Освітній чат-бот EducationUaBot відтепер доступним у Вайбері.
Освітній чат-бот EducationUaBot відтепер доступним у Вайбері.
Платформа покликана допомогти знаходити відповіді на найрізноманітніші питання. Також у чат-боті експерти МОН надаватимуть консультації.
Налагодження комунікацій розширить можливості доступу до актуальної інформації стосовно України та зарубіжних країн.
Послугами раніше запущеного телеграм-боту щодня користуються понад 1,5 тис. осіб, яких приваблює те, що доступна інформація постійно оновлюється та надається двома мовами – українською та англійською.
Чат-бот створений командою Міністерства освіти і науки для зручного пошуку інформації про: – садочка, школи або коледжу за кордоном; – онлайн-навчання в Україні; – відновлення особистих документів про освіту; – продовження викладання та роботи під час воєнних дій.
Незалежно від місця знаходження чат-бот допоможе дізнатися про повернення до навчання.
EducationUaBot створено за підтримки Швейцарії у партнерстві зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE.
Наприкінці квітня 2022 року на офіційному сайті Міністерства освіти і науки було оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії.
Наприкінці квітня 2022 року на офіційному сайті Міністерства освіти і науки було оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії.
Зміни до Переліку внесено на підставі рішення, прийнятого на черговому засіданні Атестаційної колегії МОН, яке відбулось 7 квітня 2022 року. Зокрема, рекомендовано присвоїти 2 друкованим і 1 електронному періодичним виданням категорію «А» та 40-ка друкованим періодичним виданням категорію «Б» (наказ МОН від 07.04.2022 № 320).
Актуальний перелік наразі містить 121 друкованих та 6 електронних видань категорії «А», а також відповідно 1268 та 81 категорії «Б».
Рішення щодо оновлення Переліку прийняте відповідно до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України, затвердженого наказом МОН України від 15 січня 2018 року № 32, зареєстрованого в Мін’юсті України 6 лютого 2018 року за № 148/21600.
На офіційному вебпорталі Національного репозитарію академічних текстів з’явилась нова рубрика «Міжнародна підтримка».
На офіційному вебпорталі Національного репозитарію академічних текстів з’явилась нова рубрика «Міжнародна підтримка».
Вона була започаткована нещодавно для забезпечення своєчасного інформування українських науковців та освітян про різні грантові програми, стипендії, проєкти підтримки академічної мобільності, додаткові конкурси для залучення вітчизняних фахівців. У ній акумулюється інформація з різних джерел – сайтів центральних органів виконавчої влади, академій наук, наукових установ, закладів вищої освіти України, а також зарубіжних ресурсів відповідного профілю.
Наразі у рубриці представлено 24 повідомлення, у яких йдеться про: – програми фінансування українських вчених й надання грантів для проведення досліджень і продовження навчання від Академії наук Польщі та Польського національного агентства з питань академічного обміну, Енергетичної агенції США, Американського фонду Breakthrough Prize Foundation, Академії наук Франції, Фінського університету Оулу, дослідницьких інституцій і програм Швейцарії і Бразилії; – стипендіальні програми для проведення досліджень українськими вченими і продовження навчання здобувачами вищої освіти Украини – в університетах світу; – цифрові платформи та хаби інформаційних ресурсів, створені спеціально для допомоги українцям та тимчасово переміщеним особам з України у пошуках ними роботи, житла, працевлаштування, роз’яснення процедур визнання дипломів, отримання стипендій тощо – портал ERA4Ukraine, Science for Ukraine, European Research Area for Ukraine.
Окремо подаються рішення та заходи Європейського Союзу щодо надання максимальної підтримки науковій та освітній сферам України через долучення вітчизняних викладачів, студентів, наукової молоді, дослідників, інноваторів до програм і проєктів ЄС, зокрема – «Горизонт Європа», «Erasmus+» тощо.
На сайті Міністерства освіти і науки України оприлюднено лист №1/4444-22 від 25.04.2022 із роз’ясненням щодо особливостей застосування норм трудового законодавства під час дії правового режиму воєнного стану.
На сайті Міністерства освіти і науки України оприлюднено лист №1/4444-22 від 25.04.2022 із роз’ясненням щодо особливостей застосування норм трудового законодавства під час дії правового режиму воєнного стану.
У листі розглядаються загальні питання організації роботи та оплати праці освітян. Зокрема щодо: – виплат заробітної плати тим працівникам, які в умовах воєнного стану вимушені були змінити місце проживання, залишити робоче місце, але мають можливість виконувати роботу дистанційно; – оформлення простою у тих випадках, коли співробітники не можуть повністю виконувати свої посадові обов’язки; – зменшення розмірів надбавок і доплат педагогічним працівникам за рішеннями відділів (управлінь) освіти місцевих органів виконавчої влади, керівників закладів освіти; – здійснення виплат працівникам переміщених або закритих закладів та установ освіти.
