Міністерство освіти і науки України запускає інформаційний сервіс Info Science Bot у мережі Телеграм.
Міністерство освіти і науки України запускає інформаційний сервіс Info Science Bot у мережі Телеграм.
Він покликаний оперативно інформувати науковців, інноваторів та стартаперів про актуальні: – новини у сфері науки; – можливості для інноваторів; – події та рішення органів влади та наукової спільноти; – пропозиції для науковців від іноземних університетів та наукових інституцій щодо грантової підтримки, мобільності та тимчасового працевлаштування; – пропозиції щодо підтримки стартапів від Українського фонду стартапів і його партнерів.
В умовах воєнного стану Info Science Bot працюватиме як майданчик для обміну інформацією. В ньому є можливість повідомити про новину.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено публікацію «На хвилях: коригування схем збереження робочих місць в умовах кризи COVID-19».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено публікацію «На хвилях: коригування схем збереження робочих місць в умовах кризи COVID-19».
У документі аналізуються різні підходи урядів країн ОЕСР до корегування тимчасових заходів, прийнятих у відповідь на кризу COVID-19, задля підтримки та збільшення робочих місць. Він містить три ключових тези: – підтримка збереження робочих місць значно скоротилась, але у деяких країнах залишається високою; – підтримка стає все більш спрямованою на робочі місця в компаніях, які найбільше постраждали від пандемії; – фінансові стимули для фірм були підсилені, щоб попередити занадто широке використання підтримки.
У публікації представлена оновлена інформація щодо використання схем збереження робочих місць та аналізуються різні стратегії, які використовуються урядами країн ОЕСР для їх корегування по мірі розвитку кризи.
Встановлено, що після досягнення піку у 20% зайнятості в квітні/травні 2020 року в середньому в країнах ОЕСР використання підтримки знизилося до 1,3% у листопаді/грудні 2021 року. Різні країни використовували різні підходи: одні відміняли заходи підтримки, тоді як інші здійснювали адресну підтримку, або залишили тимчасові заходи без змін. Підтримка, як правило, стає більш цілеспрямованою у тих компаніях, які найбільше постраждали від пандемії, але залишались життєздатними у середньостроковій перспективі.
Звіт доповнює попереднє дослідження, у якому були задокументовані заходи, реалізовані урядами на початку кризи.
Документ належить до серії документів «Заходи політики ОЕСР у відповідь на коронавірус (COVID-19)», в якій зібрані дані, аналіз і рекомендації з цілої низки тем, спрямованих на подолання кризи в сфері охорони здоров’я, економіки та суспільства, полегшення координації та сприяння необхідним глобальним діям при вирішенні цієї величезної колективної проблеми.
Всесвітня організація інтелектуальної власності проводить опитування, присвячене Всесвітньому дню інтелектуальної власності 2022 року.
Всесвітня організація інтелектуальної власності проводить опитування, присвячене Всесвітньому дню інтелектуальної власності 2022 року.
ВОІВ проводить дослідження, як новаторські, енергійні та творчі уми молоді сприяють позитивним змінам. Опитування проводиться в рамках серії заходів кампанії Міжнародного дня інтелектуальної власності на тему «Інтелектуальна власність та молодь: інновації заради майбутнього». Воно присвячене ролі інтелектуальної власності, інновацій та передових технологій у сучасному світі і представлене на 8-ми мовах: англійській, французькій, іспанській, китайській, арабській, російській, японській і португальській. Крім відомостей про респондента, в анкеті пропонується дати відповіді на наступні питання: – я і інтелектуальна політика; – щодо брендів; – щодо технологій і інновацій; – щодо творчості: використання та оплата творчої роботи; – погляд у майбутнє.
Результати опитування сприятимуть розумінню того, як молоді винахідники, автори та підприємці можуть використовувати права інтелектуальної власності для досягнення своїх цілей, отримання доходу, створення робочих місць, розв’язання місцевих і глобальних проблем і підтримки розвитку суспільства та країни. Опитування анонімне і буде доступним до 31 березня 2022 року.
