Search results found:

posts - 4504

pages - 451

Оновлено Перелік наукових фахових видань України

Оновлено Перелік наукових фахових видань України

27 вересня 2021 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України. 

27 вересня 2021 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України. 

За результатами засідання прийнято ряд рішень у сфері атестації кадрів вищої кваліфікації та внесено зміни до Переліку наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії, зокрема, рекомендовано включити 28 нових видань (наказ МОН від 27.09.2020 № 1017).

Рішення щодо оновлення Переліку прийняте відповідно до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України, затвердженого наказом МОН України від 15 січня 2018 року № 32, зареєстрованого в Мін’юсті України 06 лютого 2018 року за № 148/21600.

Актуальний перелік розміщено на сайті МОН і наразі містить 113 традиційних та 5 електронних видань категорії «А», а також відповідно 1218 та 77 категорії «Б».

Детальніше: https://bit.ly/2YJSMIX, https://bit.ly/3v5V2px, https://bit.ly/3iLpala

2021-10-11
Share
Громадське обговорення питання Центрів колективного користування науковим обладнанням

Громадське обговорення питання Центрів колективного користування науковим обладнанням

8 жовтня 2021 року Міністерство освіти і науки України представило  для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Питання Центрів колективного користування науковим обладнанням».

8 жовтня 2021 року Міністерство освіти і науки України представило  для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Питання Центрів колективного користування науковим обладнанням».

Необхідність внесення змін пов’язана з удосконаленням нормативно-правової бази в частині утворення та функціонування Центрів колективного користування науковим обладнанням як осередків надання доступу до наукового обладнання для проведення наукових досліджень, науково-технічних і експериментальних розробок суб’єктами наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності. 

Запропонований до обговорення документ забезпечує імплементацію норм Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 26 листопада 2015 року № 848-VIII з питань центрів колективного користування науковим обладнанням.

Ним затверджується Положення про діяльність Центрів колективного користування науковим обладнанням, яким визначаються: 
– особливості утворення та діяльності Центрів;
– завдання Центрів;
– передача, придбання та обмін наукового обладнання;
– порядок надання Центрами послуг з користування науковим обладнанням та послуг із проведення наукових досліджень на науковому обладнанні;
– деякі питання фінансування, звітування та припинення діяльності Центрів.

Також проєкт постанови розширює права Центрів, утворених бюджетними науковими установами, закладами вищої освіти державної та комунальної форми власності надавати платні послуги.

Зауваження та пропозиції можна подати до 22 жовтня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3mNysOK, https://bit.ly/3FDnhRg, https://bit.ly/2YDU7RD, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text, https://bit.ly/3v1yfv6   

2021-10-11
Share
ОЕСР: основні науково-технічні показники 2021

ОЕСР: основні науково-технічні показники 2021

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила дані про основні показники розвитку науки і технологій за перше півріччя 2021 року.

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила дані про основні показники розвитку науки і технологій за перше півріччя 2021 року.

У публікації, яка виходить двічі на рік, у табличній формі представлений набір показників, які відображують рівень і структуру зусиль країн-членів ОЕСР і семи країн, які не входять до складу ОЕСР (Аргентина, Китайська Народна Республіка, Румунія, Російська Федерація, Сінгапур, Південна Африка, Китайський Тайбей), у розвиток науки і технологій.

Ці данні містять кінцеві та попередні результати, а також прогнози, встановлені державними органами. 73 індикатори, за якими відслідковується основні тренди науково-технічного розвитку, охоплюють витрати на дослідження та розробки,  патентну діяльність, а також міжнародну торгівлю у галузях, які інтенсивно використовують науково-дослідні та дослідно-конструкторські розробки.

У публікації також представлені базові економічні дані, використані для розрахунку цих індикаторів за останні шість років.

Організація економічного співробітництва та розвитку – міжнародна економічна організація розвинених країн, яка визнає принципи представницької демократії та вільної ринкової економіки. До складу ОЕСР входять 38 держав, більшість з яких є членами Європейського Союзу.

Детальніше: https://bit.ly/3FN1cjB, https://bit.ly/3oTu7w9, https://doi.org/10.1787/eea67efc-en 

Фото: скріншот

2021-10-11
Share
Набір на літню програму UBL PIE 2022

Набір на літню програму UBL PIE 2022

Американськими Радами з міжнародної освіти в Україні відкрито прийом заявок на літню програму 2022 року «Лідери українського бізнесу: сприяння інноваціям і підприємництву».

Американськими Радами з міжнародної освіти в Україні відкрито прийом заявок на літню програму 2022 року «Лідери українського бізнесу: сприяння інноваціям і підприємництву».

