За результатами пошуку знайдено:

записів - 4941

сторінок - 495

Громадське обговорення проєкту Закону України «Про освіту дорослих»

Громадське обговорення проєкту Закону України «Про освіту дорослих»

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Закону України «Про освіту дорослих».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Закону України «Про освіту дорослих».

Основні цілі законопроєкту:

– створити умови для розвитку освіти дорослих на засадах комплексного розуміння її суспільної цінності та значущості;

– визначити пріоритетні напрями освіти дорослих, які б, зокрема, забезпечили формування у дорослих осіб ключових компетентностей, рекомендованих Європейським Союзом для освіти впродовж  життя;

– упорядкувати систему освіти дорослих;

– визначити засади співробітництва між державою, органами місцевого самоврядування та провайдерами освіти дорослих;

– закласти правові основи діяльності нових інституцій у сфері освіти дорослих.

Документ спрямований на законодавче забезпечення умов функціонування освіти дорослих в Україні та визначає пріоритетні напрями, складники й структуру освіти дорослих, засади державної політики у цій сфері. Ним передбачені гнучкі механізми здобуття формальної, неформальної та інформальної освіти дорослих, визнання кваліфікацій, здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти. Зокрема ним:

– вводиться в законодавчий обіг термін «провайдер освіти дорослих»;

– виділяються окремі категорії провайдерів освіти дорослих – центри освіти дорослих (провайдери, що працюють за різними програмами неформальної освіти дорослих і виконують соціальну функцію) та заклади освіти дорослих (надають освіту дорослих у певній галузі).

– впроваджуються вимоги щодо забезпечення якості діяльності провайдерів освіти дорослих;

– передбачається створення Національної ради з питань освіти дорослих – консультативного органу, який матиме значущий вплив на формування державної політики у сфері освіти дорослих;  

– визначені правові засади фінансового забезпечення освіти дорослих, у тому числі діяльності Фонду підтримки освіти дорослих, основна мета якого – надавати фінансову підтримку провайдерам та здобувачам освіти дорослих на конкурсних засадах;

– визначені основні засади державно-приватного партнерства та міжнародної діяльності у сфері освіти дорослих.

Законопроєкт розроблено відповідно до плану заходів з виконання Угоди про Асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 р. № 1106), а також Плану організації підготовки проєктів актів, необхідних для забезпечення реалізації Закону України «Про освіту» (схвалений рішенням Уряду від 25 жовтня 2017 року, протокол № 61).

Зауваження та пропозиції  можна подати до 8 жовтня 2020 року. 

Детальніше: https://bit.ly/3jWXYxV, https://bit.ly/2R6L1VW 

Фото: МОН

2020-09-08
Поширити
Інтеграція України до Єдиного цифрового ринку ЄС

Інтеграція України до Єдиного цифрового ринку ЄС

1 жовтня 2020 року відбудеться Саміт між Україною та ЄС, до порядку денного якого включене питання оновлення Угоди про асоціацію та поступового приєднання України до Єдиного цифрового ринку ЄС. 

1 жовтня 2020 року відбудеться Саміт між Україною та ЄС, до порядку денного якого включене питання оновлення Угоди про асоціацію та поступового приєднання України до Єдиного цифрового ринку ЄС. 

Україна розробила та надіслала ЄС у 2018 році Дорожню карту інтеграції України до Єдиного цифрового ринку ЄС у секторі телекомунікаційних послуг, що є основою цифрової інтеграції. Європейська Комісія ініціювала багатофазовий процес оцінювання цієї Дорожньої карти та підтримки прогресу України у цифровому секторі.

Першу фазу оцінювання ЄС завершив у 2019 році, внаслідок чого профільні директорати Єврокомісії визначили акти права ЄС, якими запропонували оновити Доповнення XVII-3 до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС та імплементувати їх в національне законодавство. Після цього відбулась наступна фаза, – виїзна оцінка Експертною місією ЄС. Експерти працювали в Україні майже рік і підготувати комплексний звіт з детальними  рекомендаціями у юридичній та практичній площині. 

