За результатами пошуку знайдено:

записів - 5653

сторінок - 566

EUROJUST ЩОДО ПОРУШЕНЬ АВТОРСЬКОГО ПРАВА В ІНТЕРНЕТІ

EUROJUST ЩОДО ПОРУШЕНЬ АВТОРСЬКОГО ПРАВА В ІНТЕРНЕТІ

Центр спостереження за порушеннями прав інтелектуальної власності українського IP офісу оприлюднив звіт  «Оцінка національних законодавчих підходів та судової практики щодо інтернет-піратства в авторському праві».

Центр спостереження за порушеннями прав інтелектуальної власності українського IP офісу оприлюднив звіт  «Оцінка національних законодавчих підходів та судової практики щодо інтернет-піратства в авторському праві».

Документ розроблений  Eurojust  у межах проєкту «Злочинність у сфері інтелектуальної власності» для систематизації  підходів до криміналізації порушень у сфері авторського права в Європейському Союзі. Він покликаний допомоги фахівцям у діяльності щодо практичного застосування найкращих підходів і рішень на національному рівні. У  звіті  наголошується, що за останні десятиріччя інтернет став новим середовищем порушень авторського права, причому цей специфічний простір дозволяє порушникам незаконно використовувати захищені твори, користуючись новими способами та здійснюючи це у значно більших, ніж раніше, масштабах. Мережа інтернет надає анонімність, що створює додаткові труднощі у боротьбі з незаконним використанням контенту.  Різноманітні онлайн-платформи, файлообмінники та соціальні мережі відкривають нові можливості для незаконного поширення творів, що ускладнює їх захист, виявлення порушників та притягнення до відповідальності.  Звіт містить огляд загальних правових питань авторського права, суміжних прав, а також їх захисту й забезпечення дотримання авторського права, аналіз складових елементів піратських практик щодо авторського права.  Піратство розглядається як одне з основних порушень прав інтелектуальної власності в епоху цифрових технологій: «Зважаючи на всі чинники, ефективна протидія інтернет-піратству вимагає скоординованого та системного підходу. Відмінності в законодавчому регулюванні, рівні санкцій та правозастосуванні ускладнюють боротьбу з цифровими правопорушеннями, що створює необхідність удосконалення існуючих механізмів. Лише узгоджена політика та скоординовані дії на національному й міжнародному рівнях можуть забезпечити ефективний захист авторських прав і зменшити економічні ризики, спричинені нелегальним використанням контенту”.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/RNNFR, https://ukrintei.ua/y/P5uKf

Фото: ІР офіс

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини  

2025-03-28
Поширити
ШІ-ГРАМОТНІСТЬ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

ШІ-ГРАМОТНІСТЬ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Фан Сіонг Лім «Як виглядає ШІ-грамотність у вищій освіті?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Фан Сіонг Лім «Як виглядає ШІ-грамотність у вищій освіті?».

Автор звертає увагу на те, що вміння працювати з ШІ стає важливою робочою навичкою, отже університетам слід зробити крок за межі  мінімальної освіченості та розвитку відповідних компетенцій у своїх студентів, – потрібно поглиблювати й розвивати цю складову навчання. Як це можна зробити? Базові навички  стосовно ШІ для початкової школи та освіти дорослих значною мірою збігаються і зазвичай включають розуміння того, як працює ШІ; яким має бути його етичне використання; як впливає ШІ на упередженість і точність результатів; які проблеми та ризики несе штучний інтелект. Це – основа, потрібна усім. Але чи можна на цьому зупинятись? І які саме знання та навички щодо ШІ повинні мати студенти університетів? Фан Сіонг Лім пропонує замислитися над тим, чи програми закладів вищої освіти у частині ШІ-грамотності залишаються елементарними, чи вони підтримують більш глибоке занурення студентів у вивчення ШІ, забезпечують розвиток у них навичок більш високого рівня й підготовку до вимог, з якими вони зіткнуться під час працевлаштування? Відповідь на це питання доволі зрозуміла, отже потрібно діяти, розробляти відповідні програми, розгортати практичні заняття, давати студентам реальний досвід роботи з ШІ. Завдання нетривіальне, але його потрібно вирішувати.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/rW90d