Опитування спрямоване на те, щоб краще зрозуміти відносини респондентів з інтелектуальною власністю, інноваціями та творчістю. Відповіді будуть інформувати та підтримувати розвиток діяльності Всесвітньої організації інтелектуальної власності з залучення молоді.
16 березня 2022 року в Міністерстві юстиції України зареєстровано наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку визнання у вищій і фаховій перед вищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти».
16 березня 2022 року в Міністерстві юстиції України зареєстровано наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку визнання у вищій і фаховій перед вищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти».
Порядок містить загальні положення, подання заяв та ідентифікація результатів неформального та/або інформального навчання, оцінювання та визнання результатів неформального та/або інформального навчання.
Документом визначаються загальні вимоги до процедур визнання у вищій та фаховій передвищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти в межах автономії закладів вищої та фахової передвищої освіти, визначеної спеціальними законами.
Заклади освіти можуть визнавати результати неформального та/або інформального навчання осіб, які: – здобувають фахову передвищу або вищу освіту у цьому закладі освіти за певною освітньою програмою; – переводяться з іншого закладу освіти, з однієї освітньої програми на іншу в межах одного закладу освіти; – поновлюються до складу здобувачів освіти.
Порядок визнання результатів неформального та/або інформального навчання закладу освіти повинен: – визначати вимоги до заяв і документів, що подаються; – містити опис процедур визнання, прав та обов’язків учасників процесу визнання, терміни розгляду заяв щодо визнання, порядок оскарження рішень щодо визнання; – містити перелік обмежень, встановлених закладом освіти щодо визнання результатів неформального та/або інформального навчання; – забезпечувати надійність та якість процедур визнання; – передбачати створення необхідних умов для визнання результатів навчання осіб з особливими потребами; – визначати вимоги щодо забезпечення конфіденційності та дотримання етичних норм поведінки.
Для забезпечення проведення процедур визнання результатів неформального та/або інформального навчання, відповідно до зазначеного Порядку, заклад освіти має розробити власний порядок визнання та самостійно визначити конкретні організаційні та інші аспекти процедур визнання, уповноважити на їх виконання відповідні структурні підрозділи, призначити уповноважених осіб, визначати методи оцінювання та формат оцінювання здобувачів освіти.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено огляд «Що робить доступ студентів до цифрового навчання більш справедливим».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено огляд «Що робить доступ студентів до цифрового навчання більш справедливим».
Інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом для освітніх систем, оскільки вони намагаються покращити освіту та зробити її більш ефективною. Це стало ще більш очевидним і актуальним у зв’язку з пандемією COVID-19.
Виникає питання, якою мірою студенти з різних соціально-економічних прошарків мають доступ до якісного навчання на основі ІКТ. У цілому учні з неблагополучних сімей, як правило, мають менший доступ до можливостей цифрового навчання як удома, так і в школі.
Результати дослідження свідчать, що розподіл викладачів з певними характеристиками у державних і приватних закладах може впливати на доступ студентів до знань. Розглядаються два приклади, що стосуються цифрової самоефективності викладачів та навчання на основі ІКТ.
Документ належить до серії інформаційних бюлетенів з питань «Викладання в фокусі», в якій використовуються дані Міжнародного дослідження викладання та навчання ОЕСР (TALIS) для обговорення питань, які стосуються вчителів і політики відносно вчителів, у стислій і зручній для користувача формі.
Кабінетом Міністрів України ухвалено рішення про особливості акредитації освітніх програм, за якими здійснюють підготовку здобувачі вищої освіти, в умовах воєнного стану. Відповідна постанова від 16 березня 2022 р. №295 опублікована на урядовому порталі.
