці, які стануть ключовими після пандемії; 

– план дій «ERA проти CORONA»; 

– інструменти для обміну даними досліджень; 

– Європейську хмару відкритої науки;

– принципи FAIR для даних, моделей, робочих процесів і результатів; 

– те, чи може розвиток EOSC прискорити створення ліків проти COVID-19;

– можливості та інструменти, які EOSC пропонує користувачам;

– те, чи замінить EOSC такі інфраструктури, як, наприклад, Українська чи Європейська грід-інфраструктура;

– статус EOSC як регулятивного органу;

– переваги, які надає впровадження EOSC;

– те, як НАН України та інші наукові структури братимуть участь в EOSC;

– те, що необхідно зробити для входження України до EOSC.

Детальніше: https://bit.ly/3fXnemn, https://bit.ly/3eZfhvm

2020-07-24
Поширити
Міжнародний експеримент CUPID-Mo

Міжнародний експеримент CUPID-Mo

Науковці Інституту ядерних досліджень НАН України беруть участь у великому міжнародному експерименті CUPID-Mo.

Науковці Інституту ядерних досліджень НАН України беруть участь у великому міжнародному експерименті CUPID-Mo.

Міжнародний експеримент CUPID-Mo спрямовано на дослідження властивостей нейтрино. Його мета – пошук безнейтринного подвійного бета-розпаду, – як очікується, надзвичайно рідкісного ядерного процесу, забороненого в рамках Стандартної моделі елементарних частинок, але передбаченого багатьма новими фізичними теоріями. 

Дослідження цього розпаду здатні відповісти на кілька фундаментальних питань: якою є маса та схема масових станів нейтрино? Чи виконується закон збереження лептонного числа? Нейтрино є частинкою Дірака (нейтрино відрізняється від антинейтрино) чи Майорани (нейтрино і антинейтрино тотожні)? Спостереження цього розпаду свідчитиме про те, що нейтрино є частинкою Майорани і фактично буде відкриттям нового типу матерії. До того ж, нейтрино Майорани здатне пояснити одну з ключових проблем космології, а саме – чому на початку утворення Всесвіту кількість матерії перевищувала кількість антиматерії. Саме з цієї, однієї мільярдної частки баріонної матерії і складається сьогодні весь видимий Всесвіт.

Експеримент CUPID-Mo проводиться на глибині понад 2 км – у підземній лабораторії Модан (Франція) – для захисту надчутливої апаратури від космічних променів. Процес розпаду вчені сподіваються зареєструвати за допомогою двадцяти кристалів молібдату літію, охолоджених до температури всього на кілька сотих градуса вище абсолютного нуля та збагачених ізотопом молібдену-100. Експеримент підготувала та здійснила велика міжнародна колаборація вчених з 27-ми інститутів та університетів Франції, США, України, Росії, Італії, Китаю та Німеччини. Внесок українських науковців, крім власне ідеї застосування кристалів молібдату літію, полягає в аналізі даних і моделюванні відгуку детекторів методом Монте-Карло. 

Детальніше: http://www.nas.gov.ua/UA/Messages/Pages/View.aspx?MessageID=6664

Фото: НАНУ

2020-07-24
Поширити
МОН відмовилось від укладання чергової угоди про надання доступу до Scopus

МОН відмовилось від укладання чергової угоди про надання доступу до Scopus

Міністерство освіти і науки України поширило інформацію про те, що черговий договір з компанією Elsevier про надання доступу до бази даних Scopus не було укладено. Причина – у базі Scopus було виявлено журнал, який видається кримською установою, яка ідентифікує себе як російська. 

Міністерство освіти і науки України поширило інформацію про те, що черговий договір з компанією Elsevier про надання доступу до бази даних Scopus не було укладено. Причина – у базі Scopus було виявлено журнал, який видається кримською установою, яка ідентифікує себе як російська. 

Цей самий журнал також було виявлено у базі даних Web of Science Core Collection. Однак це відбулось після укладання договору з надавачем послуг – компанією Clarivate Analytics. МОН направило звернення до компанії Clarivate, де пояснило, що умови співпраці будуть переглянуті.