Зокрема, працівникам закладів освіти, установ освіти, наукових установ, які в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця їх проживання (перебування) на час особливого періоду, гарантується збереження місця роботи, середнього заробітку та інших виплат. Це визначено частиною першою статті 571 Закону України «Про освіту», статтею 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», статтями 34, 113, 602 Кодексу законів про працю України та іншими чинними нормативно-правовими документами. Зазначені працівники можуть виконувати завдання у штатному режимі або дистанційно без обов’язкового укладення трудового договору в письмовій формі щодо дистанційної роботи.
Органи управління у сфері освіти місцевих органів виконавчої влади, органи місцевого самоврядування мають забезпечити та організувати оплату праці працівників закладів освіти та установ освіти незалежно від їхнього поточного місця проживання (перебування) в Україні чи за її межами, у тому числі шляхом прийняття рішення про оголошення простою у закладах освіти, що наразі не можуть здійснювати освітню діяльність. Відповідно до Галузевої Угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2021-2025 роки сторони рекомендують керівникам установ та закладів освіти забезпечити оплату простою не з їхньої вини у розмірі середньої заробітної плати.
Також Міністерство освіти і науки інформує керівників закладів та установ освіти про можливість змінити місце розташування та перейти на обслуговування до органів Казначейства за новою адресою розташування.
Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила інформацію «Статистичні дані: чому інфляція наразі така висока в найбільших економіках країн ОЕСР? Статистичний аналіз».
Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила інформацію «Статистичні дані: чому інфляція наразі така висока в найбільших економіках країн ОЕСР? Статистичний аналіз».
У документі зазначається, що станом на кінець квітня 2022 року інфляція у країнах ОЕСР стабільно зростає, і це відбувається починаючи з січня 2021 року. У березні 2022 року інфляція досягла максимуму за останні 40 років у Німеччині та США і стала рекордною в усіх країнах G-7. Поточні рівні інфляції у різних країнах відрізняються, коливаючись від 4,5% у Франції до 8,5% у США.
Зростання цін на енергоносії та продукти харчування є глобальним явищем, яке суттєво впливає на інфляцію в більшості країн. Серед економік країн G-7. За останні роки це зростання склало приблизно 65% у Німеччині і Франції та 80% в Італії.
Базова інфляція також є ключовим чинником у Канаді, Великобританії та США, де вона зросла у середньому, на 3,9% у березні 2022 року. Перебої в ланцюжках поставок та відкладений споживчий попит через COVID-19 також сприяли високій інфляції у більшості країн.
Відпочинок, проживання, транспортні послуги є одним з видів діяльності, які найбільше постраждали від карантину під час пандемії COVID-19 та які зробили значний внесок у інфляцію в березні 2022 року. Жорсткість ринків праці для низькокваліфікованих робіт, а також скорочення пропозиції робочої сили через проблеми зі здоров’ям під час інтенсивної контактної діяльності, зміни в уподобаннях працівників, обмеження на переміщення через кордон, сприяли ціновому тиску, особливо в Великобританії та США. «Вузькі місця» у постачанні напівпровідників на початку 2021 року вплинули на виробничу потужність автомобільного сектору і сприяли підвищенню цін, яке все ще спостерігається у річних темпах інфляції в цьому секторі.
Експерти аналізували інфляцію, визначену національними індексами споживчих цін (ІСЦ), оскільки ці статистичні дані широко використовуються для коригування контрактів, орендної плати, заробітної плати та пенсій. Однак Європейський центральний банк (ЄЦБ) і Федеральна резервна система США (ФРС) не використовують національні ІСЦ як цільовий показник для монетарної політики. ЄЦБ спирається на Гармонізований індекс споживчих цін, щоб забезпечити порівнянність між країнами для оцінки стабільності цін, тоді як ФРС спирається на дефлятор особистих споживчих витрат. Через концептуальні відмінності та відмінності їх вимірювання показники відрізняються від національного ІСЦ у Франції, Німеччині, Італії та США. Проте усі названі показники свідчать про стрімке зростання інфляції з початку 2021 року.
Центр світових рейтингів університетів (CWUR) оприлюднив черговий перелік найкращих університетів та наукових установ.
Центр світових рейтингів університетів (CWUR) оприлюднив черговий перелік найкращих університетів та наукових установ.
CWUR надає поради щодо політики, стратегічного розуміння та консультаційні послуги урядам і університетам для покращення результатів освіти та досліджень. Єдиний академічний рейтинг, який складає CWUR, оцінює якість освіти, викладання, результати досліджень і працевлаштування випускників, ефективність організації відповідно до її місії, стратегії та цілей. Для цього проводиться комплексний аудит діяльності установи на основі фактичних даних, отриманих від організацій або із загальнодоступних джерел.
