Search results found:

posts - 4242

pages - 425

Щодо  єдиного інформаційно-аналітичного центру з вивчення інфекційних хвороб та патогенів

Щодо єдиного інформаційно-аналітичного центру з вивчення інфекційних хвороб та патогенів

В Україні має бути створений єдиний інформаційно-аналітичний центр із вивчення інфекційних хвороб та патогенів, які їх спричиняють. 

В Україні має бути створений єдиний інформаційно-аналітичний центр із вивчення інфекційних хвороб та патогенів, які їх спричиняють. 

Створення такого центру здійснюється відповідно до рішення РНБО України від 13 березня 2020 року «Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», яке уведено в дію Указом Президента України №87. 

Важливе значення має проведення комплексних науково-дослідних робіт щодо вивчення інфекційних хвороб та патогенів, які їх спричиняють, у контексті забезпечення біологічної безпеки держави. Існує необхідність координації обміну відповідною інформацією між вітчизняними лабораторіями мікробіологічного профілю та створення єдиної інформаційної бази. Зараз фахівці Інституту молекулярної біології та генетики НАН України вивчають поширення коронавірусної інфекції та світовий досвід боротьби з Covid-19, ними першими в Україні були розроблені вітчизняні тест-системи для проведення полімеразної ланцюгової реакції (ПЛР) з виявлення коронавірусної інфекції. Колектив Інституту, проаналізувавши досвід застосування цих тест-систем, готовий розпочати розробку нових комплексних тест-систем, які будуть максимально простими у використанні. Також потрібно відстежувати динаміку еволюції та мутацій коронавірусу SARS-CoV-2.

Детальніше: https://bit.ly/36usEkG 

2020-05-26
Share
Світовий рейтинг університетів «QS World University Rankings»

Світовий рейтинг університетів «QS World University Rankings»

Лідерами серед університетів світу за рейтингом «QS World University Rankings», що входить до трійки найпопулярніших рейтингів світу, стали університети США та Великобританії: Массачусетський технологічний університет, університети Стенфорда і Гарварда, Каліфорнійський технологічний інститут, Оксфордський університет.

Лідерами серед університетів світу за рейтингом «QS World University Rankings», що входить до трійки найпопулярніших рейтингів світу, стали університети США та Великобританії: Массачусетський технологічний університет, університети Стенфорда і Гарварда, Каліфорнійський технологічний інститут, Оксфордський університет.

В Україні лідерами цього рейтингу у 2020 році стали:

– Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна; 

– Київський національний університет імені Тараса Шевченка;

– Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»;

– Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»;

– Сумський державний університет і Національний університет «Львівська політехніка».

Рейтинг «QS World University Rankings» складається на основі п’яти показників, які дозволяють оцінити:

– академічну репутацію;   

– репутацію серед роботодавців;

– співвідношення чисельності викладачів та студентів;

– цитування університетських публікацій;

– співвідношення іноземних викладачів та іноземних студентів. 

Усі бажаючі на сайті укладача рейтингу можуть ознайомитись із короткою інструкцією щодо його складання та отримати актуальну інформацію про позиції університетів будь-якого регіону світу.

Детальніше: https://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2020, https://bit.ly/2TzUW8f, https://bit.ly/3embZTe 

2020-05-26
Share
Стан спільноти молодих учених: опитування

Стан спільноти молодих учених: опитування

Рада молодих учених при Міністерстві освіти і науки України  спільно з виконавцями проєкту «Реалізація потенціалу молодих учених в інтеграції науки, бізнесу, освіти» та Київським національним економічним університетом імені Вадима Гетьмана пропонують взяти участь у соціологічному опитуванні. 

Рада молодих учених при Міністерстві освіти і науки України  спільно з виконавцями проєкту «Реалізація потенціалу молодих учених в інтеграції науки, бізнесу, освіти» та Київським національним економічним університетом імені Вадима Гетьмана пропонують взяти участь у соціологічному опитуванні. 

Опитування анонімне. Воно проводиться з метою визначення реального стану спільноти молодих учених. На основі ретельного аналізу отриманих результатів планується розроблення рекомендацій щодо розвитку потенціалу молодих науковців та їх більш активного включення до наукової, освітньої сфери та бізнесу. 

Детальніше: https://bit.ly/2WaiqCz

2020-05-26
Share
ADIMA. Новий інструмент від ОЕСР

ADIMA. Новий інструмент від ОЕСР

ОЕСР розробляє нову базу даних – Аналітичну бази даних по окремих транснаціональних корпораціях та їх філіях (ADIMA), яка формується на основі відкритих джерел  великих даних. Саме big data, як підкреслюють розробники, можуть дати нове уявлення про окремі корпорації та їхні глобальні профілі.

ОЕСР розробляє нову базу даних – Аналітичну бази даних по окремих транснаціональних корпораціях та їх філіях (ADIMA), яка формується на основі відкритих джерел  великих даних. Саме big data, як підкреслюють розробники, можуть дати нове уявлення про окремі корпорації та їхні глобальні профілі.

