Цифровізація бібліотек. Практики взаємодії бізнесу з державою

Цифровізація бібліотек. Практики взаємодії бізнесу з державою

Проєкт «Цифровізація бібліотек» завдяки спрямованості на підтримку цифрових трансформацій переміг на «Антикризовому PR марафоні» у номінації «Найкращі практики взаємодії бізнесу з державою».

Проєкт «Цифровізація бібліотек» завдяки спрямованості на підтримку цифрових трансформацій переміг на «Антикризовому PR марафоні» у номінації «Найкращі практики взаємодії бізнесу з державою».

Проєкт реалізується Міністерством цифрової трансформації спільно з FAVBET та має на меті перетворити бібліотеки на сучасні хаби цифрової освіти й дати кожній людині можливість безкоштовно опанувати цифрові навички. 

У рамках проєкту 5 тис. комп’ютерів буде передано бібліотекам України. Це забезпечить цифровізацію сільських бібліотек по всій Україні. П’ять областей вже отримали більше 2 тис. комп’ютерів від благодійного фонду «FAVORIT FOUNDATION». 

Проблема оснащення бібліотек та їх підключення до мережі інтернет  є надзвичайно актуальною: наразі із понад 15 тис. публічних бібліотек, більшість з яких  сільські та бібліотеки ОТГ, лише 30% комп’ютеризовані. Доступ до безкоштовного користування комп’ютерною технікою в бібліотеках скоротить цифровий розрив, дозволить оцифровувати архівні фонди та бути актуальними для відвідувачів. 

Завершення проєкту стане реальним кроком до масштабного перетворення бібліотек по всій країні на сучасні хаби цифрової освіти.

Детальніше: https://bit.ly/3fFq0gV

Фото: Мінцифра

2021-05-20
Поширити
Співробітництво НАЗЯВО та координатора проєктів ОБСЄ в Україні

Співробітництво НАЗЯВО та координатора проєктів ОБСЄ в Україні

У травні 2021 року підписано Меморандум про взаєморозуміння та співробітництво між Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти та Координатором проектів ОБСЄ в Україні.

У травні 2021 року підписано Меморандум про взаєморозуміння та співробітництво між Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти та Координатором проектів ОБСЄ в Україні.

Метою Меморандуму є консолідація зусиль на впровадження сучасних міжнародних стандартів у сфері забезпечення якості вищої освіти, запровадження підходу, що базується на правах людини у закладах вищої освіти.

Передбачається, що співпраця буде охоплювати наступні напрями: 
– організація і проведення спільних заходів (зустрічей, семінарів, конференцій, навчальних візитів, прес-конференцій, просвітницьких компаній тощо);
– надання допомоги щодо впровадження у закладах вищої освіти підходу, який базується на правах людини;
– надання підтримки у сфері забезпечення політики доброчесності серед наукової спільноти шляхом запровадження процедур, що відповідають європейським стандартам;
– підтримка моніторингу та аналізу результатів діяльності закладів вищої освіти щодо дотримання стандартів та принципів якості вищої освіти;
– надання допомоги у виготовленні, перекладі інформаційних матеріалів, необхідних для спільної діяльності сторін;
– надання технічної допомоги у впровадженні політики академічної доброчесності та відповідності міжнародним стандартам і кращим світовим практикам.

Очікується, що співробітництво Координатора проектів ОБСЄ в Україні з Національним агентством дозволить забезпечити системний позитивний вплив на якість вищої освіти в Україні.  

Детальніше: https://bit.ly/3oOOVCT, https://bit.ly/3fDEoqc 

Фото: НАЗЯВО

2021-05-20
Поширити
Транспортний прогноз Міжнародного транспортного форуму

Транспортний прогноз Міжнародного транспортного форуму

Міжнародний транспортний форум (ITF) Організації економічного співробітництва і розвитку підготував  глобальний прогноз розвитку транспорту «Транспортний прогноз 2021».

Міжнародний транспортний форум (ITF) Організації економічного співробітництва і розвитку підготував  глобальний прогноз розвитку транспорту «Транспортний прогноз 2021».

Документ містить огляд останніх тенденцій та короткострокових перспектив розвитку транспортного сектору на глобальному рівні. У ньому представлені довгострокові (до 2050 року) прогнози попиту на перевезення вантажним транспортом: морським, повітряним, залізничним, автомобільним, водним, а також пасажирських перевезень, оцінюються пов’язані з цим викиди CO2.

У Прогнозі ITF розвитку транспортних перевезень на 2021 рік передбачні різні сценарії розвитку попиту на транспортні послуги до 2050 року, змодельовані сценарії декарбонізації транспорту та оцінено їх вплив на зміни клімату. Визначені рішення, які директивні органи мають приймати для забезпечення переходу до стійкої мобільності, яка є ефективною, виваженою та справедливою.  

