За результатами пошуку знайдено:

записів - 5339

сторінок - 534

ГРАНТОВА ПРОГРАМА ДЛЯ МУЗЕЇВ, БІБЛІОТЕК, ТЕАТРІВ, АРХІВІВ

ГРАНТОВА ПРОГРАМА ДЛЯ МУЗЕЇВ, БІБЛІОТЕК, ТЕАТРІВ, АРХІВІВ

Фонд «Пам’ять, відповідальність і майбутнє» оголосив про запуск нової грантової програми «єМістечко – простір для кожного».

Фонд «Пам’ять, відповідальність і майбутнє» оголосив про запуск нової грантової програми «єМістечко – простір для кожного».

Програма націлена на підтримку музеїв, бібліотек, театрів, архівів та інших культурних закладів і їхніх партнерів. Претенденти на отримання гранту повинні зголоситись на перетворення своїх установ у так звані «треті місця» – привабливі локації для зустрічей та взаємообміну, які активують соціальний потенціал, творять ідентичність, підтримують життя громади. Тривалість грантового фінансування такого роду проєктів становитиме від 18 до 24 місяців, а обсяг підтримки – від 30 тис. до 80 тис. євро. Заявку на участь можна подати до 17 березня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/qoavv, http://surl.li/qrils, http://surl.li/qriut

Фото: організатори

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Бібліотекарям

2024-02-20
Поширити
ОЕСР: НА ШЛЯХУ ДО ЕФЕКТИВНОЇ ЕКОСИСТЕМИ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ

ОЕСР: НА ШЛЯХУ ДО ЕФЕКТИВНОЇ ЕКОСИСТЕМИ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Розвиток цифрової освіти у 2023 році: на шляху до ефективної екосистеми цифрової освіти» із серії «Перспективи цифрової освіти ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Розвиток цифрової освіти у 2023 році: на шляху до ефективної екосистеми цифрової освіти» із серії «Перспективи цифрової освіти ОЕСР».

Він містить порівняльний аналіз того, як країни формують свою цифрову екосистему. Розглядаються різні компоненти екосистеми цифрової освіти, такі як інформаційні системи управління освітою, системи управління навчанням, цифрові платформи оцінювання, навчання та підтримки/допомоги, визначення цифрових компетенцій викладачів, задіяння інструментів штучного інтелекту. У документі представлене бачення того, як країни можуть максимально ефективно використовувати свою цифрову екосистему, щоб вона була надійною, корисною, ефективною та справедливою. Зроблені висновки про можливості, керівні принципи та обмеження для ефективного та справедливого використання ШІ в освіті.

Детальніше: http://surl.li/qrjfh, http://surl.li/qrjfs, https://doi.org/10.1787/c74f03de-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-02-20
Поширити
РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПИТАНЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В УКРАЇНІ

РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПИТАНЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В УКРАЇНІ

Міністерство цифрової трансформації України та Проєкт EU4DigitalUA з партнерами у рамках виконання Дорожної карти з регулювання штучного інтелекту презентували власні «Рекомендації з питань захисту права людини та права на приватність при розробці та впровадженні технологій штучного інтелекту».

Міністерство цифрової трансформації України та Проєкт EU4DigitalUA з партнерами у рамках виконання Дорожної карти з регулювання штучного інтелекту презентували власні «Рекомендації з питань захисту права людини та права на приватність при розробці та впровадженні технологій штучного інтелекту».

У документі розглядається вплив штучного інтелекту на права людини та підходи до його регулювання, описані питання управління ШІ відповідно до вимог національного законодавства й міжнародних стандартів. У подальшому планується підготувати більш специфічні рекомендації з окремих аспектів використання ШІ та розробити методологію оцінювання впливу ШІ на права людини, добровільні кодекси поведінки для бізнесу, створення регуляторної пісочниці, публікація Білої книги з регулювання ШІ.

Детальніше: http://surl.li/qpvtr, http://surl.li/qpvst, http://surl.li/qqrem

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-19
Поширити
ОЕСР: НЕСТАБІЛЬНІСТЬ ДОХОДІВ ТА ЕКОНОМІЧНА НЕЗАХИЩЕНІСТЬ У ЄВРОПІ

ОЕСР: НЕСТАБІЛЬНІСТЬ ДОХОДІВ ТА ЕКОНОМІЧНА НЕЗАХИЩЕНІСТЬ У ЄВРОПІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «На хиткій землі: нестабільність доходів та економічна незахищеність в Європі».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «На хиткій землі: нестабільність доходів та економічна незахищеність в Європі».

