За результатами пошуку знайдено:

записів - 5297

сторінок - 530

ОЕСР: СПРИЯННЯ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНОЇ ТА СОЛІДАРНОЇ ЕКОНОМІКИ

ОЕСР: СПРИЯННЯ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНОЇ ТА СОЛІДАРНОЇ ЕКОНОМІКИ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Сприяння інтернаціоналізації соціальної та солідарної економіки: від локального до глобального» із серії «Документи ОЕСР про розвиток місцевої економіки та зайнятості (LEED)».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Сприяння інтернаціоналізації соціальної та солідарної економіки: від локального до глобального» із серії «Документи ОЕСР про розвиток місцевої економіки та зайнятості (LEED)».

У ньому наголошується, що для вирішення проблем місцевого розвитку, багато суб’єктів соціальної та солідарної економіки (ССЕ) все частіше розширюють свою діяльність на міжнародному рівні. У відповідь на міжнародні соціальні та екологічні виклики, суб’єкти ССЕ можуть допомогти зробити глобальні ланцюги доданої вартості більш інклюзивними та сталими. Прагнення до виконання соціальної місії та партисипативного управління в основі своєї діяльності, підприємства ССЕ застосовують особливі підходи до виходу на міжнародний ринок. Деякі з них інтернаціоналізуються, щоб розширити свій вплив та охопити більшу кількість людей і територій, тоді як інші роблять це, щоб поглибити свій вплив на існуючі цільові групи шляхом залучення ресурсів на міжнародному рівні. У цьому документі проаналізовано: діяльність, що включає в себе інтернаціоналізація ССЕ та її специфічні рушійні сили; тенденції інтернаціоналізації; конкурентні переваги та бар’єри для інтернаціоналізації; сфери, які можуть сприяти інтернаціоналізації.

Детальніше: https://is.gd/1Gy9K7, https://is.gd/jQELy2, https://doi.org/10.1787/7287db10-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-10-16
Поширити
ГЛОБАЛЬНИЙ ІННОВАЦІЙНИЙ ІНДЕКС 2023 РОКУ

ГЛОБАЛЬНИЙ ІННОВАЦІЙНИЙ ІНДЕКС 2023 РОКУ

Всесвітня організація інтелектуальної власності оприлюднила щорічний звіт Global Innovation Index 2023, в якому відображається глобальні інноваційні тенденції на тлі економічного середовища, повного невизначеності.

Всесвітня організація інтелектуальної власності оприлюднила щорічний звіт Global Innovation Index 2023, в якому відображається глобальні інноваційні тенденції на тлі економічного середовища, повного невизначеності.

Він розкриває рейтинг найбільш інноваційних економік світу серед 132 економік і локалізує 100 найкращих науково-технічних інноваційних кластерів. Глобальний індекс інновацій базується на понад 80 показниках інноваційного потенціалу, включаючи інвестиції в дослідження та розробки; витрати на освіту та високотехнологічну продукцію. Одним з показників є позиція найкращих університетів у рейтингу QS World University Rankings. Існують серйозні регіональні відмінності в інноваційному потенціалі. Швейцарія є найбільш інноваційною економікою у 2023 році, за нею йдуть Швеція, Сполучені Штати, Велика Британія та Сінгапур. Цього року Швеція випередила США і піднялася на друге місце. Сінгапур увійшов до п’ятірки лідерів і зайняв лідируючу позицію серед економік регіону Південно-Східної Азії, Східної Азії та Океанії (SEAO).

Детальніше: https://is.gd/cILICn, https://is.gd/OSTC5t, https://is.gd/QMJMeE

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2023-10-16
Поширити
ДОЛАЮЧИ АКАДЕМІЧНІ БАР’ЄРИ: МОВНІ МОДЕЛІ ТА МАЙБУТНЄ ПОШУКУ

ДОЛАЮЧИ АКАДЕМІЧНІ БАР’ЄРИ: МОВНІ МОДЕЛІ ТА МАЙБУТНЄ ПОШУКУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Адріана Раудашль «Долаючи академічні бар’єри: мовні моделі та майбутнє пошуку».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Адріана Раудашль «Долаючи академічні бар’єри: мовні моделі та майбутнє пошуку».

