За результатами пошуку знайдено:

записів - 5241

сторінок - 525

УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ У ДЕРЖАВНИХ НАУКОВИХ УСТАНОВАХ

УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ У ДЕРЖАВНИХ НАУКОВИХ УСТАНОВАХ

Верховна Рада України ухвалила у першому читанні законопроєкт про дослідницьку інфраструктуру та підтримку молодих учених.

Верховна Рада України ухвалила у першому читанні законопроєкт про дослідницьку інфраструктуру та підтримку молодих учених.

Ключова ідея документу полягає у фіксації конкретних цілей, результатів та забезпеченні ефективного управління у науковій сфері й оновлення та омолодження керівних кадрів. Передбачено запровадити основні показники роботи керівників наукових установ (що дозволить оцінити, наскільки ці установи працюють ефективно), обов’язкове розроблення стратегій та напрямів розвитку НУ, зокрема – залучення грантів, збільшення кількості молодих учених.  Керівник наукової установи укладатиме контракт, у якому будуть закладені ключові показники ефективності його роботи: рівень міжнародної науково-технічної співпраці, залучення до виконання міжнародних грантів і проєктів; обсяг надходжень до спеціального фонду; перспективи кадрового забезпечення, трансфер технологій, патентування й правова охорона інновацій. Перебування на керівних посадах буде обмежене терміном 10 років, раз на рік кожен керівник звітуватиме перед колективом і відповідним органом управління. Для такого роду звітів планується створити окремий модуль у Національній електронній науково-інформаційній системі.

Детальніше: https://ips.ligazakon.net/document/JI10577I?an=5, http://surl.li/uikfc

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини

2024-06-11
Поширити
QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS

QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS

Британська агенція Quacquarelli Symonds опублікувала черговий випуск щорічного рейтингу світових університетів – QS World University Rankings 2025.

Британська агенція Quacquarelli Symonds опублікувала черговий випуск щорічного рейтингу світових університетів – QS World University Rankings 2025.

Цьогоріч було оцінено 5663 університетів  зі 105 країн світу та складено рейтинг зі 1503 закладів вищої освіти. Лідерами традиційно стали Массачусетський технологічний інститут, Імперський коледж Лондону, Оксфордський, Гарвардський та Кембриджський університети. З числа українських закладів вищої освіти до рейтингу увійшли 11, серед них –  Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Національний університет «Львівська політехніка», Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут».

Детальніше: http://surl.li/ujorb, http://surl.li/ujork

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-11
Поширити
НАЦІОНАЛЬНА СТРАТЕГІЯ ЯКІСНОГО ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

НАЦІОНАЛЬНА СТРАТЕГІЯ ЯКІСНОГО ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

Кабінет Міністрів України ухвалив «Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року» та операційний план з її реалізації на 2024–2026 роки.

Кабінет Міністрів України ухвалив «Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року» та операційний план з її реалізації на 2024–2026 роки.

Документи розроблені Міністерством освіти і науки України задля  створення умов для доступу до якісної освіти усіх здобувачів відповідно до їхніх індивідуальних потреб та можливостей. Наразі проблемою в Україні є недостатньо інклюзивне та безбар’єрне освітнє середовище, нерівний доступ до якісного інклюзивного навчання у територіальних громадах. Реалізація стратегії дозволить упровадити єдину систему якісного інклюзивного навчання, забезпечить індивідуалізацію навчання з урахуванням здібностей і потреб кожного; сприятиме соціальній інтеграції та розумінню багатоманітності; зменшить дискримінацію в освітньому процесі; надасть підтримку педагогам та органам місцевого самоврядування у запровадженні політик інклюзії. План заходів  на виконання стратегії передбачає удосконалення системи моніторингу, підвищення якості послуг інклюзивно-ресурсних центрів, створення інклюзивного середовища у закладах освіти, підвищення компетентностей педагогів.

Детальніше: http://surl.li/ukfrf, http://surl.li/uikam

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-11
Поширити
ГРАНТИ НА НАВЧАННЯ У KSE

ГРАНТИ НА НАВЧАННЯ У KSE

Міністерство цифрової трансформації України разом із Київською школою економіки та Цюрихською політехнікою оголосили конкурс на отримання грантів для навчання у Київській школі економіки за магістерською програмою «Мікро- та наноелектроніка».

Міністерство цифрової трансформації України разом із Київською школою економіки та Цюрихською політехнікою оголосили конкурс на отримання грантів для навчання у Київській школі економіки за магістерською програмою «Мікро- та наноелектроніка».

