За результатами пошуку знайдено:

записів - 3677

сторінок - 368

Відкрита наука в університетських підходах до академічного оцінювання

Відкрита наука в університетських підходах до академічного оцінювання

Європейська асоціація університетів оприлюднила звіт «Відкрита наука в університетських підходах до академічного оцінювання».

Європейська асоціація університетів оприлюднила звіт «Відкрита наука в університетських підходах до академічного оцінювання».

Звіт підготовлений за результатами проведеного Європейською асоціацією університетів опитування Open Science Survey 2020-21.

У документі аналізується місце відкритої науки в підходах до академічної оцінки університетів всієї Європи. Він відповідає на важливі питання, зокрема, коли заклади оцінюють дослідження, чи враховують вони відкритість дослідницького процесу та його результатів. Якщо так, то як і в якій мірі визнаються практики відкритих досліджень. А якщо ні, то які причини та чи є плани з внесення відкритих дослідницьких практик у майбутньому.

Звіт пропонує точку зору європейських університетів щодо стану справ і можливі шляхи розвитку відповідальної академічної оцінки. Він є частиною серії з трьох звітів, які доповнюють основний звіту EUA «2020-2021 Open Science Survey». 

Документ продемонстрував обмежену роль відкритої науки в підходах університетів до академічного оцінювання. Крім того, відкритим дослідницьким практикам надається менше значення, ніж більшості інших наукових заходів, зокрема – друкованим дослідженням та залученню зовнішнього фінансування. Однак, звіт також показав, що відкрита наука є зростаючим стратегічним пріоритетом у академічній оцінці діяльності університетів.

В інших звітах, які планується оприлюднити у 2022 році, будуть більш докладно розглянуті питання відкритого доступу до дослідницьких публікацій і даних досліджень.

Детальніше: https://bit.ly/3p41JXH, https://bit.ly/3EaJLqN

Фото: скріншот

2021-12-16
Поширити
Дорожня карта реформування ІТ-освіти до 2030 року

Дорожня карта реформування ІТ-освіти до 2030 року

16 грудня 2021 року на конференції Synergy 2021 IT Business & IT Education було презентовано план реформації ІТ-освіти до 2030 року, розроблений спільно Міністерством освіти і науки України та з Міністерством цифрової трансформації.

16 грудня 2021 року на конференції Synergy 2021 IT Business & IT Education було презентовано план реформації ІТ-освіти до 2030 року, розроблений спільно Міністерством освіти і науки України та з Міністерством цифрової трансформації.

Дорожня карта була охоплює 15 ініціатив у сферах загальної середньої, професійної, фахової передвищої, вищої та неформальної освіти буде впроваджуватись починаючи з січня  2022 року до кінця 2023 року, а її ефект, як очікується, проявиться у перспективі 10 років.

Проблеми ІТ-освіти існують на всіх рівнях – від шкіл до університетів. Повна загальна середня освіта має низьку якість освіти в сільській місцевості, недостатня кількість вчителів, які використовують сучасні підходи та методи викладання STEM-дисциплін. Професійна, професійно-технічна, фахова передвища освіта страждають від низької якості передвищої освіти та низького престижу. Проблемами вищої освіти є відсутність фінансової автономії вищих навчальних закладів, неконкурентність зарплати викладача та практикуючого ІТ-фахівця, слабкий менеджмент у закладах освіти, брак «спеціальностей майбутнього». Сектор неформальної освіти, освіти протягом життя, самоосвіти мають ускладнену систему ліцензування, нерівні податкові умови із закордонними платформами, обмеження у визнанні освіти, здобутої в освітніх закладах.

Основними завданнями реформування є наступні:
– у короткострокові перспективі розвиток неформальної освіти;
– у середньостроковій перспективі підвищення конкурентоспроможності та автономності університетів і коледжів;
– у довгостроковій перспективі підвищення якості математики та інформатики в школах.

Для успішного функціонування галузі необхідна наявність висококваліфікованих ІТ-спеціалістів. Визнаючи у їх підготовці фундаментальну роль викладачів та вчителів, МОН працює над дебюрократизацією викладацької діяльності, внесенням нормативних змін для залучення іноземних спеціалістів та ІТ-практиків до викладання в українських закладах освіти.

