За результатами пошуку знайдено:

записів - 5556

сторінок - 556

ПОРОЖНІ КЛАСИ ТА НЕЗАЛУЧЕНІ УЧНІ В ЕПОХУ ШІ

ПОРОЖНІ КЛАСИ ТА НЕЗАЛУЧЕНІ УЧНІ В ЕПОХУ ШІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ніка Фейра і Лариси Ярової «Порожні класи та незалучені учні в епоху ШІ».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ніка Фейра і Лариси Ярової «Порожні класи та незалучені учні в епоху ШІ».

Автори наголошують, що університети стикаються з гострою потребою прискорити зміни у системі викладання таким чином, щоб відновити зв’язок  цифрового способу життя студентів зі способом їх ефективного навчання.  Відомо, що молоді засновники відомих технологічних стартапів не любили традиційні лекції, особливо коли аудиторії були напівпорожні, а студенти здавалися незалученими. Натомість вони дізналися набагато більше, розпочавши власний бізнес. Викладання в епоху інновацій та штучного інтелекту слід брати до уваги тренд,  який впливає навіть на найкращі університети світу: низька відвідуваність аудиторій, незацікавлені студенти та зменшення кількості вступників. Формується розрив між тим, як студенти живуть цифровим мережевим життям, і тим, як організоване їхнє навчання в університеті. За останні 20 років інтернет, смартфони, соціальні медіа, дистанційне навчання, віртуальна та доповнена реальність і генеративний штучний інтелект увійшли у студентське життя настільки, що стали підривати традиційні уявлення про викладання та навчання.  Ці технології та нова поведінка студентів  змінюють підходи до доступу та споживання інформації, внаслідок чого по-новому створюються та розповсюджуються ідеї,  формуються та підтримуються зв’язки, формується репутація. Разом із тим, викладачі вищої освіти також занурені у цифровий світ: вони мають схожі мережі, які використовують для академічних і кар’єрних цілей.  Студенти та викладачі мають багато спільного, і визнання цієї подібності може сприяти налагодженню більш тісної співпраці, взаєморозумінню та формуванню  ефективного навчального середовища. Існує нагальна потреба інтегрувати нові технології у дизайн навчальних модулів, підтримуючи мережеве навчання та розвиваючи зручні цифрові навички. Автори пропонують власне бачення освітнього дизайну, перехід  від традиційних лекцій і звичайних есе чи іспитів до мережевого навчання та новітніх педагогічних методів оцінювання. Якщо викладачі  отримають необхідну підготовку, обладнання та засоби для підтримки проектування сучасного технологічного мережевого навчального модуля та упровадження новітніх технологій в освіту, розрив між цифровим життям і  традиційним навчанням може бути зменшений, а залученість студентів до навчання – підвищена.

Детальніше: https://surl.li/iodugm

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-02-18
Поширити
УДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ НАЦФОНДУ ДОСЛІДЖЕНЬ УКРАЇНИ

УДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ НАЦФОНДУ ДОСЛІДЖЕНЬ УКРАЇНИ

Міністерство освіти і науки України інформує про завершення аналізу поточної ситуації та підготовку  рекомендацій щодо напрямів подальшого розвитку Національного фонду досліджень України, диверсифікації напрямів його роботи та дебюрократизацію його діяльності.

Міністерство освіти і науки України інформує про завершення аналізу поточної ситуації та підготовку  рекомендацій щодо напрямів подальшого розвитку Національного фонду досліджень України, диверсифікації напрямів його роботи та дебюрократизацію його діяльності.

Матеріали напрацьовані робочою групою з питань розбудови спроможності Нацфонду. Експертами було узагальнено та систематизовано основні проблеми, які потребують негайного розвʼязання: бюрократичні перепони у процесі подання і оцінювання заявок (значна частка проєктів, відхилених за формальними ознаками), зарегламентованість виконання проєктів, обмеженість напрямів грантової підтримки, складнощі з фінансуванням та адмініструванням. Пропонується запровадити електронний документообіг, усунути додаткові обмеження на закупівлю спеціалізованого обладнання; розширити напрями грантової підтримки за рахунок фінансування дослідницької інфраструктури, трансферу знань, мобільності науковців, підтримки молодих учених. Визнано за доцільне запровадити механізм коригування формальних помилок у заявках; здійснити дерегуляцію напрямів використання і адміністрування непрямих витрат проєктів; розмежувати права і обов’язки керівників проєктів і адміністрацій грантоотримувача; надати можливість корекції кошторису проєктів без проходження складної бюрократичної процедури та заміни технічного персоналу проєктів без обов’язкового розгляду науковою радою НФДУ. Пропонується увести практику укладання безперервних договорів на весь період виконання проєкту, запровадити з 2025 року спрощену форму звітування для усіх проєктів НФДУ. Очікується, що реалізація цих пропозицій зробить діяльність фонду більш ефективною, підвищить його спроможність.

