За результатами пошуку знайдено:

записів - 5312

сторінок - 532

СТУДЕНТИ ПОВИННІ НАВЧИТИСЯ МИСЛИТИ САМОСТІЙНО

СТУДЕНТИ ПОВИННІ НАВЧИТИСЯ МИСЛИТИ САМОСТІЙНО

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мелінди Зук «Штучний інтелект чи ні, а студенти все одно повинні навчитися мислити самостійно».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мелінди Зук «Штучний інтелект чи ні, а студенти все одно повинні навчитися мислити самостійно».

Автор розуміє, що інструменти ГШІ стрімко увійшли у наше життя і навіть стали корисним інструментом для багатьох справ. Тим не менш, «хайп» навколо кожної технологічної новинки, може відволікати нашу увагу від розуміння того, яку шкоду вона може принести. Мелінда вважає, що є багато ризиків для гуманітарної освіти в епоху штучного інтелекту: наразі величезна кількість великих мовних моделей можуть бути задіяні для підготовки дослідження, узагальнення доказів та написання статей. Для викладачів, які ретельно працюють над оцінюванням завдань студентів, настали складні часи: майже неможливо знаходити й оцінювати використані джерела та визначати оригінальність текстів. Наразі інструментів з ГШІ просто море: Grammarly інтегрувала LLM у свій інтерфейс; з’явилась функція Google «Допоможи мені писати»; Microsoft Word також допомогає у написанні текстів. Все це безумовно матиме вплив на інтелектуальний розвиток молоді. Можливість навчитися критично мислити й писати без допомоги програмних комплексів, – це здатність, яка необхідна у кожній професії. Що стосується загальної освіти, необхідно продовжувати навчати студентів слухати свій власний голос та отримувати задоволення від власних успіхів, прояву своєї індивідуальності, бути творчими особистостями. Викладачі мають наполегливо продовжувати прививати студентам смак до читання книг, доручати самостійно знаходити й оцінювати докази, писати власні роботи. Звісно, у майбутньому молоді люди будуть постійно стикатись з технологією ШI. Але якщо не навчити їх мислити самостійно, вони врешті-решт просто стануть додатком до ШI.

Детальніше: http://surl.li/unszw, http://surl.li/uoqod  

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-18
Поширити
ВКЛЮЧЕННЯ ЖІНОК-УЧЕНИХ ДО МІЖНАРОДНОЇ БАЗИ ДАНИХ ACADEMIANET

ВКЛЮЧЕННЯ ЖІНОК-УЧЕНИХ ДО МІЖНАРОДНОЇ БАЗИ ДАНИХ ACADEMIANET

Національний фонд досліджень України повідомляє про старт процесу номінування вітчизняних науковиць на включення до міжнародної бази даних AcademiaNet

Національний фонд досліджень України повідомляє про старт процесу номінування вітчизняних науковиць на включення до міжнародної бази даних AcademiaNet

Це має підтримати їх академічну кар’єру, сприятиме міжнародному обміну інформацією, популяризації наукової та науково-технічної діяльності. Відбір проводиться в рамках Угоди з Національним науковим фондом Швейцарії. Претендетки повинні мати досвід професійних зв’язків з НФДУ – бути учасниками комісій конкурсів НФДУ, керівниками проєктів-переможців конкурсів НФДУ, експертами з оцінювання заявок на одержання грантової підтримки НФДУ. Крім того, вони повинні мати видатні наукові здобутки (видавнича діяльність, премії та нагороди, самостійно залучене фінансування, патенти, запрошення конференції); здійснювати незалежну керівну діяльність. Заявку на участь у відборі можна подати до 1 серпня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/uoopl, http://surl.li/uooov

Фото: НФДУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ПопуляризаціяНауки #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-18
Поширити
КАРТА ЦЕНТРІВ КОЛЕКТИВНОГО КОРИСТУВАННЯ НАУКОВИМ ОБЛАДНАННЯМ

КАРТА ЦЕНТРІВ КОЛЕКТИВНОГО КОРИСТУВАННЯ НАУКОВИМ ОБЛАДНАННЯМ

Державна науково-технічна бібліотека України презентує мапу центрів колективного користування науковим обладнанням, підготовлену в рамках проєкту з розроблення системи «Карта науки України».