Кабінетом Міністрів України ухвалено рішення про особливості акредитації освітніх програм, за якими здійснюють підготовку здобувачі вищої освіти, в умовах воєнного стану. Відповідна постанова від 16 березня 2022 р. №295 опублікована на урядовому порталі.
Зважаючи на неможливість проведення повної процедури акредитації освітніх програм Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти в умовах воєнного стану, постановою створюються правові передумови для видачі документів про вищу освіту випускникам закладів вищої освіти у 2022 році.
Документом встановлено, що строк дії сертифікатів закладів вищої освіти про акредитацію спеціальностей і напрямів підготовки та сертифікатів про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, що були чинними на 24 лютого 2022 р., продовжується до 1 липня року, наступного за роком припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Крім того, Національному агентству із забезпечення якості вищої освіти тимчасово дозволяється проведення акредитації освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, у віддаленому (дистанційному) режимі, а також ухвалення рішення про умовну (відкладену) акредитацію освітніх програм без проведення або з частковим проведенням акредитаційної експертизи без оплати вартості акредитації закладом вищої освіти.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено огляд «Глобальне потепління, забруднення та когнітивні процеси: вплив високих рівнів забруднення та температури на когнітивні здатності впродовж усього життя».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено огляд «Глобальне потепління, забруднення та когнітивні процеси: вплив високих рівнів забруднення та температури на когнітивні здатності впродовж усього життя».
У документі зазначається, що глобальне потепління та забруднення повітря загрожують здоров’ю людей, економічному процвітанню та накопиченню людського капіталу. Наводяться емпіричні дані про вплив несприятливих умов оточуючого середовища на когнітивні функції, зроблений акцент на забрудненні оточуючого середовища та високих температурах.
Кількісно оцінено як прямі, так її опосередковані ефекти кумулятивного впливу несприятливих умов на когнітивні функції, від внутрішньоутробного розвитку до похилого віку. Встановлено, що дія забруднюючих речовин і високих температур має економічно значущі наслідки як для окремих осіб, так і для суспільства в цілому у зв’язку зі скороченням накопичення людського капіталу.
Наведено докази того, що несприятливі умови оточуючого середовища призводить до зростання нерівності в освітніх можливостях як між країнами, так і між соціально-економічними групами всередині країн. Розглядаються механізми, які лежать в основі цих ефектів, а також аналізуються політики, які можуть пом’якшити негативний вплив несприятливих умов на когнітивні функції.
Документ належить до серії матеріалів «Робочі документи ОЕСР з соціальних питань, зайнятості та міграції», яка покликана надати широкому колу читачів вибрані дослідження ринку праці, соціальної політики та міграції, підготовлені для використання в рамках ОЕСР.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено звіт ОЕСР «Змішані шкали та погодження в освітніх широкомасштабних оцінках».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено звіт ОЕСР «Змішані шкали та погодження в освітніх широкомасштабних оцінках».
Дані самозвітів, які регулярно готуються на основі опитувань у широкомасштабних освітніх оцінках ОЕСР, містять не завжди достовірну інформацію, так як відповіді на деякі питання надаються з мовчазної згоди, тобто спостерігається тенденція погоджуватися з пунктами анкет незалежно від їхнього змісту. Дослідження показали, що згода впливає на психометричну якість таких даних, створюючи загрозу достовірності.
Використовуючи простий індекс, який можна розрахувати за наявності елементів як з позитивним, так і з негативним ключем, автор документу вивчив розповсюдженість, кореляції на індивідуальному рівні, вплив на зв’язки між показниками, а також узгодженість мовчазної згоди на рівні округу для 16 анкет, проведених у чотирьох навчальних програмах (Програма для міжнародної оцінки учнів – PISA, Міжнародне дослідження викладання та навчання – TALIS, Дослідження соціальних та емоційних навичок – SSES, Міжнародне раннє навчання та дослідження благополуччя дітей – IELS. Встановлено, що відмінності в погоджені освітніх оцінок існують як між країнами, так і в середині них і визначаються, в значній мірі, факторами, розглянутими в попередніх дослідженнях.
