На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено звіт ОЕСР «Змішані шкали та погодження в освітніх широкомасштабних оцінках».
Дані самозвітів, які регулярно готуються на основі опитувань у широкомасштабних освітніх оцінках ОЕСР, містять не завжди достовірну інформацію, так як відповіді на деякі питання надаються з мовчазної згоди, тобто спостерігається тенденція погоджуватися з пунктами анкет незалежно від їхнього змісту. Дослідження показали, що згода впливає на психометричну якість таких даних, створюючи загрозу достовірності.
Використовуючи простий індекс, який можна розрахувати за наявності елементів як з позитивним, так і з негативним ключем, автор документу вивчив розповсюдженість, кореляції на індивідуальному рівні, вплив на зв’язки між показниками, а також узгодженість мовчазної згоди на рівні округу для 16 анкет, проведених у чотирьох навчальних програмах (Програма для міжнародної оцінки учнів – PISA, Міжнародне дослідження викладання та навчання – TALIS, Дослідження соціальних та емоційних навичок – SSES, Міжнародне раннє навчання та дослідження благополуччя дітей – IELS. Встановлено, що відмінності в погоджені освітніх оцінок існують як між країнами, так і в середині них і визначаються, в значній мірі, факторами, розглянутими в попередніх дослідженнях.
Вплив на асоціації, а також високий рівень погодженості на рівні країни очевидні. На основі цих висновків розроблюються рекомендації з складання анкет, які будуть використовуватися для майбутніх оцінок.
Документ належить до серії матеріалів «Робочі документи ОЕСР з освіти», яка покликана надавати широкому колу читачів вибрані дослідження, виконані в рамках діяльності Директорату ОЕСР з питань освіти.
Детальніше: https://bit.ly/37sqBCa, https://bit.ly/3trTRSp, https://doi.org/10.1787/8dd310c0-en
Фото: скріншот