Метою програми є розширення можливостей підприємців, новаторів і бізнесменів з усієї України з навичками для розробки інноваційних економічних, політичних і бізнес-рішень. 

Програми бізнес-стажування пропонує:
– покращити знання та можливості молодих підприємців, інноваторів і експертів у сфері бізнесу з різних спільнот і громад України, щоб утілити в життя їхній потенціал, як лідерів і рушіїв економічного розвитку та інновацій у регіонах України;
– створити динамічну, ініціативну та міцну спільноту українських підприємців, інноваторів і експертів у сфері бізнесу;
– утворити партнерства між американськими та українськими компаніями, підприємствами та бізнесами;
– сприяти взаєморозумінню та стійким зв’язкам між громадянами України та США.

Підбір структури для проходження стажування відбуватиметься з урахуванням професійних інтересів і досвіду учасників. Це може бути приватний бізнес, корпорація, неприбуткова чи міжнародна організація підтримки бізнесу, центр розвитку бізнесу при університеті, бізнес-акселератор або інкубатор, урядовий офіс економічного розвитку тощо. 

Учасники матимуть можливість ознайомитися з сучасними бізнес-інструментами, концептами та принципами, котрі зміцнять їхні лідерські та технічні можливості за допомогою інтерактивних і персоналізованих проєктів, а також допоможуть побудувати тривалі професійні відносини між американцями та українцями, що поділяють спільний інтерес у сприянні економічному розвитку. Програмою також передбачаються воркшопи, лекції, ознайомчі візити.

Завдяки практичному стажуванню у США учасники познайомляться з передовою діловою практикою та отримають можливість налагодити контакти, які дозволять їм внести зміни до свого бізнесу, стати лідерами.

Взяти участь у програмі можуть громадяни України у віці до 21 року, які вільно володіють англійською мовою, мають відповідний досвід роботи та націленість на продовження кар’єри у сферах бізнесу, соціального підприємництва, інновацій, соціальних мереж, регіонального економічного розвитку та технологій.

Заявки можна подати до 13 грудня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3iRVdA0, https://bit.ly/3AAbf7D, https://bit.ly/3mJdv7D 

Фото: UBL PIE

2021-10-11
Share
Громадське обговорення змін до формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту

Громадське обговорення змін до формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту

Міністерство освіти і науки України представило для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1146».

Міністерство освіти і науки України представило для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1146».

Документ пропонує внести зміни до  формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти. Зазначені зміни стосуються розподілу видатків споживання загального фонду державного бюджету відокремленим структурним підрозділам закладів вищої освіти, які: 
– діють згідно із затвердженими в установленому порядку положеннями;
– мають окремо визначений ліцензований обсяг;
– безпосередньо здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти (крім фахових коледжів).

У разі підтримки підготовлених МОН пропозицій розподіл видатків споживання здійснюватиметься ЗВО в порядку, визначеному їх вченими радами. Показник масштабу діяльності вишу встановлюватиметься з урахуванням кількості здобувачів вищої освіти, які навчаються у даному закладі за контрактом. Пропонується збільшити індекс рівня вищої освіти для здобувачів третього освітньо-наукового чи освітньо-творчого та наукового рівнів до одиниці.

Обсяги надходжень до спеціального фонду від наукових та науково-технічних робіт, виконуваних за результатами конкурсу проєктів Національного фонду досліджень України, пропонується обов’язково ураховувати при визначенні показника наукової діяльності. Якщо чисельність осіб, які навчаються за відповідним рівнем вищої освіти, формою здобуття вищої освіти, спеціальністю (спеціалізацією, предметною спеціальністю, за якими здійснюється розміщення державного замовлення) на основі певного освітнього рівня, за яким сформовано державне замовлення в певному році, буде зменшуватися у межах 20 відсотків чисельності, визначеної на початок їх навчання, то фактична кількість таких здобувачів відповідно до проєкту постанови буде прирівнюватися до висхідної.

Зауваження та пропозиції можна подати до 22 жовтня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3oWz8ny, https://bit.ly/3lnuYmE, https://bit.ly/3mzMBis 

2021-10-08
Share
Проєкт ЄС Еразмус+ Ag-La

Проєкт ЄС Еразмус+ Ag-La

Національний Еразмус+ Офіс в Україні представив інформацію про проєкт ЄС Еразмус+ Ag-Lab «Поліпшення навичок з лабораторної практики у фахівців агропродовольчого сектору в Східній Європі».

