НТУ «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» та НКП Рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт 2020» пропонують 12-й випуск дайджесту конкурсів Програми «Горизонт 2020» за напрямом “Інформаційно-комунікаційні технології” та “Безпечні суспільства”.
НТУ «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» та НКП Рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт 2020» пропонують 12-й випуск дайджесту конкурсів Програми «Горизонт 2020» за напрямом “Інформаційно-комунікаційні технології” та “Безпечні суспільства”.
У дайджесті міститься інформація про наступні конкурси:
– «Проривні фотонні технології» (ICT-36-2020);
– «Хмарні обчислення: На шляху до континууму інтелектуальних хмарних обчислень» (ICT-40-2020);
– «Просування фотонних технологій, прикладних фотонних компонентів та інноваційної екосистеми» (ICT-37-2020);
– «Робототехніка в прикладних галузях, координація та підтримка» (ICT-46-2020);
– «5G PPP – Смарт-зв’язок за рамками можливостей 5G» (ICT-52-2020);
– «Інтелектуальне управління безпекою та конфіденційністю» (SU-DS02-2020).
Кінцевий термін подання проєктних заявок – червень та серпень 2020 року.
20 квітня 2020 року опублікований документ ОЕСР «Чому відкрита наука необхідна для боротьби з COVID-19».
20 квітня 2020 року опублікований документ ОЕСР «Чому відкрита наука необхідна для боротьби з COVID-19».
Документ доступний для відкритого ознайомлення.
Його основні тези полягають у наступному.
У глобальних надзвичайних ситуаціях, таких як пандемія коронавирусу (COVID-19), політика відкритої науки може усунути перешкоди для вільного потоку дослідних даних та ідей і, таким чином, прискорити темпи досліджень, що мають вирішальне значення для боротьби з цією хворобою.
Співпраця у галузі даних досліджень досягла безпрецедентного рівня, хоча проблеми залишаються. Довіра, за деякими даними, є відносно низькою, а невирішені проблеми пов’язані з відсутністю єдиних стандартів, координації, функціональної сумісності, а також якості даних та їх інтерпретації.
Щоб посилити внесок відкритої науки у відповідь на COVID-19, необхідно забезпечити адекватні моделі управління даними, сумісні стандарти, угоди про стійкий обміні даними за участю державного сектору, приватного сектору та громадянського суспільства, стимули для дослідників, стійкі інфраструктури, людські та інституційні можливості й механізми для доступу до даних поверх кордонів.
Разом із тим, в умовах нинішньої глобальної надзвичайної ситуації науковий прогрес відбувається значно швидше, ніж раніше. Повний геном COVID-19 був опублікований через місяць після того, як перший пацієнт був поміщений до Уханьскої лікарні, – це була публікація відкритого доступу у The Lancet. Тоді як під час спалаху атипової пневмонії в 2002-03 роках була затримка з такою публікацією тривалістю п’ять місяців. Причому більша частина цієї затримки була пов’язана з блокуванням інформації у перші місяці епідемії атипової пневмонії. Уроки попередніх спалахів підкреслили важливість обміну даними та публікаціями для боротьби з цією хворобою.
Основними факторами такого обміну є створення і підтримання довіри між сторонами, що обмінюються даними досліджень, а також взаємність такого обміну.
У новому бюлетені, підготовленому ОЕСР, розглядаються питання освітніх політик в умовах нових викликів, таких як нинішня пандемія, а також питання організації дистанційного навчання та готовності школярів і студентів.
У новому бюлетені, підготовленому ОЕСР, розглядаються питання освітніх політик в умовах нових викликів, таких як нинішня пандемія, а також питання організації дистанційного навчання та готовності школярів і студентів.
Зокрема, фахівці ОЕСР підготували та пропонують для ознайомлення наступні матеріали:
– як особи, що приймають рішення у галузі освіти, можуть реагувати на пандемію коронавірусу Covid-19;
– що відбувається з дистанційним навчанням, коли школи закриваються.
Також стали доступними актуальні публікації, аналітичні матеріали та робочі документи щодо міжнародного обстеження викладання та навчання (TALIS); підходи до вивчення моделі лідерства з використанням штучного інтелекту (AI) тощо.