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2025-03-27
Поширити
ОЕСР: ПРОМІЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ ТА ОСВІТНЄ ПРОГРАМУВАННЯ

ОЕСР: ПРОМІЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ ТА ОСВІТНЄ ПРОГРАМУВАННЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Модернізація процедур у закладах вищої освіти Болгарії: проміжне оцінювання та освітнє програмування».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Модернізація процедур у закладах вищої освіти Болгарії: проміжне оцінювання та освітнє програмування».

У ньому наголошується, що  заклади вищої освіти у Болгарії, як і в інших країнах, наразі адаптуються до процесів цифрової трансформації, запроваджують інноваційні методи навчання та створюють умови для міжінституційної співпраці. Модель модернізації національних ЗВО була розроблена за фінансової підтримки Європейського соціального фонду та  спрямована на поширення цифрового навчання, оновлення програм вищої освіти й посилення їх зв’язку з ринком праці. Вона пропонує схему оцінювання освітніх досягнень, зокрема – дизайн, розроблення проектів та виконання політичних заходів у рамках програми розвитку системи вищої освіти у Болгарії. У звіті  показано прогрес, який було досягнуто щодо розширення цифрового навчання, розвитку міжуніверситетської співпраці та опанування педагогами нових навичок. Разом із тим, показані складності у реалізації структурних змін, зокрема – упровадження освіти, заснованої на компетентності, забезпечення довгострокової стійкості спільних програм.  Законодавчі та фінансові обмеження створювали певні перешкоди для ефективної реалізації політики освітньої модернізації, але загальна тенденція є позитивною –  має місце довгострокове удосконалення системи вищої освіти Болгарії, яка потребує подальших реформ.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/TfUdC, https://ukrintei.ua/y/C6sVB, https://doi.org/10.1787/cddcd19e-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини   #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2025-03-27
Поширити
ДОСЛІДЖЕННЯ ВЕЛИКИХ МОВНИХ МОДЕЛЕЙ

ДОСЛІДЖЕННЯ ВЕЛИКИХ МОВНИХ МОДЕЛЕЙ

Технологічна компанія OpenBabylon разом із Українським католицьким університетом провели дослідження «Національні великі мовні моделі», присвячене  використанню інструментів штучного інтелекту у зарубіжних країнах у 2022-2024 роках.

Технологічна компанія OpenBabylon разом із Українським католицьким університетом провели дослідження «Національні великі мовні моделі», присвячене  використанню інструментів штучного інтелекту у зарубіжних країнах у 2022-2024 роках.

З’ясовано, що у вказаний період використання ШІ у світі зросло у півтора рази, чому сприяло створення локальних великих мовних моделей у різних країнах та розроблення на їх основі  якісних ШІ-продуктів для державного сектору, медицини, оборони, освіти, сільського господарства. Велика мовна модель є різновидом технології штучного інтелекту, яка може не лише аналізувати тексти, а й генерувати нові. Мовні моделі використовуються, зокрема, для створення чатботів з ШІ (ChatGPT, Gemini, DeepSeek). Але щоби модель генерувала текст, її попередньо навчають на великій кількості інформації. Особливістю національних моделей є те, що вони (на відміну від англомовних чатботів типу ChatGPT), навчені на даних, представлених національними мовами окремих країн. Автори дослідження проаналізували 18 макрорегіонів у світі, що охоплюють 85% світового населення, і виявили ключові переваги створення моделей локальними мовами.  Вони спрощують роботу з нормативними документами (Албанія, Сербія); покращують комунікацію між органами влади та громадянами (Нідерланди); оптимізують процеси публічних закупівель і перекладу юридичних матеріалів (Албанія); підвищують ефективність ведення сільського господарства через індивідуальне консультування фермерів (Нігерія); покращують процеси у медицині, структуруючи медичні записи, прогнозуючи ризики захворювань і допомагаючи лікарям формувати медичні рекомендації (Швеція, Кенія); допомагають в обороні шляхом пошуку інформації у відкритих джерелах (OSINT) та генерування відповідей на запити військових, адаптовані до специфічних стилів військової комунікації (США, Китай); здатні адресно інформувати громадян про державну допомогу (Північна Македонія). Великі національні мовні моделі корисні для лікарів, школярів, фермерів, держслужбовців, окремих фахівців і груп населення.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/POtsf, https://ukrintei.ua/y/3r8hm, https://ukrintei.ua/y/ICMfh

