За результатами пошуку знайдено:

записів - 3831

сторінок - 384

МОЛОДИЙ ВЧЕНИЙ РОКУ

МОЛОДИЙ ВЧЕНИЙ РОКУ

Міністерство освіти і науки України та Рада молодих учених при МОН інформують що триває прийом заявок на участь у щорічному Всеукраїнському конкурсі «Молодий вчений року».

Міністерство освіти і науки України та Рада молодих учених при МОН інформують що триває прийом заявок на участь у щорічному Всеукраїнському конкурсі «Молодий вчений року».

Метою конкурсу є визнання досягнень молодих учених у різних галузях знань та сферах діяльності. До участі запрошуються молоді люди віком до 35 років включно, які мають вищу освіту не нижче другого (магістерського) рівня або претенденти віком до 40 років включно, які мають науковий ступінь доктора наук. Лауреат конкурсу отримає публічне визнання, свідоцтво лауреата конкурсу та статуетку «Молодий вчений року». Заявки можна подати до 1 березня 2023 року.

Детальніше: https://bit.ly/3IGko62, https://bit.ly/41afQvO, https://bit.ly/3Kqp9Sw

2023-02-21
Поширити
КОНСУЛЬТАЦІЇ ЩОДО УЧАСТІ В НОВИХ КОНКУРСАХ «ЦИФРОВОЇ ЄВРОПИ»

КОНСУЛЬТАЦІЇ ЩОДО УЧАСТІ В НОВИХ КОНКУРСАХ «ЦИФРОВОЇ ЄВРОПИ»

«Дія.Бізнес» розпочинає консультування щодо участі в нових конкурсах «Цифрової Європи», які оголосив Європейський Союз.

«Дія.Бізнес» розпочинає консультування щодо участі в нових конкурсах «Цифрової Європи», які оголосив Європейський Союз.

Консультації стосуватимуться пошуку партнерів та створення консорціуму, підготовки проєктної заявки, підписання грантової угоди. Йдеться про перспективи участі у трьох конкурсах у галузі суперкомп’ютерів із загальним бюджетом 12 млн євро. Перший присвячений створенню навчальної платформи для спеціалістів з суперкомп‘ютерів; другий опікується стажуванням спеціалістів із суперкомп’ютерів та цифрових навичок у центрах компетенцій, компаніях, що використовують суперкомп’ютери, або хостингових організаціях EuroHPC JU; третій орієнтований на створення ефективної служби підтримки застосунків EuroHPC. Подати заявку на перші два конкурси можна до 4 квітня 2023 року, на третій – до 3 травня 2023 року.

Детальніше: https://bit.ly/3XHZIyO, https://bit.ly/416fbeO, https://bit.ly/3Ih5Nw6, https://bit.ly/419HAR3

2023-02-21
Поширити
ПРОЄКТ СТВОРЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕЛЕКТРОННОЇ БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНИ

ПРОЄКТ СТВОРЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕЛЕКТРОННОЇ БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНИ

На координаційній зустрічі представників Міністерства культури та інформаційної політики України, Державної архівної служби України, ВГО «Українська бібліотечна асоціація», національних, державних, університетських та публічних бібліотек, національних музеїв та архівів оголошено про початок проєкту створення Національної електронної бібліотеки України (НЕБУ) за підтримки ЮНЕСКО та ІФЛА.

На координаційній зустрічі представників Міністерства культури та інформаційної політики України, Державної архівної служби України, ВГО «Українська бібліотечна асоціація», національних, державних, університетських та публічних бібліотек, національних музеїв та архівів оголошено про початок проєкту створення Національної електронної бібліотеки України (НЕБУ) за підтримки ЮНЕСКО та ІФЛА.

Метою проєкту є захист культурного надбання України в частині документальної спадщини, що знаходиться в інституціях пам’яті по всій Україні (бібліотеках, архівах, музеях тощо) шляхом її оцифрування та створення надійної системи збереження і доступу до цифрових копій об’єктів через мережу інтернет на довготривалій основі. У 2023 році вивчатиметься досвід бібліотек інших країн у створенні електронних бібліотек національного рівня і досвід українських бібліотек, архівів, музеїв, бізнесу. Також планується підготувати Концепцію Національної електронної бібліотеки України, Положення про неї, Регламент роботи, Дорожню карту та орієнтовний бюджет.

