За результатами пошуку знайдено:

записів - 4941

сторінок - 495

Інтелектуальна власність проти пандемії

Інтелектуальна власність проти пандемії

У серпні 2020 року розпочав роботу Pandemic Technology Resource Center – платформа обміну ідеями щодо протидії розповсюдженню коронавірусу COVID-19.

У серпні 2020 року розпочав роботу Pandemic Technology Resource Center – платформа обміну ідеями щодо протидії розповсюдженню коронавірусу COVID-19.

Ця платформа створена неприбутковою організацією для того, щоб ідеї та технології для протидії COVID-19 зібрати у єдиній загальнодоступній базі. Усі бажаючі, скориставшись відповідним веб-сайтом можуть переглядати списки ідей або здійснювати пошук за ключовими словами. 

Мета проєкту – пришвидшити поширення корисних ідей, уповільнити передачу коронавірусу, врятувати життя та сприяти відновленню економіки. Перші ідеї, додані на сайт, отримані з патентів, термін дії яких вже сплив.

Ідея створення порталу PandemicIP.org належить американській юридичній фірмі Schwegman Lundberg & Woessner, P.A, – відомому провайдеру IP-сервісів у США та Великій Британії. 

Місія Pandemic Technology Resource Center полягає у заохоченні до обміну ідеями та технологіями у public domain. Таким чином новатори зможуть швидше використовувати доступні рішення та економити дорогоцінний час на розробку дієвих технологій проти COVID-19.

Детальніше: https://bit.ly/3hBaQcf, https://www.pandemicip.org/ 

2020-08-27
Поширити
Затверджено Порядок формування і ведення ліцензійного реєстру

Затверджено Порядок формування і ведення ліцензійного реєстру

Кабінет Міністрів ухвалив постанову «Про затвердження Порядку формування і ведення ліцензійного реєстру» від 26 серпня 2020 р. N 755.

Кабінет Міністрів ухвалив постанову «Про затвердження Порядку формування і ведення ліцензійного реєстру» від 26 серпня 2020 р. N 755.

Документ визначає:

– перелік відомостей, які містяться у реєстрі, умови його формування та ведення;

– які відомості та у які строки мають вноситись до реєстру;

– прозорість порядку розгляду документів та прийняття рішень органами ліцензування;

– відкритість даних щодо кількості та місць знаходження суб’єктів господарювання, які мають право провадити господарську діяльність, що підлягає ліцензуванню.

Ліцензійний реєстр ведеться органом ліцензування в електронній формі. Інформація з реєстру є відкритою та загальнодоступною (окрім паспортних даних та РНОКПП).

Детальніше: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP200755.htmlhttp://materialy.kmu.gov.ua/3d59037d/5658888c.html, http://materialy.kmu.gov.ua/3d59037d/docs/4d29942c/Proekt_postanovi.pdf, http://materialy.kmu.gov.ua/3d59037d/docs/4d29942c/Poyasnyuvalna_zapiska.pdf, https://bit.ly/34TolRp

Фото: Мінцифри

2020-08-27
Поширити
Громадське обговорення змін до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України

Громадське обговорення змін до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення порівняльну проєкт наказу МОН “Про внесення змін до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України, затвердженого наказом МОН від 15 січня 2018 року № 32”.

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення порівняльну проєкт наказу МОН “Про внесення змін до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України, затвердженого наказом МОН від 15 січня 2018 року № 32”.

Зауваження та пропозиції можна подати до 16 вересня 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/2G3PDtO, https://bit.ly/2YFKbUi 

2020-08-27
Поширити
Академічна доброчесність в університетах

Академічна доброчесність в університетах

Проєкт сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP) інформує громадськість про результати своєї діяльності. 

Проєкт сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP) інформує громадськість про результати своєї діяльності. 

Відповідна інформація оприлюднена на офіційному сайті проєкту.

