Search results found:

posts - 3587

pages - 359

Літературну премія «Книга року BBC»

Літературну премія «Книга року BBC»

BBC News Україна визначила списки претендентів на літературну премію «Книга року BBC» 2021 року.

BBC News Україна визначила списки претендентів на літературну премію «Книга року BBC» 2021 року.

Щорічна літературна премія «Книга року ВВС» відзначає найкращі художні твори та есе українською мовою в трьох номінаціях: Книга року BBC, Книга року BBC-Есеїстика та Дитяча книга року BBC. Для участі у конкурсі були відібрані видання творів українською мовою за наступними критеріями: якість твору; оригінальність, уява та креативність; уміння автора розповісти історію, захопити читача та утримати його увагу.

Цього року редакція BBC News Україна разом із журі до списку претендентів відібрала 39 видань у трьох категоріях із понад 130, які були подані на конкурс, а саме: Книга року BBC-2021 – 16 видань, Книга року BBC-Есеїстика-2021 – 11 видань, Дитяча книга року BBC-2021 – 12 видань. На наступному етапі відбір здійснюватиметься членами журі, твори  мають отримати беззастережну підтримку принаймні одного з членів журі, а з них більшістю голосів оберуть переможця у кожній номінації.

Також передбачена читацька премія, яку отримає автор найкращої рецензії. 

Конкурс проводиться у партнерстві з Культурною програмою Європейського банку реконструкції та розвитку. Його результати будуть відомі у грудні 2021 року.

Детальніше: https://bbc.in/3lCqDvU, https://bbc.in/3oWQLnr, https://bbc.in/3mY0nfc 

Фото: ВВС

2021-10-12
Share
Top Universities for Blockchain by Coindesk 2021

Top Universities for Blockchain by Coindesk 2021

Coindesk – провідна компанія з блокчейну, криптовалют та інформаційних послуг у сфері цифрових медіа, оприлюднила друге видання університетського рейтингу «Top Universities for Blockchain 2021» /«Кращі університети для блокчейну».

Coindesk – провідна компанія з блокчейну, криптовалют та інформаційних послуг у сфері цифрових медіа, оприлюднила друге видання університетського рейтингу «Top Universities for Blockchain 2021» /«Кращі університети для блокчейну».

До першого видання були включені лише університети США, тоді як цьогорічний рейтинг охоплює 230 закладів вищої освіти з усього світу, представлених у першій сотні таких світових рейтингів, як THE, QS, Shanghai та US News.

Методологія визначення рейтингу базується на п’яти наступних групах показників:
– курси, результати досліджень, пропозиції з блокчейну у студентських містечках;
– результати працевлаштування та галузеві досягнення;
– академічна репутація та вартість відвідування;
– академічні та дослідницькі інвестиції;
– загальна академічна репутація.

Перше місце у рейтингу посів національний університет Сінгапуру. Інші азійські університети також продемонстрували високі результати – 6-те, 8-е, 9-те місце.

У першу десятку рейтингу входять:
– Національний університет Сінгапуру;
– Королівський технологічний інститут в Мельбурні (Австралія);
– Каліфорнійський університет в Берклі (США);
– Цюріхський університет (Швейцарія);
– Массачусетський технологічний інститут (США);
– Гонконгський політехнічний університет;
– Університетський коледж Лондона (Великобританія);
– Університет Цинхуа (Китай);
– Китайський університет Гонконгу;
– Швейцарська вища технічна школа (Цюріх, Швейцарія).

Детальніше: https://www.lh-crypto.biz/reviews/tools/coindesk.html/, https://bit.ly/3DDBzQa, https://bit.ly/3BGbEXx

2021-10-12
Share
Перспективи регуляторної політики ОЕСР на 2021 рік

Перспективи регуляторної політики ОЕСР на 2021 рік

Це третя з даної серії публікація, що відображує зусилля країн, спрямовані на підвищення якості регулювання відповідно до рекомендацій ОЕСР та містить інформацію про кращі практики регулювання з метою усунення прогалин у цій сфері.

Це третя з даної серії публікація, що відображує зусилля країн, спрямовані на підвищення якості регулювання відповідно до рекомендацій ОЕСР та містить інформацію про кращі практики регулювання з метою усунення прогалин у цій сфері.

Важливими інструментами державної політики є закони та нормативні акти, котрі регулюють повсякденне життя підприємств і громадян. Пандемія COVID-19 продемонструвала вирішальну роль регулювання в економіці та суспільстві, але також виявила недоліки у внутрішньодержавному та міжнародному нормотворенні, які призвели до значних втрат.

