За результатами пошуку знайдено:

записів - 5417

сторінок - 542

ОЕСР: ПОЛІТИКА ДЕКАРБОНІЗАЦІЇ ЖИТЛА

ОЕСР: ПОЛІТИКА ДЕКАРБОНІЗАЦІЇ ЖИТЛА

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Дім, зелений дім: політика декарбонізації житла» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Дім, зелений дім: політика декарбонізації житла» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».
У ньому наголошується, що житловий сектор є одним із основних джерел викидів CO2 у країнах ОЕСР, – на нього припадає понад чверть від загального обсягу цих викидів. Для досягнення до 2050 року цілі нульового чистого рівня викидів необхідні рішучі та швидкі дії. Декарбонізація житла передбачає припинення використання викопного палива у будинках, забезпечення вироблення електроенергії з безвуглецевих джерел, використання високоефективних приладів і систем опалення, забезпечення ефективної ізоляції, а також заохочення змін у поведінці людей. У документі представлені інструменти політики, застосування яких може сприяти трансформації житлового сектору, – від ціноутворення на викиди вуглецю до вимог до енергетичного маркування та фінансової підтримки екологічно безпечного «зеленого» житла.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-17
Поширити
АЖІОТАЖ НАВКОЛО CHATGPT ТА РИЗИКИ ДЛЯ НАВЧАННЯ

АЖІОТАЖ НАВКОЛО CHATGPT ТА РИЗИКИ ДЛЯ НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джона Гілла ««Експеримент» із ChatGPT становить для університетів небезпеку».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джона Гілла ««Експеримент» із ChatGPT становить для університетів небезпеку».
У ній автор узагальнює погляди експертів щодо інструментів ШІ, висловлені під час публічних дискусій на конференції «Digital Universities UK». Фахівці у галузі цифрового навчання вважають, що університети досі повністю не усвідомили ризики від «експериментів» з генеративним штучним інтелектом. Нова технологія кардинально змінить підходи до викладання та способи оцінювання набутих знань. Директор із цифрового навчання Університету Арден Стюарт Аллан заявив, що це буде «проблемою лише тоді, коли ваша оцінка розрахована на запам’ятовування та узагальнення». Разом із тим він визнає, що «правові та політичні рамки ще не наздогнали технологію. Наразі ми перебуваємо у досить небезпечному становищі, коли технології ухвалюються без належного розуміння наслідків». Директорка з навчання, викладання та веб-сервісів Единбурзького університету Мелісса Хайтон зазначила: «в Единбурзі ми вітаємо наших колег-роботів, і протягом багатьох років роботи виконували для нас значну роботу, наприклад, допомагали в таких справах, як перетворення аудіо та відео на текст». Професор гібридного навчання в Університеті Манчестера Саймон Томпсон наголошує на існуванні ризику «гонки штучного інтелекту, якщо питання академічної доброчесності та оцінювання не будуть вирішені належним чином». Доктор Хайтон підтримала занепокоєння колег і разом із тим зазначила: «Ми маємо бути дуже обережними, щоб не дискримінувати студентів, які найбільше потребують допоміжних технологій».
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-16
Поширити
ОЕСР: КОНКУРЕНЦІЯ НА ЦИФРОВИХ РИНКАХ

ОЕСР: КОНКУРЕНЦІЯ НА ЦИФРОВИХ РИНКАХ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Конкуренція, регулювання та зростання у цифровому світі: вирішення проблем з конкуренцією на цифрових ринках» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Конкуренція, регулювання та зростання у цифровому світі: вирішення проблем з конкуренцією на цифрових ринках» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».
У ньому наголошується, що розвиток цифрових ринків спричинив появу низки нових проблем у сфері конкуренції. «Традиційна» політика у цій сфері, як виявилось, не здатна вирішити їх у повному обсязі та з необхідною швидкістю. Серед вчених і політиків існує консенсус щодо необхідності планового регулювання політики для запобігання знищення конкуренції на цифровому ринку і негативного впливу на продуктивність та інновації. Зважаючи на це, країни ОЕСР долучились до обговорення пропозицій стосовно нормативного регулювання задля збереження конкуренції, забезпечення справедливої торгівлі та стимулювання впровадження нових технологій й інновацій на цифрових ринках.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-16
Поширити
КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ПРЕМІЙ ІМЕНІ ВИДАТНИХ УЧЕНИХ УКРАЇНИ У 2023 РОЦІ

КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ПРЕМІЙ ІМЕНІ ВИДАТНИХ УЧЕНИХ УКРАЇНИ У 2023 РОЦІ

Національна академія наук України оголошує конкурс на здобуття премій імені видатних учених України у 2023 році.

