За результатами пошуку знайдено:

записів - 4941

сторінок - 495

Позиція МОН щодо формування переліку наукових фахових видань

Позиція МОН щодо формування переліку наукових фахових видань

Міністерство освіти і науки України сформулювало позицію щодо удосконалення механізму формування переліку наукових фахових видань. Розроблено та винесено на громадське обговорення проєкт наказу МОН «Про внесення змін до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України, затвердженого наказом МОН від 15 січня 2018 року № 32». 

Міністерство освіти і науки України сформулювало позицію щодо удосконалення механізму формування переліку наукових фахових видань. Розроблено та винесено на громадське обговорення проєкт наказу МОН «Про внесення змін до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України, затвердженого наказом МОН від 15 січня 2018 року № 32». 

В актуальному Переліку наукових фахових видань наразі представлено 99 таких видань категорії «А» (входять до наукометричних баз Scopus та/або Web of Science Core Collection) та 1018 видань категорії «Б».

За результатами проведеного МОН моніторингу встановлено, що ключовою проблемою є неспроможність засновником (співзасновниками) наукового фахового видання сформувати редакційну колегію, у складі якої має бути не менше семи вчених, які мають науковий ступінь за однією із спеціальностей, що відповідають науковому профілю видання згідно з пунктом 5 вказаного Порядку. 

Кожен із цих фахівців, включаючи головного редактора видання, повинен мати не менше трьох публікацій за останні п’ять років або не менше семи публікацій (статті, монографії, розділи монографій, що відповідають науковому профілю видання) за останні п’ятнадцять років, у тому числі не менше однієї за останні три роки, опублікованих щонайменше у двох різних виданнях, включених до Web of Science Core Collection та/або Scopus, або мати монографії чи розділи монографій, видані міжнародними видавництвами, що належать до категорій «A», «B» або «C» за класифікацією Research School for Socio-Economic and Natural Sciences of the Environment (SENSE). У складі редакційної колегії має бути не менше трьох вчених, що працюють за основним місцем роботи в українських наукових установах або закладах вищої освіти, і щонайменше – один науковець, який працює за основним місцем роботи в закордонній науковій установі або закладі вищої освіти. Вчений може входити до складу не більш як трьох редакційних колегій видань, включених до Переліку.

В якості альтернативи вимозі щодо наявності публікацій у виданнях із МНБД Web of Science Core Collection та/або Scopus є вимога щодо наявності монографії чи розділу монографій, які видані міжнародними видавництвами зі списку SENSE. 

Після ретельного вивчення списку видавництв WASS-SENSE book publishers ranking list 2017 та з урахуванням відсутності на вебсайті SENSE інформації щодо процедури включення/виключення міжнародних видань та періоду перебування їх у цьому списку, МОН дійшло висновку, що для виконання вищезазначених вимог необхідно вносити зміни до чинної правової бази.

Детальніше: https://bit.ly/3br8niD, https://mon.gov.ua/storage/app/media/gromadske-obgovorennya/2020/08/27/fakhovitablitsya-1.docx, http://www.sense.nl/gfx_content/documents/20170626_publishers_complete.xlsx, http://www.sense.nl/organisation/documentation

2020-09-03
Поширити
Зміни до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»

Зміни до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»

3 вересня 2020 року Верховна Рада України прийняла у цілому проєкт Закону «Про внесення змін до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність (щодо уточнення деяких положень)» від 29.08.2019 № 0898.

3 вересня 2020 року Верховна Рада України прийняла у цілому проєкт Закону «Про внесення змін до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність (щодо уточнення деяких положень)» від 29.08.2019 № 0898.

Документ усуває проблемних моментів, присутніх у чинному Законі України «Про наукову і науково-технічну діяльність», а саме: 

– уточнює ряд понять («докторант», «молодий вчений», «вчена рада», «наукове відрядження»);

– змінює порядок обрання дійсних членів національних академій наук і заміщення вакантних посад наукових працівників;

– уточнює положення про здійснення вченими науково-педагогічної діяльності у закладах вищої освіти; 

– визначає розмір посадового окладу молодшого наукового співробітника на рівні не нижче одинадцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб тощо.