У ній наголошується, що істинний потенціал генеративного ШІ та великих мовних моделей залишається недостатньо вивченим у наукових колах. Ці технології можуть запропонувати більше, ніж просто відповіді. Автор аналізує: як ідеї, які вони пропонують, можуть революціонізувати академічний пошук і відкриття. У сьогоднішньому академічному світі, що швидко змінюється, вчені стикаються з безліччю дослідницьких статей, тому їм потрібні інструменти пошуку, здатні виконувати більше функцій, ніж просто пошук документів. Майбутнє пошуку – це не тільки пошук; а й отримання глибокої інформації, яка допоможе вченим використовувати величезну кількість знань. Elsevier працює з академічною спільнотою над створенням пошукових систем, що відповідають науковим потребам. У поєднанні з надійними академічними базами даних ці моделі перетворюються на передові механізми знань. Вони можуть аналізувати величезні бази даних, встановлювати зв’язки між розрізненими галузями і навіть пропонувати нові напрямки досліджень. Таким чином, вони не просто знаходять інформацію, а й допомагають зрозуміти її ширший контекст і значення, розкриваючи весь потенціал академічних ресурсів. В якості прикладу Адріана Раудашль наводить Bing ChatGPT від Microsoft, який демонструє вражаюче застосування LLM у пошуку, та практичні способи використання великих мовних моделей для роздумів: ставки не можуть бути вищими – у міру розширення знань дослідники повинні звузити сферу своєї діяльності й оволодіти зростаючою спеціалізованою мовою своїх галузей; обмеження великих мовних моделей для академічних досліджень – важливо зазначити, що, хоча програми LLM пропонують багато, вони не є панацеєю. LLM призначені для створення тексту, а не для створення фактичних тверджень, часто званих «галюцинаціями». По-друге, ці моделі обмежені даними, на яких вони навчалися, а це означає, що їхні «знання» можуть швидко застаріти, особливо в дисциплінах, що швидко розвиваються. На думку автора, LLM являють собою перший значний прогрес у сфері пошуку і відкриттів за останні десятиліття. LLM дозволить вийти за рамки простого спогаду, сприяючи контекстуальному розумінню та інноваційним відкриттям. Отже, метою має бути не просто створення більш досконалих пошукових систем, а й створення більш інтелектуальних, інтуїтивно зрозумілих інструментів, які збагачують пошук знань.

Детальніше: https://is.gd/OOpqyf, https://is.gd/hY7nKE

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-16
Поширити
ХОЧЕТЕ ЗНАТИ, ЯКИЙ ВИГЛЯД МАЄ МАЙБУТНЄ ОСВІТИ?

ХОЧЕТЕ ЗНАТИ, ЯКИЙ ВИГЛЯД МАЄ МАЙБУТНЄ ОСВІТИ?

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Крістен Маккартні «Хочете знати, який вигляд має майбутнє вищої освіти? Запитайте своїх студентів».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Крістен Маккартні «Хочете знати, який вигляд має майбутнє вищої освіти? Запитайте своїх студентів».

У ній наголошується, що настав час прислухатися до голосу студентів, щоб підвищити інклюзивність та інновації, а цифрові технології при цьому можуть стати величезною допомогою. Автор на конкретному прикладі аналізує, як змінився зворотній зв’язок зі студентами, що нині являє собою безперервний перетворювальний процес, спрямований на удосконалення систем вищої освіти. Студентів запитують про якість курсів і досвід навчання в університетах. Така участь розширює можливості студентів, оскільки їхні думки формують майбутнє університету і тих, хто згодом вирішить навчатися. Керівники освітніх закладів вступили у фазу, коли голоси студентів мають лежати в основі рішень, які приймаються в кожному університеті. Covid-19 відкрив епоху цифрової трансформації навчання взагалі, і студентських голосів зокрема. Враховуючи досвід поліпшення інклюзивності та підвищення доступності контенту цифрових курсів за допомогою таких інструментів, як Microsoft Immersive Reader і Anthology Ally, Крістен Маккартні пропонує спробувати використовувати «консультантів з інтеграції студентів» для проєктів, у яких використовується їхня думка. Проєкти «Фонду венчурного розмаїття та інклюзивності» можуть стимулювати участь співробітників і студентів у житті університету; співпраця з групами із забезпечення доступності та інтеграції – створення необхідних інструментів для персоналу та забезпечення доступності для студентів. Ці набори інструментів надають інформацію та рекомендації щодо асистивних технологій і способів створення інклюзивного та доступного навчального контенту. Такі підходи можуть допомогти університетам підтримати цільові дослідження та реалізувати інклюзивні проєкти, що, своєю чергою, спонукає звернути увагу на доступність навчальних матеріалів для студентів. Університети можуть адаптувати підтримку студентів
з огляду на людей з різними уподобаннями в навчанні. Цитуючи теорію розвитку Олександра Естіна, висунуту 40 років тому: «Обсяг навчання та особистісного розвитку студентів, пов’язаний з будь-якою освітньою програмою, прямо пропорційний якості та кількості участі студентів у цій програмі». Отже навчання, організоване спільно співробітниками і студентами, призведе не лише до появи успішних студентів, а й до створення процвітаючого місця навчання – і це мета, в яку варто інвестувати.

