Search results found:

posts - 4073

pages - 408

Конкурс  Європейської федерації академій природничих та гуманітарних наук

Конкурс Європейської федерації академій природничих та гуманітарних наук

Європейська федерація академій природничих та гуманітарних наук оголошує конкурс для участі експертів у рамках нещодавно запущеного проекту ALLEA «Стійкість клімату в академічній системі».

Європейська федерація академій природничих та гуманітарних наук оголошує конкурс для участі експертів у рамках нещодавно запущеного проекту ALLEA «Стійкість клімату в академічній системі».

Конкурс проводиться за двома напрямами діяльності:
– основна робоча група, яка  об’єднуватиме фахівців різних дисциплін, які мають високу мотивацію участі у проекті;
– консультативна група, що складатиметься з експертів,  які залучатимуться  до  засідань  основної  робочої  групи для виголошення рекомендацій, побудованих  на їх знаннях і досвіді.

Перелік дисциплін та фахівців, яких планується залучити до участі в проекті, включає (але не обмежується) такими:
– науки про клімат;
– кліматичне регулювання / політика / право;
– економіка;
– регіональні дослідження та антропологія;
– соціологія та соціальні науки;
– психологія, комунікативні дослідження;
– комп’ютерні науки;
– природничі науки з сильним експериментальним компонентом для вирішення конкретних завдань;
– експерти з медичних наук та охорони здоров’я.

Участь представників інших дисциплін також вітатиметься.

Попередній відбір кандидатів для участі у проекті ALLEA «Стійкість клімату в академічній системі» від України проводиться Національною Академією наук України. 

Подати заявку на участь у конкурсі можна до 26 квітня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3x8xYaz,  https://allea.org/ 

Фото: ALLEA

2021-04-15
Share
Рішення Атестаційної колегії МОН щодо присудження наукових ступенів і вчених звань

Рішення Атестаційної колегії МОН щодо присудження наукових ступенів і вчених звань

15 квітня 2021 року відбулося чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України, за результатами якого ухвалено рішення у сфері атестації кадрів вищої кваліфікації. 

15 квітня 2021 року відбулося чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України, за результатами якого ухвалено рішення у сфері атестації кадрів вищої кваліфікації. 

Присвоєно звання професора – 221-му здобувачеві, доцента – 593-м здобувачам, старшого дослідника – 37-м здобувачам. 

Присуджено науковий ступінь доктора наук – 231 особі, кандидата наук – 535 особам,  доктора філософії – 370 особам. 

Скасовано рішення спеціалізованої вченої ради про присудження наукового ступеня кандидата наук стосовно одного здобувача. 

Також було ухвалено рішення щодо включення видання до Переліку наукових фахових видань України. 

Детальніше: https://bit.ly/3dklMeS 

Фото: МОН

2021-04-15
Share
Формування делегації для переговорів щодо участі України в Програмі наукових досліджень та навчання Євратом

Формування делегації для переговорів щодо участі України в Програмі наукових досліджень та навчання Євратом

Урядом ухвалено рішення щодо виконання необхідних міжнародних процедур з метою підписання нової Угоди між Україною та Європейським співтовариством з атомної енергії про наукову і технологічну співпрацю та асоційовану участь України в Програмі наукових досліджень та навчання Євратом на період 2021-2025 роки. Відповідне розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.04.2021 № 318-р опубліковане на урядовому порталі.

Урядом ухвалено рішення щодо виконання необхідних міжнародних процедур з метою підписання нової Угоди між Україною та Європейським співтовариством з атомної енергії про наукову і технологічну співпрацю та асоційовану участь України в Програмі наукових досліджень та навчання Євратом на період 2021-2025 роки. Відповідне розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.04.2021 № 318-р опубліковане на урядовому порталі.

Документом передбачається надання повноважень делегації України щодо проведення переговорів із делегацією Європейської Комісії, затверджено її склад та Директиви для перемовин з Європейською Комісією щодо участі України в наступній Програмі Євратом.