Детальніше: https://bit.ly/3lVJi49 

2020-09-08
Поширити
Оголошено конкурс на заміщення посад директорів наукових установ НАН України

Оголошено конкурс на заміщення посад директорів наукових установ НАН України

Національна академія наук України відповідно до свого Статуту та Методичних рекомендацій щодо особливостей обрання керівника державної наукової установи, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 998 «Деякі питання обрання та призначення керівника державної наукової установи», оголошує конкурс на заміщення посад директорів наукових установ НАН України.

Національна академія наук України відповідно до свого Статуту та Методичних рекомендацій щодо особливостей обрання керівника державної наукової установи, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 998 «Деякі питання обрання та призначення керівника державної наукової установи», оголошує конкурс на заміщення посад директорів наукових установ НАН України.

Конкурс відкрито на посади керівників:

– Фізико-технічного інституту низьких температур ім.Б.І.Вєркіна НАН України;

– Інституту електрозварювання ім. Є.О.Патона НАН України.

Право висунення кандидатів на посаду директора наукової установи мають: Президія НАН України, Бюро відповідного відділення НАН України, члени НАН України, вчена рада установи, колективи наукових відділів установи. 

Документи на конкурс можна подати до 7 листопада 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/3ibmOK8 

Фото: НАНУ

2020-09-08
Поширити
Затверджено рейтингові списки проєктів-учасників конкурсів «Наука для безпеки людини та суспільства» та «Підтримка досліджень провідних та молодих вчених»

Затверджено рейтингові списки проєктів-учасників конкурсів «Наука для безпеки людини та суспільства» та «Підтримка досліджень провідних та молодих вчених»

Наукова Рада Національного фонду досліджень України затвердила рейтингові списки проєктів-учасників конкурсу «Наука для безпеки людини та суспільства» та «Підтримка досліджень провідних та молодих вчених».

Наукова Рада Національного фонду досліджень України затвердила рейтингові списки проєктів-учасників конкурсу «Наука для безпеки людини та суспільства» та «Підтримка досліджень провідних та молодих вчених».

По першому конкурсу прохідний бал для проєктів переможців визначено на рівні 83,1, а по другому – 87,3. Всього рейтинг отримали відповідно 421 (у т.ч. 77 з балом не менше 83,1) та 316 проєктів (у т.ч. 141 з балом не менше 87,3). Не рекомендовано до фінансування 45 проєктів.

У зв’язку з можливими змінами фінансування Конкурсу після коригування бюджетів проєктів-переможців прохідний бал може бути знижено. Обсяги фінансування проєктів будуть затверджені Науковою радою НФДУ після узгодження витрат за окремими статтями бюджетів (зокрема, щодо оплати праці) відповідно до вимог чинного законодавства та Положення про конкурс. Остаточний список проєктів-переможців конкурсу буде оголошено пізніше.

Детальніше: https://bit.ly/2ZhfsNw, https://bit.ly/33ba8MO

Фото: НФДУ

2020-09-08
Поширити
Всесвітній рейтинг університетів Times Higher Education World University Rankings 2021

Всесвітній рейтинг університетів Times Higher Education World University Rankings 2021

Опубліковані результати Всесвітнього рейтингу університетів Times Higher Education World University Rankings 2021, до якого включено майже 1500 університетів із 93 країн і регіонів, та який є найбільшим світовим університетським рейтингом.

Опубліковані результати Всесвітнього рейтингу університетів Times Higher Education World University Rankings 2021, до якого включено майже 1500 університетів із 93 країн і регіонів, та який є найбільшим світовим університетським рейтингом.

Його дані базуються на 13 ретельно відібраних показниках ефективності, які вимірюють результати роботи у галузі навчання, досліджень, передачі знань та світогляду. Це єдиний університетський рейтинг, який перевіряється PricewaterhouseCoopers. 

Укладачі цьогорічного рейтингу проаналізували більше 80 мільйонів цитувань з понад 13 мільйонів наукових публікацій та урахували відповіді за результатами опитування 22 тис. науковців з усього світу.