Об’єднання зусиль держави, бізнесу та науки має стати невід’ємною складовою успішної реформи ІТ-освіти. Нещодавно запущена платформа «Наука і бізнес» має стати містком між бізнесом і наукою. Використання можливостей платформи представниками ІТ-спільноти сприятиме подальшому вдосконаленню досліджень та інновацій в Україні.

Детальніше: https://bit.ly/3yI9aan, https://synergyconference.com.ua/, http://s2b.nauka.gov.ua, https://bit.ly/3E6w5gL

Фото: скріншот

2021-12-16
Поширити
Екологізація: перспективи управління, фінансування та ефективності

Екологізація: перспективи управління, фінансування та ефективності

Європейська асоціація університетів оприлюднила звіт «Екологізація європейських закладів вищої освіти: перспективи управління, фінансування та ефективності».

Європейська асоціація університетів оприлюднила звіт «Екологізація європейських закладів вищої освіти: перспективи управління, фінансування та ефективності».

Заклади вищої освіти відіграють ключову роль у переході до вуглецевої нейтральності та сталого суспільства, а також у досягненні цілей Порядку денного ООН на період до 2030 року й Зеленого курсу Європейського союзу. Вони розглядають питання екологічної стабільності у своїх дослідницьких та освітніх місіях і активно беруть участь у широкому спектрі довготривалих заходів.

Дослідження з екологізації у закладах вищої освіти вперше виконане серед закладів вищої освіти в Європейському просторі вищої освіти та за його межами та присвячене питанням озеленення та екологічної стабільності. Воно зібрало свідчення різноманітної діяльності закладів і передовий досвід у підходах до екологізації і служить джерелом натхнення для виявлення можливостей колективних дій і проблем, а також пропаганди екологічної політики.

Документ фокусується на чотирьох сферах, за допомогою яких можна вирішувати питання стабільності та екологізації в закладах вищої освіти: фінансування, ефективність і результативність, закупки, управління та лідерство. У ньому аналізується роль, яку можуть відігравати національні моделі фінансування та європейські ініціативи, такі як NextGenerationEU; як зелені закупівлі можуть змінити правила гри; які заходи енергоефективності принесуть користь зеленому порядку денному та як лідерство і розвиток лідерства сприятимуть реалізації.

Публікація ґрунтується на спеціально проведеному опитуванні щодо екологізації європейських закладів вищої освіти, яке було проведене у 2021 році Асоціацією європейських університетів. У ньому зібрані дані про різні види діяльності та підходи до екологізації.

Детальніше: https://bit.ly/3q00dFz, https://bit.ly/3F4D62S

Фото: скріншот

2021-12-16
Поширити
Удосконалення освітнього процесу ASEM

Удосконалення освітнього процесу ASEM

Мережа університетів Асоціації держав Південно-Східної Азії, Європейська асоціація університетів та Міжнародна асоціація університетів підтвердили свою прихильність до освітнього процесу країн Азії та Європи й закликають до його продовження й удосконалення.

Мережа університетів Асоціації держав Південно-Східної Азії, Європейська асоціація університетів та Міжнародна асоціація університетів підтвердили свою прихильність до освітнього процесу країн Азії та Європи й закликають до його продовження й удосконалення.

З 2008 року освітній процес країн Азії та Європи (ASEM) розширився за переліком учасників, обговорюваних тем і реалізованих ініціатив. Була створена міжрегіональна платформа для обміну досвідом та співробітництва у сфері вищої освіти. Це відкриває нові можливості для розвитку систем вищої освіти в Азії та Європі, інтернаціоналізації та спільних дій у відповідь на глобальні та регіональні виклики, а також на динамічні потреби суспільства. 

Розвиток освітнього процесу ASEM – це довгострокова інвестиція, що може принести значні вигоди для освітнього та дослідницького секторів, а також для суспільства та економіки в цілому. Триваюча криза, пов’язана з пандемією COVID-19, актуалізувала значення цієї роботи, що підтвердила нарада міністрів, яка відбулася в Таїланді 15 грудня 2021 року та прийняті за її результатами Стратегічний документ ASEM і План дій ASEM.

Детальніше: https://bit.ly/3IZnMai, https://bit.ly/3yzdtVt, https://bit.ly/3yy3LCK

Фото: ЄАУ

2021-12-16
Поширити
Індекс готовності до нульового рівня викидів вуглецю

Індекс готовності до нульового рівня викидів вуглецю

KPMG – одна з найбільших у світі мереж, що надають професійні послуги, та одна з аудиторських компаній великої четвірки оприлюднила перший звіт щодо прогресу у скороченні викидів парникових газів – Net Zero Readiness Index.

