Search results found:

posts - 3035

pages - 304

Конкурси на здобуття стипендій для молодих вчених

Конкурси на здобуття стипендій для молодих вчених

З 1 вересня 2020 року оголошено конкурси на здобуття стипендій Президента України для молодих вчених і стипендій НАН України для молодих вчених. 

З 1 вересня 2020 року оголошено конкурси на здобуття стипендій Президента України для молодих вчених і стипендій НАН України для молодих вчених. 

Конкурси проводяться відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 23.08.1994 № 582 «Про стипендії Президента України для молодих вчених» (зі змінами), Президії НАН України від 30.05.2018 № 182 «Про Положення про стипендії Президента України для молодих вчених та Порядок проведення конкурсу на здобуття стипендій Президента України для молодих вчених» та  Положенням про стипендії Національної академії наук України для молодих вчених, затвердженим постановою Президії НАН України від 02.03.2016 №66 (зі змінами).

Стипендії Президента України та НАН України присуджуються двічі на рік за результатами відповідних конкурсів строком до двох років.

Участь в обох конкурсах можуть взяти аспіранти і наукові працівники науково-дослідних інститутів та інших наукових установ, організацій, підприємств НАН України віком до 35 років з вищою освітою не нижче другого (магістерського) рівня та до 40 років з науковим ступенем доктора наук (або у разі навчання у докторантурі).

Подати  заявку можна до 20 вересня 2020 року.

Детальніше: http://www.nas.gov.ua/UA/Messages/Pages/View.aspx?MessageID=6774

Фото: НАНУ

2020-08-26
Share
Навчання в університетах Чехії

Навчання в університетах Чехії

Українські студенти мають можливість отримати стипендії для навчання на акредитованих освітніх програмах у державних закладах вищої освіти Чехії. На 2021-2022 навчальний рік виділено 25 стипендій, а саме: 15 – за магістерськими програмами чеською мовою та 10 – за магістерськими чи докторськими програмами англійською мовою.

Українські студенти мають можливість отримати стипендії для навчання на акредитованих освітніх програмах у державних закладах вищої освіти Чехії. На 2021-2022 навчальний рік виділено 25 стипендій, а саме: 15 – за магістерськими програмами чеською мовою та 10 – за магістерськими чи докторськими програмами англійською мовою.

Пріоритетні напрямки: 

– сільське господарство; 

– технічні спеціальності (енергетика, машинобудування, виробництво та обробка, транспорт);

– математика і статистика; 

– хімія;

– фінанси;

– екологія; 

– інформатика.

Заявки на участь у конкурсі на отримання стипендій можна подати до 30 вересня 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/3gxwA7w, https://bit.ly/31vAiKT 

2020-08-26 

2020-08-26
Share
Аналітичні матеріали щодо досліджень у рамках цілей сталого розвитку

Аналітичні матеріали щодо досліджень у рамках цілей сталого розвитку

На сайті Міністерства освіти і науки опубліковано аналітичні довідки  щодо досліджень за трьома цілями сталого розвитку, в яких висвітлені наукові та технологічні напрями досліджень у сільському господарстві, енергетиці та транспорті. 

На сайті Міністерства освіти і науки опубліковано аналітичні довідки  щодо досліджень за трьома цілями сталого розвитку, в яких висвітлені наукові та технологічні напрями досліджень у сільському господарстві, енергетиці та транспорті. 

Йдеться про дослідження, які відповідають наступним цілям сталого розвитку:

– «Подолання голоду, розвиток сільського господарства»;

– «Забезпечення доступу до недорогих, надійних, стійких і сучасних джерел енергії для всіх»;

– «Створення стійкої інфраструктури, сприяння всеохоплюючій і сталій індустріалізації та інноваціям».

Довідки підготовлені з використанням інструментів двох міжнародних платформ:

«Web of Science» – наукометричної бази даних, за якою було проведено аналіз публікаційної активності та динаміки цитувань;

«Derwent Innovation» – патентної бази даних, за допомогою якої було визначено динаміку патентування та побудовано патентний ландшафт.

Оприлюднена інформація дозволяє побачити, наскільки українські дослідження та розробки відповідають світовим трендам. Вона також  може бути використана закладами вищої освіти, науковими установами та дослідниками для актуалізації напрямів власних наукових досліджень. 

Наразі МОН здійснює підготовку нових пріоритетів розвитку наукової та інноваційної діяльності України на період до 2030 року, які базуватимуться на цілях сталого розвитку.