Переможці конкурсу заявок отримають знання та навички у проєктуванні чипів та після успішного завершення навчання – пропозиції щодо працевлаштування в Україні та ЄС. Претендентами можуть бути студенти-бакалаври або магістри технічних напрямів і спеціалісти, які бажають розширити свої знання та експертизу у відповідній галузі.

Детальніше: http://surl.li/ujhut, http://surl.li/ujhwe

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-11
Поширити
ОЕСР: РОЗРОБЛЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ БОРОТЬБИ З ПОДАТКОВОЮ ЗЛОЧИННІСТЮ

ОЕСР: РОЗРОБЛЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ БОРОТЬБИ З ПОДАТКОВОЮ ЗЛОЧИННІСТЮ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Розроблення національної стратегії боротьби з податковою злочинністю: основні елементи та міркування».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Розроблення національної стратегії боротьби з податковою злочинністю: основні елементи та міркування».

Наголошується, що більшість платників податків є законослухняними та добровільно виконують свої податкові зобов’язання, отримуючи необхідну підтримку від податкових адміністрацій (консультації, індивідуальну допомогу, цифрові сервіси, – електронне звітування та онлайн-платежі). Однак існує певна частка юридичних та фізичних осіб, а також створюються організовані злочинні угруповання, які вживають навмисних дій для невиконання своїх податкових зобов’язань, вчиняють податкові злочини, шахраюють із отриманням податкового відшкодування. Податкові злочини негативно впливають на усі країни незалежно від рівня їх розвитку, знижують здатність урядів  до виконання своїх завдань, підривають довіру до правової та фінансової системи. Податкові злочини тісно пов’язані з іншими формами внутрішньої і транснаціональної злочинності («відмивання» грошей, торгівля наркотиками або людьми, фінансування тероризму). У звіті обґрунтовується необхідність прийняття національної стратегії боротьби з податковою злочинністю, підтримки боротьби з податковими злочинами та розроблення відповідних стратегій. Пропонується широко застосовувати підхід, що базується на оцінці ризиків, який має бути покладений в основу стратегічного плану, – це дозволить встановити чіткі цілі та пріоритети, організувати ефективний моніторинг.

Детальніше: http://surl.li/uinxf, http://surl.li/uinxj, https://doi.org/10.1787/0e451c90-en  

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-06-11
Поширити
ПОРАДИ ВІД ПОЛІТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ГОНКОНГУ

ПОРАДИ ВІД ПОЛІТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ГОНКОНГУ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей від Політехнічного університету Гонконгу, які присвячені широкому колу питань здійснення наукових досліджень та навчання мислителів, новаторів і комунікаторів у сфері вищої освіти.

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей від Політехнічного університету Гонконгу, які присвячені широкому колу питань здійснення наукових досліджень та навчання мислителів, новаторів і комунікаторів у сфері вищої освіти.

Ресурс містить п’ятнадцять статей відповідної тематичної спрямованості: майбутнє вищої освіти; підтримка дослідникам, які прагнуть змінити світ на краще; що потрібно та чого не потрібно робити, щоб ефективно розпочати навчання; як збільшити дослідницький вплив завдяки міждисциплінарній співпраці; поради з наукової комунікації від маркетологів; змагання з ChatGPT для покращання навчання студентів; громадянська освіта і сервісне навчання; як навчитися вчитися за допомогою студентських груп за інтересами; редизайн оцінювання в епоху генеративного штучного інтелекту; як побудувати модель максимізації впливу невеликих дослідницьких підрозділів.

Детальніше: http://surl.li/ugzzu

Фото: ТНЕ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-10
Поширити
КОРОТКОТЕРМІНОВЕ НАУКОВЕ СТАЖУВАННЯ У ПОЛЬЩІ

КОРОТКОТЕРМІНОВЕ НАУКОВЕ СТАЖУВАННЯ У ПОЛЬЩІ

Католицький польский університет Іоанна Павла II оголосив про конкурс наукового стажування наукових співробітників закордонних університетів у 2024 році.

Католицький польский університет Іоанна Павла II оголосив про конкурс наукового стажування наукових співробітників закордонних університетів у 2024 році.

Його метою є налагодження й підтримка наукової співпраці шляхом проведення спільних досліджень та проектної діяльності. Участь у конкурсі можуть взяти науковці та викладачі, які планують короткострокові наукові візити до Польщі тривалістю від  7 до 14 днів. Заявки на участь приймаються на  постійній основі.

Детальніше: http://surl.li/ufooh, http://surl.li/ufoon, http://surl.li/ufoot

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-10
Поширити
СТИПЕНДІЇ НА НАВЧАННЯ ВІД УРЯДУ РЕСПУБЛІКИ СЕРБІЯ

СТИПЕНДІЇ НА НАВЧАННЯ ВІД УРЯДУ РЕСПУБЛІКИ СЕРБІЯ

Міністерство освіти, науки і технологічного розвитку Республіці Сербія відповідно до Угоди про співробітництво із Міністерством освіти і науки України оголосило конкурс на отримання стипендій на навчання у 2024/2025 навчальному році.