Використовуючи цей інструмент, будь-хто може дізнатись, як пандемія коронавірусу COVID-19 впливає на транснаціональні компанії. Для цього достатньо обрати потрібну назву з 500 доступних. Інфографіка надається користувачу у режимі реального часу. Використання ADIMA даних Google Trends допомагає отримати актуальні відомості усім зацікавленим фахівцям, підприємцям, дослідникам, спрощує аналітичну роботу.

Детальніше: http://www.oecd.org/sdd/its/measuring-multinational-enterprises.htm?utm_source=Adestra&utm_medium=email&utm_content=ADIMA&utm_campaign=Stats%20Flash%2C%20May%202020&utm_term=demo, http://www.oecd.org/sdd/its/ADIMA-Methodology.pdf, http://www.oecd.org/sdd/its/OECD-ADIMA-500-Google-trends-monitor.xlsx 

2020-05-25
Share
Чи популярні у науковців та освітян України бази даних Web of Science та Scopus

Чи популярні у науковців та освітян України бази даних Web of Science та Scopus

Державна наукова-технічна бібліотека опублікувала результати аналізу використання вітчизняними закладами вищої освіти та науковими установами України доступу до баз даних Web of Science і Scopus  з січня 2019 по  березень 2020 року,  а також платформи SpringerLink  за чотири місяці 2020 року.

Державна наукова-технічна бібліотека опублікувала результати аналізу використання вітчизняними закладами вищої освіти та науковими установами України доступу до баз даних Web of Science і Scopus  з січня 2019 по  березень 2020 року,  а також платформи SpringerLink  за чотири місяці 2020 року.

За даними ДНТБ, інтерес до міжнародних наукометричних баз за цей період збільшився майже утричі  – з 30 тис. пошукових запитів до 80 тис. при майже однаковій затребуваності як Web of Science, так і Scopus.  

Разом із тим виявилось, що науковці та освітяни більше зацікавлені у доступі до повнотекстових версій наукових документів, ніж реферативних баз та бібліометричних показників. Адже за результатами доступу до порталу SpringerLink було скачано 121,3 тис. документів (наукових статей та книг).

У звіті названі інституції, які належать до найбільш та найменш активних користувачів зазначених ресурсів. Зокрема, доступом до Scopus найбільше всього користувались Київський національний університет ім.Т.Г.Шевченка, до Web of Science – УкрІНТЕІ. 

Короткий звіт та детальний масив вихідної інформації для аналізу розміщені у відкритому доступі на сайті ДНТБ.

Детальніше: https://bit.ly/2TwvujZ,  https://dntb.gov.ua/news/scopus_wos_springer

Фото: ДНТБ

2020-05-25
Share
НАЗЯВО рекомендує: Освітній портал

НАЗЯВО рекомендує: Освітній портал

Міжнародною асоціацією агенцій із забезпечення якості вищої освіти (INQAAHE), – міжнародною організацією, яка об’єднує понад 300 учасників, започатковано тематичний навчальний центр у формі інтернет платформи з  відповідним контентом.

Міжнародною асоціацією агенцій із забезпечення якості вищої освіти (INQAAHE), – міжнародною організацією, яка об’єднує понад 300 учасників, започатковано тематичний навчальний центр у формі інтернет платформи з  відповідним контентом.

Усі бажаючі можуть долучитись до понад 20 безкоштовних курсів із підвищення кваліфікації з питань розвитку кар’єри, комунікацій, творчого мислення. Серед них курси самооцінювання, моделей спілкування, організації зворотного зв’язку, технік вирішення проблем тощо.

Також на платформі представлені і платні курси різного спрямування.

Детальніше: https://bit.ly/2X4z0Exhttps://bit.ly/36y6huD 

2020-05-25
Share
Національна онлайн-школа для підприємців

Національна онлайн-школа для підприємців

Міністерство цифрової трансформації України у партнерстві з Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC), членом Групи Світового банку (World Bank Group) готується до запуску Національної онлайн-школи для підприємців на веб-порталі «Дія.Бізнес». 

Міністерство цифрової трансформації України у партнерстві з Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC), членом Групи Світового банку (World Bank Group) готується до запуску Національної онлайн-школи для підприємців на веб-порталі «Дія.Бізнес». 

Щоб підготувати якісні матеріали з фокусом на теми, які найбільше цікавлять підприємців, найближчим часом буде проведене опитування представників малого і середнього підприємництва. 

Запланована підготовка серії безкоштовних освітніх програм для підприємців з метою розвитку їх навичок. Один із перших навчальних курсів – про фінансову грамотність.  Курс складатиметься з освітніх серіалів, корисних навчальних матеріалів та тестування. Кожен, хто успішно пройде навчання, отримає сертифікат. 

Детальніше: https://bit.ly/financial_literacy_poll

2020-05-25
Share
Ринок праці при переході до циркулярної економіки

Ринок праці при переході до циркулярної економіки

Політика ефективності використання ресурсів та циркулярної економіки спрямована на зниження інтенсивності використання ресурсів та зменшення тим самим впливу на навколишнє середовище. 

Політика ефективності використання ресурсів та циркулярної економіки спрямована на зниження інтенсивності використання ресурсів та зменшення тим самим впливу на навколишнє середовище. 