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини   #НРАТ_Інноваторам_новини  

2025-03-26
Поширити
НАУКОВІ СТИПЕНДІЇ В ОБЛАСТІ ІНЖЕНЕРНИХ НАУК В РАМКАХ ПРОГРАМИ NADIYA

НАУКОВІ СТИПЕНДІЇ В ОБЛАСТІ ІНЖЕНЕРНИХ НАУК В РАМКАХ ПРОГРАМИ NADIYA

Посольство Франції в Україні у партнерстві з Конференцією директорів французьких інженерних шкіл (CDEFI) та її мережею оголошує конкурс на отримання стипендій з наукової мобільності високого рівня (SSHN) для українських дослідників в галузі інженерних наук в рамках програми NADIYA.

Посольство Франції в Україні у партнерстві з Конференцією директорів французьких інженерних шкіл (CDEFI) та її мережею оголошує конкурс на отримання стипендій з наукової мобільності високого рівня (SSHN) для українських дослідників в галузі інженерних наук в рамках програми NADIYA.

Стипендіальна програма спрямована на посилення наукової співпраці між Францією та Україною шляхом надання українським дослідникам можливості провести дослідження у провідних французьких інженерних школах тривалістю до кількох місяців у 2025 році. Ця ініціатива також підтримує подальшу інтеграцію українських дослідників до європейського дослідницького простору. Програма пропонує співфінансовані гранти українським дослідникам для сприяння академічній та науковій співпраці між Україною та Францією. Теми досліджень, які можуть бути підтримані у 2025 році: Матеріалознавство та інженерія;  Біотехнології та науки про життя; Науки про Землю та навколишнє середовище; Стала енергетика та енергетичний перехід; Агрономія та ветеринарні науки; Інноваційні технології. Кількість стипендій: до 15 грантів різної тривалості (від 1 до 6 місяців). Заявку на участь у конкурсі можна подати до 20 квітня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/9HnAG, https://ukrintei.ua/y/yvSLn,

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  

2025-03-26
Поширити
ОЕСР: ЕКОНОМІЧНИЙ ОГЛЯД ЧЕХІЇ

ОЕСР: ЕКОНОМІЧНИЙ ОГЛЯД ЧЕХІЇ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження «Економічний огляд Чехії».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження «Економічний огляд Чехії».

У ньому йдеться про зафіксоване у Чехії соціально-економічне відновлення: на тлі зростання макропоказників контрольованою є інфляція, але подальші перспективи залишаються непевними. Фіскальна політика країни, на думку експертів, повинна готуватися до довгострокового тиску витрат, зокрема необхідно підвищувати ефективність бюджетних витрат, просувати пенсійну реформу і здіснити перегляд сімейних виплат, щоб спонукати матерів з маленькими дітьми повертатися на роботу. Зростання продуктивності та конвергенції вимагає посилення інноваційного потенціалу Чехії та забезпечення більш високого динамізму бізнесу через цільове ефективне спрямування бізнес-підтримки досліджень і розробок  малих компаній, розвитку ринку капіталу та зміцнення стартап-екосистеми. Щоб перевести економіку на шлях «чистих нульових викидів» ціноутворення на вуглець має бути більш послідовним, потрібно прискорити поширення відновлюваних джерел енергії, заміну вугілля на екологічні джерела, знижувати енергоємність та інтенсивність викидів у будівельному секторі, одночасно пом’якшуючи вплив на вразливі громади. Ключовими для забезпечення рівних можливостей на ринку праці й вирішення проблеми з дефіцитом навичок стане практичне вирішення проблеми нерівності в освіті, підвищення якості та ефективності шкільного навчання, розширення можливостей для перекваліфікації та підвищення кваліфікації працівників протягом їхньої кар’єри.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/9yfVZ, https://ukrintei.ua/y/HGmAc