Національний Еразмус+ Офіс в Україні представив інформацію про проєкт ЄС Еразмус+ Ag-Lab «Поліпшення навичок з лабораторної практики у фахівців агропродовольчого сектору в Східній Європі».

Проєкт розпочато у листопаді 2017 року. Він націлений на розроблення курсів, що відповідають потребам ринку праці та спрямовані на розвиток у студентів відповідних компетентностей, необхідних для професійних дій у реальних ситуаціях; актуалізацію знань працівників відповідно до потреб агро-продовольчого сектору; розбудову потенціалу викладачів; розроблення інноваційних інструментів співпраці між освітою та виробництвом.

Виконавці проєкту: Люблінський університет (Словенія), ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти», Сумський національний аграрний університет, Білоцерківський національний аграрний університет, Одеська національна академія харчових технологій, Національний університет біоресурсів і природокористування України, Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького, Державний науково-дослідний інститут з лабораторної діагностики та ветеринарної експертизи, ДП «Державний центр сертифікації та експертизи сільськогосподарської продукції».

Під час виконання проєкту отримано наступні результати:
– розроблено нові навчальні курси з агрономії, ветеринарії, харчових технологій, тваринництва;
– створено електронну навчальну платформу проєкту;
– розроблено посібник з лабораторної практики українською та англійською мовами;
– розроблено навчальний посібник «Лабораторна справа в агрономії».

Детальніше: https://bit.ly/3DzEae3, https://bit.ly/3BstCwu, http://ag-lab.org/en, https://bit.ly/3Dnl4aL 

Фото: Еразмус+

2021-10-08
Share
Опитування щодо інноваційної екосистеми

Опитування щодо інноваційної екосистеми

Міністерство освіти і науки України запрошує взяти участь в опитуванні щодо змін у вітчизняній інноваційній екосистемі.

Міністерство освіти і науки України запрошує взяти участь в опитуванні щодо змін у вітчизняній інноваційній екосистемі.

Опитування має встановити, які зміни відбулись у національній інноваційній екосистемі, а також у якості та конкурентоспроможності продукції вітчизняного виробництва. Зокрема, учасникам дослідження пропонується оцінити діючу систему, назвати основні проблеми, визначити рівень сприятливості національного законодавства у галузі інновацій.

За результатами дослідження буде підготовлено аналітичну довідку, яка міститиме: основні характеристики інноваційної екосистеми України та рекомендації щодо налагодження міжрегіональних економічних зв’язків і взаємодії всіх суб’єктів інноваційної екосистеми.

До участі у опитуванні запрошуються всі суб’єкти інноваційного процесу ‒ студенти, підприємці, професіонали, інвестори, університети, організації, наукові центри, фонди та компанії.

Детальніше: https://bit.ly/3myvUUJ, https://bit.ly/2YElLOj 

Фото: МОН

2021-10-08
Share
World University Rankings 2022 by subject

World University Rankings 2022 by subject

Одне з найбільш впливових рейтингових агенцій світу Times Higher Education оприлюднило чергові результати галузевого рейтингу університетів – World University Rankings 2022 by subject.

Одне з найбільш впливових рейтингових агенцій світу Times Higher Education оприлюднило чергові результати галузевого рейтингу університетів – World University Rankings 2022 by subject.

Це найбільший та найбільш різноплановий міжнародний університетський рейтинг включає 13 показників, об’єднаних у п’ять  ключових категорій: навчання, дослідження, цитування, доходи та інтернаціоналізацію.

Наразі рейтинг визначався серед університетів світу за предметними галузями «Комп’ютерні науки» та «Інженерія». 

До оновленої версії предметного рейтингу журналу Times Higher Education у галузі «Комп’ютерні науки» увійшов 891 університет з усього світу, серед яких 5-ть українських:
– Національний університет «Львівська політехніка»;
– Харківський національний університет радіоелектроніки;
– Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»;
– Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»;
– Київський національний університет імені Тараса Шевченка.

До рейтингу у галузі «Інженерія» включено усього 1188 університетів, у т.ч. 8 вітчизняних університетів:
– Сумський державний університет;
– Харківський національний університет радіоелектроніки;
– Національний університет «Львівська політехніка»;
– Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»;
– Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»;
– Київський національний університет імені Тараса Шевченка;
– Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна;
– Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича.

Детальніше: https://bit.ly/3iGFhQP, https://bit.ly/2YyGh2d, https://bit.ly/3lyzVZP

Фото: скріншот

2021-10-08
Share
Конкурс Global Media and Information Literacy Awards 2021 року

Конкурс Global Media and Information Literacy Awards 2021 року

Міжнародний виконавчий комітет Альянсу ЮНЕСКО за медійну та інформаційну грамотність оголосив про відбір номінантів на участь у конкурсі Global Media and Information Literacy Awards 2021.