На фоні глобальної медико-економічної кризи управління глобальним надбанням являє собою цілком реальну проблему. Погіршення довіри до урядів, експертів і фактичних даних утруднює досягнення консенсусу у виробленні політики. У той же час підсилився тиск на користь більш швидкого прийняття рішень, які допомогли б вирішувати реальні економічні, екологічні та соціальні проблеми.

Видання надає унікальні відомості про те, як саме різні країни підходять до розроблення, дотримання та перегляду нормативних положень, а також щодо напрямків, де вони можуть найкращим чином зосередити свої зусилля. У документі аналізуються гнучкі та новаторські підходи до створення правил – нормативні «пісочниці», поведінкові ідеї, регулювання, засноване на результатах, статистичних даних і ризиках.

В умовах необхідності боротьби зі змінами клімату, прискорення інновацій та ефективного управління взаємозв’язаними глобальними ризиками, стає надзвичайно гострою потреба у надійних, заснованих на фактах, скоординованих на міжнародному рівні, добре реалізованих адміністративних / нормативних актах. Саме цим питанням і присвячена дана публікація.

Детальніше: https://bit.ly/3ABp1XL, https://bit.ly/3pebC5K, https://doi.org/10.1787/38b0fdb1-en 

Фото: скріншот

2021-10-12
Share
Оновлено Перелік наукових фахових видань України

Оновлено Перелік наукових фахових видань України

27 вересня 2021 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України. 

27 вересня 2021 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України. 

За результатами засідання прийнято ряд рішень у сфері атестації кадрів вищої кваліфікації та внесено зміни до Переліку наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії, зокрема, рекомендовано включити 28 нових видань (наказ МОН від 27.09.2020 № 1017).

Рішення щодо оновлення Переліку прийняте відповідно до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України, затвердженого наказом МОН України від 15 січня 2018 року № 32, зареєстрованого в Мін’юсті України 06 лютого 2018 року за № 148/21600.

Актуальний перелік розміщено на сайті МОН і наразі містить 113 традиційних та 5 електронних видань категорії «А», а також відповідно 1218 та 77 категорії «Б».

Детальніше: https://bit.ly/2YJSMIX, https://bit.ly/3v5V2px, https://bit.ly/3iLpala

2021-10-11
Share
Громадське обговорення питання Центрів колективного користування науковим обладнанням

Громадське обговорення питання Центрів колективного користування науковим обладнанням

8 жовтня 2021 року Міністерство освіти і науки України представило  для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Питання Центрів колективного користування науковим обладнанням».

8 жовтня 2021 року Міністерство освіти і науки України представило  для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Питання Центрів колективного користування науковим обладнанням».

Необхідність внесення змін пов’язана з удосконаленням нормативно-правової бази в частині утворення та функціонування Центрів колективного користування науковим обладнанням як осередків надання доступу до наукового обладнання для проведення наукових досліджень, науково-технічних і експериментальних розробок суб’єктами наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності. 

Запропонований до обговорення документ забезпечує імплементацію норм Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 26 листопада 2015 року № 848-VIII з питань центрів колективного користування науковим обладнанням.

Ним затверджується Положення про діяльність Центрів колективного користування науковим обладнанням, яким визначаються: 
– особливості утворення та діяльності Центрів;
– завдання Центрів;
– передача, придбання та обмін наукового обладнання;
– порядок надання Центрами послуг з користування науковим обладнанням та послуг із проведення наукових досліджень на науковому обладнанні;
– деякі питання фінансування, звітування та припинення діяльності Центрів.

Також проєкт постанови розширює права Центрів, утворених бюджетними науковими установами, закладами вищої освіти державної та комунальної форми власності надавати платні послуги.

Зауваження та пропозиції можна подати до 22 жовтня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3mNysOK, https://bit.ly/3FDnhRg, https://bit.ly/2YDU7RD, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text, https://bit.ly/3v1yfv6   

2021-10-11
Share
ОЕСР: основні науково-технічні показники 2021

ОЕСР: основні науково-технічні показники 2021

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила дані про основні показники розвитку науки і технологій за перше півріччя 2021 року.

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила дані про основні показники розвитку науки і технологій за перше півріччя 2021 року.