У квітні 2020 року ОЕСР опублікувала наступні звіти, аналітичні матеріали та рекомендації:
У квітні 2020 року ОЕСР опублікувала наступні звіти, аналітичні матеріали та рекомендації:
– звіт, присвячений ролі тестування на COVID-19 як обов’язкової частини планів по зняттю карантинних обмежень та підготовки до можливих нових хвиль вірусних інфекцій;
– звіт «COVID-19 і Відповідальне ведення бізнесу», в якому розглядаються проблеми, пов’язані з кризою COVID-19, надане обґрунтування необхідності відповідального ведення бізнесу для подолання наслідків кризи, викладаються можливі короткострокові та довгострокові вигоди від такого підходу;
– звіт про заходи відстеження поширення COVID-19, у тому числі за допомогою використання різних сервісів, а також щодо заходів із захисту недоторканності приватного життя;
– звіт «Соціальне партнерство за часів пандемії COVID-19»;
– рекомендації щодо розвитку фінансової грамотності (Підготовлено спільно ОЕСР і Міжнародною мережею фінансової освіти);
– публікацію «Охорона навколишнього середовища та підвищення стійкості до пандемій», де зроблено акцент на необхідності зміцнення екологічного здоров’я суспільства у середньостроковій та довгостроковій перспективі, наголошується, що це ключова складова економічного підйому та стимулюючих заходів, які у даний час розробляються урядами;
– звіт «COVID-19 і фіскальні питання на різних рівнях уряду», де вказані виклики для фіскальної політики, породжені пандемією COVID-19;
– звіт «Торгівля контрафактною фармацевтичною продукцією» (спільний звіт ОЕСР і Європейського відомства з інтелектуальної власності (EUIPO));
– дослідження «Основи управління для боротьби з незаконною торгівлею», в якому визначені три сфери, які терміново потребують зміцнення інституційного потенціалу для боротьби з незаконною торгівлею, включаючи незаконну торгівлю підробленими ліками;
– звіт «Сумлінність в державному секторі для ефективної протидії і відновлення після COVID-19» про те, що пандемія змушує держави швидко приймати рішення й реалізовувати заходи захисту суспільства та зниження негативних економічних наслідків;
– звіт «Заходи ОЕСР у сфері інвестиційної політики у відповідь на COVID-19», з якого випливає, що в умовах пандемії неминуче різке зниження прямих іноземних інвестицій, яке за найоптимістичнішими прогнозами складе не менше 30% порівняно з показниками 2019 р.
Також ОЕСР вважає актуальними питання встановлення нагляду або недопущення придбання чутливих активів, викладені в Керівництві по інвестиційним політикам країн-реципієнтів у зв’язку із забезпеченням національної безпеки. А підготовка заходів з інклюзивного, справедливого, «зеленого» та стійкого відновлення, вимагає неухильного дотримання принципів, викладених в правових інструментах ОЕСР щодо інвестування.
Глобальна Асамблея щодо захисту персональних даних, яка об’єднує компетентні органи всіх країн, створила сторінку з переліком усіх останніх посібників, рекомендацій та пояснень, що видаються національними органами в зв’язку з пандемією.
5 травня 2020 року у рамках підготовки п’ятого національного плану дій з впровадження Ініціативи “Партнерство “Відкритий Урядˮ відбудеться обговорення проблемних питань у сфері освіти та науки, які можуть бути вирішені Ініціативою “Партнерство “Відкритий Урядˮ. У зв’язку з обмеженнями, пов’язаними з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, обговорення відбудеться в онлайн-форматі.
5 травня 2020 року у рамках підготовки п’ятого національного плану дій з впровадження Ініціативи “Партнерство “Відкритий Урядˮ відбудеться обговорення проблемних питань у сфері освіти та науки, які можуть бути вирішені Ініціативою “Партнерство “Відкритий Урядˮ. У зв’язку з обмеженнями, пов’язаними з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, обговорення відбудеться в онлайн-форматі.
Будуть розглядатись наступні питання:
– забезпечення доступу до інформації
(Яка інформація у сфері освіти та науки є в публічному доступі? Повнота, доступність, зручність користування цією інформацією. Яка інформація у сфері освіти та науки також потребує оприлюднення? Які проблемні питання у цій сфері можна вирішити через надання доступу до інформації?);
– участь громадськості
(Які форми та інструменти взаємодії громадськості та органів виконавчої влади (ОВВ) у сфері освіти та науки існують на сьогодні? Зручність, дієвість, недоліки існуючих форм та інструментів. Чи є потреба у запровадженні додаткових форм або інструментів взаємодії громадськості та ОВВ у цій сфері? Які проблемні питання у сфері і науки можуть бути вирішені через запровадження інструментів участі громадськості?);
– забезпечення підзвітності органів влади
(Яким чином сьогодні забезпечується прозорість та підзвітність ОВВ, установ та організацій у сфері освіти та науки? Які корупційні чинники існують у зазначеній сфері? Які питання діяльності або процедури потребують більшої прозорості та підзвітності? Які додаткові заходи для більшої прозорості та підзвітності можна було б застосувати?);
– використання інформаційно-комунікаційних технологій та інновацій
(Які IT-рішення (веб-ресурси, застосунки, чат-боти та ін.) є на національному чи місцевому рівні для: оприлюднення інформації у сфері освіти і науки; громадської участі у зазначеній сфері; забезпечення прозорості та підзвітності діяльності органів влади, установ та організацій у відповідній сфері? Які електронні послуги існують у зазначеній сфері? Наскільки ці IT-рішення, електронні послуги зручні та ефективні? Які IT-рішення, електронні послуги у цій сфері можна було б запровадити додатково?).