Детальніше: https://bit.ly/3xEVLju

2023-02-21
Поширити
ОЕСР: ЗВІТ ПРО СПІВРОБІТНИЦТВО У СФЕРІ РОЗВИТКУ ЗА 2023 РІК

ОЕСР: ЗВІТ ПРО СПІВРОБІТНИЦТВО У СФЕРІ РОЗВИТКУ ЗА 2023 РІК

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала черговий звіт «Звіт про співробітництво у сфері розвитку за 2023 рік: обговорення системи допомоги» із серії «Звіти про співпрацю у галузі розвитку».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала черговий звіт «Звіт про співробітництво у сфері розвитку за 2023 рік: обговорення системи допомоги» із серії «Звіти про співпрацю у галузі розвитку».

Наголошується, що за останні три роки численні глобальні кризи і зростаюча необхідність стримування зміни клімату зазнали найрадикальнішого випробування за останні десятиліття. Мета кращого світу для всіх здається більш важко досяжною з новими бюджетними обмеженнями, гострими гуманітарними потребами та все більш складними політичними умовами. Критика діяльності міжнародної системи допомоги призводить до висновків про необхідність фундаментальних змін. Виникають рухи, спрямовані на усунення колоніальної спадщини та расизму. У звіті аналізуються наявні проблеми та пропонуються шляхи просування вперед за чотирма напрямками: досягнення прогресу у виконанні існуючих зобов’язань; підтримання місцевих перетворень у країнах-партнерах; модернізація бізнес-моделі та методів управління фінансами; перебалансування співвідношення сил у міжнародному прийнятті рішень та партнерських відносинах.

Детальніше: https://bit.ly/41204Df, https://bit.ly/3xAvnaI, https://doi.org/10.1787/f6edc3c2-en

2023-02-21
Поширити
ОБРАННЯ ЧЛЕНІВ НАУКОВОГО КОМІТЕТУ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ НАУКИ І ТЕХНОЛОГІЙ

ОБРАННЯ ЧЛЕНІВ НАУКОВОГО КОМІТЕТУ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ НАУКИ І ТЕХНОЛОГІЙ

Міністерство освіти і науки України оголосило конкурс з відбору кандидатів до складу Ідентифікаційного комітету з питань науки.

Міністерство освіти і науки України оголосило конкурс з відбору кандидатів до складу Ідентифікаційного комітету з питань науки.

Цей комітет формується з вітчизняних та іноземних вчених, які мають вагомі наукові здобутки, бездоганну наукову репутацію, довіру в науковому середовищі та відповідають встановленим кваліфікаційним вимогам. Зокрема, – 10-річний науковий стаж, досвід проведення експертної діяльності та міжнародного наукового співробітництва, здатність ефективно працювати в команді, готовність працювати, приділяти цьому значну частину свого часу і сил. Пропозиції щодо кандидатів у члени Ідентифікаційного комітету надаються українськими та іноземними науковими установами, науковими організаціями, громадськими науковими організаціями, науковими фондами, а також міжнародними та національними радами з питань науки. Заявку на участь можна подати до 17 березня 2023 року.

Детальніше: https://bit.ly/3Iy94su, https://bit.ly/3ka988u, https://bit.ly/3EjtT8u, https://bit.ly/3k5F1iy

2023-02-20
Поширити
СОКРАТ І СУЧАСНА ОСВІТА

СОКРАТ І СУЧАСНА ОСВІТА

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Константіноса Арфаніса «Як Сократ може допомогти вашим учням задавати питання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Константіноса Арфаніса «Як Сократ може допомогти вашим учням задавати питання».

