Search results found:

posts - 5160

pages - 516

ОЕСР: КОНКУРЕНЦІЯ ТА РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ПРОФЕСІЙ І ЗАНЯТЬ

ОЕСР: КОНКУРЕНЦІЯ ТА РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ПРОФЕСІЙ І ЗАНЯТЬ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Конкуренція та регулювання у сфері професій і занять» із серії «Круглі столи ОЕСР щодо політики у галузі конкуренції».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Конкуренція та регулювання у сфері професій і занять» із серії «Круглі столи ОЕСР щодо політики у галузі конкуренції».

Наголошується, що регулювання професійної діяльності поширюється не лише на представників вільних професій, таких як юристи та інженери, а й на більш широке коло інших видів зайнятості. Антимонопольні органи ведуть активну роботу, спрямовану на підтримку конкуренції за допомогою відповідних нормативних рішень, правових заходів і сприятливого для конкуренції регулювання. Звіт містить оглядові матеріали щодо наслідків регулювання професійних послуг, пропонує аналітичні рамки (розроблені експертами ОЕСР та  Австралії і ЄС) для оцінювання регуляторних бар’єрів на шляху конкуренції.

Детальніше: http://surl.li/ucwyi, http://surl.li/ucwys, https://doi.org/10.1787/218869f5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-06-03
Share
НАВЧАННЯ Й СТАЖУВАННЯ У ПОЛЬЩІ

НАВЧАННЯ Й СТАЖУВАННЯ У ПОЛЬЩІ

Міністерство освіти Республіки Польща відповідно до Угоди про співробітництво із Міністерством освіти і науки України та Національне агентство академічних обмінів Польщі оголосило конкурс на отримання стипендій на навчання та стажування у 2024/2025 навчальному році у рамках програми «Zawacka NAWA».

Міністерство освіти Республіки Польща відповідно до Угоди про співробітництво із Міністерством освіти і науки України та Національне агентство академічних обмінів Польщі оголосило конкурс на отримання стипендій на навчання та стажування у 2024/2025 навчальному році у рамках програми «Zawacka NAWA».

Очікується, що реалізація таких стипендіальних можливостей сприятиме поглибленню міжнародної академічної співпраці студентів, докторантів, викладачів і науковців. Громадяни України можуть претендувати на стипендії на навчання за терміном до 10 місяців для часткового / семестрового навчання магістрів та до 40 стипендіальних місяців для стажування викладачів. Долучитись до конкурсного відбору можуть випускники середньої школи, студенти, випускники закладів вищої освіти, а також докторанти, науковці і викладачі, які проводять дослідження або здійснюються викладання. Стипендія передбачає безкоштовне навчання, можливість платного проживання у гуртожитку та медичне обслуговування згідно з законодавством Польщі. Заявку на участь можна подати до 17 червня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/ubocq, http://surl.li/ubocz

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-31
Share
ОЕСР: ПОВЕДІНКОВА НАУКА ДЛЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ

ОЕСР: ПОВЕДІНКОВА НАУКА ДЛЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Принципи належної практики для інтеграції поведінкової державної політики».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Принципи належної практики для інтеграції поведінкової державної політики».

У ньому наголошується, що більшість проблем, які намагаються вирішувати уряди, пов’язані з людською поведінкою. Для цього дедалі частіше застосовують орієнтований на людей та заснований на фактах підхід до розробки політики, відомий як «поведінкова державна політика». Застосування цього підходу дає коректне, реалістичне розуміння проблем та потенційних наслідків політики, які складно виявити за допомогою традиційних методів аналізу. Стратегічне використання поведінкової науки дозволяє політикам визначати найбільш економічно ефективні засоби управління,  прогнозувати успіх або провал різних ініціатив. Експерти описують 14 принципів належної практики включення розгляду поведінкових перспектив до процесу розроблення політики, згрупованих у п’ять вимірів; а також надають корисний огляд тематичних досліджень з оцінювання поточної політики та розроблення стратегії її подальшого удосконалення.

Детальніше: http://surl.li/ubmzy, http://surl.li/ubnco, https://doi.org/10.1787/6cb52de2-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-05-31
Share
ЯК РОЗРОБИТИ СТРУКТУРУ ЦИФРОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ

ЯК РОЗРОБИТИ СТРУКТУРУ ЦИФРОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Стівена Вонга «Як розробити структуру цифрових компетенцій, корисну для кожного».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Стівена Вонга «Як розробити структуру цифрових компетенцій, корисну для кожного».

