Search results found:

posts - 4528

pages - 453

Стратегія та організаційна культура

Стратегія та організаційна культура

Європейська асоціація університетів оприлюднила тематичний звіт «Стратегія та організаційна культура».

Європейська асоціація університетів оприлюднила тематичний звіт «Стратегія та організаційна культура».

У документі викладено висновки експертів тематичної групи з навчання та викладання, які досліджували роль стратегії та організаційної культури у просуванні навчання та викладання з використанням цифрових технологій (DELT). У його основу покладено наступні основні припущення:
– досвід Covid-19 надає цінні уроки на майбутнє;
– індивідуальний інституційний контекст має вирішальне значення для розробки стратегії;
– критична самооцінка є цінним інструментом у сприянні «високопродуктивній цифровій освітній екосистемі».

У дослідженні пояснюється, чому організаційна культура має вирішальне значення для успішного впровадження освітній інновацій, визначаються різноманітні компоненти, які необхідно внести до інституціональної стратегії. 

Пропонуються окремі дії, які закладам освіти необхідно вивчити, якщо вони намагаються використовувати перетворюючий потенціал DELT у короткостроковій, середньостроковій та довгостроковій перспективі.

Досліджування виконувалось в рамках проєкту «Підтримка європейських університетів у їхніх стратегічних підходах до цифрового навчання» та Learning & Teaching EUA.

Детальніше: https://bit.ly/3qHhYdZ, https://bit.ly/3NschKq

Фото: ЄАУ

2022-03-25
Share
Дефіцит ліків у країнах ОЕСР

Дефіцит ліків у країнах ОЕСР

На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено документ «Дефіцит ліків у країнах ОЕСР».

На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено документ «Дефіцит ліків у країнах ОЕСР».

Під час дослідження вивчались масштаби та характер нехватки ліків у країнах ОЕСР до пандемії COVID-19, а також причини цієї зростаючої глобальної проблеми. Хоча відмінності у механізмах моніторингу утруднюють аналіз по багатьох країнах, вибірка з 14 країн ОЕСР показала збільшення на 60% кількості повідомлень щодо дефіциту ліків за період 2017-2019 років.

Навіть у країнах з розвиненою економікою на доступ до ліків все більше впливає їх нехватка. Проблема поглибилась з початком пандемії COVID-19.

Складність фармацевтичного виробництва та ланцюжків поставок утруднює аналіз першопричин. Інформація, отримана з доступних літературних джерел показує, що нехватка за повідомленнями тримачів реєстраційних посвідчень, в основному пов’язана з проблемами виробництва та якості. Тим не менше, комерційні фактори та політичні установки також можуть відігравати важливу роль.

Не зважаючи на те, що декілька країн ОЕСР запровадили політичні заходи з пом’якшення, моніторингу та попередження дефіциту, необхідна більш надійна інформація, подальший аналіз основних причин та ефективних заходів політики у відповідь.

Просування у вирішенні проблеми повинно передбачати глобальний підхід, в якому мають брати участь усі зацікавлені сторони, які виходять за рамки сектору охорони здоров’я.

Документ належить до серії робочих документів ОЕСР з охорони здоров’я, покликаної надати більш широкому колу читачів дослідження в сфері охорони здоров’я, підготовлені для використання в рамках ОЕСР.

Детальніше: https://bit.ly/3uxvZMl, https://doi.org/10.1787/b5d9e15d-en

Фото: скріншот

2022-03-25
Share
Цифровізація для переходу до ресурсоефективної економіки замкненого циклу

Цифровізація для переходу до ресурсоефективної економіки замкненого циклу

На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено документ «Цифровізація для переходу до ресурсоефективної економіки замкненого циклу».

На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено документ «Цифровізація для переходу до ресурсоефективної економіки замкненого циклу».

Цифрова трансформація все частіше визнається засобом, який допомагає розкрити переваги більш інклюзивного та сталого зростання й підвищення соціального благополуччя. В екологічному контексті цифровізація може сприяти відокремленню економічної діяльності від використання природних ресурсів і їх впливу на оточуюче середовище.

У дослідженні аналізуються наслідки цифровізації для переходу до ресурсоефективної економіки замкненого циклу. Зокрема, цифровізація може стимулювати циркулярні бізнес-моделі у приватному секторі, допомогти в усуненні деяких важливих ринкових збоїв, які заважають розширенню масштабів циркулярної діяльності.

У документі наводиться інформація про те, як цифрові технології підтримують ефективну реалізацію політики економіки замкненого циклу, забезпечуючи розробку найкращої політики, зміну форми взаємодії уряду та громадян, покращення реалізації політики. Показані потенційні непередбачувані наслідки цифрового переходу, у тому числі загальні ризики, пов’язані з даними, безпекою, конфіденційністю, прозорістю, а також зворотні ефекти та втручання регулюючих органів.

