Search results found:

posts - 5366

pages - 537

КАРТА ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ

КАРТА ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано інформаційний матеріал «EUA запускає карту зусиль європейських університетів щодо цифрової трансформації».

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано інформаційний матеріал «EUA запускає карту зусиль європейських університетів щодо цифрової трансформації».

Ця карта – новий ресурс для університетів, які бажають бути добре обізнаними у поточних змінах вищої освіти у цифровому просторі. Вона побудована на даних Європейської асоціації університетів, увібрала в себе багату колекцію практичних прикладів цифрового переходу, відображає різноманітні ініціативи цифровізації, інформацію про цифровий суверенітет, штучний інтелект, кібербезпеку тощо. Цей новий ресурс задовольнятиме зростаючий попит на відомості щодо викликів, пов’язаних з цифровізацією, а також шляхи їх вирішення. У 2022 році EUA створила спеціалізований наглядовий комітет із цифрової трансформації та консультативну раду, інформацію та рекомендації яких представлено на карті. Для подальшого розвитку ресурсу усі зацікавлені учасники Європейської асоціації університетів можуть наповнювати карту, скориставшись спеціальним інструментом.

Детальніше: http://surl.li/vezqrm, http://surl.li/ohrczw

Фото: ЄАУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-09-06
Share
ОЕСР: ОБМЕЖЕННЯ НА ЕКСПОРТ ОСНОВНИХ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ КУЛЬТУР

ОЕСР: ОБМЕЖЕННЯ НА ЕКСПОРТ ОСНОВНИХ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ КУЛЬТУР

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Обмеження на експорт основних сільськогосподарських культур» із серії «Документи ОЕСР з продовольства, сільського господарства и рибальства».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Обмеження на експорт основних сільськогосподарських культур» із серії «Документи ОЕСР з продовольства, сільського господарства и рибальства».

Наголошується, що база даних ОЕСР з експортних обмежень на основні сільськогосподарські культури є частиною Системи інформації про сільськогосподарський ринок (AMIS). Дані щодо такого роду обмежень, зібрані за період з січня 2007 року по квітень 2024 року, показують нарощування використання інструменту експортних обмежень під час світової кризи цін на продовольство у 2007-2008 роках, пандемії COVID-19 та після початку бойових дій в Україні. Причому у першому випадку спостерігалося значно більш високе використання експортних обмежень. Під час світової кризи та пандемії найбільш широко застосовувались експортні мита. Тип експортних обмежень, які найчастіше використовувалися, варіювався залежно від товару: кукурудза піддавалася в основному експортним митам і заборонам; мінімальні експортні ціни та квоти застосовувалися для рису; для соєвих бобів діяло експортне мито, а для пшениці – суміш експортних квот і податків. Лише невелика частина експортних обмежень тривала менше місяця.

Детальніше: http://surl.li/ordyvq, http://surl.li/ookqva, https://doi.org/10.1787/ccfa8a95-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-09-06
Share
ЯК ПРОКЛАСТИ КУРС ЧЕРЕЗ КРИЗУ

ЯК ПРОКЛАСТИ КУРС ЧЕРЕЗ КРИЗУ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка корисних порад «Як прокласти курс через кризу».

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка корисних порад «Як прокласти курс через кризу».

Наголошується, що нинішній світ, у якому університети навчають студентів і проводять дослідження, стає все більш мінливим і невизначеним. Кліматична криза, глобальні пандемії, політична нестабільність і швидкий технологічний прогрес створюють величезні виклики, але у поєднанні, як зараз, вони можуть здаватися нездоланними. Зіткнувшись з невизначеністю, єдине, на що можуть покластися науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти  та їх керівники, – це інструменти підтримання та розвитку здатності до адаптації викладачів, співробітників і студентів. Ресурс містить тридцять три статті, у яких обговорюються інструменти для протидії кризовим явищам; заходи для боротьби з кліматичною кризою; способи найкращого використання потенціалу студентів; набір навичок, необхідних на мінливому ринку праці; запровадження змін у вищій освіті; цифровізацію та мережеву безпеку.