Наголошується, що заклади вищої освіти мають навчити студентів цифровим навичкам, які знадобляться їм у майбутньому на ринку праці. Оскільки цифровізація промисловості зростає,  ЗВО повинні озброювати своїх студентів відповідними навичками, що успішно роблять у Сингапурському технологічному інституті. Вони розпочали з того, що провели дослідження цифрових компетенцій студентів і викладачів. Його результати засвідчили необхідність посилення відповідної складової освітніх програм  та встановлення базових вимог до цифрових компетенцій, яких повинні досягти усі випускники ЗВО. Відповідно була розроблена та впроваджена структура цифрових компетенцій, яка включає модуль університетського рівня «Основи цифрових компетенцій», – його повинні пройти усі студенти університету незалежно від спеціалізації. Також було розроблено структуру цифрових ІТ навичок, яка поділяє ці навички на загальні та спеціалізовані (всього 27 цифрових компетенцій, серед яких робототехніка, мобільні комп’ютери, блокчейн, AR/VR) і визначає п’ять рівнів їх досягнення. Крім того, усі освітні програми повинні включати один або кілька проектів для студентів, щоб розвивати та демонструвати їх спеціалізовані технічні цифрові навички. Повторно проведене дослідження показали гарні результати від упровадження системи цифрових компетенцій (покращення на 23%).

Детальніше: http://surl.li/tzxke

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-30
Share
ОЕСР: БЕЗДРОТОВІ МЕРЕЖІ НАСТУПНОГО ПОКОЛІННЯ ТА ЕКОСИСТЕМА ПІДКЛЮЧЕННЯ

ОЕСР: БЕЗДРОТОВІ МЕРЕЖІ НАСТУПНОГО ПОКОЛІННЯ ТА ЕКОСИСТЕМА ПІДКЛЮЧЕННЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо бездротових мереж наступного покоління та екосистеми підключення, представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо бездротових мереж наступного покоління та екосистеми підключення, представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Наголошується, що розвиток комунікаційних мереж обумовлений прогресом у галузі технологічних розробок й підкріплюється зростаючим попитом на ці мережі.  Обсяг обміну даними постійно зростає як серед споживачів, так у сфері бізнесу під впливом систем штучного інтелекту, інтернету речей тощо. Покращення взаємодії між машиною та людиною, а також розвиток технологій сенсорної комунікації, що сприяють розвитку людини (включно з т.зв. інтернетом почуттів), розширення масштабів повністю автономних транспортних засобів вплинуть на майбутній попит на мережі.  Експерти розглядають нові тенденції у формуванні  бездротових мереж наступного покоління, тримаючи у центрі своєї уваги дослідницькі ініціативи, ринкові тенденції та розробки щодо інтеграції рішень наземного бездротового підключення (5G, 6G) із супутниками та іншими повітряними платформами. Вони звертають увагу на питання забезпечення сумісності, екологічної стійкості, безпеки / цифрової безпеки, цифрового розриву та регуляторної співпраці.

Детальніше: http://surl.li/ualyt, http://surl.li/tuvvj, https://doi.org/10.1787/a1689dc5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD 

2024-05-30
Share
ФІНАНСУВАННЯ ДЛЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ІДЕЇ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ

ФІНАНСУВАННЯ ДЛЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ІДЕЇ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ

Європейський центр цифрової освіти оприлюднив інформацію щодо грантового фінансування для різних категорій зацікавлених осіб – дослідників, інноваторів, підприємців, вихователів тощо.

Європейський центр цифрової освіти оприлюднив інформацію щодо грантового фінансування для різних категорій зацікавлених осіб – дослідників, інноваторів, підприємців, вихователів тощо.

Серед найбільш привабливих пропозицій – підтримка з боку ЄС, зокрема: «Політичний експеримент – цифрова освіта» (складова Програми «Erasmus+»), що пропонує грант у розмірі до 1 мільйона євро проектам, спрямованим на цифрове благополуччя, стратегії грамотності даних у початковій та середній освіті; «Відкрита фабрика інновацій 2024» (у складі Програми «Open Innovation Factory 2024») для підтримки пан’європейських підприємницьких команд вартістю до 400 тис євро для проєктів розвитку глибоких цифрових технологій.

Детальніше: http://surl.li/tzrhp, http://surl.li/tzrcv, http://surl.li/tzrfc

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EC #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини

2024-05-29
Share
ОЕСР: ЦИФРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ТА ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я

ОЕСР: ЦИФРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ТА ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо психічного здоров’я та цифрового середовища, представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо психічного здоров’я та цифрового середовища, представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Наголошується, що цифрові технології кардинально змінили спосіб життя і спілкування людей, надаючи як переваги і можливості, так і нові ризики, у тому числі – для психічного здоров’я. Експерти звертають увагу на особливості цифрового середовища, які допомагають пояснити, чому люди по-різному спілкуються і взаємодіють в мережі інтернет (анонімність, безтілесність, розгальмовування).  У дослідженні розглядаються негативні моделі поведінки, пов’язані з проблемами психічного здоров’я (кібербулінг, надмірне або проблемне використання інтернету, проблемне використання соціальних мереж), а також на те, як імерсивні технології можуть посилити цей негативний вплив. Адже негативна поведінка у цифровому середовищі зростає. Пропонується новий політичний порядок денний, спрямований на використання можливостей і мінімізацію ризиків цифрових та імерсивних середовищ для психічного здоров’я людини.