Викладені у затверджених директивах доручення спрямовані на вирішення наступних задач: 
– створення сприятливих умов для участі українських наукових установ та інших суб’єктів господарювання у перспективних проєктах сфери ядерної енергетики з метою імплементації державою стандартів ядерної безпеки Європейського Союзу;
– розбудову національної інноваційної екосистеми; 
– залучення фінансування на наукові та інноваційні проєкти, а також забезпечення нормативно-правового підґрунтя для розширення участі країни в міжнародному науково-технічному співробітництві та розвитку її дослідницьких можливостей;
– отримання українськими вченими умов для проведення наукових досліджень у сфері термоядерного синтезу та ядерного поділу, інтегрування у світовий дослідницький простір та участь у проєктах декарбонізації енергетичної системи у безпечний, ефективний та надійний спосіб.

Програма Євратом є комплементарною програмою до рамкових програм Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт 2020» і «Горизонт Європа».  Вона визначає широкомасштабні цілі для співпраці в науковій, науково-технічній та інноваційній сфері з метою зміцнення дослідницького потенціалу та трансферу наукових знань і технологій. 

Детальніше: https://bit.ly/3uU67Zv, https://bit.ly/3gegWl7 

Фото: МОН

2021-04-15
Share
Перевірка академічних текстів на плагіат

Перевірка академічних текстів на плагіат

На офіційному сайті Unicheck опубліковано матеріал «Як перевірити роботу на плагіат».

На офіційному сайті Unicheck опубліковано матеріал «Як перевірити роботу на плагіат».

У представлених у ньому рекомендаціях покроково описана процедура  перевірки академічної роботи на плагіат, особливий акцент зроблено на важливості розуміння необхідності  такої перевірки, а також коректну інтерпретацію отриманих результатів.

В матеріалі описано послідовність дій із завантаження файлів та додавання власної бібліотеки; налаштування чутливості пошуку; перевірки на наявність штучних перешкод, таких як зайві символи; використання дружнього до користувачів інтерфейсу звіту подібності; можливості використання хмарного сховища; доступ до історії транзакцій.

Детальніше: https://bit.ly/2Qp3hge 

Фото: Unicheck

2021-04-15
Share
Концепція Державної цільової програми розвитку дослідницьких інфраструктур в Україні на період до 2026 року

Концепція Державної цільової програми розвитку дослідницьких інфраструктур в Україні на період до 2026 року

Кабінетом Міністрів України схвалено Концепцію Державної цільової програми розвитку дослідницьких інфраструктур в Україні на період до 2026 року. 

Кабінетом Міністрів України схвалено Концепцію Державної цільової програми розвитку дослідницьких інфраструктур в Україні на період до 2026 року. 

Відповідне урядове розпорядження від 14 квітня 2021 року  забезпечить створення необхідних організаційних, правових та фінансових передумов для розвитку системи дослідницьких інфраструктур в Україні, наукової та інноваційної сфери в частині доступу вчених до передових дослідницьких інфраструктур в ЄС.  

Документ містить аналіз причин незадовільного стану дослідницької інфраструктури, що суттєво впливає на розвиток наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, що дозволило сформулювати шляхи його вирішення. Планується реалізувати комплекс заходів із відновлення й розбудови системи дослідницьких інфраструктур та вироблення механізму консолідації зусиль центральних органів виконавчої влади, Національної академії наук, національних галузевих академій наук та міжнародних організацій, що надають міжнародну технічну допомогу для відновлення та розбудови системи дослідницьких інфраструктур України.

Концепція передбачає: 
– проведення інвентаризації та систематизації дослідницьких інфраструктур;
– здійснення оцінки їх сумісності з європейськими дослідницькими інфраструктурами;
– пріоритетне фінансування їх розвитку та узгодженість з дорожньою картою розвитку європейських дослідницьких інфраструктур, затвердженою Європейським стратегічним форумом дослідницьких інфраструктур.

Впровадження концепції забезпечить проведення вченими фундаментальних та прикладних наукових досліджень на високому рівні;  мобілізацію та концентрацію ресурсів для розвитку зазначених інфраструктур, координацію дій органів влади; ефективне використання існуючих та запровадження нових фінансових інструментів; інтеграцію до європейських і світових дослідницьких інфраструктур на основі раціонального використання наукового обладнання, кадрового потенціалу, зупинення відтоку науковців за кордон.

Реалізація заходів програми здійснюватиметься впродовж 2021-2026 років у два етапи. На першому (підготовчому) етапі (2021-2022 роки) планується низка організаційно-правових заходів: утворення комітету; розроблення положення та порядку створення, впровадження, модернізації та експлуатації дослідницьких інфраструктур; створення інструментів фінансової підтримки участі дослідницьких інфраструктур в міжнародних об’єднаннях дослідницьких інфраструктур. На другому етапі (2022-2026 роки) передбачається створення та забезпечення діяльності дослідницьких інфраструктур різних організаційно-правових форм.