У публікації, яка виходить двічі на рік, у табличній формі представлений набір показників, які відображують рівень і структуру зусиль країн-членів ОЕСР і семи країн, які не входять до складу ОЕСР (Аргентина, Китайська Народна Республіка, Румунія, Російська Федерація, Сінгапур, Південна Африка, Китайський Тайбей), у розвиток науки і технологій.

Ці данні містять кінцеві та попередні результати, а також прогнози, встановлені державними органами. 73 індикатори, за якими відслідковується основні тренди науково-технічного розвитку, охоплюють витрати на дослідження та розробки,  патентну діяльність, а також міжнародну торгівлю у галузях, які інтенсивно використовують науково-дослідні та дослідно-конструкторські розробки.

У публікації також представлені базові економічні дані, використані для розрахунку цих індикаторів за останні шість років.

Організація економічного співробітництва та розвитку – міжнародна економічна організація розвинених країн, яка визнає принципи представницької демократії та вільної ринкової економіки. До складу ОЕСР входять 38 держав, більшість з яких є членами Європейського Союзу.

Детальніше: https://bit.ly/3FN1cjB, https://bit.ly/3oTu7w9, https://doi.org/10.1787/eea67efc-en 

Фото: скріншот

2021-10-11
Share
Набір на літню програму UBL PIE 2022

Набір на літню програму UBL PIE 2022

Американськими Радами з міжнародної освіти в Україні відкрито прийом заявок на літню програму 2022 року «Лідери українського бізнесу: сприяння інноваціям і підприємництву».

Американськими Радами з міжнародної освіти в Україні відкрито прийом заявок на літню програму 2022 року «Лідери українського бізнесу: сприяння інноваціям і підприємництву».

Метою програми є розширення можливостей підприємців, новаторів і бізнесменів з усієї України з навичками для розробки інноваційних економічних, політичних і бізнес-рішень. 

Програми бізнес-стажування пропонує:
– покращити знання та можливості молодих підприємців, інноваторів і експертів у сфері бізнесу з різних спільнот і громад України, щоб утілити в життя їхній потенціал, як лідерів і рушіїв економічного розвитку та інновацій у регіонах України;
– створити динамічну, ініціативну та міцну спільноту українських підприємців, інноваторів і експертів у сфері бізнесу;
– утворити партнерства між американськими та українськими компаніями, підприємствами та бізнесами;
– сприяти взаєморозумінню та стійким зв’язкам між громадянами України та США.

Підбір структури для проходження стажування відбуватиметься з урахуванням професійних інтересів і досвіду учасників. Це може бути приватний бізнес, корпорація, неприбуткова чи міжнародна організація підтримки бізнесу, центр розвитку бізнесу при університеті, бізнес-акселератор або інкубатор, урядовий офіс економічного розвитку тощо. 

Учасники матимуть можливість ознайомитися з сучасними бізнес-інструментами, концептами та принципами, котрі зміцнять їхні лідерські та технічні можливості за допомогою інтерактивних і персоналізованих проєктів, а також допоможуть побудувати тривалі професійні відносини між американцями та українцями, що поділяють спільний інтерес у сприянні економічному розвитку. Програмою також передбачаються воркшопи, лекції, ознайомчі візити.

Завдяки практичному стажуванню у США учасники познайомляться з передовою діловою практикою та отримають можливість налагодити контакти, які дозволять їм внести зміни до свого бізнесу, стати лідерами.

Взяти участь у програмі можуть громадяни України у віці до 21 року, які вільно володіють англійською мовою, мають відповідний досвід роботи та націленість на продовження кар’єри у сферах бізнесу, соціального підприємництва, інновацій, соціальних мереж, регіонального економічного розвитку та технологій.

Заявки можна подати до 13 грудня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3iRVdA0, https://bit.ly/3AAbf7D, https://bit.ly/3mJdv7D 

Фото: UBL PIE

2021-10-11
Share
Громадське обговорення змін до формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту

Громадське обговорення змін до формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту

Міністерство освіти і науки України представило для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1146».

Міністерство освіти і науки України представило для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1146».

Документ пропонує внести зміни до  формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти. Зазначені зміни стосуються розподілу видатків споживання загального фонду державного бюджету відокремленим структурним підрозділам закладів вищої освіти, які: 
– діють згідно із затвердженими в установленому порядку положеннями;
– мають окремо визначений ліцензований обсяг;
– безпосередньо здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти (крім фахових коледжів).

