Search results found:

posts - 5401

pages - 541

ОЕСР: ФАКТИ, А НЕ ФЕЙКИ

ОЕСР: ФАКТИ, А НЕ ФЕЙКИ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Факти, а не фейки: боротьба з дезінформацією та зміцнення цілісності інформації».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Факти, а не фейки: боротьба з дезінформацією та зміцнення цілісності інформації».

У документі наголошується, що дезінформація тягне за собою далекосяжні наслідки у багатьох сферах – від охорони здоров’я до національної безпеки. Це може поставити під загрозу реалізацію державної політики та підірвати довіру людей до цілісності демократичних інститутів. Як реагувати на ці виклики? Автори звіту  пропонують аналітичні матеріали з цього приводу та підходи, використання яких може допомогти у розробленні політичних рішень, заснованих на трьох взаємодоповнюючих елементах, а саме:  реалізація політики на принципах прозорості, підзвітності та плюралізму джерел інформації; підвищення стійкості суспільства до дезінформації; удосконалення заходів управління і державних інституцій для підтримання цілісності інформаційного простору.

Детальніше: http://surl.li/rfzxb, http://surl.li/rgfbb, https://doi.org/10.1787/d909ff7a-en  

Фото: скріншот #НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-03-06
Share
СТИПЕНДІАЛЬНІ ПРОГРАМИ ВІД TÜBİTAK

СТИПЕНДІАЛЬНІ ПРОГРАМИ ВІД TÜBİTAK

Рада наукових і технологічних досліджень Туреччини (TÜBİTAK) оголосила про старт конкурсів на отримання стипендій для проведення досліджень у галузі науки і техніки.

Рада наукових і технологічних досліджень Туреччини (TÜBİTAK) оголосила про старт конкурсів на отримання стипендій для проведення досліджень у галузі науки і техніки.

Заявлені наступні два основні напрямки стипендіальних програм: «міжнародна стипендія для видатних дослідників» та «міжнародна стипендія для дослідників раннього етапу». Пріоритет буде надаватись дослідженням у галузях, що мають стратегічне значення. Термін грошової підтримки проєктів – від 24 до 36 місяців. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 30 квітня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/rfeni, http://surl.li/rfews, http://surl.li/rfext 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-05
Share
ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК НАУКОВИХ ФАХОВИХ ВИДАНЬ УКРАЇНИ

ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК НАУКОВИХ ФАХОВИХ ВИДАНЬ УКРАЇНИ

На офіційному сайті Міністерства освіти і науки України оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії.

На офіційному сайті Міністерства освіти і науки України оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії.

Зміни до Переліку внесені на підставі рішення Атестаційної колегії МОН, яке відбулось 21 лютого 2024 року. Актуальний перелік наукових фахових видань, таким чином, містить 147 друкованих і 8 електронних видань категорії «А» та 1378 друкованих і 112 електронних категорії «Б». Рішення щодо оновлення Переліку прийняте відповідно до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України, затвердженого наказом МОН України від 15 січня 2018 року № 32, зареєстрованого в Мін’юсті України 6 лютого 2018 року за № 148/21600.

Детальніше: https://bit.ly/3Oc9zIz, http://surl.li/qxxbq, http://surl.li/rfdfj, https://is.gd/T05Y7j

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини

2024-03-05
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО ПОРЯДКУ ДОКУМЕНТООБІГУ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО ПОРЯДКУ ДОКУМЕНТООБІГУ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт наказу про внесення змін до Порядку замовлення, виготовлення, видачі, обліку документів про вищу освіту та додатків до дипломів європейського зразка.

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт наказу про внесення змін до Порядку замовлення, виготовлення, видачі, обліку документів про вищу освіту та додатків до дипломів європейського зразка.