KPMG – одна з найбільших у світі мереж, що надають професійні послуги, та одна з аудиторських компаній великої четвірки оприлюднила перший звіт щодо прогресу у скороченні викидів парникових газів – Net Zero Readiness Index.

Представлений звіт є інструментом, який порівнює прогрес 32 країн у сфері скорочення викидів парникових газів, що спричиняють зміни клімату,  оцінює їхню готовність та здатність досягти нульового рівня шкідливих викидів цих газів до 2050 року. 

Індекс враховує, крім викидів вуглецю, ще й викиди метану й оксиду азоту. Кожна країна аналізувалася в рамках звіту за 103 показниками, котрі застосовувалися для оцінки готовності на загальнодержавному рівні та на рівні окремих секторів, як то виробництво електричної та теплової енергії, транспорт, будівництво, промисловість, сільське господарство, землекористування та лісове господарство.

У результаті аналізу всі країни-учасниці були поділені на дві категорії: топ-25 країн за поточним рівнем прогресу та ініціатив і сім країн, на котрі слід звернути увагу, де є значні можливості для просування зусиль щодо декарбонізації.

Ключові результати, сформульовані у дослідженні, наступні:
– країни діють повільно щодо встановлення цільових показників Net Zero та їхнього закріплення в законодавстві;
– відсутність можливості виконання зобов’язань у рамках ініціативи Net Zero є слабким місцем в глобальних амбіціях щодо досягнення нульового рівня викидів;
– готовність на рівні держави значною мірою віддзеркалюється в готовності секторів;
– готовність досягнути Net Zero пов’язана з економічним добробутом.

У ході підготовки звіту його автори спілкувалися з широким колом спеціалістів, які працюють на міжнародному рівні а також у кожній з 32 країн-учасниць. Спираючись на їхні спостереження, отримані наступні висновки щодо глобального переходу до економіки з нульовим енергетичним балансом:
– цілі щодо Net Zero є лише першим кроком;
– уряди повинні використовувати фінансові ринки для забезпечення виходу на Net Zero;
– необхідна потужна політична синергія та співпраця на всіх рівнях;
– розвиток державної підтримки заходів у сфері пом’якшення наслідків зміни клімату має бути зоною головної уваги для урядів;
– постійна геополітична напруженість потенційно може перетворити ініціативу Net Zero на арену конкуренції, а не співпрацю у сфері пом’якшення наслідків зміни клімату.

Детальніше: https://bit.ly/3GP6zyh, https://bit.ly/3q5lnSy, https://bit.ly/3IVUCIY

Фото: скріншот

2021-12-16
Поширити
Ухвалено законопроєкт про оподаткування в «Дія.City»

Ухвалено законопроєкт про оподаткування в «Дія.City»

14 грудня 2021 року Верховна Рада ухвалила у другому читанні законопроект №5376 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», який встановлює правила оподаткування спеціального правового режиму для ІТ-галузі «Дія.City».

14 грудня 2021 року Верховна Рада ухвалила у другому читанні законопроект №5376 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», який встановлює правила оподаткування спеціального правового режиму для ІТ-галузі «Дія.City».

«Дія.City» – це спеціальний правовий та податковий режим для ІТ, який передбачає комплекс заходів щодо стимулювання розвитку індустрії високих технологій. 

Згідно з ухваленим документом, перехідний період із ФОП-моделі на гіг-контракти буде наступним: до 2024 року жодних обмежень не передбачено. З 2024 року витрати на платників єдиного податку не повинні перевищувати 50%, а з 2025 року – 20%.

Рівень податкового навантаження на компанії-резиденти залишився незмінним, і складає: податок на доходи – 5%, єдиний соціальний внесок – 22% від мінімальної зарплати, військовий збір – 1,5%. Є можливість вибору корпоративного податку – податок на виведений капітал складає 9% або податок на прибуток – 18%.

Компанії звільняються від податку на дохід фізичних осіб як дивідендів, нарахованих компанією-резидентом, за умови їх виплати не частіше одного разу на два роки. Податкова знижка на суму інвестицій в українські стартапи.

Резиденти «Дія.City», які залишаться на моделі сплати податку на прибуток на загальних підставах, і які мають річний ліміт доходу до 40 млн грн., зможуть працювати з ФОП без обмежень на весь час президентства.

