За результатами пошуку знайдено:

записів - 3798

сторінок - 380

ЩО ТАКЕ «НАУКОВИЙ ФАКТ»?

ЩО ТАКЕ «НАУКОВИЙ ФАКТ»?

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Інститут наукових фактів має на меті зницінити фейкові новини».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Інститут наукових фактів має на меті зницінити фейкові новини».

У ній наголошується, що масові опитування вчених світу можуть допомогти розвінчати міфи про ступінь розбіжностей у спірних питаннях. В умовах какафонії наукових голосів, які ширяться соціальними мережами, де є голоси як добре поінформованих фахівців, експертів, так і безглузді повідомлення, – досягнення наукового консенсусу з ключових питань стає дедалі складнішим, ніж будь-коли. «Людство ніколи не мало можливості надійно виміряти думку наукової спільноти», – пояснює професор Вікерс, який уточнив, що спроби зробити щось подібне були «невеликими» і охоплювали менше 2000 респондентів. Проект, який започаткували науковці Даремського університету, може незабаром дати відповідь на непросте питання про те, що саме можна упевнено назвати «науковим фактом». Пропонується звернутись до науковців усього світу з проханням висловити свою точку зору з нагальних спірних наукових питань. Очікується, що в такому глобальному опитуванні візьмуть участь не менше 100 тис. науковців. Результати будуть оприлюднені, щоб допомогти громадськості оцінити справжній рівень консенсусу щодо спірних питань у науці. Яким він буде? Як розподіляться відповіді «за» і «проти» – 20:80 чи 50:50 чи 95:5? Дослідники з різних континентів вже погодилися підтримати початкову фазу опитувань. Проект буде запущений у 2023 році.

Детальніше: https://bit.ly/3YKTizJ, https://bit.ly/3xHkpjT, https://bit.ly/3XxZ86k, https://bit.ly/3E6eZm5

2023-02-15
Поширити
СТИПЕНДІЇ ФУЛБРАЙТА

СТИПЕНДІЇ ФУЛБРАЙТА

Київський офіс Інституту Міжнародної Освіти оголосив про відкриття конкурсу на здобуття стипендій імені Фулбрайта для навчання, стажування і проведення досліджень на 2024–2025 академічний рік.

Київський офіс Інституту Міжнародної Освіти оголосив про відкриття конкурсу на здобуття стипендій імені Фулбрайта для навчання, стажування і проведення досліджень на 2024–2025 академічний рік.

Зокрема, йдеться про конкурси для студентів та випускників ЗВО «Fulbright graduate student program» для підтримки навчання в американських університетах на термін від одного до двох років на здобуття ступеня магістра; для молодших викладачів та дослідників «Fulbright foreign language teaching assistant program» для стажування з викладання української мови в університетах/коледжах США на термін дев’ять місяців; для дослідників «Fulbright research and development program» для проведення досліджень в університетах США тривалістю від шести до дев’яти місяців; для кандидатів та докторів наук, дослідників та фахівців «Fulbright visiting scholar program» для проведення досліджень в університетах США, дослідницьких центрах, бібліотеках, музеях, архівах тощо тривалістю від трьох до дев’яти місяців. З більш детальною інформацією про умови участі та терміни подання заявок можна ознайомитись на сайті стипендійної пограми.

Детальніше: https://fulbright.org.ua/uk/, https://bit.ly/3YPXazE, https://bit.ly/3jQTb74, https://bit.ly/3YHYKmS, https://bit.ly/3IlCtWE

2023-02-15
Поширити
АКТУАЛЬНІ МІЖНАРОДНІ ГРАНТИ ДЛЯ АСПІРАНТІВ ТА МОЛОДИХ ВЧЕНИХ

АКТУАЛЬНІ МІЖНАРОДНІ ГРАНТИ ДЛЯ АСПІРАНТІВ ТА МОЛОДИХ ВЧЕНИХ

15 лютого 2023 року відбудеться вебінар «Актуальні міжнародні гранти для аспірантів та молодих вчених», – перший з цієї тематичної серії.

15 лютого 2023 року відбудеться вебінар «Актуальні міжнародні гранти для аспірантів та молодих вчених», – перший з цієї тематичної серії.

Під час заходу планується обговорити актуальні програми для аспірантів та молодих вчених та процес пошуку грантів, а також детально розглянути усі аспекти підготовки та подання успішної грантової заявки. Організатор – Рала молодих учених Київського національного університету імені Тараса Шевченко.