Автор наголошує, що у світі, сповненому відповідей, необхідно знаходити час, щоб ставити запитання. А підходи, яким віддавав перевагу Сократ, можуть бути корисними і сьогодні. У сучасній культурі, яку можна описати фразою «споживай і йди далі» ми опинились під шаленим інформаційним тиском, в результаті чого дуже часто звертаємось до т.зв. «експертних висновків» та ідей, які не мають під собою належного підґрунтя та побудовані на непевних даних. Як виявити дезінформацію та розвінчати популярні міфи? Не існує єдиного надійного способу досягти цього, але деякі корисні методи можуть допомогти. Зокрема, потрібно ставити запитання. Це ефективний шлях взаємодії з аудиторією: задавати запитання та формувати відчуття невпевненості, яка провокує до критичного мислення та самореалізації. Говоріть менше, щоб як Сократ, викликати дискусію, а потім знову говоріть менше, щоб почути співрозмовників, зрозуміти рівень їх усвідомлення, позицію, помилкові уявлення. Адже коли ми намагаємося когось переконати, то маємо бути певні, що вони готові до того, щоб їх переконували. Автор рекомендує «вийти за рамки і продемонструвати аудиторії, що різниця в позиціях з певного питання не є наслідком емоцій чи почуттям власної правоти, а є результатом зусиль і часу, витрачених на те, щоб стати досвідченим у своїй галузі».

Детальніше: https://bit.ly/3XJizcs, https://bit.ly/3Igrg8ww)

2023-02-20
Поширити
ВІДПОВІДАЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У НАВЧАННІ ТА ВИКЛАДАННІ

ВІДПОВІДАЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У НАВЧАННІ ТА ВИКЛАДАННІ

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано інформаційний матеріал «Інструменти штучного інтелекту та їх відповідальне використання у навчанні та викладанні вищої освіти».

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано інформаційний матеріал «Інструменти штучного інтелекту та їх відповідальне використання у навчанні та викладанні вищої освіти».

У ньому викладена позиція Керівного комітету з навчання та викладання EUA щодо хвилі занепокоєння, спровокованої появою ChatGPT та розвитком інших подібних інструментів з використанням технологій ШІ. Наведено огляд недоліків та потенційних переваг цих технологій. Наголошується, що будь-яка спроба заборонити ШІ буде марною, отже сектор вищої освіти повинен адаптувати свої підходи до реалій сьогодення таким чином, щоб ці технології використовувались ефективно та етично. Університетам пропонується системно проаналізувати ключові чинники та напрямки впливу інструментів ШІ на навчання та викладання. Також Європейська асоціація університетів висловлює готовність підтримувати ті європейські університети, які готові до зваженого й гнучкого відношення до нововведень. Йдеться про організацію моніторингу, консультування, розроблення рекомендацій, накопичення та узагальнення передового досвіду.

Детальніше: https://bit.ly/3If85fd, https://bit.ly/3EktyCw

2023-02-20
Поширити
ПІДТРИМКА УКРАЇНСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ ВІД БОЛОНСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ

ПІДТРИМКА УКРАЇНСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ ВІД БОЛОНСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Болонський університет пропонує підтримку українським аспірантам, науковцям та дослідникам.

Болонський університет пропонує підтримку українським аспірантам, науковцям та дослідникам.

Визначені три формати підтримки: візит доктора філософії (аспіранта), дослідницька стипендія (для випускників аспірантури, докторантів), а також запрошення дослідників (випускників ЗВО, аспірантів, постдоків, дослідників, професорів). Зокрема, відвідування доктора філософії передбачає візит без фінансової підтримки відповідно до наявного гранту та листа-запрошення. Галузь наукових інтересів: агроекологія, агролісівництво, давньогрецька мова та література, харчування тварин, штучний інтелект, біологія, біорізноманіття, макроекологія, біологія глобальних змін, поведінкова екологія, еволюційна біологія, психологія розвитку та освіти, електронна інженерія, харчова наука та технологія, історія політичної економії, глобальна історія, машинобудування, генетика, мікробіологія, мітохондріальна біохімія, молекулярна онкологія, молекулярна біологія, біоінформатика, клітинна біологія, психологія. Дослідницька стипендія надається після конкурсного відбору тих, хто працює у наступних сферах: астробіологія/геобіологія/мікробна палеонтологія/раманівська спектроскопія, хімія, інформатика та інженерія, освіта, енергетика та машинобудування, щелепно-лицьова хірургія, фармація/хімія, слов’янські мови, статистика. Запрошений дослідник отримає фінансову підтримку після конкурсного відбору у рамках заявок за такими пріоритетними напрямками: астрофізика, демографія, соціальна статистика, економіка, гематологія, історія науки, психологія. На сайті університету представлена детальна інформація у розрізі наукових напрямів, сфер і тематики досліджень вказані, надаються пояснення щодо терміну стажування, умов фінансування тощо.