Детальніше: https://surl.li/fcjmxh, https://nrfu.org.ua/ 

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-02-18
Поширити
IP MANAGEMENT CLINICS

IP MANAGEMENT CLINICS

Всесвітня організація інтелектуальної власності оголосила про старт проєкту з підвищення конкурентоспроможності малих та середніх підприємств на міжнародних ринках «IP Management Clinics / Клініка управління інтелектуальною власністю для малого та середнього бізнесу» (IPMC).

Всесвітня організація інтелектуальної власності оголосила про старт проєкту з підвищення конкурентоспроможності малих та середніх підприємств на міжнародних ринках «IP Management Clinics / Клініка управління інтелектуальною власністю для малого та середнього бізнесу» (IPMC).

Це  чотиримісячна ініціатива для компаній з усього світу з інноваційними продуктами, технологіями чи послугами, зосереджена на пов’язаних з інтелектуальною власністю аспектах продукту чи технології упродовж бізнес-циклу компанії. В Україні проєкт буде реалізовуватись вперше. Він допоможе вітчизняним компаніям ефективно управляти своїми інтелектуальними активами та покращити позиції бізнесу. Відібрані для участі у проєкті компанії отримають підтримку для кращого управління та використання своєї інтелектуальної власності через персоналізоване індивідуальне наставництво від міжнародних експертів; онлайн-курси та майстер-класи від WIPO Academy; аналіз активів та підготовку рекомендацій зі стратегії інтелектуальної власності; створення персональної дорожньої карти для розвитку бізнесу. До участі запрошуються компанії, які мають інноваційний продукт або технологію; чітку бізнес-модель; портфель нематеріальних активів/інтелектуальної власності. Заявку на участь можна подати до  15 березня 2025 року.

 Детальніше: https://surl.li/ohapqi, https://surl.li/pbjita, https://surl.li/idknsj, https://nipo.gov.ua/ip-management-clinics/ 

Фото: ІР офіс

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-02-18
Поширити
ОЕСР: ОСВІТНІ ДОСЛІДЖЕННЯ

ОЕСР: ОСВІТНІ ДОСЛІДЖЕННЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Використання освітніх досліджень іноді цікавить усіх» із серії «Освітні дослідження та інновації».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Використання освітніх досліджень іноді цікавить усіх» із серії «Освітні дослідження та інновації».

Наголошується, що нові дані опитування, проведеного серед країн ОЕСР для вивчення освітніх результатів, презентують досвід, діяльність та бачення перспектив 288-ма освітніми організаціями, дослідницькими інституціями та консалтинговими компаніями. Експерти були зосереджені на питанні, як саме ці установи сприяють використанню освітніх досліджень у політиці та практиці. Були використані також матеріали двох попередніх досліджень із серії «Посилення впливу освітніх досліджень». Роль посередників знань є ключовою: вони сприяють поширенню матеріалів досліджень серед політиків і практиків, підтримуючи ефективний процес прийняття рішень і  розповсюдженню кращих освітніх практик. Акцентується увага на важливості досліджень, підтримці співпраці усіх зацікавлених сторін та створенні таким чином платформи для практичної реалізації потенціалу досліджень, які визначають прогалини у навичках та інфраструктурі й демонструють необхідність подальшої професіоналізації мобілізації знань. Надаються практичні поради для політиків, практиків, дослідників і посередників щодо коректного оцінювання ситуації та розроблення стратегій на основі  максимізації впливу освітніх досліджень.

Детальніше: https://surl.li/whqjfh, https://surl.li/cjrhrc

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-02-18
Поширити
ЧИ ЗБЕРЕЖЕТЬСЯ АВТОНОМІЯ ЗВО?

ЧИ ЗБЕРЕЖЕТЬСЯ АВТОНОМІЯ ЗВО?

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Патрік Джек «Автономія зникає як наслідок «обожнювання» академії».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Патрік Джек «Автономія зникає як наслідок «обожнювання» академії».