Особлива увага приділена впливу пандемії COVID-19 на світові транспортні системи та моделюються потенційні довготривалі  зміни, пов’язані з нагальними проблемами розвитку і можливостями декарбонізації.

Детальніше: https://bit.ly/3oQX8GL, https://doi.org/10.1787/16826a30-en 

Фото: Скріншот

2021-05-20
Поширити
Комерціалізація результатів наукових досліджень

Комерціалізація результатів наукових досліджень

19 травня 2021 року на черговому засіданні Уряду схвалено підготовлений Міністерством освіти і науки України проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо стимулювання інноваційної діяльності бюджетних установ» (зареєстрований у Верховній Раді 20 травня 2021 року №5529).  

19 травня 2021 року на черговому засіданні Уряду схвалено підготовлений Міністерством освіти і науки України проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо стимулювання інноваційної діяльності бюджетних установ» (зареєстрований у Верховній Раді 20 травня 2021 року №5529).  

Документ має на меті удосконалення механізму державної підтримки інноваційної діяльності державних наукових установ, державних закладів вищої освіти за пріоритетними напрямами інноваційної діяльності. Запропоновані МОН зміни передбачають надання можливості державним науковим установам (крім державних наукових установ оборонно-промислового комплексу), державним університетам, академіям, інститутам власні надходження у вигляді дивідендів (доходу), нарахованих на акції (частки) господарських товариств, у статутних капіталах яких є майнові права інтелектуальної власності, виключні майнові права, на які належать зазначеним закладам, зараховувати у наступних пропорціях: 30% – до доходів спеціального фонду державного бюджету; 70% – до доходів загального фонду державного бюджету.

Це, зокрема, дозволить збільшити виділення коштів на діяльність наукових парків, що сприятиме отримання додаткових ресурсів для розвитку інноваційної діяльності. Також прогнозується збільшення інвестиційної привабливості та доходів інвесторів у випадку реалізації спільних із науковими установами та університетами проєктів. 

Очікується, що реалізація законопроєкту дозволить отримати наступні результати:
– підвищення ефективності вкладених бюджетних коштів у науково-технічні дослідження та інноваційну діяльність;
– збільшення обсягу інвестицій в основний капітал суб’єктів інноваційної діяльності; 
– підвищення частки інноваційно активних підприємств у реальному секторі економіки; 
– збільшення частки інноваційної продукції в прирості валового внутрішнього продукту.

Детальніше: https://bit.ly/3bIMYCLhttps://bit.ly/3ysQZVO, https://bit.ly/2RAzJNF

Фото: МОН

2021-05-19
Поширити
EUA закликає до подальших дій по усуненню перешкод у формуванні освітнього простору Європи

EUA закликає до подальших дій по усуненню перешкод у формуванні освітнього простору Європи

17 травня 2021 року Міністри освіти країн-членів ЄС прийняли рекомендації Ради Європейської ініціативи університетів. 

17 травня 2021 року Міністри освіти країн-членів ЄС прийняли рекомендації Ради Європейської ініціативи університетів

Європейська асоціація університетів (ЄUA) з цього приводу оприлюднила своє бачення щодо цих рекомендацій. Зокрема,  ЄUA вітає підтримку з  боку країн-членів ЄС цієї ініціативи  й заявляє, що політичні амбіції, пов’язані з Європейською ініціативою університетів, не повинні відміняти стратегічне бачення окремих союзів. Альянси слід розглядати як частину глобальніших процесів, включаючи Європейський освітній простір, Європейський дослідницький простір та Болонський процес. Крім того, на різних рівнях необхідні дії щодо усунення бар’єрів, які ще зберігаються та підтримці  різних форм поглибленого співробітництва з транснаціональними університетами. Прийняте рішення є важливим кроком у побудові майбутнього цієї ініціативи. Очікується, що поглиблення співпраці призведе до підвищення якості навчання і викладання, зростання привабливості установ, підвищення мобільності, зміцнення зв’язків між університетськими місіями, що підтверджують матеріали спеціального обстеження EUA, проведеного у минулому році.

Майбутнє Європейської ініціативи університетів щодо поглиблення співпраці з транснаціональними університетами має великий потенціал для зміцнення Європейського наукового та освітнього простору та підвищення міжнародної конкурентоспроможності. Зміцнення інноваційного потенціалу Європи, в який університети вносять значний вклад, матиме вирішальне значення для відновлення і побудови стійкого майбутнього.