Очікується, що практична реалізація  Концепції забезпечить:
– створення та функціонування близько 50-ти центрів колективного користування обладнанням, дев’яти державних ключових лабораторій, трьох національних наукових центрів;
– створення і впровадження системи взаємодії між наявними та новими українськими е-інфраструктурами з урахуванням сучасних практик Європейського дослідницького простору;
– створення умов для запровадження в Україні нових дослідницьких інфраструктур європейського рівня;
– отримання вченими та суб’єктами інноваційної діяльності доступу до конкурентоспроможної дослідницької інфраструктури та вмотивованість займатися науковою та науково-технічною діяльністю на високому рівні

Детальніше: https://bit.ly/3uON4zJ, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-2021-%D1%80 

2021-04-14
Share
План заходів щодо популяризації природничих наук та математики до 2025 року

План заходів щодо популяризації природничих наук та математики до 2025 року

Кабінет Міністрів України затвердив План заходів щодо популяризації природничих наук та математики до 2025 року. Відповідне розпорядження від 14 квітня 2021 р. № 320-р опубліковане на урядовому порталі.

Кабінет Міністрів України затвердив План заходів щодо популяризації природничих наук та математики до 2025 року. Відповідне розпорядження від 14 квітня 2021 р. № 320-р опубліковане на урядовому порталі.

Документом передбачений ряд заходів, реалізація яких сприятиме:
– підвищенню якості природничої і математичної освіти в Україні;
– збільшенню привабливості природничо-математичних спеціальностей для краще підготовлених вступників до закладів фахової передвищої та вищої освіти;
– виведенню матеріально-технічного та методичного забезпечення викладання природничих дисциплін на належний рівень;
– залученню у професію викладача (вчителя) природничих і математичних дисциплін активних молодих людей;
– забезпеченню опанування сучасних освітніх технологій вчителями й викладачами природничих і математичних дисциплін.

Виконання плану заходів відбуватиметься у межах видатків, передбачених у державному та місцевих бюджетах на відповідний рік, а також інших джерел, не заборонених законодавством.

Детальніше: https://bit.ly/3sMdAIy, https://bit.ly/3di2syH  

Фото: МОН

2021-04-14
Share
Опитування щодо використання технологій дистанційного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти

Опитування щодо використання технологій дистанційного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти

Державна служба якості освіти України проводить анонімне онлайн-опитування з метою виявлення рівня задоволеності організацією та якістю дистанційного навчання.

Державна служба якості освіти України проводить анонімне онлайн-опитування з метою виявлення рівня задоволеності організацією та якістю дистанційного навчання.

Основна аудиторія опитування – здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, педагогічні та науково-педагогічні працівники, представники адміністрацій закладів фахової передвищої та вищої освіти.

Опитування дозволить визначити рівень задоволеності організацією та якістю дистанційного навчання у весняному семестрі 2020/2021 навчального року,  з’ясувати основні проблеми організації дистанційного навчання з погляду освітянської спільноти, визначити шляхи їх вирішення. 

Матеріали, підготовлені за результатами опитування, будуть оприлюднені у травні 2021 року на офіційному вебсайті Державної служби якості освіти України.

Взяти участь в опитуванні можна до 20 квітня 2021 року. 

Детальніше:  https://bit.ly/3df00ZH, https://bit.ly/3g9T6H2  

Фото: ДСЯО

2021-04-14
Share
Громадське обговорення порядку визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти

Громадське обговорення порядку визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт «Порядку визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти у вищій та фаховій передвищій освіті».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт «Порядку визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти у вищій та фаховій передвищій освіті».

Документ встановлює процедуру визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти в системі фахової передвищої і вищої освіти для реалізації особами своїх освітніх і професійних прав. Він визначає вимоги до валідації / ідентифікації, документального оформлення, оцінювання та сертифікації результатів навчання здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти, у тому числі на робочому місці, вдома або у вільний час, з використанням відкритих освітніх ресурсів або в процесі волонтерської діяльності з метою набуття і реалізації відповідних академічних та професійних прав. Стосується здобувачів фахової передвищої або вищої освіти та інших осіб – громадян України або іноземців та осіб без громадянства, які перебувають на території України на законних підставах.