Документ належить до серії робочих документів ОЕСР з оточуючого середовища, призначеної для надання більш широкому колу читачів вибраних досліджень з питань оточуючого середовища, підготовлених для використання в рамках ОЕСР.

Детальніше: https://bit.ly/3iJ4tWI, https://bit.ly/3DgpYYl, https://doi.org/10.1787/6f6d18e7-en

Фото: скріншот

2022-03-25
Share
Особливі умови праці під час війни

Особливі умови праці під час війни

Опубліковано Закон України від 15 березня 2022 року №2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».

Опубліковано Закон України від 15 березня 2022 року №2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».

Документом визначаються особливості трудових відносин працівників усіх підприємств, установ, організацій в Україні незалежно від форми власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами, у період дії воєнного стану.

На період дії воєнного стану вводяться обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина відповідно до статей 43, 44 Конституції України. Зокрема законом встановлюються особливості регулювання трудових відносин з наступних питань:
– укладення трудового договору та переведення та зміни істотних умов праці в умовах воєнного стану;
– розірвання трудового договору з ініціативи працівника та роботодавця;
– встановлення та обліку часу роботи і відпочинку та організації кадрового діловодства і архівного зберігання кадрових документів у роботодавця;
– робота в нічний час та залучення до роботи деяких категорій працівників;
– оплата праці та зупинення дії окремих положень колективного договору;
– відпустки та призупинення дії трудового договору;
– діяльність профспілок.

Кодекс законів про працю України доповнено нормою, яка передбачає, що під час дії воєнного стану діють обмеження та особливості організації трудових відносин, встановлені цим Законом.

Детальніше: https://bit.ly/37UklTX, https://bit.ly/3wAKDVA

Фото: ВРУ

2022-03-24
Share
Онлайн-курс про створення та розвиток IT-продуктів для ЗВО

Онлайн-курс про створення та розвиток IT-продуктів для ЗВО

Міністерство цифрової трансформації України підписало меморандум із громадською організацією «Product IT Foundation for Education».

Міністерство цифрової трансформації України підписало меморандум із громадською організацією «Product IT Foundation for Education».

Документ передбачає розробку інтерактивного онлайн-курсу «Створення та розвиток ІТ-продуктів» для закладів вищої освіти. Адаптивна версія цього курсу буде розміщена на платформі «Дія.Цифрова освіта». Він також буде інтегрований як факультативна дисципліна у п’яти закладах вищої освіти України у другому семестрі 2021-2022 навчального року та першому семестрі 2022-2023 навчального року.

Спільний освітній проект щодо впровадження якісного рівня ІТ-освіти в навчальних закладах, що базуються на засадах сучасних технологій, передбачає співпрацю в наступних напрямках:
– створення мережі партнерства задля розвитку підприємництва в ІТ-індустрії через освітні заходи;
– підтримка закладів вищої та середньої освіти в наданні якісної підприємницької освіти на основі сучасних ІТ-технологій.

Онлайн-курс дозволить тисячам спеціалістів реалізувати свій потенціал, доповнить навчальні програми ЗВО та підсилить рівень підготовки здобувачів вищої освіти.

Детальніше: https://bit.ly/3wDn6mT

Фото: Мінцифра

2022-03-24
Share
Актуалізовано неофіційні переклади українською мовою стандартів ВОІВ

Актуалізовано неофіційні переклади українською мовою стандартів ВОІВ

Державним підприємством «Український інститут інтелектуальної власності» оприлюднено актуалізовані неофіційні переклади українською мовою стандартів Всесвітньої організації інтелектуальної власності, а саме:– ВОІВ ST.26 «Рекомендований стандарт з представлення переліків нуклеотидних та амінокислотних послідовностей з використанням XML»;– ВОІВ ST.37 «Рекомендації щодо відомчого досьє опублікованих патентних документів».

Державним підприємством «Український інститут інтелектуальної власності» оприлюднено актуалізовані неофіційні переклади українською мовою стандартів Всесвітньої організації інтелектуальної власності, а саме:
– ВОІВ ST.26 «Рекомендований стандарт з представлення переліків нуклеотидних та амінокислотних послідовностей з використанням XML»;
– ВОІВ ST.37 «Рекомендації щодо відомчого досьє опублікованих патентних документів».

У розділі «Стандарти ВОІВ» офіційного сайту ДП УІІВ розміщено відповідні тексти зазначених стандартів та стандартів, що стосуються:
– патентної інформації та документації;
– інформації та документації торговельних марок;
– інформації та документації щодо промислових зразків.

