Search results found:

posts - 5382

pages - 539

РЕЙТИНГ УНІВЕРСИТЕТІВ УКРАЇНИ ЗА ПОКАЗНИКАМИ SCOPUS-2023

РЕЙТИНГ УНІВЕРСИТЕТІВ УКРАЇНИ ЗА ПОКАЗНИКАМИ SCOPUS-2023

На сайті Освітаua оприлюднений щорічний рейтинг українських закладів вищої освіти за показниками даних наукометричної бази Scopus.

На сайті Освітаua оприлюднений щорічний рейтинг українських закладів вищої освіти за показниками даних наукометричної бази Scopus.
Він побудований на даних щодо цитованості наукових статей (за індексом ГіршаЇ за показниками SciVerse Scopus. Укладачами рейтингу були проаналізовані результати 204 ЗВО України, які мають у Scopus окремі Affiliation ID в офіційному переліку та відповідають на пошуковий запит «Ukraine» у полі пошуку «Affilation Search». Найкращими виявились Київський національний університет ім. Шевченка; Харківський національний університет ім. Каразіна; Львівський національний університет ім. Франка; Одеський національний університет ім. Мечникова та Національний технічний університет «Київський політехнічний інститут ім. Сікорського».
Фото: pixaby.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики
2023-04-26
Share
КОНКУРС ПРОПОЗИЦІЙ SCIENCE FOR PEACE AND SECURITY 2023

КОНКУРС ПРОПОЗИЦІЙ SCIENCE FOR PEACE AND SECURITY 2023

Оголошено новий конкурс проєктів за програмою НАТО «Наука заради миру і безпеки» (Science for Peace and Security /SPS).

Оголошено новий конкурс проєктів за програмою НАТО «Наука заради миру і безпеки» (Science for Peace and Security /SPS).
Пріоритети програми зосереджені на сучасних викликах безпеці та виходять зі стратегічної концепції і стратегічних цілей партнерських відносин НАТО. Йдеться про проведення багаторічних проєктів досліджень і розробок (MYP), організацію семінарів (ARW), курсів підвищення кваліфікації (ATC), інститутів передових досліджень (ASI).мКонкурсні проєкти повинні стосуватися одного або кількох ключових пріоритетів SPS, мати чіткий зв’язок із безпекою, бути підпорядковані стратегічним цілям. Заходи повинні розроблятися та керуватися відповідно до вказівок, наданих у посібниках SPS для багаторічних проектів та заявок на SPS Events. Проєкти мають об’єднувати науковців та експертів з України та як мінімум ще однієї країни, яка є членом НАТО. Тривалість кожного проєкту – до 36 місяців, орієнтовний бюджет – від 150 тис. до 350 тис. євро. Заявку на участь можна подати до 16 червня 2023 року.
Фото: SPS
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-04-26
Share
ОЕСР: МОВНІ МОДЕЛІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ОЕСР: МОВНІ МОДЕЛІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Мовні моделі штучного інтелекту: технологічні, соціально-економічні та політичні міркування» із серії «Документи ОЕСР із цифрової економіки».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Мовні моделі штучного інтелекту: технологічні, соціально-економічні та політичні міркування» із серії «Документи ОЕСР із цифрової економіки».
У звіті наголошується, що мовні моделі штучного інтелекту є ключовим компонентом обробки природної мови в галузі штучного інтелекту, який дозволяє комп’ютерам розуміти та генерувати людську мову. Мовні моделі та інші підходи NLP включають розробку алгоритмів, які забезпечують обробку, аналіз та генерування тексту, навчені на величезних обсягах даних із використанням методів, що варіюються від підходів, заснованих на правилах, до статистичних моделей та глибокого навчання. Застосування мовних моделей різноманітне і включає написання тексту, мовний переклад, чат-боти, віртуальних помічників, розпізнавання мови. У звіті представлений огляд мовної моделі ШІ та ландшафту NLP, а також поточні та нові політичні заходи з різних країн світу.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-04-26
Share
СТУДЕНТСЬКИЙ ДОСВІД МАЄ БУТИ ПРИГОЛОМШЛИВИМ

СТУДЕНТСЬКИЙ ДОСВІД МАЄ БУТИ ПРИГОЛОМШЛИВИМ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Енді Тікса «Студентський досвід має бути приголомшливим».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Енді Тікса «Студентський досвід має бути приголомшливим».