Очолює рейтинг п’ятий рік поспіль Оксфордський університет, а Університет Цінхуа в материковому Китаї є першим азійським університетом, який увійшов до двадцятки кращих відповідно до поточної методології, яка використовується з 2011 року. США займають рекордні вісім місць у першій десятці, але американські університети, що не входять до топ-200, як виявили фахівці, демонструють ознаки занепаду.

У цьому рейтингу найкращих університетів світу представлені 9 українських університетів, два  з яких отримали місце у групі 501-600, один – у групі 801-1000:

 – Національний університет “Львівська політехніка»;

 – Сумський державний університет;

 – Харківський національний університет радіоелектроніки.

6 інших вітчизняних закладів вищої освіти, які включені до рейтингу, представлені у категорії 1000+:

Львівський національний університет ім. Івана Франка

Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»;

Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського»;

Київський національний університет ім. Тараса Шевченка;

Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна;

Чернівецький національний університет ім. Юрія Федьковича.

Детальніше: https://bit.ly/3h6vEHChttps://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/world-university-rankings-2021-methodology

2020-09-07
Поширити
Новини НФДУ

Новини НФДУ

Національний фонд досліджень України підписав рамкову угоду про співпрацю з Німецьким науково-дослідницьким співтовариством.

Національний фонд досліджень України підписав рамкову угоду про співпрацю з Німецьким науково-дослідницьким співтовариством.

Пріоритетом Фонду в рамках цієї співпраці є підтримка дослідницьких ініціатив, а саме:

– сприяння реалізації дослідницьких проєктів;

– організація семінарів, воркшопів та конференцій, які мають стати осередками поширення знань та навичок;

– академічні обміни;

– залучення експертів для проведення наукової експертизи проєктів.

Детальніше: https://bit.ly/3m0Xngs, https://www.dfg.de/en/dfg_profile/international_cooperation/index.html 

Фото: НФДУ

2020-09-07
Поширити
Триває робота над проєктом Стратегії розвитку вищої освіти України на 2021-2031 роки

Триває робота над проєктом Стратегії розвитку вищої освіти України на 2021-2031 роки

4 вересня 2020 року під головуванням першого заступника Міністра освіти і науки відбулось чергове засідання робочої групи з розробки проєкту Стратегії розвитку вищої освіти України на 2021-2031 роки. 

4 вересня 2020 року під головуванням першого заступника Міністра освіти і науки відбулось чергове засідання робочої групи з розробки проєкту Стратегії розвитку вищої освіти України на 2021-2031 роки. 

Учасники засідання розглянули підготовлені матеріали до проєкту Стратегії та обговорили ряд актуальних питань, серед яких:

– підвищення престижу вищої освіти України шляхом виходу на міжнародні ринки освітніх послуг, збільшення чисельності іноземних студентів та розвитку експортного потенціалу вітчизняних ЗВО;

– розвиток інституційної автономії університетів;

– забезпечення державної підтримки ЗВО за результатами їхньої діяльності;

– створення стимулів і сприятливих умов для професійного розвитку викладачів.

Сформовані за результатами обговорення пропозиції та напрацьовані під час засідання матеріали будуть використані під час подальшої роботи над проєктом. 

Детальніше: https://bit.ly/3bv6oJO, http://www.reform.org.ua/ 

Фото: МОН

2020-09-04
Поширити
Мінцифри створює «Дія.City» для розвитку IT-індустрії в Україні

Мінцифри створює «Дія.City» для розвитку IT-індустрії в Україні

Міністерство цифрової трансформації презентувало плани щодо реалізації проєкту «Дія.City» в рамках заходів зі створення сприятливих умов для розвитку IT-індустрії в Україні.

Міністерство цифрової трансформації презентувало плани щодо реалізації проєкту «Дія.City» в рамках заходів зі створення сприятливих умов для розвитку IT-індустрії в Україні.

Це дозволить створити спеціальний простір, який допоможе пришвидшити розвиток ІТ-галузі, збільшити кількість стартапів, підтримати створення в Україні IT-продуктів, реформувати податкову систему та розвивати зайнятість.