У разі підтримки підготовлених МОН пропозицій розподіл видатків споживання здійснюватиметься ЗВО в порядку, визначеному їх вченими радами. Показник масштабу діяльності вишу встановлюватиметься з урахуванням кількості здобувачів вищої освіти, які навчаються у даному закладі за контрактом. Пропонується збільшити індекс рівня вищої освіти для здобувачів третього освітньо-наукового чи освітньо-творчого та наукового рівнів до одиниці.

Обсяги надходжень до спеціального фонду від наукових та науково-технічних робіт, виконуваних за результатами конкурсу проєктів Національного фонду досліджень України, пропонується обов’язково ураховувати при визначенні показника наукової діяльності. Якщо чисельність осіб, які навчаються за відповідним рівнем вищої освіти, формою здобуття вищої освіти, спеціальністю (спеціалізацією, предметною спеціальністю, за якими здійснюється розміщення державного замовлення) на основі певного освітнього рівня, за яким сформовано державне замовлення в певному році, буде зменшуватися у межах 20 відсотків чисельності, визначеної на початок їх навчання, то фактична кількість таких здобувачів відповідно до проєкту постанови буде прирівнюватися до висхідної.

Зауваження та пропозиції можна подати до 22 жовтня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3oWz8ny, https://bit.ly/3lnuYmE, https://bit.ly/3mzMBis 

2021-10-08
Share
Проєкт ЄС Еразмус+ Ag-La

Проєкт ЄС Еразмус+ Ag-La

Національний Еразмус+ Офіс в Україні представив інформацію про проєкт ЄС Еразмус+ Ag-Lab «Поліпшення навичок з лабораторної практики у фахівців агропродовольчого сектору в Східній Європі».

Національний Еразмус+ Офіс в Україні представив інформацію про проєкт ЄС Еразмус+ Ag-Lab «Поліпшення навичок з лабораторної практики у фахівців агропродовольчого сектору в Східній Європі».

Проєкт розпочато у листопаді 2017 року. Він націлений на розроблення курсів, що відповідають потребам ринку праці та спрямовані на розвиток у студентів відповідних компетентностей, необхідних для професійних дій у реальних ситуаціях; актуалізацію знань працівників відповідно до потреб агро-продовольчого сектору; розбудову потенціалу викладачів; розроблення інноваційних інструментів співпраці між освітою та виробництвом.

Виконавці проєкту: Люблінський університет (Словенія), ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти», Сумський національний аграрний університет, Білоцерківський національний аграрний університет, Одеська національна академія харчових технологій, Національний університет біоресурсів і природокористування України, Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького, Державний науково-дослідний інститут з лабораторної діагностики та ветеринарної експертизи, ДП «Державний центр сертифікації та експертизи сільськогосподарської продукції».

Під час виконання проєкту отримано наступні результати:
– розроблено нові навчальні курси з агрономії, ветеринарії, харчових технологій, тваринництва;
– створено електронну навчальну платформу проєкту;
– розроблено посібник з лабораторної практики українською та англійською мовами;
– розроблено навчальний посібник «Лабораторна справа в агрономії».

Детальніше: https://bit.ly/3DzEae3, https://bit.ly/3BstCwu, http://ag-lab.org/en, https://bit.ly/3Dnl4aL 

Фото: Еразмус+

2021-10-08
Share
Опитування щодо інноваційної екосистеми

Опитування щодо інноваційної екосистеми

Міністерство освіти і науки України запрошує взяти участь в опитуванні щодо змін у вітчизняній інноваційній екосистемі.

Міністерство освіти і науки України запрошує взяти участь в опитуванні щодо змін у вітчизняній інноваційній екосистемі.

Опитування має встановити, які зміни відбулись у національній інноваційній екосистемі, а також у якості та конкурентоспроможності продукції вітчизняного виробництва. Зокрема, учасникам дослідження пропонується оцінити діючу систему, назвати основні проблеми, визначити рівень сприятливості національного законодавства у галузі інновацій.

За результатами дослідження буде підготовлено аналітичну довідку, яка міститиме: основні характеристики інноваційної екосистеми України та рекомендації щодо налагодження міжрегіональних економічних зв’язків і взаємодії всіх суб’єктів інноваційної екосистеми.

До участі у опитуванні запрошуються всі суб’єкти інноваційного процесу ‒ студенти, підприємці, професіонали, інвестори, університети, організації, наукові центри, фонди та компанії.

Детальніше: https://bit.ly/3myvUUJ, https://bit.ly/2YElLOj 

Фото: МОН

2021-10-08
Share