Детальніше: , https://t.me/CYSKNUTSh

2023-02-15
Поширити
АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ ЄВРОКОМІСІЇ

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ ЄВРОКОМІСІЇ

Європейська Комісія оприлюднила аналітичний звіт щодо узгодження законодавства України з нормативно-правовою базою ЄС, в якому надається оцінка спроможності України взяти на себе зобов’язання, передбачені перспективою членства в Європейському Союзі.

Європейська Комісія оприлюднила аналітичний звіт щодо узгодження законодавства України з нормативно-правовою базою ЄС, в якому надається оцінка спроможності України взяти на себе зобов’язання, передбачені перспективою членства в Європейському Союзі.

У документі міститься детальний аналіз процесу та поточного стану узгодження законодавства України з нормативно-правовою базою ЄС (на основі опрацювання відповідей України до другої частини опитувальника Європейської Комісії щодо заявки України на членство в ЄС, а також інформації, отриманої в межах інтенсивного діалогу щодо асоціації та Угоди про поглиблені всеохоплюючі зони вільної торгівлі), охарактеризований комплекс загальних прав і обов’язків, міститься висновок щодо заявки України на членство в ЄС, який було ухвалено Європейською Комісією у червні 2022 року.

Детальніше: https://cutt.ly/e91INze, https://bit.ly/3YL5MHr, https://bit.ly/3InNlUa, https://bit.ly/40UsQpm

2023-02-15
Поширити
НЕРЕЗИДЕНТНІ СТИПЕНДІЇ CFA–CEFRES ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ

НЕРЕЗИДЕНТНІ СТИПЕНДІЇ CFA–CEFRES ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ

Французький Центр досліджень гуманітарних і соціальних наук (CEFRES) у співпраці з Міністерством Європи та закордонних справ Франції, Посольством та Інститутом Франції в Україні, а також чеськими партнерськими установами оголосив про надання нерезидентних стипендій українським дослідникам у галузі соціальних та гуманітарних наук.

Французький Центр досліджень гуманітарних і соціальних наук (CEFRES) у співпраці з Міністерством Європи та закордонних справ Франції, Посольством та Інститутом Франції в Україні, а також чеськими партнерськими установами оголосив про надання нерезидентних стипендій українським дослідникам у галузі соціальних та гуманітарних наук.

Йдеться про п’ять одноразових нерезидентних стипендій по 2 тис. євро кожна, які надаються для досліджень у партнерстві з колегами з Франції, Чехії та країн Вишеградської групи, а також надання доступу до наукових заходів CEFRES, усіх баз даних Французького центру наукових досліджень (французькою та англійською мовами). Претендувати на стипендію можуть українські доктори філософії, кандидати і доктори наук без обмеження віку, які перебувають в Україні. Заявку можна подати до 15 березня 2023 року.

Детальніше: https://cefres.cz/en/20561, https://bit.ly/3HWd30r

2023-02-15
Поширити
ПРИЙОМ НОВИХ ЧЛЕНІВ ДО EUA

ПРИЙОМ НОВИХ ЧЛЕНІВ ДО EUA

27 січня 2023 року Рада Європейської асоціації університетів (EUA) затвердила заявки на вступ до організації нових членів.

27 січня 2023 року Рада Європейської асоціації університетів (EUA) затвердила заявки на вступ до організації нових членів.

Повноправними індивідуальними членами асоціації стали: Рейнський університет (Німеччина); Паннонський університет (Угорщина); Університет Козьмінського (Польща); Познанський університет природничих наук (Польща); Університет Бургоса (Іспанія), Дніпровський технологічний університет (Україна); Волинський національний університет імені Лесі Українки (Україна); Державний торговельно-економічний університет (Україна). Індивідуальними асоційованими членами стали Технічний університет OSTİM (Туреччина) мта Університет Істіньє (Туреччина). EUA пропонує своїм членам можливість долучитись до унікальної освітянської мережі, доступ до бази знань та спільних заходів, спрямованих на підтримку розвитку європейських університетів.

Детальніше: https://bit.ly/3DY8Vf1, https://bit.ly/3XmU98B

2023-02-15
Поширити
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В БІБЛІОТЕЧНО-ІНФОРМАЦІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В БІБЛІОТЕЧНО-ІНФОРМАЦІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

17 лютого 2023 року в онлайн-форматі відбудеться навчально-методичний семінар на тему «Інноваційні технології в бібліотечно-інформаційній діяльності».

17 лютого 2023 року в онлайн-форматі відбудеться навчально-методичний семінар на тему «Інноваційні технології в бібліотечно-інформаційній діяльності».