У ньому наголошується, що хоча «нестандартна» (викликана появою новітніх технологій) робота та цифрова трансформація відкрили можливості для багатьох людей, суспільство, тим не менш, відчуло нестабільність доходів. Звіт побудований на новітніх методах визначення категорій населення, які найбільше схильні до нестабільності доходів. Експерти досліджували вплив, який різного роду чинники здійснюють на якість життя, соціальну мобільність та нерівність. Люди, які стикаються з проблемою вразливості до нестабільності доходів, вважаються економічно незахищеними. Це переважно непрацюючі (непрацездатні) і ті, хто не має можливостей для використання переваг цифровізації. Внаслідок високого ризику потрапляння до верств економічно незахищеного населення, такі люди більше стурбовані можливістю втрати роботи, страждають від поганого здоров’я, відсутності продовольчої безпеки та поганих показників розвитку дітей. У звіті пропонується низка заходів із соціального захисту та підтримки людей з вкрай нестабільними доходами.

Детальніше: http://surl.li/qpufp, http://surl.li/qpudj, https://doi.org/10.1787/9bffeba6-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-02-19
Поширити
ЯК ІНТЕГРУВАТИ ГШІ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС БЕЗ ШКОДИ ДЛЯ ОСВІТИ

ЯК ІНТЕГРУВАТИ ГШІ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС БЕЗ ШКОДИ ДЛЯ ОСВІТИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Чжен Фей Ма та Антонія Хілла «Чотири кроки для інтеграції генеративного ШІ у навчання та викладання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Чжен Фей Ма та Антонія Хілла «Чотири кроки для інтеграції генеративного ШІ у навчання та викладання».

У ній автори наголошують, що такі кроки охоплюють шлях від моменту підготовки викладача до уроку і до моменту критичного обговорення результатів, що в сукупності допоможе підтримати етичне та усвідомлене використання інструментів штучного інтелекту у навчанні. ГШІ є потужним інструментом, який можна використовувати для полегшення навчання. Однак ключовим викликом для університетів є те, як саме здійснювати адаптацію до масового використання студентами цього інструменту і як подолати ризики для академічної доброчесності. Автори пропонують використовувати завдання вищого рівня мислення, такі як оцінка та аналіз. Зокрема, інструменти ГШІ можуть допомагати інклюзивному, інтерактивному, персоналізованому навчанню. Вони побудовані на обробці природної мови, що робить більш інтуїтивно зрозумілим та привабливим інтерактивне навчання, ніж використання асинхронних навчальних матеріалів (наприклад, записаних лекцій). Вчителі можуть завдяки ГШІ отримати більше часу для розвитку активної та інтерактивної динаміки класу; оцінки ієрархії доказів і точності контенту, створеного ШІ (він часто є неточним, застарілим, обмеженим, відображає соціальні упередження та нерівність даних, які використовуються для його навчання, у т.ч. мовні обмеження). Це можна використати для розвитку у учнів критичного мислення та аналітичних навичок; запропонувати альтернативні підходи до вирішення проблем поза відповідями ГШІ (створювати та аналізувати контраргументи). Наприклад, студенти надають ГШІ якомога більше інформації щодо суперечливої ​​теми охорони здоров’я, запитують у нього контраргументи або альтернативні сценарії подій. Так студенти формулюють власне судження, аналізують інформацію, навчаються обговорювати проблеми та обґрунтовувати ті чи інші рішення.

Детальніше: http://surl.li/qnqdr, http://surl.li/qnqeq, http://surl.li/qnqgg

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-16
Поширити
ПОРАДИ ЕКСПЕРТІВ ДЛЯ ПРЕТЕНДЕНТІВ НА ФІНАНСУВАННЯ HORIZON EUROPE

ПОРАДИ ЕКСПЕРТІВ ДЛЯ ПРЕТЕНДЕНТІВ НА ФІНАНСУВАННЯ HORIZON EUROPE

Європейське виконавче дослідницьке агентство підготувало перелік найбільш поширених помилок, які зустрічаються під час підготовки проєктної заявки на фінансування програми «Горизонт Європа» та надало рекомендації по їх усуненню.

