На сайті Європейської Комісії опубліковано інформацію щодо наукового проєкту «NEUROTWIN», який фінансується за програмою ЄС з досліджень та інновацій «Горизонт 2020». Він покликаний трансформувати потенціал наукових досягнень і інновацій у сфері клітинної та молекулярної нейронауки в провідному українському науково-дослідному інституті.
На сайті Європейської Комісії опубліковано інформацію щодо наукового проєкту «NEUROTWIN», який фінансується за програмою ЄС з досліджень та інновацій «Горизонт 2020». Він покликаний трансформувати потенціал наукових досягнень і інновацій у сфері клітинної та молекулярної нейронауки в провідному українському науково-дослідному інституті.
Проєкт виконується на базі Інституту фізіології ім. О.О. Богомольця НАН України у тісній співпраці з п’ятьма наступними європейськими дослідницькими центрами у галузі нейронаук: – Лондонським глобальним університетом (Велика Британія); – Інститут молекулярної та клітинної біології (Португалія); – Центр соціальних інновацій (Австрія); – Мюнхенський технічний університет (Німеччина); – Університет Упсали (Швеція).
Було організовано низку семінарів, присвячених передачі знань, методології, сучасних підходів, протоколів та іншої дослідницької документації.
Проведено два навчальних заходи: Літній тиждень науки та Студентська майстерня. Обидва заходи були орієнтовані на починаючих дослідників. Метою цих заходів, у тому числі двох семінарів з написання наукових статей, було збільшення публікації оригінальних дослідницьких статей у високорейтингових міжнародних журналах.
Виконання проекту призведе до підсилення науково-технічного та науково-технологічного потенціалу провідних учасників у сфері клітинної та молекулярної нейронауки, допоможе підвищити інноваційний потенціал і конкурентоздатність дослідників.
В ньому узагальнюються матеріали роботи тематичної колегіальної групи ЄАУ, яка досліджувала інтернаціоналізацію вищої освіти з цифровими технологіями.
Визначаються різні формати та підходи до міжнародних партнерств з цифровим розширенням, викладається бачення майбутнього інтернаціоналізації вищої освіти, висвітлюються основні проблеми, з якими стикаються міжнародні партнерства, пропонується набір рекомендацій для університетів, національних і європейських закладів і EdTech. промисловості для подолання виявлених проблем.
Дослідження проводилось в рамках проєкту «Підтримка європейських університетів у їхніх стратегічних підходах до цифрового навчання» та Learning & Teaching EUA.
EBSCO презентувала eBook Manager – новий інструмент управління електронними книгами.
EBSCO презентувала eBook Manager – новий інструмент управління електронними книгами.
EBSCO є провідним постачальником дослідницьких баз даних, управління підпискою на електронні журнали та електронні пакети, управління розвитком і придбанням книжних колекцій, а також крупним постачальником бібліотечних технологій, електронних книг для прийняття важливих рішень для університетів, коледжів, лікарень, корпорацій, урядів, шкіл і публічних бібліотек по всьому світу.
Представлений EBSCO eBook Manager має новий потужний інноваційний набір функцій, покликаний допомогти бібліотекам ефективно управляти своїми колекціями електронних книг та гнучко реагувати на запити. Він надає бібліотекам необхідний контроль, підтримуючи ключові робочі процеси в єдиному інтуїтивно зрозумілому інтерфейсі. Зокрема EBSCO представила дві важливі функції – «Моя колекція» та «Налаштування».
EBSCO eBook Manager пропонує чітке уявлення щодо повного обсягу електронних книг EBSCO в бібліотеках і надає ключові точки даних, які необхідні бібліотекам для підтвердження доступу та прийняття рішень стосовно оновлення чи зміну налаштувань завантаження книги. Крім того, EBSCO eBook Manager надає бібліотекам простий доступ до адміністративних надбудов для правильного управління обігом електронних книг EBSCO, якими володіють бібліотеки, та оптимізації цих електронних книг для різних варіантів використання.
Польською академією наук та Національною академією наук США оголошено про нову програму підтримки українських науковців.
Польською академією наук та Національною академією наук США оголошено про нову програму підтримки українських науковців.
Йдеться про програму тримісячних дослідницьких стажувань в інститутах ПАН для переміщених українських вчених.
Взяти участь у програмі можуть кандидати зі ступенем доктора наук, які станом на 24 лютого 2022 року були штатними працівниками українського закладу вищої освіти чи установи Національної академії наук України.
На постійній основі заявки на участь у програмі приймаються до вичерпання коштів, передбачених на програму. Термін дії програми складає до трьох місяців. За умови наявності коштів термін може бути продовжений до шести місяців.