Міністерство освіти, науки і технологічного розвитку Республіці Сербія відповідно до Угоди про співробітництво із Міністерством освіти і науки України оголосило конкурс на отримання стипендій на навчання у 2024/2025 навчальному році.

Стипендії на навчання надаються на термін від 3 до 12 місяців для навчання бакалаврів та магістрів (2 стипендії) та аспірантів (1 стипендія). Міністерство освіти, науки і технологічного розвитку Республіці Сербія покриває витрати переможців конкурсу на навчання, проживання у студентському гуртожитку, харчування, основне соціальне і медичне страхування, стипендіату надається безоплатна річна віза та кошти у розмірі 135 дол. США на місяць. Претендентами на отримання стипендії можуть бути громадяни України, які відповідають конкурсним вимогам.  Заявку можна подати до 27 червня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/ugliz, http://surl.li/ugljf

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-10
Поширити
ОЕСР: НОВА КОЛЕКТИВНА ЦІЛЬ КЛІМАТИЧНОГО ФІНАНСУВАННЯ

ОЕСР: НОВА КОЛЕКТИВНА ЦІЛЬ КЛІМАТИЧНОГО ФІНАНСУВАННЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Нова колективна кількісна ціль кліматичного фінансування: варіанти відображення ролі різних джерел, учасників та якісних оцінок» із серії «Документи групи експертів зі зміни клімату ОЕСР/МЕА».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Нова колективна кількісна ціль кліматичного фінансування: варіанти відображення ролі різних джерел, учасників та якісних оцінок» із серії «Документи групи експертів зі зміни клімату ОЕСР/МЕА».

Наголошується, що на Конференції ООН зі сталого розвитку та зміни клімату у 2015 році було досягнуто домовленості, що нова колективна кількісна оцінка цілі кліматичного фінансування буде визначена до 2025 року. Вона має перевищувати 100 млрд дол. США на рік та ураховувати потреби і пріоритети країн, що розвиваються. В опублікованому нині документі представлені ключові висновки та рекомендації щодо визначення цілі; наводиться аналіз наявних даних; обгрунтовується необхідність значного обсягу фінансування з широкого спектру наявних і потенційних джерел; розглядається три кластери – міжнародні державні фінанси, приватні фінанси і внутрішні ресурси країн; досліджуються питання моніторингу та оцінювання прогресу у досягненні мети (окремі елементи можна відстежувати у грошовому вимірі, інші потребують альтернативної інформації).

Детальніше: http://surl.li/ugidr, http://surl.li/ugiet, https://doi.org/10.1787/7b28309b-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-06-10
Поширити
ШІ: НЕБО НЕ ПАДАЄ

ШІ: НЕБО НЕ ПАДАЄ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Крістофера Галленбрука  «ШІ: небо не падає».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Крістофера Галленбрука  «ШІ: небо не падає».

У ній наголошується, що зростання числа студентів, які використовують генеративний ШІ для написання есе, стає проблемою для освіти, але це не є кризою, оскільки існують інструменти для її вирішення. Письменниця Рі Кудан використала ChatGPT для написання 5 відсотків свого роману, який отримав престижну премію Акутагави в Японії. Це викриття викликало новий сплеск обговорення, яке і до цього велося в академічних колах від моменту запуску ChatGPT.  В їх основі – студентське шахрайство під час навчання в університетах, якого майже неможливо запобігти. Крістофер висловлює свої погляди щодо ШІ:  використання ГШІ у творах легко помітити, якщо бути уважним і знати своїх студентів, задавати багатоскладові запитання, з’ясовувати розуміння студентами базової термінології та звернути увагу на словниковий запас ChatGPT;  ретельний опис структури та надання підказок до написання есе зменшує ризик того, що студенти напишуть його за допомогою ШІ; перед формулюванням тем есе викладачі мають спочатку зробити запит до ChatGPT (рекомендовано запустити запит/перевірку/підказку до ГШІ декілька разів поспіль, щоб побачити різні версії відповіді ШІ). Отже, вважає автор статті, ГШІ не є невирішуваною проблемою, але як і у випадку з академічним плагіатом,  способи перевірки не є 100% точними. Тому викладачам потрібно проявляти увагу до деталей і дизайну  самостійних творчих завдань.

Детальніше: http://surl.li/ufvzh, http://surl.li/ufvzu

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2024-06-07
Поширити