
На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джонатана Циммермана «Академічна свобода важливіша за шкоду, а прощення перемагає помсту».
Публікація присвячена подіям, що розгорнулись восени минулого року в одному з університетів США. Викладач історії світового мистецтва під час заняття продемонстрував малюнок із зображенням пророка Мухаммеда, засновника мусульманської віри. «Зображення – це справжній та незамінний витвір мистецтва. Він включений в одну з найбільш ранніх ісламських ілюстрованих історій, яка описує біографію Мухаммеда та інші історичні події. Бібліотека Едінбурзького університету, де зберігається рукопис початку XIV століття, вважає його шедевром персидської книги та її “найбільшим східним скарбом», пише Крістіан Грубер, професор ісламського мистецтва університету Мічиган. Одразу після цього заняття розгорнулась складна дискусія щодо того, «чи є демонстрація образу пророка Мухаммеда в академічному контексті проявом ісламофобії чи ні». Президент університету, де це відбувалось, припустилась величезної помилки, коли спершу засудила викладача за демонстрацію зображень пророка Мухаммеда, а потім опублікувала лист, в якому одночасно захищала коледж у зв’язку зі скандальним звільненням професора та заперечувала це. Подібна ситуація є наслідком розповсюдження т.зв. «культури відміни». У результаті звільнений викладач подав позов до суду і вимагає зустрічного звільнення керівника ЗВО. Автор статті розмірковує над тим, як впливають нові суспільні «віяння» на академічне середовище та який вихід з ситуації може бути найкращим? Він пише, що «провів останнє десятиліття, попереджаючи про те, що … захист студентів від «шкідливої мови» в кінцевому рахунку призведе до того, що чесний академічний діалог стане неможливим».
Детальніше: https://bit.ly/3YQETCE, https://www.insidehighered.com/news/2023/01/03/debates-whether-academic-freedom-includes-images-offensive-muslims, https://bit.ly/3Iiz4Xi