Детальніше: http://surl.li/dblztp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-05
Share
ПРЕМІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ МОЛОДИМ УЧЕНИМ

ПРЕМІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ МОЛОДИМ УЧЕНИМ

Відповідно до рішення Верховної Ради України починаючи з 2025 року саме Національний фонд досліджень України здійснюватиме відповідний конкурсний відбір наукових робіт.

Відповідно до рішення Верховної Ради України починаючи з 2025 року саме Національний фонд досліджень України здійснюватиме відповідний конкурсний відбір наукових робіт.

Це передбачено постановою Верховної Ради України від 6 червня 2024 року № 3795-IX «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про Премію Верховної Ради України молодим ученим» щодо процедури присудження Премії». Претендентами на премію можуть бути громадяни України, які мають вагомі наукові здобутки, отримані під час проведення фундаментальних та/або прикладних досліджень. Подання кандидатур здійснюватимуть наукові установи, заклади вищої освіти та юридичні особи, що мають наукові підрозділи та вчену раду.

Детальніше: http://surl.li/mpmsdj, http://surl.li/wrbkar

Фото: НФДУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-05
Share
ІНТЕГРАЦІЯ МОЛОДІ, ОЦІНКА ВПЛИВУ НА МОЛОДЬ ТА ПЕРЕВІРКИ МОЛОДІ

ІНТЕГРАЦІЯ МОЛОДІ, ОЦІНКА ВПЛИВУ НА МОЛОДЬ ТА ПЕРЕВІРКИ МОЛОДІ

На сторінці Європейського виконавчого агентства з освіти та культури (EACEA) сайту Європейської комісії опубліковано звіт «Інтеграція молоді, оцінка впливу на молодь…».

На сторінці Європейського виконавчого агентства з освіти та культури (EACEA) сайту Європейської комісії опубліковано звіт «Інтеграція молоді, оцінка впливу на молодь…».

У ньому проаналізовані практики 33-х європейських країн щодо інтеграції молоді з акцентом на оцінці регуляторного впливу «молодіжних чеків» в окремих з них (Бельгії, Німеччині, Франції, Австрії). Цей порівняльний аналіз є першою спробою окреслити, як зазначені специфічні  інструменти функціонують, у чому їх національні відмінності та спільні риси, а також поширити інформацію про кращі практики. У звіті представлені концепції інтеграції молоді та оцінки впливу на молодь; описані інструменти підтримки на рівні ЄС; надведено огляд європейських практик; проаналізовано сутність «молодіжних чеків»; оцінюється правовий режим.

Детальніше: http://surl.li/xgawzl, http://surl.li/mnsydj

Фото: EACEA

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EC #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-05
Share
ОЕСР: РЕЗУЛЬТАТИ АНАЛІЗУ ПРОДУКТИВНОСТІ

ОЕСР: РЕЗУЛЬТАТИ АНАЛІЗУ ПРОДУКТИВНОСТІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Складові трудомісткості: тестування та результати аналізу продуктивності» із серії «Статистичні робочі документи ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Складові трудомісткості: тестування та результати аналізу продуктивності» із серії «Статистичні робочі документи ОЕСР».

Наголошується, що нарощування людського капіталу, тобто запасу знань, навичок та інших особистих характеристик, втілених у людях, сприяє підвищенню продуктивності робочої сили. Причому зростання продуктивності внаслідок зростання людського капіталу набагато більш значуще  у контексті «якісного», ніж «кількісного» виміру. У дослідженні розглядається найбільш релевантні дані щодо продуктивності та людського капіталу  для 21-ї країни. Встановлено, що освіта та вік є двома ключовими характеристиками працівників. Заміна традиційної міри вкладеної праці, такої як відпрацьовані години, на спеціальні показники CALI  призводить до висновку про необхідність значного перегляду в бік зниження зростання багатофакторної продуктивності.