Необхідність внесення змін визначається Законом України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та викликана завданням оптимізації документообігу. У запропонованому на розгляд проєкті йдеться про виготовлення документів про вищу освіту, відтворення у ЄДЕБО та внесення до Реєстру документів про освіту. Проєкт стосується  закладів вищої освіти та їх структурних підрозділів, а також випускників ЗВО. Прийняття документу дозволить спростити процедуру замовлення, виготовлення та видачі дублікату документу про вищу освіту. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 15 березня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/reyii, http://surl.li/reyhj

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-03-05
Share
ОЕСР: ЗБІРНИК ПОКАЗНИКІВ ПРОДУКТИВНОСТІ ОЕСР 2024

ОЕСР: ЗБІРНИК ПОКАЗНИКІВ ПРОДУКТИВНОСТІ ОЕСР 2024

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила «Збірник показників продуктивності ОЕСР 2024».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила «Збірник показників продуктивності ОЕСР 2024».

У ньому представлена актуальна інформація про зміни у сфері праці та багатофакторну продуктивність в країнах ОЕСР, розглядаються її ключові компоненти та визначаються перспективи, описані довгострокові тенденції у сфері продуктивності у країнах ОЕСР та окремих економіках G20. Представлено аналіз чинників та подано прогноз економічного зростання, інвестицій, продуктивності праці та трудових доходів.

Детальніше: http://surl.li/rewsz, http://surl.li/rewae, https://doi.org/10.1787/b96cd88a-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD  #НРАТ_Науковцям_новини

2024-03-05
Share
ПОРУШЕННЯ НАЛЕЖНИХ ДОСЛІДНИЦЬКИХ ПРАКТИК

ПОРУШЕННЯ НАЛЕЖНИХ ДОСЛІДНИЦЬКИХ ПРАКТИК

Раніше ми оприлюднили переклад перших двох частин оновленої редакції Європейського кодексу академічної доброчесності, прийнятої Європейською федерацією академій природничих і гуманітарних наук (All European Academies/ ALLEA).

Раніше ми оприлюднили переклад перших двох частин оновленої редакції Європейського кодексу академічної доброчесності, прийнятої Європейською федерацією академій природничих і гуманітарних наук (All European Academies/ ALLEA).

Наразі пропонуємо Вашій увазі неофіційний переклад третьої частини «Порушення належних дослідницьких практик», де йдеться про види неприйнятних дій та роботу із виявлення та розслідування випадків неналежної поведінки дослідників.

Детальніше: https://nrat.ukrintei.ua/yevropejskyj-kodeks-akademichnoyi-dobrochesnosti/

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-04
Share
ЯК ВИХОВАТИ ГРОМАДЯНСЬКЕ МИСЛЕННЯ В ЕПОХУ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ЯК ВИХОВАТИ ГРОМАДЯНСЬКЕ МИСЛЕННЯ В ЕПОХУ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Роберта Хьюїша «Як виховати громадянське мислення в епоху штучного інтелекту».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Роберта Хьюїша «Як виховати громадянське мислення в епоху штучного інтелекту».

У ній автор наголошує, що необхідно створювати простори, які дозволяють невеликим групам людей побачити себе у більш ширшому контексті, спонукати їх мріяти про інші можливості та допомагати їм діяти у обраному напрямку. Громадянське мислення, каже Роберт, може розвиватися двома способами: або кидаючи виклик владним структурам або знаходячи нові можливості. Перший призводить до протестних дій, а другий – до віднайдення можливостей у волонтерській та громадській діяльності. Протести та громадські роботи – це дві речі, які штучний інтелект не може зробити. Він також він не може допомогти у вихованні цінностей, необхідні для солідарності чи волонтерства. Оскільки найближчим часом ШІ буде в топі інструментів для молоді, викладачі мають виховувати у себе здатність представляти актуальні соціальні та глобальні проблеми таким чином, щоб допомогти студентам визначити свою відношення до цих проблем. Потрібно шукати способи долучити учнів до обговорення глобальних проблем; давати їм інноваційні завдання, які перевірять не лише знання, а й позицію щодо означених проблем.