Детальніше: https://is.gd/ouC16t, https://is.gd/s6cNhh

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-13
Поширити
КОНКУРС ГРАНТІВ НА ПЕРСОНАЛЬНІ ПРОЄКТИ ВІД HOUSE OF EUROPE

КОНКУРС ГРАНТІВ НА ПЕРСОНАЛЬНІ ПРОЄКТИ ВІД HOUSE OF EUROPE

Продовжується конкурс грантів на персональні проєкти у сфері освіти та роботи з молоддю від House of Europe.

Продовжується конкурс грантів на персональні проєкти у сфері освіти та роботи з молоддю від House of Europe.

Ця серія грантів пропонує до 4 тис. євро на особистий проєкт із залученням ЄС або Великої Британії. Фінансування можуть отримати непересічні та корисні проєкти у сферах: культури та креативних індустрій; освіти та роботи з молоддю; медіа; соціального підприємництва. У пріоритеті наступні теми: освітній менеджмент та розвиток управлінських навичок; психологічні аспекти роботи з учнями і самодопомога; практики та принципи навчання у ЄС та Великій Британії; нові молодіжні програми обміну між Україною та ЄС; інклюзія у навчанні й роботі з молоддю; розвиток молодіжних організацій; нова українська школа та компетентнісний підхід до навчання; вивчення іноземних мов та багатомовна освіта; онлайн-навчання; STEM-підхід у викладанні. Масштаби та форму представлення проєкту визначають учасники: серія подкастів чи роликів на YouTube, організація вистави чи виставки, курси з проєктного менеджменту чи дослідження. Грант забезпечить витрати на: участь у заходах і навчальних програмах, консультації експертів, залучення менторів тощо; дизайн, відео- та фотозйомку, просування в соцмережах тощо; адміністративні витрати; витрати на цифрові інструменти; винагорода автору (7% від загального бюджету); гонорари експертам, фасилітаторам тощо; інші витрати, пов’язані з реалізацією проєкту. Заявку на участь можна подати до 24 жовтня 2023 року.

Детальніше: https://is.gd/3nCQYT, https://is.gd/tY9Zfx, https://houseofeurope.grantplatform.com/, https://is.gd/kgSB84

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-13
Поширити
ОЕСР: СІМ ШЛЯХІВ ДО ЕКСПЕРИМЕНТІВ У ВИРОБЛЕННІ ПОЛІТИКИ

ОЕСР: СІМ ШЛЯХІВ ДО ЕКСПЕРИМЕНТІВ У ВИРОБЛЕННІ ПОЛІТИКИ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Сім шляхів до експериментів у виробленні політики: посібник із прикладних методів поведінкової науки» із серії «Документи ОЕСР щодо державного управління».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Сім шляхів до експериментів у виробленні політики: посібник із прикладних методів поведінкової науки» із серії «Документи ОЕСР щодо державного управління».