Державна науково-технічна бібліотека України презентує мапу центрів колективного користування науковим обладнанням, підготовлену в рамках проєкту з розроблення системи «Карта науки України».

Пропонований цифровий інструмент забезпечує ефективну систематизацію та візуалізацію інформації про центри колективного користування науковим обладнанням, яка стає легко доступною  для широкого використання вітчизняними науковцями. Вони можуть здійснювати пошук відповідних даних, застосовуючи власні критерії відбору, замовляти послуги доступу до цього обладнання, організовувати канали комунікації між дослідниками та власниками / операторами ЦККНО.

Детальніше: https://dntb.gov.ua/news/map, http://surl.li/uohwh, http://surl.li/uoiof

Фото: ДНТБ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-18
Поширити
ОЕСР: ПЛАНУВАННЯ ТА ФІНАНСУВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙ У ВОДУ

ОЕСР: ПЛАНУВАННЯ ТА ФІНАНСУВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙ У ВОДУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Планування та фінансування інвестицій у воду» із серії «Робочі документи ОЕСР з навколишнього середовища».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Планування та фінансування інвестицій у воду» із серії «Робочі документи ОЕСР з навколишнього середовища».

Наголошується, що інвестиції, пов’язані з водними ресурсами, доволі часто виявляються неефективними або дають неоптимальні результати. Через консервативні практики планування або використовувані моделі фінансування також відбувається реалізація дуже коштовних, дорогих проєктів. Слід брати до уваги інші контексти інвестування – виникнення майбутніх зобов’язань з підтримання та розвитку проєктів, накопичення техніко-технологічних та фінансових проблем у майбутньому. У звіті розглядаються основні блоки питань, пов’язаних зі стратегічним інвестиційним плануванням та фінансуванням водопостачання, а саме: інвестиційне планування у контексті невизначеності; доповнення планування на рівні проекту урахуванням інвестиційних моделей; варіанти полегшення доступу до широкого кола джерел фінансування (зокрема – комерційного). Потрібно орієнтуватись на показники результативності фінансування, пов’язаного з водою, найкращим чином використовувати доступні фінансові ресурси, а також зважати на наявний високий рівень боргових зобов’язань та зростання вартості фінансування. Цей документ призначений для підтримки реалізації економічної основи «Водної рамкової директиви», яка є основним інструментом Європейського Союзу щодо захисту водних ресурсів.

Детальніше: http://surl.li/uoeds, http://surl.li/uoeed, https://doi.org/10.1787/0342dc17-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-06-18
Поширити
ДОСЛІДНИКАМ ПОТРІБНА ПІДТРИМКА

ДОСЛІДНИКАМ ПОТРІБНА ПІДТРИМКА

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лісін Сіту «Дослідникам потрібна підтримка, щоб змінити світ – ось як її надати».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лісін Сіту «Дослідникам потрібна підтримка, щоб змінити світ – ось як її надати».

У ній зазначається, що наукові дослідження сприяють прогресу знань і технологій, що призводить до інноваційних технологій і рішень, які сприяють економічному зростанню, допомагають розвитку суспільства та покращують якість життя людей. Для проведення проривних досліджень Гонконзький політехнічний університет здійснює спеціальні заходи підтримки та відповідного перерозподілу ресурсів, які дозволяють науковцям повністю зосередитися на своїй роботі. Зокрема, для посилення дослідницьких ініціатив, на переконання Лісін, необхідно об’єднати ресурси та засоби таким чином, щоб створити комфортне дослідницьке середовище, мати у своєму розпорядженні відповідні кошти для фінансування, бути уважними до потреб дослідників і своєчасно працювати з ризиками та викликами. У цих рамках співпраця та партнерство з зовнішніми інституціями, галузями промисловості та урядовими установами підсилюють підтрмуючий вплив, сприяють обміну знаннями та ресурсами. Крім того, залучення студентів допомагає надати їм цінний досвід для навчання та подальшого працевлаштування, допомагає їм розвинути навички вирішення проблем і готує їх до майбутньої кар’єри.