Детальніше: http://surl.li/rdthv, http://surl.li/rdtih

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-04
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПРОГРАМИ ЄДКІ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ 081 ПРАВО ТА 293 МІЖНАРОДНЕ ПРАВО

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПРОГРАМИ ЄДКІ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ 081 ПРАВО ТА 293 МІЖНАРОДНЕ ПРАВО

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт програми єдиного державного кваліфікаційного іспиту зі спеціальностей 081 «Право» та 293 «Міжнародне право» на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Нова редакція програми підготовлена за результатами аналізу проведення ЄДКІ за відповідними спеціальностями.

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт програми єдиного державного кваліфікаційного іспиту зі спеціальностей 081 «Право» та 293 «Міжнародне право» на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Нова редакція програми підготовлена за результатами аналізу проведення ЄДКІ за відповідними спеціальностями.

Єдиний державний кваліфікаційний іспит за спеціальностями 081 та 293 є обов’язковим компонентом атестації здобувачів вищої освіти за відповідними  спеціальностями. ЄДКІ має забезпечити оцінювання рівня засвоєних здобувачами вищої освіти спеціальних (фахових, предметних) компетентностей, визначених стандартами вищої освіти та достатніх для ефективного виконання професійної діяльності за обраною спеціальністю. Очікується, що реалізація проєкту сприятиме кращому вимірюванню результатів навчання здобувачів освіти відповідно до вимог чинних стандартів. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 20 березня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/rdhlh, http://surl.li/rdhmg

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-03-04
Share
ЗАЯВА ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ПРОСТОРІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ЗАЯВА ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ПРОСТОРІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Аналітичним центром Київського університету імені Бориса Грінченка оприлюднено черговий випуск інформаційного бюлетеня «Академічна доброчесність»  на тему «Заява про академічну доброчесність у Європейському просторі вищої освіти».

Аналітичним центром Київського університету імені Бориса Грінченка оприлюднено черговий випуск інформаційного бюлетеня «Академічна доброчесність»  на тему «Заява про академічну доброчесність у Європейському просторі вищої освіти».

У ньому міститься переклад позиції Болонської робочої групи. Зокрема, йдеться про  те, що заклади вищої освіти мають розширювати можливості академічної спільноти шляхом  належного навчання, адекватного управління, підтримки академічної спільноти у поглибленні розуміння академічної доброчесності, розвитку навичок і компетентностей, необхідних для її практичного застосування. Бюлетень виходить з 2019 року та пропонує читачам актуальну інформацію з питань академічної доброчесності.

Детальніше: http://surl.li/rdkdf, http://surl.li/qofsd, http://surl.li/kgxmn

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-04
Share
ПІЛОТНИЙ ПРОЄКТ З УТВОРЕННЯ ЦЕНТРІВ ПІДТРИМКИ СТУДЕНТІВ

ПІЛОТНИЙ ПРОЄКТ З УТВОРЕННЯ ЦЕНТРІВ ПІДТРИМКИ СТУДЕНТІВ

Міністерство освіти і науки України оголосило про запуск проєкту з утворення та функціонування центрів підтримки студентів у закладах вищої освіти.

Міністерство освіти і науки України оголосило про запуск проєкту з утворення та функціонування центрів підтримки студентів у закладах вищої освіти.

Відповідний наказ  від 23.01.2024 розміщений на сайті МОН.  У рамках цього проєкту у 2024 році планується розробити методологію запуску та роботи центрів підтримки студентів, що передбачено Порядком організації інклюзивного навчання в закладах вищої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 635).  Такі центри мають забезпечувати консультування та надання методологічної підтримки стосовно доступності, відповідності та прийнятності освітніх програм для усіх учасників освітнього процесу; моніторинг та організацію доступності під час вступу і складання іспитів; інформаційну доступність навчальних та організаційних матеріалів. До пілотного проєкту долучилися Криворізький державний педагогічний університет, Навчально-реабілітаційний заклад вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут», Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г.Короленка, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Західноукраїнський національний університет, Маріупольський державний університет, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Український католицький університет, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Детальніше: http://surl.li/rdgsr, http://surl.li/rdgll

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-04
Share