Нотою ВОІВ зазначається, що стандарти, рекомендації та керівні принципи ВОІВ, які містяться в цих публікаціях, розроблено за допомогою груп експертів з багатьох країн світу під час зустрічей, організованих ВОІВ, та як результат міжнародної співпраці у сфері промислової власності. ВОІВ не несе відповідальності за будь-які зміни або трансформації даних в результаті їх перекладу або електронної публікації.

Будь-хто може використовувати або відтворювати будь-які стандарти ВОІВ, які містяться в цих публікаціях, за умови, що використання такої інформації буде супроводжуватися посиланням, що ВОІВ є джерелом цієї інформації.

Детальніше: https://bit.ly/3NoNLKo, https://bit.ly/3uwuxK0, https://bit.ly/3wAF9dF

Фото: скріншот

2022-03-24
Share
Україна долучилась до мовного простору ЄС

Україна долучилась до мовного простору ЄС

21 березня 2022 року Україні надано статус асоційованого члена Європейської федерації національних мовних інституцій.

21 березня 2022 року Україні надано статус асоційованого члена Європейської федерації національних мовних інституцій.

Рішення було прийняте на позачерговому засіданні Генеральної асамблеї Європейської федерації національних мовних інституцій (EFNIL) та оприлюднене на її офіційному сайті.

EFNIL є некомерційною організацією, покликаною об’єднувати мовні інститути в Європі, функції яких полягають у моніторингу офіційної мови чи мов своєї країни, консультування з використання мови або розроблення мовної політики.

EFNIL вирішила підтримати Україну, полегшивши спілкування з організаціями-членами EFNIL і відмовившись від сплати за членство в федерації до тих пір, поки в Україні знову не буде встановлений мир.

Членство в EFNIL надасть Україні можливість формувати стратегію законодавчого захисту української мови як майбутньої мови Європейського Союзу. Президент EFNIL привітала приєднання України до родини EFNIL, відзначивши важливість цього кроку в історичний для держави та Європи момент.

Як зазначив Уповноважений із захисту державної мови в Україні, який в онлайн-форматі приймав участь у заході, боротьба за мову – це боротьба за самоідентичність української нації. Захист національних інтересів та боротьба за незалежність України полягають у свідомому переході громадян України на українську мову, ефективному захисті інформаційного поля, всебічному розвитку мови.

Наразі EFNIL складається з 47 мовних інститутів, які представляють 32 європейські країни.

Детальніше: https://bit.ly/3NouTee, https://bit.ly/3qACooK

Фото: ПОН

2022-03-24
Share
Як національні ініціативи можуть покращити навчання та викладання в Європі

Як національні ініціативи можуть покращити навчання та викладання в Європі

Європейська асоціація університетів оприлюднила дослідження «Національні розробки в сфері навчання та викладання в Європі».

Європейська асоціація університетів оприлюднила дослідження «Національні розробки в сфері навчання та викладання в Європі».

У публікації підкреслюється, що національні ініціативи системного рівня можуть підтримувати й покращувати навчання та викладання.

В останні роки навчання та викладання, безумовно, викликали підвищений інтерес до Європейського простору вищої освіти. Переважна більшість ЗВО впроваджують систематичні та стратегічні підходи через спеціальні політики та структури підтримки. Пандемія COVID-19 загострила проблеми й одночасно відкрила нові перспективи у сфері навчання та викладання в університетах. Болонський процес підтвердив інтерес до навчання та викладання, тоді як Європейська стратегія для університетів від Європейської комісії, ймовірно, містить у собі більше намагань до вдосконалення навчання та викладання, ніж будь-яка попередня ініціатива Європейського Союзу. Дослідження містить огляд того, як різні країни Європейського простору вищої освіти та системи вищої освіти роблять свій внесок у навчання та викладання. ЗВО знаходяться на передньому краї, відіграючи величезну роль у створенні та укріпленні центрів навчання і викладання, а також завдяки зростаючій кількості заходів з розвитку, виконують роль каталізатора для підтримки викладачів. Але суб’єкти національного системного рівня також приймають участь і несуть відповідальність в екосистемі, де навчання та викладання спираються не лише на окремих викладачів, але й на взаємодію між декількома зацікавленими сторонами (ЗВО, міністерствами, національними організаціями, фінансуючими агенціями, студентськими організаціями, національними конференціями ректорів, соціальними партнерами і т. д.). У цьому контексті варто звернути увагу на те, як і ким можуть бути проведені зміни в політиці навчання та викладання, на педагогічні парадигми, освітні пропозиції.

Поняття «лідерство в навчанні», що тлумачиться як індивідуальна якість та як колективна здатність займатися організаційним розвитком і направляти його на вдосконалення. Це є нагальною проблемою, оскільки вона не стала пріоритетом для національних систем, хоча окремі ЗВО вже можуть вирішувати її завдяки різним ініціативам з підтримки лідерів у навчанні.