Впродовж першого місяця перебування фінансування складає 1,7 тис. дол. США. Впродовж наступних двох або більше місяців фінансова підтримка складатиме 1,2 тис. дол. США за рахунок приймаючої організації.
Європейська асоціація університетів оприлюднила тематичний звіт «Стратегія та організаційна культура».
Європейська асоціація університетів оприлюднила тематичний звіт «Стратегія та організаційна культура».
У документі викладено висновки експертів тематичної групи з навчання та викладання, які досліджували роль стратегії та організаційної культури у просуванні навчання та викладання з використанням цифрових технологій (DELT). У його основу покладено наступні основні припущення: – досвід Covid-19 надає цінні уроки на майбутнє; – індивідуальний інституційний контекст має вирішальне значення для розробки стратегії; – критична самооцінка є цінним інструментом у сприянні «високопродуктивній цифровій освітній екосистемі».
У дослідженні пояснюється, чому організаційна культура має вирішальне значення для успішного впровадження освітній інновацій, визначаються різноманітні компоненти, які необхідно внести до інституціональної стратегії.
Пропонуються окремі дії, які закладам освіти необхідно вивчити, якщо вони намагаються використовувати перетворюючий потенціал DELT у короткостроковій, середньостроковій та довгостроковій перспективі.
Досліджування виконувалось в рамках проєкту «Підтримка європейських університетів у їхніх стратегічних підходах до цифрового навчання» та Learning & Teaching EUA.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено документ «Дефіцит ліків у країнах ОЕСР».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено документ «Дефіцит ліків у країнах ОЕСР».
Під час дослідження вивчались масштаби та характер нехватки ліків у країнах ОЕСР до пандемії COVID-19, а також причини цієї зростаючої глобальної проблеми. Хоча відмінності у механізмах моніторингу утруднюють аналіз по багатьох країнах, вибірка з 14 країн ОЕСР показала збільшення на 60% кількості повідомлень щодо дефіциту ліків за період 2017-2019 років.
Навіть у країнах з розвиненою економікою на доступ до ліків все більше впливає їх нехватка. Проблема поглибилась з початком пандемії COVID-19.
Складність фармацевтичного виробництва та ланцюжків поставок утруднює аналіз першопричин. Інформація, отримана з доступних літературних джерел показує, що нехватка за повідомленнями тримачів реєстраційних посвідчень, в основному пов’язана з проблемами виробництва та якості. Тим не менше, комерційні фактори та політичні установки також можуть відігравати важливу роль.
Не зважаючи на те, що декілька країн ОЕСР запровадили політичні заходи з пом’якшення, моніторингу та попередження дефіциту, необхідна більш надійна інформація, подальший аналіз основних причин та ефективних заходів політики у відповідь.
Просування у вирішенні проблеми повинно передбачати глобальний підхід, в якому мають брати участь усі зацікавлені сторони, які виходять за рамки сектору охорони здоров’я.
Документ належить до серії робочих документів ОЕСР з охорони здоров’я, покликаної надати більш широкому колу читачів дослідження в сфері охорони здоров’я, підготовлені для використання в рамках ОЕСР.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено документ «Цифровізація для переходу до ресурсоефективної економіки замкненого циклу».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено документ «Цифровізація для переходу до ресурсоефективної економіки замкненого циклу».
Цифрова трансформація все частіше визнається засобом, який допомагає розкрити переваги більш інклюзивного та сталого зростання й підвищення соціального благополуччя. В екологічному контексті цифровізація може сприяти відокремленню економічної діяльності від використання природних ресурсів і їх впливу на оточуюче середовище.
У дослідженні аналізуються наслідки цифровізації для переходу до ресурсоефективної економіки замкненого циклу. Зокрема, цифровізація може стимулювати циркулярні бізнес-моделі у приватному секторі, допомогти в усуненні деяких важливих ринкових збоїв, які заважають розширенню масштабів циркулярної діяльності.
У документі наводиться інформація про те, як цифрові технології підтримують ефективну реалізацію політики економіки замкненого циклу, забезпечуючи розробку найкращої політики, зміну форми взаємодії уряду та громадян, покращення реалізації політики. Показані потенційні непередбачувані наслідки цифрового переходу, у тому числі загальні ризики, пов’язані з даними, безпекою, конфіденційністю, прозорістю, а також зворотні ефекти та втручання регулюючих органів.
Документ належить до серії робочих документів ОЕСР з оточуючого середовища, призначеної для надання більш широкому колу читачів вибраних досліджень з питань оточуючого середовища, підготовлених для використання в рамках ОЕСР.
Опубліковано Закон України від 15 березня 2022 року №2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».