Міжнародний виконавчий комітет Альянсу ЮНЕСКО за медійну та інформаційну грамотність оголосив про відбір номінантів на участь у конкурсі Global Media and Information Literacy Awards 2021.

Нагороди Global Media and Information Literacy Awards присуджуються щорічно за видатні досягнення та лідерство у медійній та інформаційній грамотності й вручаються на тематичній конференції Global Media and Information Literacy Week. 

Взяти участь у конкурсі та отримати нагороди можуть фахівці у галузі інформації та бібліотечної справи, ЗМІ та технологій, викладачі, художники, активісти, дослідники, політики, асоціації та інші колективи, які створюють зразкові та новаторські методи інтеграції інструментів медійної та інформаційної грамотності у свою роботу та суміжні види діяльності.

Номінанти на участь у конкурсі повинні продемонструвати просування медійної та інформаційної грамотності в міжкультурних діалогах, освіті, дослідженнях, політиці, правозахисній діяльності, засобах масової інформації  (ЗМІ) та комунікаціях, інформації та цифрових технологіях та інших секторах. 

Альянс ЮНЕСКО за медійну та інформаційну грамотність, раніше відомий як Глобальний альянс з питань партнерства з медіа та інформаційної грамотності, є новаторською організацією з розвитку міжнародного співробітництва. Він об’єднує представників понад ста країн з метою забезпечення вільного доступу громадян до засобів масової інформації та підвищення інформаційної компетентності.

Заявку на участь у конкурсі можна подати до 20 жовтня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3Drl89q, https://bit.ly/3BrdY4F, https://bit.ly/3llU2KJhttps://bit.ly/3DkHo4I, https://bit.ly/2WWY8j3 

Фото: скріншот

2021-10-08
Share
Оцінка оптимальних параметрів економічної системи зборів, побудованої для захисту авторських та суміжних прав

Оцінка оптимальних параметрів економічної системи зборів, побудованої для захисту авторських та суміжних прав

17 вересня 2021 року Київська школа економіки представила результати власного дослідження «Оцінка оптимальних параметрів економічної системи зборів, побудованої для захисту авторських та суміжних прав».

17 вересня 2021 року Київська школа економіки представила результати власного дослідження «Оцінка оптимальних параметрів економічної системи зборів, побудованої для захисту авторських та суміжних прав».

Дослідження виконано на замовлення Європейської Бізнес Асоціації в рамках проєкту з дослідження системи захисту авторських прав та оцінки справедливого розміру зборів, що справляється з техніки відтворення творів у межах персонального використання.

Поняття приватного копіювання та репрографії вже існують в українському правовому полі. Принцип відшкодування полягає у встановленні зборів для пристроїв, що можуть використовуватися для копіювання та відтворення аудіо, відео, та паперового контенту. Однак у законодавстві відсутнє пояснення поза встановленими розмірами зборів, які механізму їх розрахунку. Власне ця прогалина і була покладена в основу дослідження, яке має на меті оцінити відповідність поточних розмірів зборів з імпортованої та виробленої на території України техніки справедливій компенсації авторам за приватне копіювання їхніх творів.

Застосований підхід розширює методологію завдяки врахуванню рівня доходів населення, звичок українських споживачів, доступних даних щодо світових та вітчизняних бенчмарків вартості аудіо, відео, паперового копіювання та даних проведеного в Україні опитування щодо характеру користування авторським контентом. Ураховано також особливості українського ринку техніки, що може використовуватися для приватного копіювання та репрографії, різницю у рівнях доходів різних країн при застосуванні середньосвітових ставок зборів з огляду на паритет доходів вітчизняних авторів та споживачів їх творів, чинник доступу до контенту осіб з низькими доходами для забезпечення їх особистісного розвитку, частка легально отриманого контенту.

Важливим моментом у встановленні зборів має стати принцип досягнення рівня, за якого зберігається відшкодування збитку авторів та водночас підтримується оптимальне навантаження на споживачів. Пропонується забезпечити регулярний перегляд ставок з попереднім дослідженням основних параметрів ринку та план переходу до фіксованих ставок. Важливою частиною функціонування системи компенсації авторам експерти називають прозорість роботи організації колективного управління, що може бути одним з ключових факторів довіри до потреби існування зборів у цілому.

Детальніше: https://bit.ly/3luuStx, https://bit.ly/3DwlgVohttps://bit.ly/3avIBKa 

Фото: КШЕ

2021-10-08
Share