Вплив на асоціації, а також високий рівень погодженості на рівні країни очевидні. На основі цих висновків розроблюються рекомендації з складання анкет, які будуть використовуватися для майбутніх оцінок.
Документ належить до серії матеріалів «Робочі документи ОЕСР з освіти», яка покликана надавати широкому колу читачів вибрані дослідження, виконані в рамках діяльності Директорату ОЕСР з питань освіти.
На офіційному сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури оприлюднене нове дослідження «Математика в дії: підтримка прийняття науково обґрунтованих рішень».
На офіційному сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури оприлюднене нове дослідження «Математика в дії: підтримка прийняття науково обґрунтованих рішень».
У дослідженні підкреслюється життєво важлива роль математиків у вирішенні сучасних проблем, а також відмічається нехватка математиків для розв’язання складних проблем, з якими стикається людство – від зміни клімату до пандемій. Експерти вважають, що існує необхідність включення математиків до команд наукових консультацій урядів.
Одним з прикладів багатьох тематичних досліджень, наведених у документі, є використання нових математичних моделей та більш досконалих алгоритмів передбачення тропічних циклонів, від яких потерпає біля 41% населення світу. Пандемія COVID-19 також привернула увагу громадськості до математичного моделювання. Власне математичні методи використовувалися при розробленні вакцин і моделюванні відношення до вакцин у соціумі.
Дослідження містить набір інструментів, орієнтованих на політику. Воно демонструє вирішальну роль математики у вирішенні найнагальних світових проблем та в досягненні Цілей сталого розвитку на період до 2030 року. Одна з таких цілей – покінчити з бідністю. Використовуючи математичні інструменти, такі як алгоритми машинного навчання (штучний інтелект), дослідники змогли визначити ступінь бідності в конкретних районах.
Також математичні моделі дозволяють досліджувати декілька сценаріїв розвитку «що, якщо» для інформаційної підтримки процесу прийняття управлінських рішень. Кліматичні моделі разом з сюжетними лініями вчені використовують для створення коректних альтернативних сценаріїв майбутнього.
Нехватка вчителів математики у світі створює загрозу для підготовки достатньої кількості математиків і вчених, здатних вирішувати сучасні задачі.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднена публікація «Вимірювання жорсткості екологічної політики у країнах ОЕСР: оновлення комплексного показника EPS ОЕСР».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднена публікація «Вимірювання жорсткості екологічної політики у країнах ОЕСР: оновлення комплексного показника EPS ОЕСР».
У документі зазначається, що світ стикається зі зростаючим екологічним тиском у кількох сферах, які впливають на людське життя та економіку, зміну клімату та забруднення повітря. Зміна клімату є екзистенційною загрозою, що створює серйозні ризики для людей та суспільства в цілому, прикладом чого є збільшення частоти та інтенсивності екстремальних погодних явищ. Економічні втрати від стихійних лих, пов’язаних з погодою, у 2017 році оцінювались у 470 млрд дол. США.
Крім зміни клімату, забруднення повітря є також серйозною загрозою для життя людей у всьому світі. За оцінками Організації охорони здоров’я, дев’ять із десяти осіб у світі проживають у районах, де рівень забруднення повітря вищий за норму. Високий рівень забруднення повітря є серйозною загрозою для здоров’я людини, щорічно забираючи 7 млн життів.
По мірі того, як країни проводять більш жорстку екологічну політику, потреба в інструментах для її аналізу стає все більш гострою. Композитний індекс жорсткості екологічної політики ОЕСР став широко використовуваним інструментом для вивчення політики й отримав визнання з моменту його створення у 2014 році.