Фото: Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини   #НРАТ_OECD

2025-03-26
Поширити
ОЦІНЮВАННЯ СТАВАТИМЕ ВСЕ БІЛЬШ «СТАНДАРТИЗОВАНИМ»

ОЦІНЮВАННЯ СТАВАТИМЕ ВСЕ БІЛЬШ «СТАНДАРТИЗОВАНИМ»

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Оцінки зазнають «стандартизації» на тлі вражаючого академічного навантаження».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Оцінки зазнають «стандартизації» на тлі вражаючого академічного навантаження».

У ній наголошується, що студенти стикаються з усе більшою кількістю «формальних» і автоматизованих тестів, оскільки науково-педагогічні працівники не в змозі впоратися зі збільшенням чисельності студентів у класах. У Великій Британії педагоги б’ють на сполох: робоче навантаження, пов’язане з оцінюванням наразі стає масштабним і «некерованим» процесом, а звільнення викладачів (уряд оголосив про одну з найбільших програм скорочень викладачів) та заходи фінансової економії не сприятимуть покращанню ситуації у видимій перспективі. Усе це несе негативні наслідки для студентів, в особливій зоні ризику – особи з психічними проблемами. Неминуче страждатиме система оцінювання знань та власне «якість освіти», бо університети будуть збільшувати кількість студентів у розрахунку на одного викладача й провокуватимуть до спрощених «практик оцінювання». За словами Медейрос Мірра, існує «спокуса перейти» до питань усього з декількома варіантами відповідей, з якими легко упораються інструменти штучного інтелекту. Раніше, на переконання директора Центру досліджень вищої освіти, існувала «дуже гарна британська модель індивідуального зворотнього зв’язку і викладання в малих групах», але вона, ймовірно, тепер зникатиме. Таке бачення ситуації підтримує професор Манчестерського університету Стівен Джонс, який відверто сумнівається, що «керівники закладів вищої освіти Британії повністю розуміють, до якої міри на освітній процес вплинуть академічні скорочення».

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/jGzpk

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-03-25
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОЛОЖЕННЯ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСІВ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ І РОЗРОБОК

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОЛОЖЕННЯ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСІВ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ І РОЗРОБОК

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт Положення про проведення конкурсних відборів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок, які виконують наукові й науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти та наукових установ, що належать до сфери управління МОН.

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт Положення про проведення конкурсних відборів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок, які виконують наукові й науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти та наукових установ, що належать до сфери управління МОН.

Документ визначає правила проведення конкурсів, які щорічно організовує МОН для підтримки перспективних наукових і науково-технічних ініціатив; запроваджує уніфіковану систему конкурсного добору проєктів на засадах прозорості, об’єктивності та ефективності; підтримує пріоритети та сприяє залученню молодих учених (зокрема – завдяки створенню ними власних дослідницьких груп); запроваджує єдину електронну систему подання, оцінювання, моніторингу виконання та збирання звітності щодо таких проєктів. Запропоновані гнучкі критерії оцінювання та прозора процедура проведення експертизи; контроль недопущення конфлікту інтересів і гарантування незалежності оцінювання. Передбачається, що конкурси будуть проводитись у два етапи: перший – у закладі вищої освіти або науковій установі; другий — у Міністерстві освіти і науки України. Розробники проєкту очікують, що його запровадження стане дієвим інструментом ефективної підтримки наукових досліджень і спрямування державного фінансування саме на ті проєкти, які принесуть максимальну користь розвитку передової науки, економіки, суспільства та обороноздатності. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до  11 квітня 2025 року  