Пільгове оподаткування на зарплати фахівців не обмежуватиметься за єдиним класифікатором видів економічної діяльності та поширюватиметься на всіх співробітників компанії. Умови «Дія.City» діятимуть впродовж 25 років і будуть поширені на всіх працівників компаній-резидентів.

Завдяки «Дія.City» ІТ-компанії зможуть будувати прозору корпоративну структуру, мати кращий доступ до інвестицій та працювати в рамках сприятливої податкової системи. Реалізація проєкту «Дія.City» створить одну з найкращих податкових систем у світі, лібералізувати трудові відносини, захистити українські та міжнародні стартами.

Міністерство цифрової трансформації України планує повноцінний запуск спеціального правового та податкового режиму для ІТ-галузі «Дія.City» з початку 2022 року.

Детальніше: https://bit.ly/3p2Jsdv, https://bit.ly/3E9s0Zi

Фото: ВРУ

2021-12-16
Поширити
Пілотний проєкт електронних грошей

Пілотний проєкт електронних грошей

Міністерство цифрової трансформації разом з партнерами запускають пілотний проєкт з розроблення системи електронних грошей.

Міністерство цифрової трансформації разом з партнерами запускають пілотний проєкт з розроблення системи електронних грошей.

Він дозволить вивчити потенціал використання технологічних рішень, зокрема – блокчейн-технології, при запровадженні е-гривні. Такі технологічні рішення дозволять об’єднати банківську систему з блокчейн-інфраструктурою та створити екосистему, що міститиме повний спектр банківських продуктів і операцій з електронними грошима на блокчейні Stellar.

Впровадження проекту може суттєво здешевити для українців грошові перекази та посилити безпеку особистих фінансів.

Реалізація пілотного проекту здійснюватиметься ТАКСОМБАНКОМ, фінтех-компанією Bitt та Stellar Development Foundation за підтримки Міністерства цифрової трансформації.

Наразі проєкт перебуває на етапі підготовки, його результати будуть оприлюднені у 2022 році.

Детальніше: https://bit.ly/3E0ZWai

Фото: Мінцифри

2021-12-16
Поширити
Опитування щодо академічної доброчесності та відкритої науки

Опитування щодо академічної доброчесності та відкритої науки

Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти та команда Optima Project запрошують долучитись до опитування щодо академічної доброчесності та відкритої науки.

Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти та команда Optima Project запрошують долучитись до опитування щодо академічної доброчесності та відкритої науки.

Опитування проводиться з метою визначення ставлення українського студентства та академічної спільноти до цінностей академічної доброчесності й відкритих наукових практик, а також виявлення типових прикладів недоброчесної поведінки в українських закладах вищої освіти.

Організатором опитування є команда Optima Project. НАЗЯВО відповідає за проведення внутрішнього моніторингу проєкту, управління ризиками, проведення комплексних опитувань щодо академічної доброчесності та відкритої науки у всіх ЗВО-партнерах України, оцінку якості викладання академічних курсів всіх українських ЗВО-партнерів та консолідацію інформації.

Анкета містить три блоки запитань: інформація про респондента, академічна доброчесність та відкриті наукові практики. Опитування є добровільним та анонімним, а зібрані дані та результати їх узагальнення будуть опубліковані у відкритому доступі.

Фінансування проєкту здійснюється за підтримки програми Erasmus+ Європейського Союзу.

Детальніше: https://bit.ly/3IRptGw, https://bit.ly/3dV2fB3, https://bit.ly/3m51MRu

Фото: ОРТІМА

2021-12-15
Поширити
Асоціація Швейцарії у програмах Horizon Europe та Erasmus+

Асоціація Швейцарії у програмах Horizon Europe та Erasmus+

Європейська асоціація університетів оприлюднила заяву щодо Асоціації Швейцарії до Horizon Europe та Erasmus+.

Європейська асоціація університетів оприлюднила заяву щодо Асоціації Швейцарії до Horizon Europe та Erasmus+.

Швейцарія відіграє ключову роль у просуванні європейських досліджень і освіти. Європейські університети одностайні у своїх вимогах до Європейської комісії та уряду Швейцарії щодо наступного:
– відокремити перемовини про участь Швейцарії в програмах ЄС від більш широких інституціональних і політичних перемовин;
– сприяти швидким можливостям для освітніх закладів, дослідницьких організацій, дослідників і учнівської молоді в ЄС і Швейцарії в повній мірі співпрацювати через участь у програмах ЄС.