Автор вважає, що університети повинні робити все можливе для розширення світогляду студентів. Він на власному досвіді демонструє зміни, які відбулись у його житті під час навчання. Дачер Кельтнер описує такі джерела «повсякденного дива», як високоморальні вчинки, колективна учать у важливих подіях, долучення до світу природи, музики, краси, таємниць, ідей та життєвих істин. З огляду на це, Енді Тікс наполягає, що такі чинники обов’язково мають бути використані для формування трансформаційного освітнього досвіду здобувачів освіти. Також він звертає увагу на важливе значення, яке мають різноманітні освітні практики – професійне навчання, стажування, програми навчання за кордоном, екскурсії, громадські заходи. Необхідно створювати простір для індивідуального розвитку студентів, який охоплює як традиційні форми (дослідження під керівництвом викладача, індивідуальні студентські проекти), так і будь-які інші, що спонукають до літературних вправ і розмірковування. Під час навчання студенти мають безпосередньо стикалися зі значущими стимулами, які сприятимуть їх розвитку та особистісному зростанню.
Детальніше: https://bit.ly/41L3cTw, https://bit.ly/3NbcVym
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-04-25
Share
ШПАРГАЛКА: 50 НАЙВАЖЛИВІШИХ ФОРМУЛ EXCEL

ШПАРГАЛКА: 50 НАЙВАЖЛИВІШИХ ФОРМУЛ EXCEL

На сайті Udemy опублікований матеріал для тих, хто постійно працює з розрахунками та великими масивами даних «Найкраща шпаргалка Excel: 50 найважливіших формул».

На сайті Udemy опублікований матеріал для тих, хто постійно працює з розрахунками та великими масивами даних «Найкраща шпаргалка Excel: 50 найважливіших формул».


У ньому йдеться як про те, що більшість користувачів з легкістю можуть освоїти базові функції Microsoft Excel, так і про розширені функції, необхідні для виконання більш складної та кваліфікованої роботи. Підказки від команди Udemy допоможуть опанувати ці додаткові можливості Excel. Зокрема, йдеться про комбінації «гарячих» клавіш; використання клітинок Excel (відносні та абсолютні посилання на комірки); функції дати та часу; логічні функції; функції пошуку; математичні та фінансові функції Excel; побудову діаграм; зведених таблиць та SQL.
Детальніше: https://bit.ly/3oxAw1P
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-04-25
Share
ОЕСР:  БІОРІЗНОМАНІТТЯ

ОЕСР: БІОРІЗНОМАНІТТЯ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Десятиліття фінансування розвитку для біорізноманіття».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Десятиліття фінансування розвитку для біорізноманіття».


У звіті, побудованому на статистичних даних ОЕСР, представлений огляд фінансування з широкого кола джерел – від двосторонніх членів Комітету сприяння розвитку (КСР), донорів, які не входять до КСР, донорів співробітництва Південь-Південь та тристороннього співробітництва, а також приватного фінансування та благодійних внесків. Документ вказує на основні прогалини між пріоритетами та інвестиціями, пов’язаними з біорізноманіттям. Окрему увагу приділено вивченню асигнувань на боротьбу з незаконною торгівлею дикими тваринами, а також залученню до збереження біорізноманіття корінних народів та місцевих громад. Аналітичні матеріали та рекомендації експертів можуть допомогти членам КСР та іншим заінтересованим сторонам активізувати свою діяльність в рамках глобальної рамкової програми у галузі біорізноманіття та Конвенції про біологічне різноманітніття.
Детальніше: https://bit.ly/3Am62Cy, https://bit.ly/3KU2Kvm, https://doi.org/10.1787/e6c182aa-en
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини

2023-04-25
Share
МИ НЕ ПЕРЕМОЖЕМО ХИЖАЦЬКІ ЖУРНАЛИ, СКЛАВШИ ЇХ СПИСОК

МИ НЕ ПЕРЕМОЖЕМО ХИЖАЦЬКІ ЖУРНАЛИ, СКЛАВШИ ЇХ СПИСОК

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Емануеля Кульчицького «Ми не переможемо хижацькі журнали, склавши їх список».