Детальніше: http://surl.li/jnfnuc, http://surl.li/kndofl, https://doi.org/10.1787/5d9b866a-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-09-05
Share
ПРОБЛЕМА НОВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ: ДО УНІВЕРСИТЕТІВ ПРИХОДЯТЬ ДІПФЕЙКИ

ПРОБЛЕМА НОВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ: ДО УНІВЕРСИТЕТІВ ПРИХОДЯТЬ ДІПФЕЙКИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джаспер Роу та Майк Перкінс «На здобуття вищої освіти приходять діпфейки.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джаспер Роу та Майк Перкінс «На здобуття вищої освіти приходять діпфейки.

Що ми можемо зробити, щоб підготуватися?». У ній зазначається, що створювати дипфейки наразі стало настільки легко, що студенти та викладачі стають як ніколи вразливими до кіберзлочинів, які шкодять репутації та академічній доброчесності. Технологічний гігант штучного інтелекту OpenAI нещодавно випустив голосовий інструмент, який підозріло нагадує акторку Скарлетт Йоханссон, а відбулось це після того, як вона відмовилася надати голос для тренування ШІ.  З’ясувалось невдовзі, що це був не дипфейк, а голос спеціально найнятого актора. Але розгорнулась дискусія щодо того, як зображення та голоси можуть бути відтворені без нашого відома й відповідного дозволу. Існують відмінності між дипфейками та синтетичними носіями. Коли говоримо про синтетичні медіа, маємо на увазі зображення, аудіо чи відео, які не стосуються конкретної людини або установи, а цілком створені ШІ. Дипфейки є підробкою, не маючи насправді відношення до певної особи, але які складно відрізнити від справжніх. Вони створюються завдяки технології Generative Adversarial Networks (GAN) для імітації голосу та міміки. Ця технологія стрімко розвивається: Microsoft нещодавно продемонструвала програму під назвою VASA-1 , яка може створити розмовну голову з одного зображення та короткого голосового фрагменту, доповненого природними рухами голови та мімікою. Невдовзі інші технологічні компанії надолужать відставання і масово з’являться у широкому доступі програми, які швидко й просто створюють менш складні дипфейки. Для навчальних закладів це створюватиме ризики. Педагоги виконують вирішальну роль у навчанні студентів, захистом академічної доброчесності та репутації ЗВО. Дипфеки можуть змарнувати усі ці зусилля. Автори статті у зв’язку з цим пропонують оновити політику університетів по відношенню до кіберзлочинів; підвищити обізнаність усіх учасників освітнього процесу щодо дипфейків; розробити плани врегулювання кризових ситуацій подібного роду (які включатимуть підтримку постійної комунікації у кризових ситуаціях, спілкування із зацікавленими сторонами та засоби відновлення довіри). Разом із тим, технологія дипфеку може мати потенційну користь, якщо використовуватиметься для створення ефекту занурення в навчання, моделюванні розмов із провідними історичними діячами, створення переконливих лекцій з нотаток і фотографій. Баланс між інноваціями та пильністю буде ключем до того, щоб переваги штучного інтелекту та синтетичних медіа покращували, а не підривали освітній досвід.

Детальніше: http://surl.li/zbeyqfhttp://surl.li/fonkxc, http://surl.li/mjsjla

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2024-09-03
Share
СОЦІАЛЬНІ ТА АКАДЕМІЧНІ СТИПЕНДІЇ НА 2024-2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

СОЦІАЛЬНІ ТА АКАДЕМІЧНІ СТИПЕНДІЇ НА 2024-2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Кабінет Міністрів України ухвалив рішення щодо призначення соціальних стипендій Верховної Ради України здобувачам фахової передвищої та вищої освіти дітям-сиротам та дітям із малозабезпечених сімей.