Детальніше: https://bit.ly/3h31zsI, https://bit.ly/3jSxHRz

2020-09-03
Поширити
Конкурс CERIC-ERIC

Конкурс CERIC-ERIC

Консорціум CERIC-ERIC оголошує відкритий конкурс пропозицій на доступ до сучасного обладнання, включаючи дві нових лабораторії –  ультрафіолетового лазера (ULF-FORTH) в Інституті електронної структури та лазеру (м. Іракліон, Греція) та джерел випромінювання для рентгенівської абсорбційної спектроскопії LISA@ESRF Інституту обробки матеріалів (м. Трієст, Італія). 

Консорціум CERIC-ERIC оголошує відкритий конкурс пропозицій на доступ до сучасного обладнання, включаючи дві нових лабораторії –  ультрафіолетового лазера (ULF-FORTH) в Інституті електронної структури та лазеру (м. Іракліон, Греція) та джерел випромінювання для рентгенівської абсорбційної спектроскопії LISA@ESRF Інституту обробки матеріалів (м. Трієст, Італія). 

Для отримання безкоштовного доступу до обладнання слід подавати заявки за умови, що результати досліджень будуть опубліковані відповідно до правил CERIC. Окрім доступу до інструментів та лабораторій, CERIC пропонує підтримку публікацій із відкритим доступом, мобільності вчених тощо.

Заявку можна подати до 1 жовтня 2020 року. 

Детальніше: https://bit.ly/31U1zGOhttps://www.ceric-eric.eu/users/call-for-proposals/https://vuo.elettra.trieste.it  

2020-09-03
Поширити
Повідомлення про захист дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії

Повідомлення про захист дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії

Міністерством освіти і науки України у вересні 2020 року відповідно до пункту 17 Порядку проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 167, оприлюднено повідомлення про захист дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії.

Міністерством освіти і науки України у вересні 2020 року відповідно до пункту 17 Порядку проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 167, оприлюднено повідомлення про захист дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії.

Детальніше: https://bit.ly/2ZV7TfO

2020-09-03
Поширити
Графік подання відомостей про самооцінювання освітніх програм

Графік подання відомостей про самооцінювання освітніх програм

Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти з початком нового навчального року опублікувало на власному сайті графік подання відомостей про самооцінювання освітніх програм закладами вищої освіти та науковими установами України.

Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти з початком нового навчального року опублікувало на власному сайті графік подання відомостей про самооцінювання освітніх програм закладами вищої освіти та науковими установами України.

За інформацією НАЗЯВО цього року вже 2040 ЗВО та наукових установ подали повідомили про намір акредитувати освітні програми. Це на 600 освітніх програм більше, ніж минулого року.

Детальніше: https://bit.ly/2F0Y495, https://plan.naqa.gov.ua/ 

2020-09-02
Поширити
Оновлено базу закладів вищої освіти та проєктів Програми ЄС Еразмус+

Оновлено базу закладів вищої освіти та проєктів Програми ЄС Еразмус+

2 вересня 2020 року оновлено базу закладів вищої освіти та проєктів Програми ЄС Еразмус+, яка доступна для ознайомлення в актуальній версії станом на 1 вересня 2020 року. 

2 вересня 2020 року оновлено базу закладів вищої освіти та проєктів Програми ЄС Еразмус+, яка доступна для ознайомлення в актуальній версії станом на 1 вересня 2020 року. 

Інформація містить відомості про результати конкурсів 2014-2020 років та деталізована у розрізі установ, кількості та назв проєктів, їх спрямованості. Також бажаючі можуть ознайомитись з даними щодо участі України в Програмі ЄС Еразмус+ за вказаний період. Ці відомості у т.ч. використовуються для формування рейтингу Топ-200 Україна.

Детальніше: http://erasmusplus.org.ua/novyny.html, https://bit.ly/2F1ZzTS, https://bit.ly/2YXY3ts 

2020-09-02
Поширити
Цілі сталого розвитку: що вимірюємо, куди рухаємось?

Цілі сталого розвитку: що вимірюємо, куди рухаємось?

9 вересня 2020 року відбудеться онлайн зустріч з представником проекту «Індекс реформ у VoxUkraine», основна тема якої –  «Цілі сталого розвитку: що вимірюємо, куди рухаємось?».

9 вересня 2020 року відбудеться онлайн зустріч з представником проекту «Індекс реформ у VoxUkraine», основна тема якої –  «Цілі сталого розвитку: що вимірюємо, куди рухаємось?».

Організатор – Державна служба статистики України.

17 Цілей сталого розвитку (ЦСР) були встановлені Генеральною асамблеєю ООН у 2015 році. Кожна з них має свої підцілі (загалом 169), які вимірюються 232 показниками. В Україні моніторинг проводиться за 183 індикаторами, за збір і оприлюднення яких відповідає Державна служба статистики України.