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Емануеля Кульчицького «Ми не переможемо хижацькі журнали, склавши їх список».
Наголошується, що багато таких журналів входять до затверджених урядом списків та індексуються в основних бібліографічних базах даних. Автор розмірковує над нещодавнім рішенням Web of Science вилучити з десятків інших журналів два журнали швейцарських видавців відкритого доступу MDPI, яке відбулось після появи списку з понад 400 ймовірно хижацьких журналів MDPI на веб-сайті predatoryreports.org. Він вважає, що як людина, яка майже десять років вивчала так зване хижацьке видання, створення таких списків не сприяє чесності чи довірі до науки. Так само це не вирішить основну причину створення журналів сумнівної якості: тиск на науковців, щоб вони створювали все більше і більше статей. У статті автор наводить приклади та аналіз публікацій наукових статей щодо їх кількості та якості окремими видавцями і думки фахівців з цього приводу..
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-04-24
Share
ЗВІТ ЮНЕСКО ПРО ВПРОВАДЖЕННЯ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАВЧАННЯ ТА ОСВІТИ ДОРОСЛИХ 2015 РОКУ

ЗВІТ ЮНЕСКО ПРО ВПРОВАДЖЕННЯ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАВЧАННЯ ТА ОСВІТИ ДОРОСЛИХ 2015 РОКУ

На сайті ЮНЕСКО опубліковано Другий консолідований звіт про впровадження Рекомендацій щодо навчання та освіти дорослих 2015 року.

На сайті ЮНЕСКО опубліковано Другий консолідований звіт про впровадження Рекомендацій щодо навчання та освіти дорослих 2015 року.
У цьому документі представлена зведена доповідь про виконання державами-членами Рекомендацій 2015 року, яка складена на основі онлайн-опитувань, у якому загалом взяли участь 158 держав – членів ЮНЕСКО. Збір даних збігся з початком пандемії COVID-19, тому щоб дотриматись відповідності змін до Рекомендацій з вжитими заходами щодо стримування пандемії, всім країнам було запропоновано подати звітність за період із січня 2018 року по грудень 2019 року. У звіті наголошується, що Рекомендації 2015 року мали істотний позитивний вплив на розвиток навчання та освіти для дорослих у державах-членах. Більше 70% країн, що взяли участь у опитуванні, повідомили, що викладені в Рекомендаціях принципи «значною мірою» сприяли розвитку НОД у їхніх країнах. У період, що розглядається, по більшості передбачених у Рекомендації 2015року областей діяльності було досягнуто прогресу. 95% країн повідомили, що з 2018 р. просунулися в реалізації політики в галузі НОД, і майже 85% країн заявили про успіхи у забезпеченні участі, інклюзивності та рівності, а також в управлінні НОД та підвищенні її якості. Більшості областей діяльності приділялася підвищена увага, проте фінансування НОД, як і раніше, пов’язане з труднощами. Щодо зазначених у Рекомендаціях областей навчання відзначається досягнутий з 2018 році прогрес у галузі цивільної освіти, що свідчить про підвищену увагу до даного питання на політичному рівні порівняно з ситуацією трирічної давності.
Фото: ЮНЕСКО
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-04-24
Share
ОЕСР: РОЗКРИТТЯ ПРОДУКТИВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЦИФРОВИЗАЦІЇ В ЛИТВІ

