ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Знайомтесь, інституційні репозитарії Дніпропетровщини:
За результатами пошуку знайдено:
записів - 3798
сторінок - 380
Знайомтесь, інституційні репозитарії Дніпропетровщини:
На сайті Times Higher Education опублікована стаття Колм О’Ши «Відновлення довіри до університетського навчання – дитяча гра».
У ній наголошується, що утилітарний підхід до вищої освіти призводить до розчарування студентів і суспільства. Автор розмірковує над кризою довіри, яку американці наразі переживають у своєму ставленні практично до усіх інституцій – від Верховного суду і Конгресу до журналістики та освіти. Як відновити довіру до освіти? Нетривіальні висновки Колм О’Ши робить, проводячи аналогії вирішення проблем з дитячою грою «Кубік Рубика». Будучи професором університету, маючи схильність до пошуку відправної точки у сфері освіти, а також не нехтуючи складними питаннями, він згадує освітні теорії логіка Альфреда Норта Уайтхеда. Останній писав: «Наша мета як викладачів має полягати в тому, щоб зберегти знання живими». Вища освіта має бути кроком у лабіринт, а для цього потрібно щось на кшталт героїчного мислення: речі мають заплутатися, перш ніж з’явиться ясність. Щойно учні повірять у те, що вони самі формують свої власні думки, вони почнуть довіряти установам, що допомагали їм у цьому. Тому, робить висновок автор, настав час зробити гру основою навчання.
Детальніше: https://bit.ly/3IC5zjE, https://bit.ly/3IXdc5x
Уряд Чеської Республіки відповідно до Угоди між Міністерством освіти і науки України та Міністерством освіти, молоді та спорту Чеської Республіки від 22.
11.2022 року надає громадянам України у 2023 році вісім державних стипендій. Йдеться про навчання на курсах у літніх школах слов’янських студій, організованих державними університетами Чеської Республіки для вивчення чеської мови, літератури, культури та історії. Курси тривалістю 3-4 тижні проводяться щорічно у липні, серпні та вересні. Їх слухачам пропонуються курси чеської мови, вибіркові семінари з чеської літератури, культури та історії, а також дозвілля, що включає театральні, музичні та танцювальні вистави, екскурсії, оглядові тури. Курси розраховані на студентів, спеціалістів (викладачів, перекладачів) та науковців у галузі чехознавства та славістики. Заявку на отримання стипендії можна подати до 17 березня 2023 року.
Детальніше: https://bit.ly/3Z8wU3Y, https://bit.ly/3xZug4A, https://bit.ly/3SIEoIr
Національний орган інтелектуальної власності інформує про запуск короткої версії сайту ІР офісу.
Він є одним з елементів концептуально нового підходу до послуг у сфері інтелектуальної власності, якісного і зрозумілого цифрового сервісу. На сайті представлена загальна інформація про діяльність ІР офісу, перелічені та коротко охарактеризовані основні сервіси (авторське право, промислова власність, пошук СІС, апеляційна плата, бюлетні, комісія «Україна»); останні новини у сфері ІВ, публічна інформація (Статут УКРНОІВІ; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; витяг з реєстру неприбуткових установ та організацій; витяг з реєстру платників податку на додану вартість), контакти.
Детальніше; http://nipo.gov.ua, https://bit.ly/3Sy98vN
Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Порядку проведення у 2023 році національного мультипредметного тесту.
Документ визначає основні засади підготовки та проведення у 2023 році національного мультипредметного тесту для оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти. У проєкті визначені суб’єкти проведення НМТ; колегіальні робочі органи з підготовки, організації та проведення НМТ; права та обов’язки учасників НМТ; порядок реєстрації осіб, які виявили бажання пройти НМТ; вимоги до використання приміщень закладів освіти, організацій, установ для підготовки та проведення НМТ; проведення НМТ; організація та проведення додаткових сесій; порядок подання і розгляду апеляційних заяв та ознайомлення заявників із прийнятими рішеннями. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 12 березня 2023 року.