Детальніше: https://bit.ly/3jk0XA6, https://bit.ly/2EJwSLm, https://bit.ly/2EqVGZ7, https://bit.ly/2QKpdzv  

Фото: МОН

2020-08-26
Share
Громадське обговорення проєкту Порядку конкурсного відбору наукових досліджень і розробок

Громадське обговорення проєкту Порядку конкурсного відбору наукових досліджень і розробок

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Порядку проведення Міністерством освіти і науки України конкурсного відбору проєктів наукових досліджень і розробок, які виконуються закладами вищої освіти та науковими установами державної форми власності,  що належать до сфери управління МОН, подальше виконання цих наукових досліджень і розробок за рахунок коштів загального фонду державного бюджету та управління ними.

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Порядку проведення Міністерством освіти і науки України конкурсного відбору проєктів наукових досліджень і розробок, які виконуються закладами вищої освіти та науковими установами державної форми власності,  що належать до сфери управління МОН, подальше виконання цих наукових досліджень і розробок за рахунок коштів загального фонду державного бюджету та управління ними.

Документ розроблений з метою удосконалення процедури проведення конкурсного відбору наукових досліджень і розробок закладів вищої освіти і наукових установ. Проєкт ураховує вимоги Міністерства фінансів України щодо підвищення ефективності використання коштів державного бюджету на  наукову та науково-технічну діяльність.

Проєкт Порядку обговорювався на засіданні президії Ради проректорів з наукової роботи та з членами Наукового комітету Національної ради України з питань розвитку науки і технологій.

Зауваження та пропозиції можна подати до 14 вересня 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/3lkskMu, https://mon.gov.ua/storage/app/media/gromadske-obgovorennya/2020/08/26/proekt-1.doc

2020-08-26
Share
Рекомендації МОН щодо організації центрів професійного розвитку педагогів та реорганізації науково-методичних установ

Рекомендації МОН щодо організації центрів професійного розвитку педагогів та реорганізації науково-методичних установ

На сайті Міністерства освіти і науки оприлюднено Рекомендації щодо організації роботи центрів  професійного розвитку педагогів і реорганізації науково-методичних установ.

На сайті Міністерства освіти і науки оприлюднено Рекомендації щодо організації роботи центрів  професійного розвитку педагогів і реорганізації науково-методичних установ.

Відповідно до цих рекомендацій засновником центру професійного розвитку педагогів може бути будь-яка місцева рада, такі центри мають бути юридичними особами, вони не можуть функціонувати як підрозділи інших установ або закладів. 

Центр утворюється органом місцевого самоврядування з урахуванням потреб відповідної територіальної громади, тобто засновником може бути будь-яка місцева рада. Водночас районні, міські (районні у містах) ради мають створити відповідні центри шляхом реорганізації підпорядкованих районних (міських) науково-методичних центрів (кабінетів) до 1 вересня 2020 року. 

Наразі науково-методичні центри функціонують в одному з двох статусів – як структурний підрозділ або як самостійна юридична особа. 

Якщо науково-методичний центр є структурним підрозділом, відповідний орган місцевого самоврядування або місцевий орган виконавчої влади повинен:

– переглянути документи, на підставі яких функціонує такий підрозділ, та внести до них необхідні зміни або затвердити нову структуру та штатний розпис;

– визначити осіб, які повинні попередити працівників підрозділу про звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності або штату працівників внаслідок реорганізації;

– визначити термін, з якого набирає чинності та застосовується відповідне рішення.

У разі припинення юридичної особи її засновник може прийняти рішення припинити її в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Детальніше: https://bit.ly/3gtJ54e 

Фото: МОН

2020-08-25
Share
Чи якісна українська вища освіта?

Чи якісна українська вища освіта?

27 серпня 2020 року відбудеться прес-конференція Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, тема якої  «Чи якісна українська вища освіта? Що робиться для її покращення?».

27 серпня 2020 року відбудеться прес-конференція Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, тема якої  «Чи якісна українська вища освіта? Що робиться для її покращення?».

Під час заходу планується обговорювати наступні  питання:

– де краще вчитися на бакалавраті — в Україні чи за кордоном;

– освіта без хабарів та кумівства — питання держави чи самих студентів;

– якість вищої освіти — як її визначити;

 – інтернаціоналізація — що дає рух до Європи;

– що таке акредитація та як вимірюється якість під час карантину;

– чи можна побороти ганебну практику плагіату і що для цього зараз робиться.

Детальніше: https://bit.ly/3lmmoCO

Фото: НАЗЯВО

2020-08-25
Share
Нечесність та її наслідки: Звільнено співробітника, який приховав наявність вищої освіти

Нечесність та її наслідки: Звільнено співробітника, який приховав наявність вищої освіти

На японському порталі Japantoday з’явилася інформація про те, що співробітник, який гарно виконував свою роботу, був звільнений лише за недостовірні відомості у резюме.

На японському порталі Japantoday з’явилася інформація про те, що співробітник, який гарно виконував свою роботу, був звільнений лише за недостовірні відомості у резюме.