До цьогорічного списку CWUR увійшло 19788 освітніх і наукових установ, у тому числі п’ять українських наукових установ і один заклад вищої освіти: – Національний науковий центр «Харківський фізико-технічний інститут» (1120 за світовим рейтингом); – Київський національний університет імені Тараса Шевченка (1472 за світовим рейтингом); – Інститут ядерних досліджень НАН України (1709 за світовим рейтингом); – Інститут кібернетики імені В.М. Глушкова НАН України (1740 за світовим рейтингом); – Інститут сцинтиляційних матеріалів НАН України (1898 за світовим рейтингом); – Інститут теоретичної фізики імені Н.Н. Боголюбова НАН України (1899 за світовим рейтингом).
Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури та Фонд L’Oréal оголосили про проведення конкурсу на здобуття міжнародної премії L’ORÉAL-UNESCO 2023 для жінок-науковців.
Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури та Фонд L’Oréal оголосили про проведення конкурсу на здобуття міжнародної премії L’ORÉAL-UNESCO 2023 для жінок-науковців.
Премія присуджується у галузі фізичних, математичних і комп’ютерних наук номінантам з 5-ти географічних регіонів: Африка й Арабські країни, Азія й Океанія, Європа, Латинська Америка, Північна Америка. Розмір винагороди для кожної з лауреаток складає 100 тис. євро.
Обов’язковою умовою для кандидаток на здобуття премії є визнання міжнародної наукової спільноти за власні наукові досягнення, активна участь у наукових дослідженнях впродовж не менше п’яти років.
Відбір учасниць здійснюватиметься за наступними критеріями: – видатний внесок у загальний розвиток науки; – вплив робіт кандидатки на поточний стан розвитку відповідної галузі науки; – визнання кандидатки колегами з відповідної дисципліни через публікації; – визнання відданості кандидатки освітній діяльності та Цілям сталого розвитку Організації Об’єднаних Націй.
Кандидатом на здобуття премії мають право висувати керівники університетів або наукових установ, члени академій наук або інших національних наукових установ, завідувачі кафедр, професори та минулорічні лауреатки премії L’ORÉAL-UNESCO для жінок-науковців.
Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Прийом на роботу: рушійні чинники політики прийому на роботу».
Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Прийом на роботу: рушійні чинники політики прийому на роботу».
У документі представлені нові докази для європейських країн щодо ролі широкого спектру політичних чинників у мобільності працівників з точки зору прийняття їх на роботу чи її відновлення після вимушених перерв, з акцентом на відмінності в залежності від соціально-економічних груп. Перехідний період на ринку праці є актуальним у поточному контексті, коли відновлення після кризи COVID-19 характеризується нестачею робочої сили та водночас низьким рівнем зайнятості у низці країн.
Аналіз фокусується на ймовірності переходу від безробіття та окремих форм бездіяльності (виконання домашніх обов’язків, навчання) до роботи та переходу з однієї роботи на іншу. Виявлено тісний зв’язок між потоками найму працівників і бізнес-циклом зі специфічними моделями під час спаду, відновлення та підйому діяльності підприємств.
Продемонстровано вплив широкого спектру політик щодо прийому на роботу, зокрема політики ринку праці, податків і програм соціальної підтримки, а також регулювання ринку товарів та їх вплив на певні професії. Пріоритети для окремих країн відрізняються залежно від контексту, характеру проблем і соціальних трендів. Проте виявлені експертами спільні політичні цілі відновлення зможуть сприяти покращанню перспектив працевлаштування безробітних, особливо – молоді, низькокваліфікованих працівників і жінок, що сприятиме відновленню після пандемії COVID-19, перерозподілу та подоланню дефіциту робочої сили.
Дослідження відноситься до робочих документів Департаменту економіки ОЕСР, які охоплюють економічну ситуацію, аналіз політики та прогнози, фіскальну політику, державні видатки та оподаткування, а також структурні проблеми та інші питання.
З метою підтримки українських освітян урядом Словаччини профінансовані спеціальні стипендіальні програми.
З метою підтримки українських освітян урядом Словаччини профінансовані спеціальні стипендіальні програми.
Стипендії на 2022/2023 навчальний рік надаватимуться відповідно до Програми співпраці між Міністерством освіти і науки України та Міністерством освіти Словацької Республіки. Вони надаватимуться українським студентам та викладачам на конкурсній основі. Йдеться про: – 15 стипендій на навчання за освітнім рівнем бакалавр або магістр (термін навчання від 1 до 10 місяців); – 6 стипендій для студентів 5 курсу Ужгородського національного університету кафедри словацької філології (до 5 місяців); – 15 стипендій для аспірантів (навчання або виконання науково-дослідних робіт) і викладачів закладів вищої освіти (викладання лекцій або виконання науково-дослідницьких робіт) терміном від 1 до 10 місяців; – 10 стипендій на навчання у літній школі з вивчення словацької мови та культури у серпні 2022 року.