Національна академія наук України оголошує конкурс на здобуття премій імені видатних учених України у 2023 році.
Преміями відзначаються вчені, які опублікували найкращі наукові праці, здійснили винаходи і відкриття, що мають важливе значення для розвитку науки та економіки України. Конкурс відкрито на премії імені М.М. Боголюбова, С.Я. Брауде, Б.І. Вєркіна, Д.В. Волкова, С.М. Гершензона, Д.О. Граве, М.С. Грушевського, Р.Є. Кавецького, Ф.М. Колеси, І.І. Мечникова, В.С. Михалєвича, З.І. Некрасова, С.І. Пекаря, Л.В. Писаржевського, М.В.Птухи, Л.П. Симиренка, М.Д. Стражеска, С.І. Субботіна, С.П. Тимошенка, В.І. Толубинського, І.М. Францевича, В.Ю. Чаговця, Д.І. Чижевського. Участь у конкурсі можуть брати дійсні члени і члени-кореспонденти НАН України, науковці, які працюють у наукових установах, закладах вищої освіти, на підприємствах та в організаціях, розташованих на території України, а також колективи авторів. Заявку на участь у конкурсному відборі можна подати до 1 листопада 2023 року.
Детальніше: https://bit.ly/3M4wtlV
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-05-16
Поширити
ОЕСР: ПОТЕНЦІАЛ  ЦИФРОВІЗАЦІЇ У ЛИТВІ

ОЕСР: ПОТЕНЦІАЛ ЦИФРОВІЗАЦІЇ У ЛИТВІ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Розкриття продуктивного потенціалу цифровізації у Литві» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Розкриття продуктивного потенціалу цифровізації у Литві» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».
У ньому наголошується, що Литва має успішний досвід цифрового переходу, але залишились не реалізованими багато можливостей для інтеграції передових технологій. Криза COVID-19 підтвердила важливість цифровізації, однак податкові пільги на НДДКР не мали великого впливу, а відносно щедрі заходи фінансової підтримки не були використані невеликими фірмами, які виявились не схильними до інновацій. Експерти наголошують на необхідності застосування заходів сприяння впровадженню цифрових технологій, поліпшення доступу до фінансування молодих інноваційних фірм, цілеспрямованому скороченню пробілів у цифровій інфраструктурі. Також вони звертають увагу на необхідності збирання даних стосовно застосування цифрових інструментів, особливо тих, що можуть використовуватись малим бізнесом. Державний сектор також має ставати все більшою мірою цифровим. Ще один важливий напрямок дій – усунення слабких місць у базових навичках в рамках реформування освіти та більш ефективне реагування на потреби ринку праці щодо працівників з певними цифровими навичками (навчання дорослих, їх адаптація до цифровізації та автоматизації робочих місць), що в комплексі дозволить масштабувати передові технології та призведе до зростання продуктивності.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-15
Поширити
ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК НАУКОВИХ ФАХОВИХ ВИДАНЬ УКРАЇНИ

ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК НАУКОВИХ ФАХОВИХ ВИДАНЬ УКРАЇНИ

На офіційному сайті Міністерства освіти і науки України оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії.

На офіційному сайті Міністерства освіти і науки України оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії.
Зміни до Переліку внесені на підставі рішення Атестаційної колегії МОН, яке відбулось 27 квітня 2023 року. Рекомендовано присвоїти тридцяти трьом друкованим періодичним виданням і двом електронним категорію «Б» (наказ МОН від 27.04.2023 № 491). Актуальний перелік наразі містить 131 друкованих та 8 електронних видань категорії «А», а також відповідно 1346 та 102 категорії «Б». Рішення щодо оновлення Переліку прийняте відповідно до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України, затвердженого наказом МОН України від 15 січня 2018 року № 32, зареєстрованого в Мін’юсті України 6 лютого 2018 року за № 148/21600.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини
2023-05-15
Поширити
КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ЗОЛОТОЇ МЕДАЛІ ІМЕНІ В.І. ВЕРНАДСЬКОГО

КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ЗОЛОТОЇ МЕДАЛІ ІМЕНІ В.І. ВЕРНАДСЬКОГО

Національна академія наук України оголосила конкурс на здобуття Золотої медалі імені В.І. Вернадського Національної академії наук України. Цією нагородою, заснованою на честь першого президента Української академії наук, видатного вченого, академіка Володимира Івановича Вернадського, відзначаються вітчизняні та зарубіжні науковці за видатні досягнення у галузі природничих, технічних та соціогуманітарних наук.

Національна академія наук України оголосила конкурс на здобуття Золотої медалі імені В.І. Вернадського Національної академії наук України. Цією нагородою, заснованою на честь першого президента Української академії наук, видатного вченого, академіка Володимира Івановича Вернадського, відзначаються вітчизняні та зарубіжні науковці за видатні досягнення у галузі природничих, технічних та соціогуманітарних наук.