Разом із тим, МОН розуміє, що безкоштовний доступ до міжнародних наукометричних баз даних є важливим інструментом інтеграції української науки у світовий та європейський дослідницькі простори. Тому міністерство буде продовжувати діалог із компаніями, які є власниками МНБД з метою усунення проблем, які заважають співпраці.

Детальніше: bit.ly/2OMeMu3 

2020-07-24
Поширити
Таксономія зеленого фінансування: Нове керівництво від Світового банку

Таксономія зеленого фінансування: Нове керівництво від Світового банку

13 липня 2020 року Світовий банк опублікував Керівництво для регуляторів щодо створення таксономій зеленого фінансування. Документ спрямований у першу чергу на регуляторів країн, що розвиваються, які прагнуть до “озеленення” національних економік й підготовлений на запит центрального банку Малайзії. Його призначення – запропонувати єдині рамки для фінансового сектору щодо екологічних проблем і підтримати рішення фінансових інститутів, пов’язані з кліматичними ризиками у частині надання позик та інвестування.

13 липня 2020 року Світовий банк опублікував Керівництво для регуляторів щодо створення таксономій зеленого фінансування. Документ спрямований у першу чергу на регуляторів країн, що розвиваються, які прагнуть до “озеленення” національних економік й підготовлений на запит центрального банку Малайзії. Його призначення – запропонувати єдині рамки для фінансового сектору щодо екологічних проблем і підтримати рішення фінансових інститутів, пов’язані з кліматичними ризиками у частині надання позик та інвестування.

Таксономія зеленого фінансування – це набір основних напрямків, за якими держава перевіряє “зеленість” фінансових інструментів. Таксономія може містити метрики, за якими буде оцінюватись той чи інший проект, а також основні показники, відповідність яким дозволить характеризувати проект як такий, що завдає або не завдає шкоди тим чи іншим екологічним цілям.

Керівництво не містить уніфікованих термінів або стандартів зеленого фінансування. Воно пропонує регуляторам способи розробки таксономії на основі екологічних цілей з урахуванням національних пріоритетів у сфері сталого розвитку. Ключова рекомендація – розробляти технічно обґрунтовані параметри визначення діяльності та інвестицій, що вважаються “зеленими”.

Всесвітній банк виділяє три основних принципи для розробки таксономії зеленого фінансування:

1. Спрощення таксономії без шкоди детальності її положень (вона повинна бути написана зрозумілою, простою мовою, але з достатньою деталізацією, щоб уникнути невизначеності положень таксономії).

2. Участь технічних експертів (у її  розробці повинні брати участь як фахівці з фінансового сектору, так і професіонали з промисловості).

3. Урахування кращих міжнародних практик (визначення “зелених” проектів має відповідати кращим міжнародним практикам для забезпечення гармонізації між юрисдикціями та підвищення цілісності глобального ринку).

Детальніше: https://bit.ly/2OZ1NoN

Фото: Світовий банк

2020-07-24
Поширити
Організація веб-сайту бібліотеки для віддаленої роботи

Організація веб-сайту бібліотеки для віддаленої роботи

Оскільки бібліотеки переходять до спілкування зі своїми користувачами в інтернеті, веб-сайт бібліотеки є мостом, який забезпечує інформацію про останні оновлення щодо повторних відкриттів, віртуальних подій та оновлень колекцій у реальному часі.

Оскільки бібліотеки переходять до спілкування зі своїми користувачами в інтернеті, веб-сайт бібліотеки є мостом, який забезпечує інформацію про останні оновлення щодо повторних відкриттів, віртуальних подій та оновлень колекцій у реальному часі.

Крістін Делво, засновниця Stacks, розповідає, як Stacks працює з бібліотеками, коли вони адаптують свої веб-сайти для дистанційної роботи з аудиторією студентів, викладачів, відвідувачів.

Бібліотеки розуміють необхідність інтегрувати свої каталоги, відкриті ресурси та ресурси дистанційного навчання. Вони використовують колекції Stacks для каталогу елементів, які вони, як правило, не можуть каталогізувати.  Stacks пропонує метадані базового рівня, які дозволяють швидко забезпечити каталогізацію. Оскільки у бібліотеках виникає зростаюча потреба швидко агрегувати нову інформацію (коли вона стає доступною), Stacks можуть допомогти зв’язати колекції та публікувати оновлення у режимі реального часу. 