Партнерство «Відкритий Уряд» – це міжнародна Ініціатива, спрямована на об‘єднання зусиль урядів та громадянського суспільства для створення позитивних змін у житті громадян.
Компанія Elsevier створила сторінку центру онлайн-навчання Elsevier Training Hub, на якій представлені доступні усім бажаючим вебінари різними мовами, зокрема – англійською та українською.
Компанія Elsevier створила сторінку центру онлайн-навчання Elsevier Training Hub, на якій представлені доступні усім бажаючим вебінари різними мовами, зокрема – англійською та українською.
Тематика цих вебінарів є різноплановою: це контентні рішення, медицина та хімія, управління дослідженнями, робочі процеси науковців, у тому числі – електронні книги, підготовка публікацій, менеджери посилань, дослідницька мережа, репозитарії, видавнича діяльність, інструменти віддаленого доступу тощо.
Зокрема, українською мовою будуть доступні такі вебінари:
29 квітня 2020 року проект сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP) запрошує на вебінар «Університетська система дотримання академічної доброчесності: нормативна база or/and/versus дієві механізми».
29 квітня 2020 року проект сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP) запрошує на вебінар «Університетська система дотримання академічної доброчесності: нормативна база or/and/versus дієві механізми».
Це – черговий із серії “карантинних” вебінарів SAIUP, який проводитиме Артем Артюхов, член Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, керівник групи сприяння академічній доброчесності Сумського державного університету.
На вебінарі будуть обговорюватись такі питання:
– досвід Сумського державного університету;
– досвід акредитаційної експертизи;
– рекомендації Нацагентства;
– інструменти популяризації: запобігти краще ніж боротися з наслідками.
Для участі у вебінарі необхідна попередня реєстрація.
Відео заходу буде доступне усім бажаючим на каналі SAIUP.
14-15 травня 2020 року у м. Кропивницький відбудеться IІI Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні аспекти розвитку STEM-освіти у навчанні природничо-наукових дисциплін».
14-15 травня 2020 року у м. Кропивницький відбудеться IІI Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні аспекти розвитку STEM-освіти у навчанні природничо-наукових дисциплін».
Будуть обговорюватись наступні питання:
– світовий досвід та перспективи розвитку викладання природничо-наукових дисциплін в контексті засад STEM-освіти;
– теоретико-методологічні аспекти формуванняSTEM-компетентностей у процесі навчання студентів;
– нормативно-правове забезпечення засад STEM-освіти в Україні;
– використання освітніх платформ для організації міжнародної проектно-дослідницької STEM-діяльності;
– фізико-математичні та інженерно-технічні дисципліни як фундаментальний складник розвитку STEM-освіти в закладах вищої освіти;
– застосування інформаційно-комунікаційних технологій та програмно-педагогічного забезпечення у навчанні природничо-наукових дисциплін за STEM-напрямами.
Визначені фіналісти конкурсу OPEN DATA CHALLENGE 2020 року.
Визначені фіналісти конкурсу OPEN DATA CHALLENGE 2020 року.