Міський службовець муніципального управління водопостачання Кобе був звільнений зі своєї посади у серпні 2020 року, оскільки приховав, що має чотирирічну вищу освіту. І хоча цю інформацію він подавав при працевлаштуванні ще у 1996 році, а також добре виконував свої обов’язки 24 роки поспіль, він все одно був звільнений.

Співробітника звільнили не за те, що він таємно не відповідав вимогам для роботи, а за те, що таємно перевищував кваліфікацію. На посаді, на яку він претендував, прямо вказувалося, що вона призначена для кандидатів, чий найвищий рівень освіти був середнім або нижче середнього.

З точки зору наймача освіта працівника зазвичай є активом, який чим більший – тим краще цінується. Однак чітко сформульоване обмеження у вимогах про найм передбачало, що відповідна посада була спеціально призначена для допомоги тим, хто має низький рівень освіти.

Детальніше: https://japantoday.com/category/national/man-fired-for-lying-on-resume-by-saying-he-had-less-education-than-he-really-does

2020-08-23
Share
Інклюзивність та освіта: для всіх означає для всіх

Інклюзивність та освіта: для всіх означає для всіх

Група підготовки Всесвітньої доповіді з моніторингу освіти опублікувала на ресурсах ЮНЕСКО новітні аналітичні матеріали з результатами дослідження освіти під назвою «Інклюзивність та освіта: для всіх означає для всіх».

Група підготовки Всесвітньої доповіді з моніторингу освіти опублікувала на ресурсах ЮНЕСКО новітні аналітичні матеріали з результатами дослідження освіти під назвою «Інклюзивність та освіта: для всіх означає для всіх».

У документі йдеться про перешкоди, з якими стикаються учні та люди з обмеженими можливостями, питання інклюзивності освіти. 

258 мільйонів дітей і молодих людей повністю виключені з систем освіти, причому основною перешкодою для доступу є бідність. Ще мільйони відчувають себе ізольованими в школах.

У дослідженні представлено ряд показників вимірювання ступеня інклюзивності в освіті з використанням якісних та кількісних даних. Аналіз заснований на географічно збалансованих фактичних даних, акцент зроблено на умовах, у яких уразливі категорії населення можуть піддаватись підвищеному ризику позбавлення доступу до освіти.

Детальніше: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373718 

2020-08-21
Share
Плагіат за перекладом та недоброчесні автори у Scopus і WoS

Плагіат за перекладом та недоброчесні автори у Scopus і WoS

Sorry, this entry is only available in Українська. Опубліковано доповідь про протидію фальсифікації наукових досліджень щодо хижацьких журналів та плагіату за перекладом.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Опубліковано доповідь про протидію фальсифікації наукових досліджень щодо хижацьких журналів та плагіату за перекладом.

Доповідь під назвою «Іноземні журнали у Scopus і WoS: плагіат за перекладом та недоброчесні автори» була підготовлена у рамках  політики підтримки наукової етики. У ній проаналізовано 94 зарубіжних журнали, які входять до баз даних Web of Science Core Collection або Scopus. Знайдено 174 статті з плагіатом, перекладених автоматично, а також 85 статей з приписним співавторством.

У плагіаті за перекладом брало участь понад 1100 авторів. Усього у вивчених «хижацьких» журналах опубліковано близько 23700 «сміттєвих» публікацій. Дев’ять журналів прийняли до публікації свідомо псевдонаукові статті, перекладені комп’ютерними програмами. З урахуванням премій авторам «сміттєвих» публікацій збиток бюджету може перевищувати мільярд рублів.

Детальніше: https://bit.ly/2YkTdWG

2020-08-21
Share
Проєкт розвитку суспільної доброчесності: Все починається зі школи

Проєкт розвитку суспільної доброчесності: Все починається зі школи

У 2020 році ряд українських шкіл із Харківської, Кіровоградської, Херсонської та Івано-Франківських областей візьме участь у проєкті розвитку суспільної доброчесності.

У 2020 році ряд українських шкіл із Харківської, Кіровоградської, Херсонської та Івано-Франківських областей візьме участь у проєкті розвитку суспільної доброчесності.

Вони:

– отримають напрацьовані експертною групою матеріали для розвитку суспільної доброчесності (методичні рекомендації, плани уроків, матеріали для учнів тощо);

– пройдуть повноцінне навчання з теми суспільної доброчесності та принципів інтеграції;

– отримають знання про вікові особливості дітей молодшого шкільного віку та практичні поради, як працювати з дітьми на тему цінностей та “суспільної доброчесності”;

– здобудуть тренерські навички та стануть учасниками подальших національних подій та конференцій;

– отримають комплект книг для розвитку та навчання;

– стануть хабами з розвитку суспільної доброчесності.

Детальніше: https://bit.ly/3giTrDZ, https://bit.ly/32bpUqH, https://bit.ly/3gitVhU 

2020-08-21
Share