Детальніше: https://bit.ly/3yofyTEhttps://www.consilium.europa.eu/media/49659/st08658-en21.pdf 

2021-05-19
Поширити
Наукові, технологічні та галузеві політичні документи ОЕСР

Наукові, технологічні та галузеві політичні документи ОЕСР

Директорат ОЕСР з науки, технологій та інновацій (НТІ) опублікував черговий документ із серії оглядів та політичних порад щодо внеску науки, технологій та промисловості у добробут та економічне зростання – «Ефективна політика для сприяння дослідженням з високим ризиком / високою винагородою». 

Директорат ОЕСР з науки, технологій та інновацій (НТІ) опублікував черговий документ із серії оглядів та політичних порад щодо внеску науки, технологій та промисловості у добробут та економічне зростання – «Ефективна політика для сприяння дослідженням з високим ризиком / високою винагородою». 

Відповідна серія документів охоплює широкий спектр тем, включаючи промисловість та глобалізацію, інновації та підприємництво, науково-дослідні та дослідно-конструкторські структури і нові технології. 

У звіті «Ефективна політика для сприяння дослідженням з високим ризиком / високою винагородою» проаналізовано політику та механізми фінансування досліджень з високим рівнем ризику (HRHR). Автори звіту проаналізували  практики сприяння дослідженням HRHR у різних контекстах та визначили найбільш перспективні з них.  

Аналітичні матеріали звіту побудовані на вивченні різних схем фінансування досліджень HRHR у різних країнах, які доповнюються цільовими інтерв’ю з експертами. 

У документі вказується, що нездатність заохочувати та підтримувати дослідження ризикованих «нестандартних» ідей може поставити під загрозу довгострокову здатність країни конкурувати економічно, використовувати науку для вирішення національних та глобальних викликів та сприяти прогресу науки в цілому. 

Детальніше: https://bit.ly/3ua132q, https://doi.org/10.1787/06913b3b-en 

Фото: ОЕСР

2021-05-19
Поширити
Премія ЮНЕСКО за збереження довкілля

Премія ЮНЕСКО за збереження довкілля

Премія у сфері охорони оточуючого середовища вручається як підтвердження визнання видатного вкладу окремих осіб, групи осіб, інститутів або організацій, які зробили цінний внесок у наступних напрямках: 
– дослідження у сфері охорони довкілля та природних ресурсів;
– екологічна просвіта; 
– професійна підготовка;
– підвищення екологічної обізнаності шляхом підготовки матеріалів екологічної спрямованості та реалізації заходів, спрямованих на створення та управління територіями, які охороняються, у тому числі щодо стійкого туризму (біосферні заповідники, об’єкти всесвітнього природної спадщини, глобальні геопарки). 

Премія фінансується урядом Оману та кожні 2 роки присуджується окремим особам, колективам, інститутам і організаціям за значний внесок у збереження довкілля, що відповідає головним цілям та задачам ЮНЕСКО в цій галузі. 

Переможець, якого визначає міжнародне журі, отримує сертифікат і грошову винагороду у розмірі 100 тис. дол. США.

Детальніше: https://bit.ly/3v0IUFw, https://bit.ly/33ZUIMr 

Фото: ЮНЕСКО

2021-05-19
Поширити
IP освіта впродовж життя: магістерські програми та онлайн-курси у зарубіжних країнах

IP освіта впродовж життя: магістерські програми та онлайн-курси у зарубіжних країнах

Нове видання «IP освіта впродовж життя: магістерські програми та онлайн-курси у зарубіжних країнах» відтепер доступне на платформі Creative Academy відділення розвитку відносин у сфері інтелектуальної власності Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент).

Нове видання «IP освіта впродовж життя: магістерські програми та онлайн-курси у зарубіжних країнах» відтепер доступне на платформі Creative Academy відділення розвитку відносин у сфері інтелектуальної власності Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент).

У довіднику представлена інформація про магістерські програми, центри онлайн-навчання міжнародних організацій та патентних відомств, курси від університетів та освітніх центрів, онлайн-платформи навчання, що дають базові знання про інтелектуальну власність або дозволяють підвищити рівень кваліфікації та сприяти поглибленню знань з інтелектуальної власності.    

Видання має чотири розділи:
– магістерські програми WIPO Academy (вісім об’єктів з різних країн світу, зокрема – Італії, Зімбабве, Китаю, Турції, Польщі, Камеруну, Республіки Корея, Аргентини);
– центри онлайн навчання міжнародних організацій та патентних відомств (15 об’єктів, у тому числі платформа електронного навчання Академії ВІОВ, Японський патентний офіс, Бюро патентів та торгівельних марок США, центр електронного навчання Європейської патентної академії, Канадська ІР академія, Корейська асоціація просування інновацій та інші); 
– курси від університетів та освітніх центрів (від Міжнародного навчального центру з інтелектуальної власності, Техаського університету, Каліфорнійського університету, Датського технічного університету тощо); 
– онлайн-платформи.