Європейське виконавче дослідницьке агентство підготувало перелік найбільш поширених помилок, які зустрічаються під час підготовки проєктної заявки на фінансування програми «Горизонт Європа» та надало рекомендації по їх усуненню.

На початку потрібно ознайомитись з цілями та керівними принципами конкретного конкурсу, а також з цілями та пріоритетами ЄС; уважно вивчити критерії оцінювання конкретного конкурсу; перевірити, передбачене одноразове фінансування чи за фактичними витратами; перевірити тип діяльності, передбачений для конкурсу/теми (CSA, RIA, IA тощо); створити мультидисциплінарний консорціум. Партнерів потрібно почати шукати задовго до того, як відкривається конкурс проєктних заявок.

Детальніше: http://surl.li/qlzgz. http://surl.li/qnncs

Фото: НФДУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-02-16
Поширити
СПОЖИВЧІ ЦІНИ ОЕСР

СПОЖИВЧІ ЦІНИ ОЕСР

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила оновлений станом на січень поточного року звіт «Споживчі ціни ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила оновлений станом на січень поточного року звіт «Споживчі ціни ОЕСР».

У ньому зазначається, що річна інфляція в ОЕСР, яка вимірюється індексом споживчих цін (ІСЦ), знижувалася три місяці поспіль (з 5,6% у жовтні до 5,4% у листопаді 2023 року). Такий тренд зафіксовано у 28 країнах ОЕСР. Базова інфляція (за вирахуванням продуктів харчування та енергоносіїв) в ОЕСР продовжила незначно знижуватися – з 6,5% до 6,3%. Але у Нідерландах, Данії та Бельгії ця базова інфляція знову зростала. Продовольча інфляція в ОЕСР потроху сповільнюється: з 7,4% у жовтні до 6,7% у листопаді, що відбувалось у 34 країнах ОЕСР. Листопад став сьомим поспіль місяцем негативної інфляції на енергоносії в ОЕСР, причому у Чехії та Колумбії вона перевищила 20% у річному обчисленні, тоді як у Бельгії, Нідерландах, Італії та Данії – так само скоротилась. Непродовольчі та неенергетичні товари зробили основний внесок у зростання базової інфляції у більшості країн G7. У єврозоні інфляція у річному обчисленні згідно Гармонізованого індексу споживчих цін скоротилась з 2,9 % до 2,4 %, тоді як у Німеччині – помітно зросла. У країнах G20 інфляція у річному обчисленні була загалом стабільною (5,8-5,7 %), знизилася у ПАР та Китаї (дефляція) та виросла в Аргентині, Індії та Індонезії.

Детальніше: http://surl.li/qmzck, http://surl.li/qmzdm

Фото: pixabay.com

НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-02-16
Поширити
ЯК НЕ ВИТРАЧАТИ ШІСТЬ МІСЯЦІВ НА НЕВДАЛУ ЗАЯВКУ НА ГРАНТ

ЯК НЕ ВИТРАЧАТИ ШІСТЬ МІСЯЦІВ НА НЕВДАЛУ ЗАЯВКУ НА ГРАНТ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мелвіна Сміта «Витрачати шість місяців на невдалу заявку на отримання гранту – це забагато. Все має змінитися».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мелвіна Сміта «Витрачати шість місяців на невдалу заявку на отримання гранту – це забагато. Все має змінитися».

У ній автор наголошує, що фінансування досліджень у Великій Британії має терміново стати менш обтяжливим і менш несправедливим. Він стурбований тим, що багато талановитих і амбітних дослідників на початку своєї кар’єри залишили країну або навіть взагалі залишили університетський сектор, тому що не хотіли витрачати час на те, що вони вважають грою в гурток – подання заявок на фінансування. Мелвін Сміт виходить у своїх оцінках зі статистичних даних щодо подання заявок і отримання грантів, власного багаторічного досвіду роботи у якості заявника, рецензента та члена комісії з відбору проєктів. Він пропонує скоротити втрати (як для заявників, так і для рецензентів), для чого потрібно упровадити двоетапний процес торгів. За початковим легким форматом опису проєкту має слідувати наступний етап із повноцінним описом пропозиції, який розпочинається після початкового відсіювання претендентів. Подвійний сліпий метод рецензування на початковому етапі допоможе усунути будь-який фаворитизм, пов’язаний з тим, ким є заявник або де він працює. Наразі упередженість з цих питань призводить до того, що одні й ті самі люди та інституції отримують основну частину фінансування. Також усі заявки повинні проходити однакову кількість перевірок (тепер у деяких випадках їх переглядають двічі, а в інших – п’ять разів), а їх огляди мають бути ретельнішими. Урешті-решт пропозиціям, які отримали оцінку «відмінно» або дві чи більше оцінки «виключно» від рецензентів, може бути дозволено одноразове повторне подання, якщо у першому раунді вони не мали підтримки.  Це, на думку експерта, допоможе звести до мінімуму викривлення результатів оцінювання та полегшить роботу науковців. 