У «Дія.City» для IT-фахівців залишаться такі ж умови, які вони мають при оформленні як ФОП: 5% податку на доходи фізичних осіб та мінімальне ЄСВ 22% (1039 грн). Для компаній вводиться податок на виведений капітал (ставка 10% при виведенні дивідендів або 15% прирівняних до них платежів). Уряд також удосконалить порядок здійснення процесуальних дій під час кримінального провадження, щоб унеможливити необґрунтоване втручання у діяльність IT-компаній.

Детальніше: https://bit.ly/3bDi2CJ 

2020-09-04
Поширити
Конкурс «Модель сучасної бібліотеки для ОТГ»

Конкурс «Модель сучасної бібліотеки для ОТГ»

4 вересня 2020 року ВГО Українська бібліотечна асоціація оголосила конкурс із відбору міні-команд на онлайн-форум «Модель сучасної бібліотеки для ОТГ», який організовується у межах проєкту «Чотири простори бібліотеки: інноваційна модель діяльності».

4 вересня 2020 року ВГО Українська бібліотечна асоціація оголосила конкурс із відбору міні-команд на онлайн-форум «Модель сучасної бібліотеки для ОТГ», який організовується у межах проєкту «Чотири простори бібліотеки: інноваційна модель діяльності».

Під час реалізації проєкту була розроблена адаптована модель бібліотеки, що поєднує чотири простори: навчання, натхнення, зустрічі та події. Цей формат вже реалізований у Данії, Німеччині, США. Вітчизняні експерти наблизили данську модель до вітчизняних реалій та підготували для впровадження у публічних бібліотеках України, розробили концепцію дизайну та наповнення названих вище чотирьох просторів бібліотеки, підготували практичний посібник. Очікується, що запропонований формат дозволить перетворити бібліотеки на платформи для реалізації творчого потенціалу та отримання знань і навичок, які особливо актуальні для невеликих містечок, селищ та сіл, де можливості для розвитку молоді обмежені.

Заявку на форум можна подати до 15 вересня 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/2GtYwNn, https://bit.ly/35kLrR4, https://bit.ly/2DHAXj7, https://bit.ly/2R84R37  

2020-09-04
Поширити
МОН рекомендує алгоритм

МОН рекомендує алгоритм

МОН рекомендує алгоритм дій для керівників закладів фахової передвищої та вищої  освіти у разі виявлення у здобувачів, викладачів або працівників ознак гострого респіраторного захворювання. Відповідний лист оприлюднено на сайті МОН.

МОН рекомендує алгоритм дій для керівників закладів фахової передвищої та вищої  освіти у разі виявлення у здобувачів, викладачів або працівників ознак гострого респіраторного захворювання. Відповідний лист оприлюднено на сайті МОН.

Якщо у здобувача під час навчання з’явилися ознаки гострого респіраторного захворювання: 

1) Студент має одягнути маску та перейти до спеціально відведеного приміщення, що добре провітрюється, та проінформувати попередньо визначену уповноважену особу закладу освіти 

2) Уповноважена особа відправляє здобувача з підозрою додому з рекомендаціями звернутись за медичною допомогою, за потреби викликає швидку допомогу. У разі виявлення ознак у неповнолітньої особи спочатку інформуються батьки

3) Медичний працівник закладу освіти надсилає екстрене повідомлення форми 058/о про підозру на інфекційне захворювання до закладу громадського здоров’я та реєструє випадок в журналі реєстрації форми 060/о

4) Особи, які перебували у контакті зі здобувачем, в якого підтверджено захворювання на СOVID-19, не відвідують заняття та невідкладно звертаються за консультацією до медичного працівника.

Також МОН розробив алгоритм дій у разі виявлення ознак гострого респіраторного захворювання у викладача чи працівника закладу або студента, який проживає у гуртожитку.

Детальніше: https://bit.ly/3lSW1EO, https://bit.ly/2F3y9gy 

2020-09-03
Поширити