Фіналістами стали:
– Agroplace — вебсервіс, який допомагає аналізувати інформацію про земельні ділянки в Україні;
– CityScaleBot — чатбот, що надає інформацію про законність будівництва та оцінку житла за наявністю умов та розташування;
– Data Ocean — вебсервіс візуалізації даних, який надає доступ до статистичної інформації, необхідної бізнесу для прийняття рішень;
– Deep Green Ukraine — геопортал моніторингу лісових природоохоронних зон та виявлення дій незаконного характеру на основі відкритих супутникових, кадастрових даних та результатів моніторингу лісу Мінагрополітики;
– FreeLandUa — маркет-плейс з інформацією про земельні ділянки, сільськогосподарські угіддя та їх оцінку;
– Gidno. Estate — онлайн мапа державного та комунального майна в Україні;
– Opendatarailway(ODR) — вебсервіс аналізу залізничних вантажних перевезень;
– OpenMedUa Bot — чатбот, який інформує про місцезнаходження найближчого медичного закладу, надає інформацію про лікарів, розклад роботи та допомагає обрати сімейного лікаря;
– PravoSud — вебсервіс аналізу та прогнозування судових рішень у вигляді візуалізації судової практики та оцінки факторів ризику;
– Traffic-maps — онлайн мапа візуалізації даних про організацію дорожнього руху, аналізу проблем та прогнозування ефективних інфраструктурних рішень;
– URBANDATA — вебсервіс, телеграмбот та мобільний додаток для пошуку і аналізу даних у сфері містобудування (швидкий пошук документів, виявлення підозрілих та незаконних об’єктів);
– Медбот Марта — чатбот для швидкої комунікації між пацієнтом, лікарем та медзакладом;
– Приховані інтереси — інструмент для виявлення конфлікту інтересів серед депутатів;
– ProkladkaNet — вебсервіс аналізу та пошуку підозрілих компаній-одноденок серед контрагентів.
У вересні відбудеться фінал, за результатами якого найкращі проєкти отримають фінансову підтримку на розвиток із загального призового фонду у розмірі 3,5 млн грн.
25 червня 2020 року у Міністерства освіти і науки України відбудуться установчі збори з формування нового складу Громадської ради при МОН у зв’язку із завершенням терміну діяльності попереднього складу ради.
25 червня 2020 рокуу Міністерства освіти і науки України відбудуться установчі збори з формування нового складу Громадської ради при МОН у зв’язку із завершенням терміну діяльності попереднього складу ради.
До Громадської ради можуть бути обрані представники громадських об’єднань, релігійних, благодійних організацій, творчих спілок, професійних спілок та їх об’єднань, асоціацій, організацій роботодавців та їх об’єднань, недержавних засобів масової інформації, які зареєстровані в установленому порядку і провадять діяльність на території України та у сфері, що пов’язана з діяльністю Міністерства освіти і науки України, про що в їх статуті (положенні) повинно бути зазначено.
Метою діяльності Громадської ради є забезпечення участі широкої громадськості у формуванні та реалізації державної політики у сферах освіти і науки, наукової, науково-технічної діяльності, інноваційної діяльності, трансферу (передачі) технологій відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 р. № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики».
Подати заявку можна подати до 25 травня 2020 року.
All accounts on the NRA website go through a standard registration procedure and are verified. However, in order to obtain additional features, such as publishing open reviews of academic texts, verification by affiliation is required.
To obtain the status “verified”, you must change your primary email address to a corporate one, which is tied to a scientific or educational institution.
For example: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
After confirming your corporate email address, your account will be automatically verified by affiliation.
If your email address is corporate, but your account does not have a verification mark, you need to write to us at the email address NRAT@ukrintei.ua. After verification, we will add your address to the database, and your account will be verified.
After completing the verification procedure for affiliation, you can change the primary email address to a convenient one for you, without losing your status during the current verification.
You only need to verify for affiliation once.
* We use corporate addresses from the Unified State Database on Education and the State Register of Scientific Institutions Supported by the State
Search Instructions
To search for news published on the official website of NRАT in the “News” section, you need to enter one word, several words, or an exact phrase in the search field. Different terms are separated by spaces.
The search is performed everywhere – in the title and the news text.
For a more comprehensive result, it is recommended to use word stems (parts of words without endings).
When using multiple words for the search, they are combined using one of the logical methods described below.
By default, the logical connector “and” is used. In this case, search results will include all news releases that contain the specified words, even if they are located separately from each other and are in different parts of the text.
Example: Search phrase: OECD report. Search result: all news containing the words “report” and “OECD” in the text and in the title, both together and separately.
If a phrase or phrase is enclosed in quotation marks (“), the results will include all publications where this exact phrase or phrase is found.
Example: Search phrase: “OECD report.” Search result: all news containing the exact phrase “OECD report.”
If you know the publication date of the news or are interested in a specific time frame in which they were published on the website, you can select such a date or date range in the additional field that looks like a calendar. The date is entered in the format year-month-day and confirmed by clicking on the corresponding date in the calendar dropdown. You can enter a date or choose one by browsing through the calendar by months and years. By default, the interval starts from the oldest date (2018-01-23) and ends with the current date.
You can also use one or more hashtags, which are located under the search field on the right side of the “News” page.
Please note: The search for academic texts is carried out in a separate search window at the following link https://nrat.ukrintei.ua/searchdb.