З виданням «IP освіта впродовж життя: магістерські програми та онлайн-курси у зарубіжних країнах» можна ознайомитись у розділі «бібліотека» на сайті Creative Academy.

Детальніше: https://bit.ly/3bGCtzK, https://bit.ly/3hHqvtp, http://creative-academy.com.ua, http://creative-academy.com.ua/categs_lib.htmlhttps://bit.ly/3oAQowM 

Фото: Укрпатент

2021-05-19
Поширити
Політичні заходи ОЕСР щодо COVID-19

Політичні заходи ОЕСР щодо COVID-19

На офіційному сайті Організації економічного співробітництва і розвитку опубліковано матеріали з серії «Політичні заходи ОЕСР щодо коронавирусу (COVID-19)».

На офіційному сайті Організації економічного співробітництва і розвитку опубліковано матеріали з серії «Політичні заходи ОЕСР щодо коронавирусу (COVID-19)».

У серії зібрані дані, аналіз та рекомендації щодо вирішення проблем охорони здоров’я, розв’язання економічної та соціальної кризи. 

Зокрема, у публікації «Підтримка психічного здоров’я молодих людей в період кризи COVID-19» наголошується, що криза COVID-19 суттєво вплинула на психічне здоров’я молоді, різко зросла і залишається вищою за докризовий рівень поширеність симптомів тривожності та депресії, незважаючи на часткове відновлення економіки. Погіршення психічного здоров’я може бути пов’язано із складнощами у доступі до послуг з охорони психічного здоров’я, широкомасштабними наслідками закриття шкіл, кризою на ринку праці, яка непропорційно сильно позначається на молоді. 

Експерти вважають, що за адекватної підтримки та своєчасного втручання молоді люди, які страждають психічними розладами, можуть отримати повноцінну допомогу, оскільки внаслідок кризи COVID-19 відбувається розширення існуючої системи підтримки психічного здоров’я у закладах освіти, на робочих місцях та у національних  системах охорони здоров’я.

Детальніше: https://bit.ly/3eWYFHR, https://doi.org/10.1787/84e143e5-en  

Фото: Cкріншот

2021-05-18
Поширити
Моніторинг ефективності дистанційного навчання

Моніторинг ефективності дистанційного навчання

Міністерство освіти і науки України здійснює постійний моніторинг якості дистанційної освіти, у т.ч. за допомогою спеціальних опитувань. Зокрема, за результатами проведеного Державною службою якості освіти опитування щодо оцінки організації дистанційного навчання, в якому взяли участь студенти, викладачі та представники адміністрацій закладів фахової передвищої та вищої освіти,  встановлено, що у цій сфері має місце позитивна динаміка. 

Міністерство освіти і науки України здійснює постійний моніторинг якості дистанційної освіти, у т.ч. за допомогою спеціальних опитувань. Зокрема, за результатами проведеного Державною службою якості освіти опитування щодо оцінки організації дистанційного навчання, в якому взяли участь студенти, викладачі та представники адміністрацій закладів фахової передвищої та вищої освіти,  встановлено, що у цій сфері має місце позитивна динаміка. 

Матеріали моніторингу ефективності дистанційного навчання за квітень 2021 року свідчить про наступне:
– 70% респондентів задоволені організацією дистанційного навчання (порівняно з минулим роком цей показник зріс на 15%);
– понад 70% здобувачів освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти вважають «значно кращим» рівень організації освітнього процесу у другому семестрі 2020/2021 навчального року;
– 65% респондентів позитивно оцінили організацію освітнього процесу, якість надання освітніх послуг закладами,  а також результати навчання. 

Позиція учасників опитування щодо того, якою має бути форма освітнього процесу після закінчення карантинних обмежень, виявилась такою:
– що навчання має бути очним вважає 50% респондентів;
– навчання має бути змішаним очно-дистанційним – 42%;
– дистанційним – 8%.

З результатами опитування, представленими в «Аналітичній довідці щодо тенденцій організації дистанційного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти в умовах карантину у 2020/2021 навчальному році», можна ознайомитись у відкритому доступі.

Детальніше: https://bit.ly/3fss7EX, https://bit.ly/3ymcY0r, https://bit.ly/2S4afbh, https://bit.ly/2T3Kqsr

Фото: ДСЯО

2021-05-18
Поширити