Під час заходу планується обговорити питання запровадження нового програмного забезпечення для репозитаріїв, універсальні онлайн-сервіси для створення та популяризації цифрових активів бібліотек, використання інноваційних інструментів для комплексної аналітики науково-інформаційних порталів, аналіз затребуваності літератури з боку читачів, ведення внутрішньої та робота із зовнішньою аналітикою. Організатор – Державна науково-технічна бібліотека.

Детальніше: https://bit.ly/3RY2bE4, https://bit.ly/3YvhmqK, https://bit.ly/3HVOeSm

2023-02-15
Поширити
ОЕСР: ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ З ІНКЛЮЗИВНОГО ТА СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

ОЕСР: ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ З ІНКЛЮЗИВНОГО ТА СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована аналітична записка «Підвищення ефективності навчальних програм з інклюзивного та соціального підприємництва» із серії «Доповіді ОЕСР про розвиток місцевої економіки та зайнятості».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована аналітична записка «Підвищення ефективності навчальних програм з інклюзивного та соціального підприємництва» із серії «Доповіді ОЕСР про розвиток місцевої економіки та зайнятості».

Документ підготовлений у рамках Програми місцевої зайнятості та економічного розвитку за участі Генерального директорату з питань зайнятості, соціальних питань та інклюзивності Європейської Комісії. У ньому обговорюється важливість навчальних програм відповідного спрямування, представлено огляд типів навчальних програм, поданий аналіз заходів, які можуть реалізувати місцеві уряди для посилення ефективності цих навчальних програм. Також у документі містяться рекомендації щодо того, як розробити більш ефективні навчальні програми з інклюзивного та соціального підприємництва.

Детальніше: https://bit.ly/3YG62Yi, https://bit.ly/3XwIQe6, https://doi.org/10.1787/8386c4de-en

2023-02-15
Поширити
ІНКЛЮЗИВНІ СПИСКИ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО ТА ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

ІНКЛЮЗИВНІ СПИСКИ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО ТА ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джуд Вілсон «Як розробити інклюзивні списки літератури для дистанційного та змішаного навчання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джуд Вілсон «Як розробити інклюзивні списки літератури для дистанційного та змішаного навчання».

У ній автор розмірковує, як викладачі можуть співпрацювати з командами університетських бібліотек, щоб забезпечити доступність та інклюзивність списків літератури для всіх студентів. За останні 10 років академічний видавничий ландшафт став більш складним, оскільки видавництва продовжують раціоналізувати власні моделі отримання прибутку, переходять від друкованих видань до цифрових і дуже повільно просуваються до відкритого доступу. Люди, що перебувають за межами сектору бібліотек вищих навчальних закладів Великої Британії, не уявляють, наскільки приголомшливими є витрати ЗВО для надання студентам електронного доступу до академічних джерел. Щоб найкращим чином забезпечити доступ здобувачів освіти до наукової та освітньої літератури, бібліотечні команди мають тісно співпрацювати з авторами лекційних курсів, щоб посилання на літературу в межах навчальних модулів були безперешкодно доступні для студентів. Разом із тим, не можна нехтувати такими надзвичайно важливими аспектами, як лаконічність джерел, їх цінність, повага до часу студентів, належна структурованість списку літератури, його гнучкість та готовність до альтернативних джерел. Добре складений, доступний список літератури має надзвичайно важливе значення для покращення досвіду студентів у навчанні (особливо – онлайн), допомагає їм бути ефективними в опануванні нових знань.

Детальніше: https://bit.ly/3Iim850, https://bit.ly/40Pzvkt

2023-02-14
Поширити
ЯСКРАВІ МОЛОДІ УМИ

ЯСКРАВІ МОЛОДІ УМИ

На офіційному сайті Європейського Союзу опубліковано звіт «Яскраві молоді уми».

На офіційному сайті Європейського Союзу опубліковано звіт «Яскраві молоді уми».

Публікація є підсумковим звітом п’ятого Європейського освітнього саміту, – головного щорічного заходу Генерального директорату з питань освіти, молоді, спорту та культури. Захід покликаний забезпечити фахове обговорення актуальних тем, фіксувати тенденції в освітній сфері ЄС, підводити підсумки розвитку, стимулювати дискусію щодо нагальних викликів та інноваційних підходів до їх вирішення. Цьогорічна ключова тема стала запрошенням для молоді приєднатися до аналізу проблем і напрацювання рішень. У звіті представлені ключові ідеї щодо перспектив Європейського освітнього простору, озвучені під час саміту молодими людьми, які зацікавлені в ефективному розвитку сфери навчання.

Детальніше: https://bit.ly/3RUTydh

2023-02-14
Поширити