У ньому наголошується, що у сучасному світі політикам необхідно приймати своєчасні та науково обґрунтовані рішення для вирішення складних суспільних викликів. Методи біхевіорології все частіше розглядаються як цінні інструменти для розробки та оцінки політичних рішень, які краще враховують людську поведінку. Ці підходи підвищують ефективність рішень та покращують реакцію громадян і довіру. Однак багато практиків вважають перешкодою відсутність стандартизованого і доступного підходу, який міг би допомагати їм обирати різні експериментальні або спостережні методи для оцінки рішень у конкретних політичних контекстах. Як перший крок у створенні такого підходу, цей документ пропонує чіткі рекомендації та дорожню карту. П’ять ключових запитань покликані допомогти зорієнтуватися у виборі між сімома різними методам з урахуванням наявної проблеми, а також часових та ресурсних обмежень. Крім того, документ пропонує всебічний огляд відмінних рис кожного методу та критерії їх використання. Цей посібник та представлені в ньому рекомендації, допоможуть політикам знайти відповідні експериментальні та спостережні методи, ефективно вимірювати вплив політичних рішень, порівнювати їхні наслідки в різних культурних і географічних контекстах та сприятиме створенню більш ефективної, надійної та орієнтованої на інтереси людини політики.

Детальніше: https://is.gd/MgFuBf, https://is.gd/t4ulgx, https://doi.org/10.1787/918b6a04-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-10-12
Поширити
ТРЕНІНГОВІ ЦЕНТРИ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

ТРЕНІНГОВІ ЦЕНТРИ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

Команда ІР офісу опублікував черговий випуск «IP Across Borders».

Команда ІР офісу опублікував черговий випуск «IP Across Borders».

В ньому представлена добірка тренінгових центрів з інтелектуальної власності від провідних світових організацій. Зокрема, в цьому випуску знайдете інформацію про тренінг-платформи наступних відомств: WIPO E-Learning Center – платформа електронного навчання АкадеміЇ ВОІВ, яка пропонує дистанційне навчання сімома мовами на базовому та поглибленому рівнях. Курси на сайті Академії ВОІВ поєднують традиційні основи онлайн та офлайн навчання, з метою стимулювання інновацій та творчості; European Patent Office – онлайн курси, лекції з інтелектуальної власності, матеріали та програми для університетів, бізнесу, адвокатів та суддів на сайті Європейського патентного відомства можна знайти; US Patent and Trademark Office – бюро патентів та торговельних марок США інформує про події з інтелектуальної власності, пропонує навчальні матеріали з ІВ, відео-уроки, статистику, інформацію для дітей та вчителів, надихаючі історії, програми та нагороди; IP Academy Canada – семінари та онлайн курси на теми інтелектуальної власності, починаючи від базового рівня і закінчуючи поглибленим; IP Virtual Campus – освітня платформа з неформальної освіти, що пропонує онлайн-курси та навчальні матеріали з інтелектуальної власності з метою розвитку навичок, отримання нових знань, а також підвищення рівня IP-культури.

Детальніше: https://is.gd/KJEHuf, https://nipo.gov.ua/?s=IP+Across+Borders, https://welc.wipo.int/acc/index.jsf, https://e-courses.epo.org/, https://www.uspto.gov/learning-resources, https://is.gd/2xHJeq, https://is.gd/gdmNjU, https://is.gd/fnTYpi

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2023-10-12
Поширити
ОЕСР: ПОЧАТКОВІ ПОЛІТИЧНІ МІРКУВАННЯ ЩОДО ГЕНЕРАТИВНОГО ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ОЕСР: ПОЧАТКОВІ ПОЛІТИЧНІ МІРКУВАННЯ ЩОДО ГЕНЕРАТИВНОГО ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Початкові політичні міркування щодо генеративного штучного інтелекту» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Початкові політичні міркування щодо генеративного штучного інтелекту» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту».

У ньому наголошується, що генеративний штучний інтелект створює новий контент у відповідь на виклики, пропонуючи трансформаційний потенціал у багатьох секторах, таких як освіта, охорона здоров’я, наукові дослідження та розваги. Однак ці технології також створюють критичні соціальні та політичні проблеми, з якими можуть зіткнутися політики: потенційні зрушення на ринках праці, невизначеність у сфері авторського права і ризик, пов’язаний зі збереженням соціальних упереджень і можливістю зловживання при створенні дезінформації та маніпуляційного контенту. Наслідки можуть стосуватися поширення неправдивої та дезінформації, увічнення дискримінації, спотворення суспільного дискурсу і ринків, а також підбурювання до насильства. Уряди усвідомлюють перетворювальний вплив генеративного штучного інтелекту й активно працюють над вирішенням цих проблем. Документ був підготовлений на основі аналізу та пропозицій Робочої групи ОЕСР з управління штучним інтелектом (AIGO), представників бізнесу в ОЕСР (BIAC), Європейської комісії та Японії.