У звіті оновлено індекс EPS за три десятиліття з 1990 по 2020 рік сорока країн у розрізі 13 інструментів політики з акцентом на зміну клімату та пом’якшення наслідків забруднення повітря. Додано новий субіндекс, який вимірює силу політики технічної підтримки та доповнює існуючу структуру ринкових і неринкових субіндексів.
Подальша робота у контексті Міжнародної програми дій ОЕСР з питань клімату, може призвести до розширення індексу, який охоплюватиме додаткові інструменти політики, неринкові інструменти, що регулюють викиди парникових газів, додаткові політики підтримки впровадження технологій.
Документ належить до серії матеріалів «Робочі документи Департаменту економіки ОЕСР», які охоплюють весь спектр роботи департаменту, в тому числі економічну ситуацію, аналіз політики та прогнози, фіскальну політику, державні витрати та оподаткування, структурні питання, міграцію, оточуюче середовище, людський капітал, житло, торгівлю та інвестиції, ринки праці, реформу регулювання, конкуренцію, охорону здоров’я та інші питання.
Всі акаунти на сайті НРАТ проходять стандартну процедуру реєстрації і є верифікованими. Однак для того, щоб отримати додаткові можливості, такі як публікація відкритих рецензій на академічні тексти, необхідна верифікація за афіляцією.
Щоб отримати статус «верифікований», необхідно змінити основну адресу електронної пошти на корпоративну, яка прив’язана до наукової установи або закладу освіти.
Наприклад: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
Після підтвердження корпоративної електронної скриньки ваш акаунт буде автоматично верифіковано за афіляцією.
Якщо ваша електронна адреса є корпоративною, але акаунт не має позначки верифікації, вам необхідно написати нам на електронну скриньку NRAT@ukrintei.ua. Після перевірки ми додамо вашу адресу в базу даних, і ваш акаунт буде верифіковано.
Після проходження процедури верифікації за афіляцією ви можете змінити основну адресу електронної скриньки на зручну для вас, не втративши при цьому статусу верифікації.
Проходити верифікацію за афіляцією необхідно лише один раз.
* Ми використовуємо корпоративні адреси з Єдиної державної бази з питань освіти та Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави
Інструкція зі складання пошукового запиту
Для пошуку новин, опублікованих на офіційному вебпорталі НРАТ у розділі «Новини» необхідно ввести у пошукове поле одне слово, декілька слів або точну фразу. Окремі слова розділяються проміжками.
Пошук виконується всюди – як у назві, так і у тексті новини.
Для отримання більш повного результату рекомендується використовувати основу слів (частини слів без закінчення).
При використанні для пошуку декількох слів вони поєднуються одним з логічних способів, описаних нижче.
За замовчуванням встановлено логічний сполучник “та”. У такому випадку результати пошуку будуть охоплювати усі публікації новин, де є вказані слова, навіть якщо вони розташовані окремо одне від одного і знаходяться у різних частинах тексту.
Приклад.Пошукова фраза: звіт ОЕСР. Результат пошуку: всі новини, які містять слово «звіт» та слово «оеср» як разом, так і окремо в тексті і в назві.
Якщо словосполучення чи фразу взяти у лапки (“), то результати будуть містити усі публікації, де зустрічається саме це словосполучення або фраза.
Приклад. Пошукова фраза: «звіт ОЕСР». Результат пошуку: всі новини, які містять точну фразу «звіт оеср».
Якщо Вам відома дата публікації новини або цікавить певний проміжок часу, в який вони були опубліковані на сайті, можна обрати таку дату чи інтервал дат у додатковому полі, що має вигляд календаря. Напис дати здійснюється у форматі рік-місяць-день і підтверджується натисканням на відповідну дату у випадаючому полі календаря. Можна вписувати дату або обирати, гортаючи сторінки календаря за місяцями та роками. За замовчуванням інтервал починається з більш давньої дати (2018-01-23) та завершується поточною.
Також Ви можете використовувати один або декілька хештегів, які розташовані під полем пошуку у правій частині екрану сторінки «Новин».