Про це та інші корисні інструменти можна прочитати на інформаційному порталі EBSCO.

Детальніше: https://bit.ly/39q4k53 

Фото: EBSCO

2020-07-24
Поширити
Цифровізація у МОЗ: Розширення програми «Доступні ліки» завдяки використанню е-рецептів

Цифровізація у МОЗ: Розширення програми «Доступні ліки» завдяки використанню е-рецептів

24 липня 2020 року стало відомо, що МОЗ планує суттєво розширити програму «Доступні ліки», яка передбачає зокрема і використання електронних рецептів. Перехід від паперових до електронних рецептів дозволить не лише посилити контроль за реалізацією ліків, а й знизити їхню вартість. Отримати лікарські засоби за нижчою ціною можливо за рахунок того, що в електронний рецепт вноситься лише діюча речовина, що дозволяє обирати між препаратами з такою діючою речовиною з урахуванням вартості. 

24 липня 2020 року стало відомо, що МОЗ планує суттєво розширити програму «Доступні ліки», яка передбачає зокрема і використання електронних рецептів. Перехід від паперових до електронних рецептів дозволить не лише посилити контроль за реалізацією ліків, а й знизити їхню вартість. Отримати лікарські засоби за нижчою ціною можливо за рахунок того, що в електронний рецепт вноситься лише діюча речовина, що дозволяє обирати між препаратами з такою діючою речовиною з урахуванням вартості. 

Електронні рецепти в Україні запроваджені з квітня 2019 року. Це регламентовано постановами Кабінету Міністрів від 27 лютого 2019 року «Деякі питання реімбурсації лікарських засобів», «Деякі питання щодо договорів про реімбурсацію», «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань».

Покрокову інструкцію для пацієнта для отримання електронного рецепту та ліків у аптеці за електронним рецептом, пропонує МОЗ.

Детальніше: https://bit.ly/2X9obkb, https://bit.ly/2P6aVIF, https://bit.ly/3fTky98 

Фото: МОЗ

2020-07-24
Поширити
Система підвищення педагогічної кваліфікації: Як нові гравці долають хвороби недоброчесності

Система підвищення педагогічної кваліфікації: Як нові гравці долають хвороби недоброчесності

В Україні скасовано монополію у галузі підвищення педагогічної кваліфікації. Оновлений Закон України «Про освіту» дозволяє вчителям уже з січня 2020 року вільно обирати форму й надавача таких послуг. Десятки громадських організацій, приватних компаній та навчальних закладів, які й раніше створювали можливості для розвитку українського вчительства, активно включились в цю діяльність.

В Україні скасовано монополію у галузі підвищення педагогічної кваліфікації. Оновлений Закон України «Про освіту» дозволяє вчителям уже з січня 2020 року вільно обирати форму й надавача таких послуг. Десятки громадських організацій, приватних компаній та навчальних закладів, які й раніше створювали можливості для розвитку українського вчительства, активно включились в цю діяльність.

У статті «Нової української школи» розглядаються актуальні питання підвищення кваліфікації, організації навчального процесу, надавачів послуг з підвищення кваліфікації,  академічну доброчесність та нові інструменти масових відкритих онлайн-курсів.

У статті наводяться результати спільного дослідження, проведеного у 2019 році Edcamp Ukraine та МОН України, оприлюднені у звіті “Навчати і навчатися: як і куди розвиватися українському вчительству?”. Виявилось, що 87,7% педагогів в Україні вважали чинну на той час систему підвищення кваліфікації неактуальною, бажали навчатися чесно, усвідомлювали важливість свого професійного зростання. 

Також йдеться про те, що Edcamp Ukraine, Освіторія, Prometheus, Смарт Освіта першими порушили питання актуальності наявної на той час системи підвищення кваліфікації, працювали у напрямі її трансформації, адвокатували ухвалення необхідних нормативно-правових документів для цього. 