ОЕСР: РОЗКРИТТЯ ПРОДУКТИВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЦИФРОВИЗАЦІЇ В ЛИТВІ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Розкриття продуктивного потенціалу цифровизації в Литві» із серії «Робочі документи Департаменту економіки ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Розкриття продуктивного потенціалу цифровизації в Литві» із серії «Робочі документи Департаменту економіки ОЕСР».
Наголошується, що Литва з феноменальним успіхом діджиталізує свою економіку, але ще є багато можливостей для інтеграції передових технологій. Збільшення інвестицій в інновації має важливе значення для прискорення цифровізації. Проте незважаючи на відносно значні податкові стимули, рівень їх використання у сфері досліджень і розробок є низьким, а багато малих фірм не схильні до інновацій. Існує також необхідність сприяти переходу на цифрові технології, особливо серед невеликих компаній, які відстають. Покращення доступу до акціонерного фінансування для молодих інноваційних компаній, зменшення прогалин у цифровій інфраструктурі, а також краща інформація про цифрові інструменти та способи їх використання, може допомогти невеликим компаніям у цифравізації. Державний сектор також має стати більш цифровим. Усунення слабких місць у базових навичках за допомогою освітніх реформ і більш ефективне реагування на потреби ринку праці в цифрових навичках дасть змогу ширше запровадити передові технології у зростанні продуктивності, одночасно забезпечивши справедливий розподіл дивідендів цифровізації. Збільшення участі в навчанні дорослих, особливо серед менш освічених, є шляхом до адаптації до підвищеної автоматизації праці в цифрову еру.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-04-24
Share
ІДЕЯ ІДЕАЛЬНОГО ДОСЛІДНИЦЬКОГО ПРОЕКТУ – НЕДОСЯЖНА ФАНТАЗІЯ

ІДЕЯ ІДЕАЛЬНОГО ДОСЛІДНИЦЬКОГО ПРОЕКТУ – НЕДОСЯЖНА ФАНТАЗІЯ

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Ендрю Барнаса «Методологічні наглядові поради загрожуватимуть науковій творчості».

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Ендрю Барнаса «Методологічні наглядові поради загрожуватимуть науковій творчості».

У ній наголошується, що вже існує безліч джерел для перевірки, але ідея ідеального дослідницького проекту – недосяжна фантазія. Йдеться про наукове середовище, в якому кількість проектних пропозицій значно перевищує кількість грошей, доступних для їх фінансування, і будь-який механізм, що дозволяє звести до мінімуму марнотратне використання наявного фінансування, безумовно, має бути добрим. Автор розмірковує над ствердженням ад’юнкт-професора в галузі промислової інженерії та інноваційних наук Ейндховенського технологічного університету Даніеля Лейкенса про необхідність університетам спеціальних методологічних наглядових комісій для запобігання фатальних помилок у дизайні досліджень та зборі даних. Такі комісії виявлятимуть фатальні недоліки в методологіях дослідницьких пропозицій від дослідників у їх установі, які не можна виправити після збору даних, тим самим зменшуючи марні зусилля дослідників. І хоча це звучить як гарна ідея, Ендрю Барнас вважає, що такі введення були б значною мірою зайвими. Стандартні дослідницькі практики вже включають багато систем стримувань і противаг як до, так і після збору даних. Організації, що надають гранти, переглядають детальні пропозиції методів, оскільки в їхніх інтересах фінансувати дослідження, які дадуть інформативні результати. Крім того, дослідники, які отримують гранти, часто не працюють ізольовано; вони консультуються з колегами у подібних галузях щодо проектних ідей, охоче приймаючи критичні відгуки перед початком дослідження. На думку автора, складні проблеми науки потребують творчого підходу. Тим не менш, додаткові методологічні спостережні комісії, ймовірно, будуть перешкоджати творчості при розробці проекту на користь більш стандартизованих підходів з вищими показниками успіху, але набагато меншими шансами зробити значний внесок у знання.
Детальніше: https://bit.ly/3omFa2E, https://bit.ly/41Ju2eO
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-04-21
Share