Автор попереджає, що «індустріалізація» університетів ризикує спотворити дослідницьку діяльність вчених. Керівники англійських університетів мають свій «стокгольмський синдром», коли неадекватно ставляться до академічної роботи. Найджел Трифт, який упродовж десятиліття очолював Університет Уорвіка, говорить, що «індустріалізація» і «стандартизація» закладів вищої освіти «загрожує самій природі того, чим насправді є і має бути університет». Уряди  «систематично позбавляють університети фінансування і можливості вибору», відбувається «відхід від університетської автономії», університети «маринуються» в надмірному регулюванні. Останнє відбувається внаслідок впливу управління у справах студентів, яке, «очевидно, має намір перетворити університети на великі школи або коледжі»,  а також внаслідок діяльності UK Research and Innovation, яке «душить ініціативу, створюючи дедалі більше й більше правил, які обмежують здатність науковців слідувати за своєю власною зіркою».  У результаті керівництво університету зосереджується виключно на отриманні грошей, що схоже на «австралізацію» вищої освіти. Тріфт тривожиться зростаючим поділом праці, коли «фактичні виробники знань дедалі менше контролюють виробничий процес і дедалі більше віддаляються від управління». Він пропонує забезпечити дійсно «інклюзивний дорадчий процес», аналогічний до цивільного журі або королівської комісії, який стане способом для науковців «виробити спільну платформу, яка відродить ідею університету», дозволить розв’язати фундаментальні проблеми фінансування вищої освіти та досліджень. І задається питанням «чи можуть продовжувати співіснувати в університетах, принаймні в тому вигляді, в якому вони існують зараз, викладання та дослідження, чи вони мають бути відокремленими один від одного, щоб дослідження проводили у великих науково-дослідних установах або лише у дослідницьких?». Він розмірковує над тим, як вища освіта може повернути собі переваги: «система потребує тотального переосмислення, університетам потрібно дати більше можливостей».

Детальніше: https://surl.li/djunol, https://surl.li/gxjbsk

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-02-17
Поширити
РЕГУЛЮВАННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ 

РЕГУЛЮВАННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ 

Кабінет Міністрів України ухвалив правила використання хмарних сервісів органами державної влади.

Кабінет Міністрів України ухвалив правила використання хмарних сервісів органами державної влади.

Відповідна постанова від 11 лютого 2025 р. № 154 доступна для ознайомлення на урядовому порталі. Документ має на меті забезпечити ефективне регулювання використання хмарних технологій. Цифрова інфраструктура має працювати безперервно в будь-яких умовах, а дані в хмарах повинні бути надійно захищені завдяки резервному копіюванню, шифруванню та бути легко відновлюваними після технічних збоїв. Запроваджені правила стосуються у першу чергу дозволу на перенесення реєстрів за кордон і зберігання даних у хмарах. Відтепер органи державної влади зможуть залишати їх у дата-центрах за кордоном і не переносити до України після завершення військових дій. Передбачається затвердження «Порядку надання хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних, пов’язаних з обробкою державних інформаційних ресурсів або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом»;  вимог до надавачів хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних; «Порядку формування та використання електронних каталогів хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних»; «Типового договору про надання хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних публічному користувачу хмарних послуг та оператору критичної інфраструктури щодо об’єкта критичної інформаційної інфраструктури». У подальшому ці кроки будуть підкріплені стратегією кібербезпеки і розробленням національної хмарної моделі.

Детальніше: https://surl.li/zlnmwi, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/154-2025-%D0%BF#Text,  https://surl.li/cznene

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-02-17
Поширити
КОНКУРСИ CERIC-ERIC

КОНКУРСИ CERIC-ERIC

Консорціум науково-дослідницької інфраструктури Центральної Європи (CERIC-ERIC) оголосив про старт нових конкурсів із забезпечення доступу до сучасного обладнання для здійснення комплексних міждисциплінарних досліджень.

Консорціум науково-дослідницької інфраструктури Центральної Європи (CERIC-ERIC) оголосив про старт нових конкурсів із забезпечення доступу до сучасного обладнання для здійснення комплексних міждисциплінарних досліджень.

Консорціум об’єднує сучасну науково-дослідницьку інфраструктуру країн Центральної та Східної Європи та підтримує розвиток науки і промисловості у галузі матеріалознавства, біоматеріалів, нанотехнологій. Спільне використання провідних національних дослідницьких інфраструктур європейських країн дозволяє знаходити інноваційні рішення суспільних проблем у сферах енергетики, охорони здоров’я, харчування, культурної спадщини тощо. Наразі мережа CERIC-ERIC надає доступ до зазначеної інфраструктури (понад 60 одиниць сучасного складного технологічного обладнання, розташованого в країнах Європи) через єдину точку входу.  Заявки на участь можна подати: до 3 березня 2025 року та 1 квітня 2025 року.

Детальніше: https://surl.li/idgxji, https://surl.li/fldokr, https://surl.li/wbikow

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-02-17
Поширити
ОБІЗНАНІСТЬ ФАХІВЦІВ ПАТЕНТНО-ЛІЦЕНЗІЙНОГО НАПРЯМУ

ОБІЗНАНІСТЬ ФАХІВЦІВ ПАТЕНТНО-ЛІЦЕНЗІЙНОГО НАПРЯМУ

IP офіс опублікував аналітичну записку «Оцінка наявної спроможності підрозділів, що займаються патентно-ліцензійною та інноваційною діяльністю та визначення їх потреб (на основі результатів опитування)».