Детальніше: https://bit.ly/3IBzNTJ, https://bit.ly/3mg5331, https://bit.ly/3IEZnqU, https://bit.ly/3Zoysqb, https://bit.ly/3EJg97e, https://bit.ly/3ELhgn0
Знайомтесь, інституційні репозитарії Волині:
На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса «Turnitin анонсує детектор ШІ з «97% точністю».
У ній наголошується, що вже у квітні 2023 року гігант освітніх технологій готується запропонувати своїм клієнтам новий інструмент для вирішення проблем, пов’язаних із ChatGPT. Це детектор написання текстів на основі штучного інтелекту, який у 97% випадках може ідентифікувати текст, написаний ChatGPT. Відтепер компанія пропонуватиме цей інструмент разом зі звичайною перевіркою на плагіат. Фахівці Turnitin вважають, що можливості нової технології виявлення запозичень нададуть викладачам інформацію, необхідну для оцінювання оригінальності / авторства робіт, включно з тими випадками, коли міг бути використаний ШІ. Зі слів віце-президента Еріка Вана, компанія «дуже рада продуктивній дискусії в освітній спільноті щодо академічної доброчесності та інструментів для виявлення справжності авторства. Освітяни можуть використовувати детектор Turnitin, щоб вести змістовні бесіди зі студентами про цю технологію. Ми продовжимо розвивати та удосконалювати детектор Turnitin й упевнені, що по мірі розвитку ШІ наша технологія йтиме у ногу з новими розробками та можливостями».
Детальніше: https://bit.ly/41qLJjR, https://bit.ly/3Iz3vZI
Європейська асоціація університетів опублікувало свою першу інноваційну програму, побудовану з урахуванням досвіду університетів, що входять до EUA.
У цьому документі міститься бачення підходу європейського сектору вищої освіти та досліджень до інновацій на період до 2026 року, що стане орієнтиром для керівництва та співробітників EUA під час розроблення комплексного плану інноваційного розвитку. Асоціація підтримуватиме університети в їхній інноваційній діяльності та створенні ними соціальної цінності, а також своєчасно інформуватиме про важливі рішення, прийняті за межами сектору (політиками, спонсорами, іншими зацікавленими сторонами), які відіграють ключову роль у визначенні рамкових умов досліджень та інновацій у Європі. Порядок денний окреслює тематичні пріоритети та ключові цілі для університетського сектору в цілому та для Асоціації зокрема. Він ураховує також різноманітність профілів та напрямків інноваційної діяльності європейських університетів.
Детальніше: https://bit.ly/3mbs6vS, https://bit.ly/3lZnUiK
На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Чи готові до наступної кризи? Інвестиції у стійкість системи охорони здоров’я» із серії «Дослідження політики охорони здоров’я ОЕСР».
У ньому наголошується, що пандемія COVID-19 мала величезні наслідки для суспільства та систем охорони здоров’я у країнах ОЕСР та за їх межами. Системи охорони здоров’я виявились неготовими. Стійкі системи охорони здоров’я планують та готові до потрясінь – пандемій, економічної кризи, наслідків зміни клімату. Вони здатні звести до мінімуму негативні наслідки криз, максимально швидко відновитися та адаптуватися, щоб стати більш продуктивними та підготовленими. Експерти звертають увагу, що для покращення здоров’я й забезпечення того, щоб наступний шок був менш руйнівним та дорогим, необхідні розумні, цілеспрямовані інвестиції у стійкість систем охорони здоров’я. У звіті розглядаються уроки пандемії, які покладені в основу рекомендацій щодо політики забезпечення готовності світової спільноти до наступної кризи. Йдеться про широке коло питань розвитку системи охорони здоров’я: кадрове забезпечення, цифровізацію, безперервність надання допомоги, підтримку психічного здоров’я населення, довгостроковий догляд, міжнародне співробітництво.
Детальніше: https://bit.ly/41qt8o7, https://bit.ly/3Y3EHi9, https://doi.org/10.1787/1e53cf80-en
Знайомтесь, інституційні репозитарії Вінничини:І