Опубліковано Закон України від 15 березня 2022 року №2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».
Документом визначаються особливості трудових відносин працівників усіх підприємств, установ, організацій в Україні незалежно від форми власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами, у період дії воєнного стану.
На період дії воєнного стану вводяться обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина відповідно до статей 43, 44 Конституції України. Зокрема законом встановлюються особливості регулювання трудових відносин з наступних питань: – укладення трудового договору та переведення та зміни істотних умов праці в умовах воєнного стану; – розірвання трудового договору з ініціативи працівника та роботодавця; – встановлення та обліку часу роботи і відпочинку та організації кадрового діловодства і архівного зберігання кадрових документів у роботодавця; – робота в нічний час та залучення до роботи деяких категорій працівників; – оплата праці та зупинення дії окремих положень колективного договору; – відпустки та призупинення дії трудового договору; – діяльність профспілок.
Кодекс законів про працю України доповнено нормою, яка передбачає, що під час дії воєнного стану діють обмеження та особливості організації трудових відносин, встановлені цим Законом.
21 березня 2022 року Україні надано статус асоційованого члена Європейської федерації національних мовних інституцій.
21 березня 2022 року Україні надано статус асоційованого члена Європейської федерації національних мовних інституцій.
Рішення було прийняте на позачерговому засіданні Генеральної асамблеї Європейської федерації національних мовних інституцій (EFNIL) та оприлюднене на її офіційному сайті.
EFNIL є некомерційною організацією, покликаною об’єднувати мовні інститути в Європі, функції яких полягають у моніторингу офіційної мови чи мов своєї країни, консультування з використання мови або розроблення мовної політики.
EFNIL вирішила підтримати Україну, полегшивши спілкування з організаціями-членами EFNIL і відмовившись від сплати за членство в федерації до тих пір, поки в Україні знову не буде встановлений мир.
Членство в EFNIL надасть Україні можливість формувати стратегію законодавчого захисту української мови як майбутньої мови Європейського Союзу. Президент EFNIL привітала приєднання України до родини EFNIL, відзначивши важливість цього кроку в історичний для держави та Європи момент.
Як зазначив Уповноважений із захисту державної мови в Україні, який в онлайн-форматі приймав участь у заході, боротьба за мову – це боротьба за самоідентичність української нації. Захист національних інтересів та боротьба за незалежність України полягають у свідомому переході громадян України на українську мову, ефективному захисті інформаційного поля, всебічному розвитку мови.
Наразі EFNIL складається з 47 мовних інститутів, які представляють 32 європейські країни.
Європейська асоціація університетів оприлюднила дослідження «Національні розробки в сфері навчання та викладання в Європі».
Європейська асоціація університетів оприлюднила дослідження «Національні розробки в сфері навчання та викладання в Європі».
У публікації підкреслюється, що національні ініціативи системного рівня можуть підтримувати й покращувати навчання та викладання.
В останні роки навчання та викладання, безумовно, викликали підвищений інтерес до Європейського простору вищої освіти. Переважна більшість ЗВО впроваджують систематичні та стратегічні підходи через спеціальні політики та структури підтримки. Пандемія COVID-19 загострила проблеми й одночасно відкрила нові перспективи у сфері навчання та викладання в університетах. Болонський процес підтвердив інтерес до навчання та викладання, тоді як Європейська стратегія для університетів від Європейської комісії, ймовірно, містить у собі більше намагань до вдосконалення навчання та викладання, ніж будь-яка попередня ініціатива Європейського Союзу. Дослідження містить огляд того, як різні країни Європейського простору вищої освіти та системи вищої освіти роблять свій внесок у навчання та викладання. ЗВО знаходяться на передньому краї, відіграючи величезну роль у створенні та укріпленні центрів навчання і викладання, а також завдяки зростаючій кількості заходів з розвитку, виконують роль каталізатора для підтримки викладачів. Але суб’єкти національного системного рівня також приймають участь і несуть відповідальність в екосистемі, де навчання та викладання спираються не лише на окремих викладачів, але й на взаємодію між декількома зацікавленими сторонами (ЗВО, міністерствами, національними організаціями, фінансуючими агенціями, студентськими організаціями, національними конференціями ректорів, соціальними партнерами і т. д.). У цьому контексті варто звернути увагу на те, як і ким можуть бути проведені зміни в політиці навчання та викладання, на педагогічні парадигми, освітні пропозиції.
Поняття «лідерство в навчанні», що тлумачиться як індивідуальна якість та як колективна здатність займатися організаційним розвитком і направляти його на вдосконалення. Це є нагальною проблемою, оскільки вона не стала пріоритетом для національних систем, хоча окремі ЗВО вже можуть вирішувати її завдяки різним ініціативам з підтримки лідерів у навчанні.