Детальніше: http://surl.li/qllfbhttp://surl.li/qllft 

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини НРАТ_Освітянам_новини 

2024-02-15
Поширити
ВОІВ: ВІДЕОКОНКУРС ДЛЯ МОЛОДІ

ВОІВ: ВІДЕОКОНКУРС ДЛЯ МОЛОДІ

Всесвітня організації інтелектуальної власності (ВОІВ) оголосила про початок World IP Day 2024 Youth Video Competition.

Всесвітня організації інтелектуальної власності (ВОІВ) оголосила про початок World IP Day 2024 Youth Video Competition.

Це конкурс відеоробіт для молоді, присвячений Всесвітньому дню інтелектуальної власності, який відбудеться 26 квітня 2024 року. Захід покликаний надати можливість конкурсантам розкрити свій творчий потенціал у відео, присвяченому місцевому винахіднику, автору, підприємцю чи громаді, які прагнуть створити краще майбутнє для всіх за допомогою інновацій, творчої діяльності та прав інтелектуальної власності (ІВ). Участь у Конкурсі можуть взяти як індивідуальні учасники, так і групи учасників віком до 35 років. Теми конкурсу: інновації, креативність і використання прав інтелектуальної власності, які покращують життя людей і захищають планету відповідно до Цілей сталого розвитку. Очікується, що представлений на конкурс відеоролик буде тривалістю від 60 до 90 секунд, який раніше не був опублікований в мережі, а претендент повинен володіти усіма правами на нього. Переможці отримають цифрове обладнання на суму від 1 тис. до 5 тис. швейцарських франків. Автори 20-ти найкращих робіт-переможців отримають можливість навчання у Академії ВОІВ. Заявки на участь можна подати до 10 березня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/qlixc, http://surl.li/qljlw, http://surl.li/qljmj, http://surl.li/qljmq 

Фото: ІР офіс

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_ЦСР_SDG  

2024-02-15
Поширити
ЩОДО РЕОРГАНІЗАЦІЇ НАУКОВИХ УСТАНОВ, ПІДПОРЯДКОВАНИХ МОН

ЩОДО РЕОРГАНІЗАЦІЇ НАУКОВИХ УСТАНОВ, ПІДПОРЯДКОВАНИХ МОН

Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про реорганізацію двох наукових установ. Відповідні Розпорядження № 114-р та 115-р від 13 лютого 2024 року оприлюднено на урядовому порталі.

Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про реорганізацію двох наукових установ. Відповідні Розпорядження № 114-р та 115-р від 13 лютого 2024 року оприлюднено на урядовому порталі.

Передбачається, що Інститут фізичної оптики імені О.Г.Влоха Міністерства освіти і науки України має об’єднати свій потенціал із Львівським національним університетом імені Івана Франка, а Науково-дослідний інститут українознавства – з Київським національним університетом імені Тараса Шевченка. Зазначені рішення повинні сприяти оптимізації мережі наукових установ та закладів вищої освіти, поліпшенню управління, посиленню дослідницької бази, можливостей додаткового залучення конкурсного і позабюджетного фінансування наукової діяльності. МОН України при цьому наголошує, що його пріоритетами наразі є максимальне збереження і розвиток наукового потенціалу інститутів, підтримка подальшого створення відповідних окремих дослідницьких структурних підрозділів університетів (без права юридичної особи) в установленому законодавством порядку, збереження кадрового потенціалу, матеріально-технічної бази, розширення напрямів подальших наукових досліджень. 

Детальніше: http://surl.li/qmfhe 

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини 

2024-02-15
Поширити