Також Словаччина підтримала пропозицію Міністра МОН України щодо створення мережі українських освітніх хабів.
Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Як уряди підтримують створення чистої енергії: інсайти з обраних підходів у всьому світі».
Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Як уряди підтримують створення чистої енергії: інсайти з обраних підходів у всьому світі».
У дослідженні висвітлюються нещодавні ініціативи, покликані стимулювати політичні дії та наголошується, що інноваційне лідерство державного і приватного секторів має вирішальне значення для розв’язання проблеми «чистого нуля».
Країни в усьому світі намагаються стати учасниками глобального руху, що виник зі стартапу з проривним винаходом у галузі екологічно чистої енергії. Допомога інноваціям, які сприяють досягненню кліматичних та енергетичних ЦСР, вирощування стартапів до їх зрілості також може сприяти місцевому економічному процвітанню. Адже перехід на екологічно чисту енергію впродовж 21 століття буде головною ринковою можливістю для усіх країн.
Експерти констатують, що кількість заходів державної політики, спрямованих на допомогу стартапам виведення на ринок нових екологічно чистих технологій, різко зросла після підписання Паризької угоди у 2015 році. Це надзвичайно важливо з огляду на те, що стартапи в галузі енергетичних технологій продовжують стикатися з проблемами залучення довгострокових інвестицій, а уряди мають певні унікальні ресурси, які здатні прискорити досягнення їх технічної зрілості, залишаючись в бізнесі.
Звіт ґрунтується на 14 докладних тематичних дослідженнях та інтерв’ю, у ньому представлена низка політичних заходів різних країн і визначено вісім ключових ідей щодо побудови ефективної політики підтримки стартапів у галузі екологічно чистої енергії.
Всі акаунти на сайті НРАТ проходять стандартну процедуру реєстрації і є верифікованими. Однак для того, щоб отримати додаткові можливості, такі як публікація відкритих рецензій на академічні тексти, необхідна верифікація за афіляцією.
Щоб отримати статус «верифікований», необхідно змінити основну адресу електронної пошти на корпоративну, яка прив’язана до наукової установи або закладу освіти.
Наприклад: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
Після підтвердження корпоративної електронної скриньки ваш акаунт буде автоматично верифіковано за афіляцією.
Якщо ваша електронна адреса є корпоративною, але акаунт не має позначки верифікації, вам необхідно написати нам на електронну скриньку NRAT@ukrintei.ua. Після перевірки ми додамо вашу адресу в базу даних, і ваш акаунт буде верифіковано.
Після проходження процедури верифікації за афіляцією ви можете змінити основну адресу електронної скриньки на зручну для вас, не втративши при цьому статусу верифікації.
Проходити верифікацію за афіляцією необхідно лише один раз.
* Ми використовуємо корпоративні адреси з Єдиної державної бази з питань освіти та Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави
Інструкція зі складання пошукового запиту
Для пошуку новин, опублікованих на офіційному вебпорталі НРАТ у розділі «Новини» необхідно ввести у пошукове поле одне слово, декілька слів або точну фразу. Окремі слова розділяються проміжками.
Пошук виконується всюди – як у назві, так і у тексті новини.
Для отримання більш повного результату рекомендується використовувати основу слів (частини слів без закінчення).
При використанні для пошуку декількох слів вони поєднуються одним з логічних способів, описаних нижче.
За замовчуванням встановлено логічний сполучник “та”. У такому випадку результати пошуку будуть охоплювати усі публікації новин, де є вказані слова, навіть якщо вони розташовані окремо одне від одного і знаходяться у різних частинах тексту.
Приклад.Пошукова фраза: звіт ОЕСР. Результат пошуку: всі новини, які містять слово «звіт» та слово «оеср» як разом, так і окремо в тексті і в назві.
Якщо словосполучення чи фразу взяти у лапки (“), то результати будуть містити усі публікації, де зустрічається саме це словосполучення або фраза.
Приклад. Пошукова фраза: «звіт ОЕСР». Результат пошуку: всі новини, які містять точну фразу «звіт оеср».
Якщо Вам відома дата публікації новини або цікавить певний проміжок часу, в який вони були опубліковані на сайті, можна обрати таку дату чи інтервал дат у додатковому полі, що має вигляд календаря. Напис дати здійснюється у форматі рік-місяць-день і підтверджується натисканням на відповідну дату у випадаючому полі календаря. Можна вписувати дату або обирати, гортаючи сторінки календаря за місяцями та роками. За замовчуванням інтервал починається з більш давньої дати (2018-01-23) та завершується поточною.
Також Ви можете використовувати один або декілька хештегів, які розташовані під полем пошуку у правій частині екрану сторінки «Новин».