Детальніше: https://bit.ly/3ElLTyZ, https://bit.ly/3IczL4v

2023-02-20
Поширити
ОЕСР: ОСНОВНІ ЕКОНОМІЧНІ ПОКАЗНИКИ 2023

ОЕСР: ОСНОВНІ ЕКОНОМІЧНІ ПОКАЗНИКИ 2023

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала черговий звіт «Основні економічні показники, том 2023 випуск 2» із серії «Основні економічні показники».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала черговий звіт «Основні економічні показники, том 2023 випуск 2» із серії «Основні економічні показники».

Публікація містить порівняльну статистику та огляд останніх міжнародних економічних подій країн ОЕСР, зони євро та економік ряду держав, що не є членами ОЕСР. Цей звіт є унікальним джерелом ключових короткострокових статистичних даних, необхідним для системного аналізу, який проводять фахівці з моделювання, планування, економісти, науковці, представники бізнесу. Тут представлені дані національних рахунків, матеріали опитування підприємств і споживачів, показники роздрібної торгівлі, виробництва, будівництва, зайнятості, безробіття, заробітної плати та цін, фінансів, міжнародної торгівлі та платіжного балансу. Найактуальніша інформація представлену у зручній для роботи формі (xls, web, pdf) та знаходиться у відкритому доступі.

Детальніше: https://bit.ly/3IBdpez, https://bit.ly/3Sdoe9H, https://bit.ly/3YZcE4c, https://doi.org/10.1787/6b025880-en

2023-02-20
Поширити
ЧИ МОЖЕ CHATGPT СКЛАСТИ ІСПИТИ НА МЕДИЧНУ ЛІЦЕНЗІЮ В США?

ЧИ МОЖЕ CHATGPT СКЛАСТИ ІСПИТИ НА МЕДИЧНУ ЛІЦЕНЗІЮ В США?

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса «ChatGPT може скласти іспити на медичну ліцензію в США, стверджує дослідження».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса «ChatGPT може скласти іспити на медичну ліцензію в США, стверджує дослідження».

Автор наголошує, що відповіді, згенеровані за допомогою штучного інтелекту, наприклад – ChatGPT, демонструють нові, неочевидні результати в тестах, які зазвичай складають студенти після декількох років навчання у медичних ЗВО. Програмне забезпечення ChatGPT від OpenAI набрало близько 60% з можливих балів у серії з трьох тестів, які використовуються на іспитах на медичну ліцензію (USMLE). Досягнення ШІ «прохідного» балу на іспитах, які студенти-медики зазвичай складають після щонайменше двох років навчання, експерти називають важливою віхою у розвитку інструментів ШІ, яка може мати далекосяжні наслідки для системи освіти. ChatGPT також продемонстрував 94,6% збігу всіх своїх відповідей і зробив принаймні одне важливе «відкриття». Віе показав найкращі результати, ніж інший чат-бот зі штучним інтелектом PubMedGPT, який був навчений виключно на біомедичній літературі. Останній набрав 50,8% на старому наборі даних із запитаннями в стилі USMLE. Виконавчий директор Інституту інженерії та технологій вважає, що ChatGPT «продовжує демонструвати вражаючу здатність генерувати логічний контент у численних ситуаціях», а його результати «служать для того, щоб підкреслити обмеженість письмових тестів як єдиного способу оцінювання продуктивності в складних і мультидисциплінарних професіях, таких як медицина». Натомість Коллін Бьорк, старший викладач наукової комунікації в Університеті Мессі, налаштований скептично. Він вважає, що заяви про високу продуктивність і точність чат-боту «вводять в оману через розпливчастість формулювань», які використовують дослідники ШІ.

Детальніше: https://bit.ly/3k5hcqY, https://bit.ly/3XDYc0n

2023-02-17
Поширити