Детальніше: https://bit.ly/3hBG8Q7 

2020-07-24
Поширити
ЄС скорочує бюджет на дослідження та інновації

ЄС скорочує бюджет на дослідження та інновації

21 липня 2020 року лідери ЄС після довгого і складного саміту, що тривав чотири дні, узгодили наступний семирічний бюджет ЄС та пов’язаний з ним план відновлення. Результат переговорів – обмеження фінансування щодо досліджень, інновацій та освіти.

21 липня 2020 року лідери ЄС після довгого і складного саміту, що тривав чотири дні, узгодили наступний семирічний бюджет ЄС та пов’язаний з ним план відновлення. Результат переговорів – обмеження фінансування щодо досліджень, інновацій та освіти.

Переговори в основному були зосереджені на загальному розміру витрат на відновлення економіки (Next Generation EU), розподілі коштів між позиками та грантами та управлінні ними. В угоді, яку прийнято, на цілі “Горизонт Європа” виділено на 13,5 млрд євро менше, ніж було запропоновано Європейською Комісією, при цьому 5 млрд. скорочено по програмі в MFF та 8,5 млрд євро вилучено з Next Generation EU. 

«Горизонт Європа» коштує 80,9 мільярда євро далека від амбіційного зростання, необхідного для задоволення потреб на Covid-19 та інших актуальних завдань. 

Також виявилось неможливим збільшити фінансування освіти. У рамках загальної суми Erasmus + фінансування обмежене 21 млрд євро, що значно відрізняється від раніше підготовлених проектних пропозицій.

Детальніше: https://bit.ly/2ZYbDhn, https://bit.ly/3jzplPb, https://bit.ly/39q6Rfw 

Фото: Горизонт Європа

2020-07-23
Поширити
Уряд продовжив загальнонаціональний карантин до 31 серпня 2020 року та дозволив проводити акредитації освітніх програм дистанційно

Уряд продовжив загальнонаціональний карантин до 31 серпня 2020 року та дозволив проводити акредитації освітніх програм дистанційно

Загальнонаціональний карантин, встановлений через пандемію COVID-19, продовжено до 31 серпня 2020 року. Відповідне рішення ухвалив Уряд 22 липня 2020 року.

Загальнонаціональний карантин, встановлений через пандемію COVID-19, продовжено до 31 серпня 2020 року. Відповідне рішення ухвалив Уряд 22 липня 2020 року.

З 1 по 31 серпня 2020 року залежно від епідемічної ситуації в кожному з регіонів або окремих адміністративно-територіальних одиницях встановлюється один з рівнів епідемічної небезпеки поширення COVID-19 – “зелений”, “жовтий”, “помаранчевий” або “червоний”. Рівень визначає Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій за результатом оцінки епідемічних показників у регіоні.

Зокрема, на території регіонів із “помаранчевим” рівнем небезпеки заборонено відвідувати заклади освіти здобувачами у групах більш ніж 20 осіб, крім закладів дошкільної та загальної середньої освіти. На території регіонів із “червоним” рівнем небезпеки здобувачам освіти заборонено відвідувати заклади освіти. На території регіонів, з “помаранчевим” та “червоним” рівнем епідемічної небезпеки органи державної влади та місцевого самоврядування можуть застосовувати додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи в межах компетенції.

Уряд також дозволив проводити акредитації освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, у віддаленому (дистанційному) режимі, а також ухвалювати рішення про умовну (відкладену) акредитацію освітніх програм без проведення або з частковим проведенням акредитаційної експертизи до 1 вересня 2020 року.

У період дії карантину незалежно від рівня небезпеки в регіоні заборонено: 

– перебувати в громадських будинках і спорудах, громадському транспорті без респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот;

– перебувати на вулицях без документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство чи спеціальний статус, без посвідчення про взяття на облік бездомної особи;

– самовільно залишати місця самоізоляції, обсервації.

Необхідно також дотримуватись інших правил карантину – соціальної дистанції та санітарно-гігієнічних норм.

Детальніше: https://bit.ly/2ONyi9p, https://bit.ly/3jxNi9M 

Фото: МОН

2020-07-23
Поширити