Драйвери та стимули, визначені як спільні для декількох країн ЄПВО, мають важливе значення. Такі питання, як відсутність визнання викладання в академічній кар’єрі, відсутність національної підтримки або чіткої прихильності до викладання, необхідність у нарощуванні потенціалу та досвіду в навчанні та викладанні, необхідно вирішувати на національному рівні в рамках партнерства та діалогу з зацікавленими сторонами. На національному рівні необхідно вирішувати такі питання, як співробітництво у сфері навчання та викладання, можливості для обміну передовим досвідом.
У дослідженні представлена множина прикладів передової національної практики в декількох сферах та продемонстровано, що в національних підходах не існує універсального. Декілька країн нещодавно прийняли національні стратегії чи плани з визначення пріоритетів навчання та викладання та створення для них стимулів. В інших країнах додаткові чи нові правила не вважались необхідними або тому, що у ЗВО є достатній потенціал для розробки та реалізації своїх власних заходів, або тому, що є побоювання з приводу надмірного регулювання. Лише в декількох країнах (Ірландія, Норвегія) існує національна структура, яка слугує центральним пунктом для організації вдосконалювання навчання та викладання в рамках усієї системи.
Автори дослідження вказують на необхідність пошуку правильної взаємодії та взаємодоповнюваності між політиками, національними структурами та зацікавленими сторонами, які активно займаються навчанням і викладанням, з можливістю для всіх залучених зацікавлених сторін обміну думками та досягнення взаєморозуміння відносно того, що необхідно зробити. В умовах, коли лідерство в навчанні не є одновекторним і повинно розглядатися як спільне чи розподілене, таке досягнення консенсусу представляється необхідним на національному рівні.
Saving a scientific data set occurs in two stages:
1.) Creating a data set
Enter the name of the set, a brief description of the set (annotation), and click the “Create set” button. After that, a draft data set will be automatically created, which you can save for further work with the set. The system will redirect you to the “Data set information” page.
2.) Filling in the data
On the “Data set information” page, you need to fill in all the fields related to the data set and upload the files.
Please note! Each file is uploaded separately. This is done to ensure the stable operation of the system.
Once you have filled in the information about the scientific data set and added the necessary files, you can save the draft or send the data to the system.
Please note! Once the data has been sent, you cannot change it.
Drafts are necessary for storing the data set and editing it before sending.
Account verification by affiliation
All accounts on the NRA website go through a standard registration procedure and are verified. However, in order to obtain additional features, such as publishing open reviews of academic texts, verification by affiliation is required.
To obtain the status “verified”, you must change your primary email address to a corporate one, which is tied to a scientific or educational institution.
For example: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
After confirming your corporate email address, your account will be automatically verified by affiliation.
If your email address is corporate, but your account does not have a verification mark, you need to write to us at the email address NRAT@ukrintei.ua. After verification, we will add your address to the database, and your account will be verified.
After completing the verification procedure for affiliation, you can change the primary email address to a convenient one for you, without losing your status during the current verification.
You only need to verify for affiliation once.
* We use corporate addresses from the Unified State Database on Education and the State Register of Scientific Institutions Supported by the State
Search Instructions
To search for news published on the official website of NRАT in the “News” section, you need to enter one word, several words, or an exact phrase in the search field. Different terms are separated by spaces.
The search is performed everywhere – in the title and the news text.
For a more comprehensive result, it is recommended to use word stems (parts of words without endings).
When using multiple words for the search, they are combined using one of the logical methods described below.
By default, the logical connector “and” is used. In this case, search results will include all news releases that contain the specified words, even if they are located separately from each other and are in different parts of the text.
Example: Search phrase: OECD report. Search result: all news containing the words “report” and “OECD” in the text and in the title, both together and separately.
If a phrase or phrase is enclosed in quotation marks (“), the results will include all publications where this exact phrase or phrase is found.
Example: Search phrase: “OECD report.” Search result: all news containing the exact phrase “OECD report.”
If you know the publication date of the news or are interested in a specific time frame in which they were published on the website, you can select such a date or date range in the additional field that looks like a calendar. The date is entered in the format year-month-day and confirmed by clicking on the corresponding date in the calendar dropdown. You can enter a date or choose one by browsing through the calendar by months and years. By default, the interval starts from the oldest date (2018-01-23) and ends with the current date.
You can also use one or more hashtags, which are located under the search field on the right side of the “News” page.
Please note: The search for academic texts is carried out in a separate search window at the following link https://nrat.ukrintei.ua/searchdb.