IP офіс опублікував аналітичну записку «Оцінка наявної спроможності підрозділів, що займаються патентно-ліцензійною та інноваційною діяльністю та визначення їх потреб (на основі результатів опитування)».

Документ розроблений фахівцями National IP&Innovations Hub. У ньому зосереджено увагу на підготовці  фахівців патентно-ліцензійного напряму, способах підвищення ефективності їх діяльності задля підтримки розвитку інновацій і  здійснення комерціалізації технологій у закладах вищої освіти та наукових установах України. Дослідження побудоване на результатах опитування співробітників підрозділів, що займаються патентно-ліцензійною та інноваційною діяльністю (248 респондентів) ЗВО і НУ різних  форм власності та сфери управління.  Експерти оцінили прогалини в обізнаності співробітників патентно-ліцензійних підрозділів; визначили ключові проблеми, з якими стикаються підрозділи у процесі патентування та ліцензування; виявили потреби у додатковому навчанні та ресурсах для підвищення ефективності роботи. Встановлено, що співробітники патентно-ліцензійних підрозділів часто не мають достатньої обізнаності у сфері міжнародного патентування та ліцензування, що ускладнює їх здатність адаптувати технології для глобальних ринків. Виявлено недостатній рівень комунікації між представниками наукової спільноти, державними органами та бізнесом, що стримує процес комерціалізації інтелектуальної власності. Зроблено висновок про необхідність організації профільного навчання задля покращення обізнаності у галузі трансферу технологій, комерціалізації та ліцензування. вищої освіти та наукових установ.

Детальніше: https://surl.li/rkscce, https://surl.li/xnhzrc, https://surl.li/zaszbi

 Фото: ІР офіс

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-02-17
Поширити
ОЕСР: ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА ЯК ШЛЯХ ДО ІНКЛЮЗИВНОГО СУСПІЛЬСТВА

ОЕСР: ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА ЯК ШЛЯХ ДО ІНКЛЮЗИВНОГО СУСПІЛЬСТВА

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Громадянська освіта як шлях до інклюзивного суспільства: дослідження ролі освіти у сприянні громадянській та соціальній активності» із серії «Робочі документи ОЕСР з освіти».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Громадянська освіта як шлях до інклюзивного суспільства: дослідження ролі освіти у сприянні громадянській та соціальній активності» із серії «Робочі документи ОЕСР з освіти».

Наголошується, що залучення широкого кола громадян до демократичного процесу, – від голосування на виборах до участі у поточних громадських ініціативах, – є основою справедливого та інклюзивного суспільства. Однак останнім часом у багатьох країнах ОЕСР спостерігається помітний спад залученості громадськості, що супроводжуються зростанням нерівності між учасниками та зниженням довіри до державних інституцій. Цю тенденцію ілюструють такі проблеми, як зниження участі у виборах молодших поколінь, ескалація соціальної напруженості в суспільстві, збільшення соціально-економічного розриву в політичній участі та зростання популізму. Визнання та вирішення проблеми є необхідною умовою створення інклюзивного суспільства й забезпечення середовища, де всі люди мають можливість зробити свій внесок у суспільний прогрес та процвітання.  Наразі значні розбіжності в залученості  сформовані такими чинниками, як рівень освіти, стать та соціально-економічне походження. В опублікованому робочому документі наведені результати дослідження того, як громадянська освіта може надати навички та знання, необхідні для демократичної участі та запропоновані стратегії усунення прогалин задля сприяння створенню більш інклюзивних суспільств.

Детальніше: https://surl.li/ejtpei, https://surl.li/dovzxw

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інклюзивність

2025-02-17
Поширити
ДОБІРКА ПОРАД ЩОДО РОЗРОБЛЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПЛАНІВ

ДОБІРКА ПОРАД ЩОДО РОЗРОБЛЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПЛАНІВ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей «Розроблення навчальних планів».

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей «Розроблення навчальних планів».

У ній зібрані поради щодо фокусування освітніх програм на сучасних аспектах, важливих для затребуваної ринком праці вищої освіти та формування відповідного змісту програм, у яких передбачена спільна творчість, набуття навичок майбутнього, упровадження ЦСР, інклюзивне навчання, задіяння віртуальних цифрових інструментів. Зокрема, йдеться  про інтеграцію цілей сталого розвитку до курсів фінансової грамотності;  гнучкість програм як  ключ до ефективного опанування курсів; забезпечення стратегічної стійкості та підтримку інновацій;  створення ефективного середовища онлайн-навчання; розроблення унікальної інклюзивної бакалаврської освітньої програми; широке та ефективне задіяння  міждисциплінарного підходу тощо.

Детальніше: https://surl.li/vmmjbl

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-02-14
Поширити