Європейські університети очікують, що перехід Швейцарії до участі в Horizon Europe, а також Erasmus+ відбудеться, як це і планувалося раніше.

Якщо угода про асоціацію з програмами ЄС буде підписана лише після того, як будуть вирішені інституціональні та політичні питання, повне партнерство між ЄС і швейцарськими організаціями почнеться не раніше, ніж з середини терміну програми. Це означає втрату потенційних інвестицій в дослідницьку співпрацю, а учнівська молодь втрачатиме можливості, пов’язані з програмою Erasmus+.

Тому європейські університети закликають Швейцарію та ЄС узгодити окремий шлях для прискорення перемовин про асоціацію Швейцарії з програмами ЄС. Для європейського співтовариства дослідників і вищої освіти було б дуже корисно, щоб швейцарські організації мали повний, у тому числі фінансовий доступ до програм на ранній їх стадії. В ідеалі це повинно статися до того, як буде досягнута завершальна угода, як це було у випадку з британськими підприємствами в Horizon Europe.

Наукова дипломатія – це перевірений інструмент для укріплення довіри. У нинішній ситуації створення окремого шляху для перемовин з питань досліджень і освіти буде сприяти відновленню довіри та укріпленню майбутніх відносин між ЄС і Швейцарією.

Заява схвалена Радою Європейської асоціації університетів, яка представляє 34 європейські національні асоціації університетів та національні конференції ректорів.

Детальніше: https://bit.ly/3pX189L, https://bit.ly/31Tdk3r

Фото: ЄАУ

2021-12-15
Поширити
Спільне переосмислення майбутнього: новий суспільний договір у сфері освіти

Спільне переосмислення майбутнього: новий суспільний договір у сфері освіти

ЮНЕСКО оприлюднила доповідь Міжнародної комісії з перспектив освіти «Спільне переосмислення наших перспектив: нова соціальна угода в інтересах освіти».

ЮНЕСКО оприлюднила доповідь Міжнародної комісії з перспектив освіти «Спільне переосмислення наших перспектив: нова соціальна угода в інтересах освіти».

У документі акцентована увага на тому, яку роль може відігравати освіта у формуванні сучасного світу та спільного майбутнього у період до 2050 року й на більш віддалену перспективу. Представлені в ньому пропозиції були підготовлені за підсумками дворічного процесу взаємодії та спільної праці на глобальному рівні, котрий показав, що велика кількість людей – дітей, молоді та дорослих – прекрасно розуміють, що ми усі пов’язані один з одним на нашій спільній планеті і що необхідно діяти разом.

У доповіді наводиться багато прикладів внеску окремих особистостей у найрізноманітніших сферах, починаючи з переосмислення навчальних просторів і закінчуючи деколонізацією освітніх програм й врахуванням важливості соціального та емоційного навчання. Висвітлюється зростаюча стурбованість у зв’язку зі зміною клімату, а також такими кризами, як COVID-19, неправдиві новини та цифровий розрив.

Освіта – спосіб організації викладання та навчання впродовж всього життя – вже довгі роки відіграє головну роль у перетворенні людських спільнот. Вона зв’язує людей з усім світом і одного з одним, відкриває перед ними нові можливості та розвиває здібності до діалогу та дій. Однак для формування мирного, справедливого та стійкого майбутнього необхідна реорганізація самої освіти. Спільне переосмислення наших перспектив – новий соціальний договір в інтересах освіти.

Доповідь пропонує урядам, закладам, організаціям та громадянам всього світу укласти нову суспільну угоду у сфері освіти, котра допоможе побудувати мирні відносини, створюючи справедливе та стійке майбутнє для кожного. У ній докладно розглядаються цифрові технології, зміна клімату, відсутність успіху в досягненні демократії та поляризація суспільства, невизначені перспективи працевлаштування тощо. 

Доповідь спрямована не лише на те, щоб стимулювати обговорення питань освіти та спонукати до роздумів, але й на те, щоб закликати кожного до активних дій. Основна її ідея полягає в тому, що тільки через численні індивідуальні та колективні дії, прояви лідерства,  творчості та турботи можна змінити курс і перетворити систему освіти задля побудови справедливого, рівноправного та стійкого майбутнього.

Детальніше: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000379381, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000380116/PDF/380116eng.pdf.multi 

Фото: скріншот

2021-12-15
Поширити