Кабінет Міністрів України ухвалив рішення щодо призначення соціальних стипендій Верховної Ради України здобувачам фахової передвищої та вищої освіти дітям-сиротам та дітям із малозабезпечених сімей.

Відповідне розпорядження від 30 серпня 2024 року № 818-р розміщене на урядовому порталі Стипендії надаються на новий 2024/2025 навчальний рік 28-ми особам. Також рішенням Міністерства освіти і науки України з вересня 2024 року призначено академічні стипендії студентам денної форми навчання, які мають найвищий рейтинг у навчанні, відзначились у науковій роботі та громадському житті студентства. Йдеться про академічну стипендію Президента України, яку отримали 344 особи; академічну стипендію Верховної Ради України (249 осіб); академічну стипендію імені Вадима Гетьмана (4 особи); академічну стипендію імені Ігоря Курчатова (4 особи); академічну стипендію імені М.С. Грушевського (53 особи); академічну стипендію Національної гірничої академії України (5 осіб); академічну стипендію імені В.М.Чорновола (5 осіб).

Детальніше: http://surl.li/cnadzm, http://surl.li/atfidk

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-03
Share
ЮНЕСКО ЗА РОЗУМНИЙ РОЗВИТОК

ЮНЕСКО ЗА РОЗУМНИЙ РОЗВИТОК

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опублікована наукова доповідь  «Гонка з часом за розумніший розвиток».

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опублікована наукова доповідь  «Гонка з часом за розумніший розвиток».

Наголошується, що упродовж останніх п’яти років відбулася зміна пріоритетів розвитку у всіх країнах, незалежно від рівня економічного розвитку та доходів. Перевага надається цифровізації та «зеленій» економіці. Цей подвійний перехід відображає подвійний імператив: з одного боку, країни взяли на себе зобов’язання досягти амбітних цілей сталого розвитку до 2030 року, а з іншого панує упевненість, що майбутня економічна конкурентоспроможність країн залежить від того, наскільки швидко їм вдасться перейти до цифрового суспільства. Експерти ЮНЕСКО дослідили основні тенденції в управлінні наукою та науковою діяльністю; шлях розвитку та політичні рішення, прийняті та реалізовані різними державами для максимальної віддачі від наукової діяльності. Звіт документує поточну швидку суспільну трансформацію, яка відкриває нові можливості для соціальних та економічних експериментів. Разом із тим наголошується, що існує ризик посилення соціальної нерівності.

Детальніше: http://surl.li/qcbqbc, http://surl.li/hcdcmh

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_UNESCO #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-03
Share
ОЕСР: ЦИФРОВІЗАЦІЯ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ

ОЕСР: ЦИФРОВІЗАЦІЯ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Цифровізація фінансових послуг, доступ до фінансів і сукупні економічні показники» із серії   «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Цифровізація фінансових послуг, доступ до фінансів і сукупні економічні показники» із серії   «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

У ньому представлені нові дані щодо цифровізації фінансового сектора, які охоплюють 21 країну ОЕСР за період 1995-2018 рр. Наочно показано, що має місце  значне зростання діджиталізації, хоча процеси у різних країнах відбуваються з різною швидкістю та інтенсивністю. Також досліджувався вплив цифровізації у фінансовому секторі на економічну діяльність, встановлено його позитивний характер для підвищення продуктивності: збільшення цифровізації фінансового сектору на 10% спричиняє зростання продуктивності на 0,1  відс.п. для середньостатистичної галузі; відбувається пом’якшення кредитних обмежень для МСП.  Політичні дії, спрямовані на підтримку цифрової інфраструктури, сприяння конкуренції у сфері комунікацій, сприяння фінансовим інноваціям та заохочення формування навичок високого рівня (особливо в галузях STEM), здатні на практиці підтримувати й посилювати зростання продуктивності завдяки цифровізації фінансового сектора.

Детальніше: http://surl.li/gponeh, http://surl.li/gponeh, https://doi.org/10.1787/10c7e583-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-09-03
Share