Детальніше: http://surl.li/untul, http://surl.li/unxgu

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-17
Поширити
ПОКРАЩЕННЯ ФУНКЦІЇ ОГЛЯД ЦИТУВАНЬ В SCOPUS

ПОКРАЩЕННЯ ФУНКЦІЇ ОГЛЯД ЦИТУВАНЬ В SCOPUS

Компанія Elsevier  повідомляє про зміни, які відбулись у міжнародній наукометричній базі Scopus.

Компанія Elsevier  повідомляє про зміни, які відбулись у міжнародній наукометричній базі Scopus.

Головні з них стосуються функції роботи з цитатами й забезпечують як покращення досвіду користувачів, так і підвищення якості аналізу даних, їх продуктивності та надійності. Нова сторінка огляду цитувань містить більш повні дані; має покращену візуалізацію результатів; збільшений поріг інформації (ліміт до 10 тис. документів для перегляду тенденцій цитування для набору документів або 15 авторів); удосконалений набір елементів керування інтерактивною таблицею та графіками.  

Детальніше: http://surl.li/unscm, https://dntb.gov.ua/news/citation-scopus

Фото: Elsevier

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-17
Поширити
КОНКУРС ДЛЯ ЗВО НА ОТРИМАННЯ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ

КОНКУРС ДЛЯ ЗВО НА ОТРИМАННЯ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ

Міністерство освіти і науки України оголосило конкурс на отримання закладами фахової передвищої та вищої освіти, що належать до сфери управління МОН, бюджетних коштів на 2024 рік.

Міністерство освіти і науки України оголосило конкурс на отримання закладами фахової передвищої та вищої освіти, що належать до сфери управління МОН, бюджетних коштів на 2024 рік.

Йдеться про фінансування за бюджетною програмою 2201140 «Фонд розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти». Відповідно до чинного порядку бюджетні кошти спрямовуються на здійснення невідкладних аварійно-відбудовних та ремонтних робіт; реалізацію проєктів, пов’язаних з будівництвом захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення із захисними властивостями сховища/протирадіаційного укриття, призначених для укриття учасників освітнього процесу закладів фахової передвищої та вищої освіти; здійснення заходів, пов’язаних з приведенням підвальних та/або цокольних приміщень закладів освіти у стан, придатний до використання їх як найпростіших укриттів; здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог пожежної безпеки у закладах освіти; забезпечення закладів освіти технічними засобами оповіщення та інформування; придбання генераторів, електрогенераторних установок, трансформаторів, систем безперебійного електроживлення, акумуляторів, іншої електричної апаратури, пристроїв для фільтрування або очищення води, іншого обладнання довгострокового користування для безперебійного тепло-, водо-, електро- і газопостачання; здійснення заходів з енергоефективності; розбудову мережі та відновлення гуртожитків; виготовлення проєктної документації для виконання робіт.  Перевага у фінансуванні буде надаватись роботам і заходам, завершення виконання та здійснення яких відбудеться до кінця поточного року.

Детальніше: http://surl.li/unqgh, http://surl.li/unseb, http://surl.li/unsek

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-17
Поширити
ОЕСР: ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ, ДАНІ ТА КОНКУРЕНЦІЯ

ОЕСР: ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ, ДАНІ ТА КОНКУРЕНЦІЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Штучний інтелект, дані та конкуренція» із серії «Документи OECD зі штучного інтелекту».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Штучний інтелект, дані та конкуренція» із серії «Документи OECD зі штучного інтелекту».