Щорічно до 12 березня – дня народження академіка В.І.Вернадського присуджуються дві золоті медалі – одна вітчизняному і одна зарубіжному вченому за окремі наукові досягнення або сукупність наукових праць. Взяти участь у конкурсі можуть дійсні члени і члени-кореспонденти НАН України, окремі науковці, які працюють у наукових установах, закладах вищої освіти, на підприємствах і в організаціях, розташованих на території України або за кордоном. Заявку на участь можна подати до 12 листопада 2023 року.
Фото: НАНУ
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-15
Поширити
ПРИЙОМ ЗАЯВОК ДО ВІРТУАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ ПЕРСПЕКТИВНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В УКРАЇНІ

ПРИЙОМ ЗАЯВОК ДО ВІРТУАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ ПЕРСПЕКТИВНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В УКРАЇНІ

Віртуальний український інститут перспективних досліджень (VUIAS), який розпочне свою діяльність у вересні 2023 року, оголошує прийом заявок на 2023/2024 навчальний рік.

Віртуальний український інститут перспективних досліджень (VUIAS), який розпочне свою діяльність у вересні 2023 року, оголошує прийом заявок на 2023/2024 навчальний рік.
VUIAS створено за ініціативи та підтримки Інституту перспективних досліджень у Берліні (Wissenschaftskolleg) у співпраці з партнерськими інституціями України, Європи та США. Заявки приймаються на два види стипендій: для науковців, які працюють в університетах та науково-дослідних інститутах України та проживають в Україні (підтримка упродовж 10 місяців); для вчених, що перебувають за кордоном – в європейських країних та США. На стипендію можуть претендувати науковці, що перебувають на різних етапах академічної кар’єри, якщо вони мають ступінь доктора філософії і не вийшли на пенсію. Заявку можна подати до 25 червня 2023 року.
Фото: VUIAS
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-15
Поширити
ВІДКРИТИ ЧОРНУ СКРИНЬКУ МАШИННОГО НАВЧАННЯ

ВІДКРИТИ ЧОРНУ СКРИНЬКУ МАШИННОГО НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сари Кастер «Потрібні дослідження, щоб відкрити чорну скриньку машинного навчання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Сари Кастер «Потрібні дослідження, щоб відкрити чорну скриньку машинного навчання».

У ній наголошується, що університети повинні вирішувати питання етики та упередженості в ШІ та гарантувати, що студенти будуть «кращі, ніж ChatGPT». Автор спирається на виступ віце-президента й генерального менеджера з питань штучного інтелекту та аналітики компанії Intel доктора Вей Лі. Під час свого нещодавнього виступу на конференції «Digital Universities UK» він звернув увагу на те, що потреба у створенні «етичної основи» машинного навчання є нагальною. Адже наразі машинне навчання – це «чорна скринька»: «Ви отримуєте те, що отримуєте, і насправді не знаєте, чому саме». Наукові дослідження, на переконання одного з керівників Intel, можуть допомогти виявити фундаментальні етичні проблеми штучного інтелекту, серед яких, зокрема, вбудоване упередження. Команда фахівців Intel працює над розробкою технології, яка допоможе створити справедливі та інклюзивні системи ШІ, але промисловість більше зосереджена власне на процесі створення систем ШІ, а не на вирішенні етичних питань, які неодмінно виникатимуть. Незважаючи на нещодавній відкритий лист, підписаний експертами зі штучного інтелекту та керівниками галузі, у якому містився заклик до призупинення розробки штучного інтелекту до того моменту, поки людство «не будемо впевнене, що вплив ШІ буде позитивним, а ризики – керованими», розвиток ШІ не сповільнюється, інвестиції продовжуються, роботи тривають. Вей Лі упевнений, що «вища освіта отримала серйозний виклик і має можливість краще підготувати наступне покоління студентів у новому середовищі ШІ». Університети повинні навчати студентів бути «більше, ніж просто месенджером для ChatGPT».
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-05-15
Поширити
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

На сайті Міжнародного центру академічної доброчесності опублікована стаття Шанди Худа «Теорія самовизначення та академічна доброчесність».

На сайті Міжнародного центру академічної доброчесності опублікована стаття Шанди Худа «Теорія самовизначення та академічна доброчесність».

У ній академічна доброчесність розглядається через взаємозв’язок між мотивацією та самовизначенням студентів, що залежить від реалізації автономії, компетентності та пов’язаності. Виховуючи у студентів ці три основні психологічні потреби, на думку автора, можна знизити можливість академічної нечесності, підвищити самовизначення, впевненість і мотивацію здобувачів освіти.

Детальніше: https://bit.ly/3sNk7pv, https://bit.ly/3wFdIhe  

Фото: ІСАІ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини

2023-05-13
Поширити