У документі описані загальні положення; базова термінологія; положення щодо ідентифікації та документального оформлення результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти; процес оцінювання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти; сертифікація результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти. 

Пропозиції та зауваження до проекту можна подати до 13 травня 2021 року. 

Детальніше: https://bit.ly/3e3kNyC, https://bit.ly/3g97SOy  

2021-04-12
Share
Вимоги до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм вищої освіти

Вимоги до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм вищої освіти

Міністерство освіти і науки України затвердило вимоги до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм вищої освіти. Відповідний наказ від 1 лютого 2021 року № 128 «Про затвердження Вимог до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм» зареєстровано в Міністерстві юстиції України 6 квітня 2021 року за № 454/36076).

Міністерство освіти і науки України затвердило вимоги до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм вищої освіти. Відповідний наказ від 1 лютого 2021 року № 128 «Про затвердження Вимог до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм» зареєстровано в Міністерстві юстиції України 6 квітня 2021 року за № 454/36076).

Вимоги встановлено з урахуванням особливостей міждисциплінарних (розширених) освітніх програм початкового рівня (короткого циклу) вищої освіти та міждисциплінарних освітньо-наукових програм другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів.

На початковому рівні (короткому циклі) вищої освіти розробляються міждисциплінарні (розширені) освітні програми, метою запровадження яких є формування результатів навчання, спільних для групи спеціальностей однієї або двох галузей знань; сприяння усвідомленого вибору здобувачем спеціальності для продовження навчання.

На другому (магістерському) та третьому (освітньо-науковому) рівнях вищої освіти розробляються міждисциплінарні освітньо-наукові програми за двома або трьома спеціальностями, що належать до однієї або різних галузей знань. Їх мета – забезпечити підготовку фахівців, які спроможні розв’язувати комплексні задачі в умовах невизначеності та забезпечувати подальший розвиток наукового знання.

Зазначені вимоги підлягають урахуванню закладами освіти (науковими установами), які розробляють і реалізують освітні програми, Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти і незалежними установами оцінювання та забезпечення якості вищої освіти, які акредитують міждисциплінарні освітні (наукові) програми.

Відповідно до Методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів вищої освіти структура такого стандарту містить розділ VІIІ «Вимоги до створення освітніх програм підготовки за галуззю знань, двома галузями знань або групою спеціальностей (у стандартах рівня молодшого бакалавра), міждисциплінарних освітньо-наукових програм (у стандартах магістра та доктора філософії)». 

Стандарти вищої освіти для початкового (для освітніх програм підготовки за галуззю знань або групою спеціальностей), другого і третього рівнів вищої освіти (для міждисциплінарних освітньо-наукових програм) можуть додатково визначати мінімальні вимоги до компетентностей і результатів навчання, виконання яких є необхідним для зазначення відповідних спеціальностей /галузі знань в освітній кваліфікації для таких програм.

Міждисциплінарні освітні (наукові) програми вищої освіти спрямовані на створення умов для формування унікальних наборів компетентностей випускників.

Детальніше: https://bit.ly/3mMhpfq, https://bit.ly/3tldclI, https://bit.ly/3e5w8OZ, https://bit.ly/3dcl6rQ   

Фото: МОН

2021-04-12
Share
Проєкт Рекомендацій з етики штучного інтелекту

Проєкт Рекомендацій з етики штучного інтелекту

У квітні-червні 2021 року відбудеться серія засідань Міжурядового спеціального комітету для обговорення проекту Рекомендацій з етики штучного інтелекту (ШІ). 

У квітні-червні 2021 року відбудеться серія засідань Міжурядового спеціального комітету для обговорення проекту Рекомендацій з етики штучного інтелекту (ШІ). 

За результатами цього обговорення документ буде переданий державам-членам для його прийняття на 41-й сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО. 

Затверджені Рекомендації стануть першим глобальним нормативним документом для такої надзвичайно важливої сфери, як штучний інтелект.

Рішення про розроблення міжнародних стандартів з етики ШІ було прийнято Генеральною конференцією ЮНЕСКО на 40-й сесії у листопаді 2019 року.

З документом можна ознайомитись на сайті ЮНЕСКО. 

Детальніше: https://bit.ly/2OQs6RU, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000376713 

Фото: Скріншот

2021-04-12
Share