Наголошується, що новітні розробки у галузі генеративного штучного інтелекту принесли йому світову популярність. Незважаючи на те, що ця технологія наразі стрімко розвивається, вже тепер очевидно, що вона несе певні ризики в частині впливу на конкурентоспроможність. Слід звернути увагу на зв’язки у ланцюжку створення генеративного ШІ, вплив на існуючі ринки, потенціал появи перешкод для доступу до ключових вхідних даних, проблеми якості даних і забезпечення обчислювальних потужностей, вплив на ринки праці, загрози приватності і праву інтелектуальної власності, поширення дезінформації тощо. У документі розглядаються розробки у сфері ГШІ, які також можуть позитивно вплинути на ринки й залишати їх конкурентоспроможними. Експерти зосередили свою увагу на базових моделях навчання, «тонкому» налаштуванні та розгортанні ШІ; вказують на факти  вжиття політичних заходів для моніторингу розвитку ринку (адаптація старих або розроблення нових нормативно-правових актів щодо ШІ на основі Закону ЄС «Про штучний інтелект»; запровадження у юридичну практику принципів сприяння інноваціям і довірі до ШІ).

Детальніше: http://surl.li/unlep, http://surl.li/unmur, https://doi.org/10.1787/e7e88884-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-06-17
Поширити
ПРО ЩО ГОВОРЯТЬ КЕРІВНИКИ ПРОВІДНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ СВІТУ

ПРО ЩО ГОВОРЯТЬ КЕРІВНИКИ ПРОВІДНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ СВІТУ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей, написаних керівниками провідних університетів світу.

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей, написаних керівниками провідних університетів світу.

Вони пропонують свій погляд на нагальні проблеми вищої освіти, шляхи їх вирішення та стратегічні завдання, організацію процесу упровадження змін.  Ресурс містить вісімдесят сім статей,  які охоплюють широкий спектр питань щодо використання інструментів штучного інтелекту у гуманітарних науках; формування нової системи освіти, спрямованої у майбутнє; пошук партнерів для підтримки сталого розвитку; сприяння міждисциплінарності освіти і наукових досліджень; матеріальну та організаційну підтримку студентів; управління злиттям університетів; створення успішних філій кампусів; створення університету світового рівня для надання наукової і технологічної освіти; запровадження нової системи оцінювання науковців; упровадження концепції навчання впродовж життя.

Детальніше: http://surl.li/umgih

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-14
Поширити
UNIVERSITY IMPACT RANKINGS 2024

UNIVERSITY IMPACT RANKINGS 2024

Британська рейтингова агенція Times Higher Education презентувала результати щорічного глобального рейтингу закладів вищої освіти University Impact Rankings 2024.

Британська рейтингова агенція Times Higher Education презентувала результати щорічного глобального рейтингу закладів вищої освіти University Impact Rankings 2024.

Мета цього рейтингу полягає в узагальненні практичних результатів діяльності вищої освіти у напрямку досягнення цілей сталого розвитку ООН (ЦСР). Експерти оцінили представленість у стратегіях розвитку університетів світу ЦСР та їхні досягнення у виконанні відповідних завдань і зробили висновок, що університети переважно демонструють відданість вирішенню найактуальніших світових викликів, зокрема – щодо екологічної стійкості, соціальної інтеграції, економічного зростання та партнерства. Для побудови University Impact Rankings було проаналізовано наукові дослідження у галузі ЦСР на основі даних Elsevier, виконання соціально орієнтованих програм, вплив на управління ресурсами 2152 університетів зі 125 країн. Серед 42 українських університетів, включених до рейтингу, найкращі показники мають Сумський державний університет, Національний університет «Львівська політехніка», Міжрегіональна Академія управління персоналом, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Харківська гуманітарно-педагогічна академія.

Детальніше: http://surl.li/umftp, http://surl.li/umftw

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-14
Поширити