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/31J0x, https://ukrintei.ua/y/ZY8mR

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення 

2025-03-25
Поширити
ОЕСР: МАЙБУТНЄ УПРАВЛІННЯ ШІ

ОЕСР: МАЙБУТНЄ УПРАВЛІННЯ ШІ

На сторінці обсерваторії політик ШІ Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття «Як нова структура звітності G7 щодо ШІ може формувати майбутнє управління ШІ».

На сторінці обсерваторії політик ШІ Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття «Як нова структура звітності G7 щодо ШІ може формувати майбутнє управління ШІ».

У ній зазначається, що ОЕСР запустила структуру звітності для моніторингу застосування Міжнародного кодексу поведінки Хіросімського процесу для організацій, які розробляють передові системи штучного інтелекту. Ця важливий крок для забезпечення прогресу у побудові ефективних систем міжнародного керування ШІ задля створення умов розгортання й використання передових систем штучного інтелекту  – безпечних, захищених та надійних. Основні етапи звітності охоплюють весь процес – від пілотування систем до їх практичного використання, – який має стати зразком  нової ери прозорості ШІ. Реалізовано стандартизований підхід оцінювання відповідності дій організацій Кодексу поведінки, який також передбачає порівнянну інформацію щодо методів управління ризиками штучного інтелекту, їх оцінювання, передових практик, збирання відомостей про інциденти, які представлені на спеціальній онлайн-платформі OECD AI Policy Observatory. Останнє робить інформацію про ШІ загальнодоступною для усіх зацікавлених сторін.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/ZNvdi, https://transparency.oecd.ai/?allow-access=1

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини   #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  

2025-03-25
Поширити
ДВА РОКИ ЗМІН В ОСВІТІ І НАУЦІ – ЗВІТ МОН

ДВА РОКИ ЗМІН В ОСВІТІ І НАУЦІ – ЗВІТ МОН

Міністерство освіти і науки України оприлюднило власний звіт про діяльність за 2023-2024 роки.

Міністерство освіти і науки України оприлюднило власний звіт про діяльність за 2023-2024 роки.

Передусім наголошується на розробленні Страегічного плану МОН до 2027 року, який став дорожньою картою упровадження змін, який містить 9-ть пріоритетів: освіта дітей раннього і дошкільного віку,  реформа «Нова українська школа», концепція позашкільної освіти, трансформація професійної освіти, якісна вища освіта, розвиток науки та інновацій, європейська інтеграція України у сферах освіти і науки, цифрова трансформація освіти і науки, підтримка та супровід осіб з особливими освітніми потребами. Наведені основні результати та досягнення МОН, визначаються напрями розвитку освіти і науки. Зокрема, йдеться про повернення дітей до безпечного очного навчання; продовження реформи НУШ; удосконалення та розвиток позашкільної освіти; реформування шкільне харчування; адаптація освіти до викликів часу; трансформацію дошкільної, професійної та вищої освіти; розвиток науки та інновацій;  цифровізацію освіти і науки; розвиток інклюзивного навчання; поглиблення співпраці України з ЄС у сфері освіти і науки, розвиток міжнародного партнерства, гармонізація законодавства з ЄС, розширення співпраці з країнами ЄС, створення нових можливостей для наукових досліджень та інновацій, цифровізації, професійного розвитку.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/LDzLh, https://ukrintei.ua/y/y65tp, https://ukrintei.ua/y/1m2C4

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  

#НРАТ_Інклюзивність

2025-03-24
Поширити