Учасники зустрічі обговорять питання реалізації Цілей сталого розвитку в Україні та світі, зокрема:

– методи моніторингу виконання Цілей сталого розвитку;

– виклики, які необхідно подолати на шляху досягнення ЦСР. 

Для участі у заході необхідна попередня реєстрація.

Детальніше: https://bit.ly/3lDV9nn, https://bit.ly/31Sweo2 

Фото: Держстат

2020-09-02
Поширити
Усе про цифрову економіку

Усе про цифрову економіку

На офіційному сайті ОЕСР зібрано ресурси, які дозволяють отримати максимально повне уявлення про цифрову економіку – її зміст, проблеми, можливості вимірювання, оподаткування, управління розвитком тощо.

На офіційному сайті ОЕСР зібрано ресурси, які дозволяють отримати максимально повне уявлення про цифрову економіку – її зміст, проблеми, можливості вимірювання, оподаткування, управління розвитком тощо.

Усі, кого цікавлять зазначені питання, можуть легко отримати доступ до відповідних спеціалізованих ресурсів ОЕСР. Для цього їм достатньо відвідати сторінку going-digital, на якій представлені:

-інструменті переходу на цифрові технології (інтерактивні індикатори, рекомендації з політики та аналіз, які в сукупності допомагають країнам вимірювати та порівнювати свій цифровий розвиток й відповідним чином розробляти політику);

– засоби вимірювання процесів цифровізації (метрики та інструменти вимірювання цифрових трансформацій, дорожня карта, засоби зіставлення показників тощо);

– опис можливостей та  ризиків цифрової трансформації для добробуту населення;

– довідник із цифрової торгівлі;

– рекомендації зі складання таблиць ресурсів цифрової економіки;

– інформація, необхідна для розроблення політики у сфері регулювання та варіанти політичних рішень, які допоможуть максимально використовувати потенціал цифрової економіки як рушійної сили інновацій та інклюзивного зростання.

Детальніше: https://bit.ly/3jhAbZg, https://bit.ly/2EGHnz9 

2020-09-02
Поширити
Вебінар «Як оформити інвестиції в стартап»

Вебінар «Як оформити інвестиції в стартап»

3 вересня 2020 року відбудеться безкоштовний вебінар на тему «Як оформити інвестиції в стартап».

3 вересня 2020 року відбудеться безкоштовний вебінар на тему «Як оформити інвестиції в стартап».

Організатор –  Legal IT group.

Під час заходу будуть обговорюватись наступні питання:

– якими є кращі варіанти юрисдикцій для стартапу;

– де краще реєструвати стартап;

– що таке shareholders agreement;

– що таке Convertible note;

– що таке term sheet, subscrition, опціони, exit.

Вебінар буде корисний для інвесторів та стартапів. 

Детальніше: https://legalitgroup.com/yak-oformiti-investicii-v-startup/  

2020-09-01
Поширити
Дистанційні онлайн-іспити у системі вищої освіти під час кризи COVID-19

Дистанційні онлайн-іспити у системі вищої освіти під час кризи COVID-19

Через спалах коронавірусної інфекції більшість закладів вищої освіти ОЕСР вирішили закрити свої студмістечка. У результаті навчання та оцінювання набутих знань проводилися дистанційно, як правило – онлайн.

Через спалах коронавірусної інфекції більшість закладів вищої освіти ОЕСР вирішили закрити свої студмістечка. У результаті навчання та оцінювання набутих знань проводилися дистанційно, як правило – онлайн.

Фахівці ОЕСР, ґрунтуючись на літературі та досвіді міжнародної мережі вищих навчальних закладів, що беруть участь у проекті з розвитку та оцінювання творчих здібностей і критичного мислення Центру досліджень і інновацій в галузі освіти (CERI), підготували огляд можливих короткострокових і довгострокових перспектив, а також необхідних управлінських рішень. Вони стосуються організації студентських іспитів у онлайн-режимі, а також реалізації заходів соціального дистанціювання.

В опублікованому на сайті ОЕСР документі розкриваються проблеми і рішення, які можуть бути використані під час онлайн-іспитів наприкінці семестру, а також нові форми перевірки знань, які можуть замінити або доповнити традиційні методи оцінювання.

Детальніше: https://bit.ly/34CuYau, https://bit.ly/31I5aHU

2020-09-01
Поширити