Окрім екологічних вигод, які очікуються від цієї політики, часто підкреслюються потенційні вигоди від зайнятості, які пов’язані з очікуваними структурними змінами в економіці, зокрема – щодо матеріаломістких  та трудомістких видів діяльності. Однак розмір ефекту від зміни зайнятості за таких умов досі залишається невизначеним і фахівці сходяться на тому, що його важко оцінити. Дослідження, опубліковане ОЕСР з цього приводу, розкриває наслідки такої політики.

Детальніше: https://bit.ly/3bWn5fO 

2020-05-23
Share
Рекомендації щодо проведення ЗНО, ЄВІ та ЄФВВ в умовах карантину

Рекомендації щодо проведення ЗНО, ЄВІ та ЄФВВ в умовах карантину

МОН оприлюднило умови проведення зовнішнього незалежного оцінювання, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування, підписані Головним державним санітарним лікарем України.

МОН оприлюднило умови проведення зовнішнього незалежного оцінювання, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування, підписані Головним державним санітарним лікарем України.

Пункти проведення ЗНО, ЄВІ та ЄФВВ повинні бути безпечними і комфортними для учасників та інструкторів. Перед початком тестування в учасників та залучених осіб будуть вимірювати температуру та оцінюватимуть наявність респіраторних хвороб. До участі у тестуванні та виконанні службових обов’язків допускатимуться особи, у яких: температура тіла становитиме не більше 37,2° С; відсутні ознаки респіраторних хвороб (кашель, нежить, біль у горлі, загальна слабкість); є маска або респіратор, які закриватимуть ніс та ріт.

Місця для проведення ЗНО, ЄВІ та ЄФВВ мають відповідати таким вимогам:

– дистанція між учасниками під час тестування – не менше 1,2 метри один від одного; 

– на вході до будівлі – місце для обробки рук антисептиком; 

– у санітарних кімнатах – рідке мило, антисептики та паперові рушники;

– під час тестування, за сприятливої погоди, рекомендовано відкривати вікна при зачинених вхідних дверях;

– до будівлі не допускатимуться супроводжуючі особи – крім тих, які супроводжуватимуть осіб з інвалідністю;

– у місцях проведення тестування чергуватимуть медичні працівники;

– на виході розміщуватимуться контейнери або урни з кришкою для використаних масок;

– перед і після тестування аудиторії провітрюються не менше 30 хв; 

– після тестування поверхні, дверні ручки, столи, місця для сидіння очищуються та дезінфікуються. 

Організатори тестування та іспитів повинні проінформувати учасників про ознаки респіраторних захворювань, які можуть бути підставою для недопущення до тестування та іспитів; можливість участі у додаткових сесіях тестування для осіб, яких не допустять до тестування за станом здоров’я;  протиепідемічні заходи, яких необхідно дотримуватись під час тестування.

Детальніше: https://bit.ly/2zoJBklhttps://bit.ly/2zYVVI3 

Фото: МОН

2020-05-22
Share
Обговорення Концепції розвитку сфери штучного інтелекту в Україні

Обговорення Концепції розвитку сфери штучного інтелекту в Україні

Останні десять років передові країни світу інвестують сотні мільярдів доларів у розробку технологій штучного інтелекту (машинне навчання, комп’ютерний зір, обробка природної мови). Його використання в продуктах та послугах, а також в оборонній сфері стає одним з ключових елементів успіху на міжнародних ринках. 

Останні десять років передові країни світу інвестують сотні мільярдів доларів у розробку технологій штучного інтелекту (машинне навчання, комп’ютерний зір, обробка природної мови). Його використання в продуктах та послугах, а також в оборонній сфері стає одним з ключових елементів успіху на міжнародних ринках. 

Розробки щодо штучного інтелекту (ШІ) проводяться і в Україні. Але для системного розвитку ШІ необхідне стратегічне мислення. Мінцифри створило експертний комітет, а також розробило проект Концепції розвитку сфери штучного інтелекту в Україні, як виносить на публічне обговорення.

Концепція передбачає:

– розвиток людського капіталу та акцент на освіті розробників в сфері ШІ;

– розвиток підприємництва з використанням ШІ;

– активне впровадження технологій ШІ у державному секторі та основних індустріях країни;

– необхідність дотримання права на конфіденційність та приватність людини (у т.ч. розроблення етичного Кодексу використання ШІ);

– кібербезпека та оборона. 

До розробки концепції долучились найкращі практики у сфері ШІ з підтвердженим міжнародним успіхом, її було попередньо обговорено зі 100 галузевих експертів.

Мінцифри наголошує, що завдяки розвитку ШІ та його практичному використанню в економіці, можна буде частку інтелектуально містких продуктів в Україні та увійти у топ-10 рейтингу розвитку ШІ у світі.

Детальніше: https://thedigital.gov.ua/news/doluchaytes-do-obgovorennya-kontseptsii-rozvitku-sferi-shtuchnogo-intelektu-v-ukraini, https://bit.ly/3e5JNUl

2020-05-22
Share