Детальніше: https://is.gd/iGMOCx, https://is.gd/QrInD1, https://doi.org/10.1787/fae2d1e6-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2023-10-11
Поширити
КОНКУРС ПРОЄКТІВ МОЛОДИХ УЧЕНИХ

КОНКУРС ПРОЄКТІВ МОЛОДИХ УЧЕНИХ

Триває прийом заявок на Конкурс проєктів фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих учених.

Триває прийом заявок на Конкурс проєктів фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих учених.

Конкурс оголошено відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.09.2023 № 1143. Участь у Конкурсі можуть брати колективи молодих учених, які працюють або навчаються в університетах чи наукових установах, підпорядкованих МОН. До складу виконавців проєкту можуть входити особи, які є молодими вченими відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність». Основні умови Конкурсу: орієнтація на пріоритетну тематику з переліку основних наукових (науково-технічних) проблем ключових міністерств, державних служб та органів для вирішення реальних проблем оборони, безпеки, економіки та суспільства України; створення та визначення принципів роботи Комісії з етики експертів; проведення конкурсу у новому модулі Національної електронної науково-інформаційної системи, яка зокрема дає можливість чіткої ідентифікації проєктів / учених / експертів та захисту даних через ЄЦП, BankID або Дія.Підпис; автоматичний розподіл проєктів між експертами та розсилка експертних висновків керівникам проєктів до їхніх електронних кабінетів після завершення конкурсу; спрямованість на вчасне проведення конкурсного відбору, що має дати можливість почати фінансування проєктів з початку 2024 року. Заявку на участь у Конкурсі можна подати до 24 жовтня 2023 року.

Детальніше: https://mon.gov.ua/ua/news/ogolosheno-konkurs-proyektiv-fundamentalnih-naukovih-doslidzhen-prikladnih-naukovih-doslidzhen-ta-naukovo-tehnichnih-eksperimentalnih-rozrobok-molodih-uchenih, https://is.gd/Q5rr8M, https://is.gd/oJUY6f

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-11
Поширити
ПРОДОВЖЕННЯ СПІВПРАЦІ З LABSTER

ПРОДОВЖЕННЯ СПІВПРАЦІ З LABSTER

Міністерство освіти і науки України досягло домовленостей з платформою Labster стосовно продовження співпраці.

Міністерство освіти і науки України досягло домовленостей з платформою Labster стосовно продовження співпраці.

За повідомленням МОН (лист № 1/15313-23 від 5.10.2023 р.) всім українським закладам освіти безкоштовний доступ до матеріалів платформи буде продовжено до 22 листопада 2024 року. Наразі понад 950 закладів освіти України успішно використовують віртуальні симуляції Labster в своєму освітньому процесі під час проведення досліджень з біохімії, біології, біотехнологій, хімії, фізики та ін. Цього року платформа Labster пропонує українським освітянам оновлені віртуальні комплекси з інтерактивними вправами, що виконуються у 3D-середовищі сучасних віртуальних лабораторій; дашборди з аналітикою та статистикою щодо результатів навчання, а також можливість адаптовувати тестові завдання під потреби учнів та студентів. Також у листі зазначається, що для реєстрації закладу освіти, який станом на сьогодні не зареєстрований на платформі, та для одержання ролі адміністратора, уповноважений представник закладу освіти може подати заявку. Подальша реєстрація вчителів та викладачів буде здійснюватися адміністраторами закладів освіти.

Детальніше: https://is.gd/v0P4up, https://www.labster.com/news, https://is.gd/Q5W4HX, https://is.gd/CazgEp, https://mon.gov.ua/ua/npa

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_ПопуляризаціяНауки НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-11
Поширити