Детальніше: http://surl.li/tzhmv, http://surl.li/tuvvj, https://doi.org/10.1787/a1689dc5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-05-29
Share
КНИЖКИ АНГЛІЙСЬКОЮ У FUTURE LIBRARIUS

КНИЖКИ АНГЛІЙСЬКОЮ У FUTURE LIBRARIUS

Мовна програма Future Perfect оголосила про запуск бібліотеки англомовної літератури у смартфоні – FutuLib.

Мовна програма Future Perfect оголосила про запуск бібліотеки англомовної літератури у смартфоні – FutuLib.

Усі бажаючі можуть обрати книгу на свій смак у залежності від свого рівня володіння англійською мовою. Щоб найкраще опанували навички читання доступні зручні інструменти покращення англійської, а саме  – читання  англійської літератури в оригіналі. У FutuLib представлено 14 жанрів – від наукової фантастики до детективів та філософських трактатів. Наявна зараз добірка буде у майбутньому постійно поповнюватись. Проєкт реалізується Future Perfect за підтримки Міністерства цифрової трансформації України, Міністерства освіти і науки України та Міністерства культури та інформаційної політики України.

Детальніше: http://surl.li/tzdrx, http://surl.li/tzdrz, https://librarius.pro/future-lib

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-28
Share
КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОРИСТАННЯМ ШІ ШЛЯХОМ ПІДРАХУНКУ «СИГНАЛЬНИХ» СЛІВ – ПОМИЛКОВИЙ І ШКІДЛИВИЙ

КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОРИСТАННЯМ ШІ ШЛЯХОМ ПІДРАХУНКУ «СИГНАЛЬНИХ» СЛІВ – ПОМИЛКОВИЙ І ШКІДЛИВИЙ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ліліан Шофілд і Сюе Чжоу «Контроль за використанням ШІ шляхом підрахунку «сигнальних» слів – помилковий і шкідливий».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ліліан Шофілд і Сюе Чжоу «Контроль за використанням ШІ шляхом підрахунку «сигнальних» слів – помилковий і шкідливий».

Наголошується, що змушувати людей повсякчас хвилюватись з приводу використання слів не є способом відповідального використання ШІ. Автори стурбовані тим, що науковцям прищеплюється тривожна поведінка, адже їм тепер під час написання статей, есе та ведення дискусій  потрібно особливо ретельно слідкувати за використанням термінології, щоб не складалось враження, що текст згенерований штучним інтелектом. Під час дискусій про твори студентів і викладачів тепер можна почути фразу «Я думаю, що це написано ШІ». Нещодавня розмова, яка набула поширення у соціальних мережах, оберталася навколо певної лексики, що вважається надто поширеною у контенті, створюваному ChatGPT. Однак перш ніж ставати суддею і присяжними, нам слід бути дуже обережними щодо сумнівів про авторство творів. Розслідування, які проводять люди так само, як виконані їхніми запрограмованими людьми механічними побратимами, мають обмеження й упередження щодо мови. Припущення про те, що певні слова або фрази вказують на використання ШІ, виключає широкий спектр виразних можливостей і не бере до уваги мовне розмаїття у світі. Виявлення контенту, створеного ШІ, – складний і неоднозначний процес, – це не просто підрахунок частоти певних контрольних слів і фраз. Хоча деякі університети та наукові журнали не дозволяють використовувати ГШІ, більш далекоглядні їхні колегі вже зробили послаблення для ШІ-помічників у разі  їх явного використання для перевірки граматики, орфографії  та здійснення аналізу даних. Отже, пишуть автори статті, в епоху штучного інтелекту необхідно дати нове визначення академічної доброчесності та переоцінити мету освіти. Можливо, слід зосередитися на навчанні студентів і співробітників відповідального використання генеративного ШІ, а не намагатися зловити їх на цьому. Адже якщо вони роблять це прозоро та відповідально, то у чому сенс заборони?

Детальніше: http://surl.li/tymag

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-28
Share
ОЕСР: ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ, ЇЇ МОЖЛИВОСТІ ТА РИЗИКИ

ОЕСР: ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ, ЇЇ МОЖЛИВОСТІ ТА РИЗИКИ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження віртуальної реальності, які представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження віртуальної реальності, які представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Наголошується, що розвиток тривимірних технологій ставить питання про можливості, ризики та вплив імерсивних середовищ на уряди, компанії, людей і суспільство в цілому. Детально розглядаються імерсивні цифрові середовища та робиться акцент на важливості віртуальної реальності у зв’язку з її доведеною здатністю до масштабування. Пояснюються особливості технології віртуальної реальності, її переваги, можливості, наведені конкретні приклади використання цієї технології, а також надано пояснення щодо критеріїв визначення того, коли вона є корисною, а коли – ні. Розглядається концепція DICE щодо використання віртуальної реальності для речей, які в іншому випадку є небезпечними, неможливими, контрпродуктивними або дорогими, – йдеться про її залучення для вирішення навчальних завдань. Окрему увагу приділено проблемам конфіденційності (зокрема – відстеженню даних), а також безпеки в цілому.

Детальніше: http://surl.li/tyyor, http://surl.li/tuvvj, https://doi.org/10.1787/a1689dc5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD 

2024-05-28
Share