Драйвери та стимули, визначені як спільні для декількох країн ЄПВО, мають важливе значення. Такі питання, як відсутність визнання викладання в академічній кар’єрі, відсутність національної підтримки або чіткої прихильності до викладання, необхідність у нарощуванні потенціалу та досвіду в навчанні та викладанні, необхідно вирішувати на національному рівні в рамках партнерства та діалогу з зацікавленими сторонами. На національному рівні необхідно вирішувати такі питання, як співробітництво у сфері навчання та викладання, можливості для обміну передовим досвідом.

У дослідженні представлена множина прикладів передової національної практики в декількох сферах та продемонстровано, що в національних підходах не існує універсального. Декілька країн нещодавно прийняли національні стратегії чи плани з визначення пріоритетів навчання та викладання та створення для них стимулів. В інших країнах додаткові чи нові правила не вважались необхідними або тому, що у ЗВО є достатній потенціал для розробки та реалізації своїх власних заходів, або тому, що є побоювання з приводу надмірного регулювання. Лише в декількох країнах (Ірландія, Норвегія) існує національна структура, яка слугує центральним пунктом для організації вдосконалювання навчання та викладання в рамках усієї системи.

Автори дослідження вказують на необхідність пошуку правильної взаємодії та взаємодоповнюваності між політиками, національними структурами та зацікавленими сторонами, які активно займаються навчанням і викладанням, з можливістю для всіх залучених зацікавлених сторін обміну думками та досягнення взаєморозуміння відносно того, що необхідно зробити. В умовах, коли лідерство в навчанні не є одновекторним і повинно розглядатися як спільне чи розподілене, таке досягнення консенсусу представляється необхідним на національному рівні.

Детальніше: https://bit.ly/3De7OWY, https://bit.ly/3wWH24B

Фото: ЕАУ

2022-03-24
Share
Новий освітній серіал «Цифрові держслужбовці»

Новий освітній серіал «Цифрові держслужбовці»

На національному порталі з розвитку цифрової грамотності «ДіяЦифрова освіта» запущено новий освітній серіал «Цифрові держслужбовці».

На національному порталі з розвитку цифрової грамотності «ДіяЦифрова освіта» запущено новий освітній серіал «Цифрові держслужбовці».

Серіал покликаний допомогти 160 тис. українців державних службовців оволодіти рядом сучасних професійних компетентностей та ефективно використовувати сучасні цифрові технології для аналізу інформації, створення контенту чи планування роботи.

Освітній серіал складається з наступних десяти серій:
– розв’язання проблем, яких раніше не існувало, аналіз інформації;
– канали комунікації держоргану та налаштування SMM;
– програми для створення контенту;
– робота зі зворотним зв’язком від громадян;
– впровадження системи документообігу;
– захист систем документообігу;
– підходи до виконання роботи (Agile, Scrum та Kanban);
– програми для планування роботи (Asana, Slack, Worksection та інші);
– інструменти дистанційної роботи;
– отримання нових компетенцій онлайн.

Навчання допоможе отримати базові знання з цифрової грамотності з питань створення комфортного робочого простору, каналів комунікації, створення контенту, зворотного зв’язку, інструментів дистанційної роботи.

Кожен, хто пройде навчання на курсі отримає сертифікат обсягом 0,2 кредиту ЄКТС, який засвідчує успішне проходження базового курсу із цифрової грамотності.

Детальніше: https://bit.ly/3Lj62Hd, https://bit.ly/3iXuUIe

Фото: Мінцифри

2022-03-24
Share
Університети як ключові рушії сталих інноваційних екосистем

Університети як ключові рушії сталих інноваційних екосистем

Європейська асоціація університетів оприлюднила звіт «Університети як ключові рушії сталих інноваційних екосистем: результати опитування ЄАУ щодо стану інновацій в університетах».

Європейська асоціація університетів оприлюднила звіт «Університети як ключові рушії сталих інноваційних екосистем: результати опитування ЄАУ щодо стану інновацій в університетах».

У документі представлено докладний аналіз результатів першого загальноєвропейського дослідження університетських інновацій. Це опитування було розроблене для збору даних щодо стану інновацій в європейських університетах, виконання ЗВО своєї місії та підтримки сталого переходу до цифрових технологій. Дослідження продовжує багаторічну роботу ЄАУ з визначення внеску університетів в інноваційні екосистеми у контексті накопичення соціальних проблем та зростання актуальності знань для розробки нових рішень.

У звіті наводяться приклади передової практики інновацій в університетах, які можуть слугувати джерелом натхнення для політиків, фінансових агенцій, а також університетів. Підготовлені рекомендації, які допоможуть досягненню закладами вищої освіти своїх амбітних інноваційних цілей.

Детальніше: https://bit.ly/3iC3APy, https://bit.ly/3qEoLF5

Фото: скріншот

2022-03-24
Share