Наведені дані дозволяють оцінити масштаби проведеної роботи за останні 4 роки: 

– просвітницькі кампанії; 

– семінари та лекції;

– інформаційні передачі на радіо і телебаченні;

– конкурс соціальної відеореклами;

– комплекти інфографіки;

– конференції, присвячені академічній доброчесності, вебінари;

– комунікація за допомогою медіа.

Детальніше: https://bit.ly/2EAUmlY 

2020-08-27
Поширити
Щодо протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням COVID-19

Щодо протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням COVID-19

Міністерство охорони здоров’я затвердило Постанову від 22.08.2020 року № 50 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)».

Міністерство охорони здоров’я затвердило Постанову від 22.08.2020 року № 50 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)».

Відповідальність за організацію та виконання протиепідемічних заходів покладається на засновників та керівників закладу освіти, які мають забезпечити щоденний контроль за виконанням заходів, проведення відповідної роз’яснювальної роботи, розробку алгоритмів дій на випадок надзвичайної ситуації, недопущення до роботи персоналу, який потребує самоізоляції тощо.

Допуск до роботи персоналу закладів освіти здійснюватиметься за умови використання засобів індивідуального захисту та після проведення термометрії безконтактним термометром.

Усі працівники закладу мають бути забезпечені засобами індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи. При цьому, засоби індивідуального захисту мають бути в наявності із розрахунку на 5 робочих днів, у т.ч. на 1 робочу зміну – безпосередньо на робочому місці працівника.

Також у закладах освіти мають бути розроблені маршрути руху здобувачів освіти та складений графік, за яким відбувається допуск учнів та студентів до закладу.

Захисні маски можуть не використовуватися під час проведення занять у навчальних приміщеннях. Під час пересування приміщеннями закладу освіти використання захисних масок є обов’язковим.

У регіонах, що відносяться до «помаранчевого» рівня епідемічної небезпеки, педагогам в процесі викладання навчальної дисципліни рекомендовано використовувати захисні щитки.

Пересування здобувачів освіти між навчальними кабінетами, аудиторіями повинно бути мінімізованим, зокрема, шляхом проведення занять впродовж дня для одного і того ж класу (групи) в одній і тій самій аудиторії, застосування модульного підходу до організації вивчення дисциплін тощо.

У розкладі занять необхідно передбачити можливість визначення різного часу початку та закінчення занять (перерв) для різних класів та груп.

У разі підтвердження випадку коронавірусної хвороби СОVID-19 в одного з учнів або студентів, всі інші учні (студенти) відповідної групи визнаються такими, що потребують самоізоляції, та повинні вживати заходів, передбачених галузевими стандартами в сфері охорони здоров’я.

Документ опубліковано на сайті МОЗ.

Детальніше: https://bit.ly/2D7iUTl, https://bit.ly/3b1v7Wb 

2020-08-26
Поширити
Crossref Funder Registry

Crossref Funder Registry

Crossref Funder Registry – відкритий, унікальний реєстр сталих ідентифікаторів організацій, які надають гранти для проведення наукових досліджень у всьому світі. 

Crossref Funder Registry – відкритий, унікальний реєстр сталих ідентифікаторів організацій, які надають гранти для проведення наукових досліджень у всьому світі. 

Така інформація надає ряд переваг, а саме:

– грантодавці можуть відслідковувати опубліковані результати профінансованих ними наукових досліджень;

– заклади вищої освіти та наукові установи – здійснювати моніторинг публікаційної активності своїх співробітників;

– видавці – аналізувати джерела фінансування авторів та забезпечувати дотримання мандатів фінансування;

– громадськість – отримує уявлення про інвесторів у наукові дослідження та розробки у певних галузях знань. 

Детальніше: https://www.crossref.org/services/funder-registry/, https://bit.ly/2EFnwk4

2020-08-26
Поширити
Конкурси на здобуття стипендій для молодих вчених

Конкурси на здобуття стипендій для молодих вчених

З 1 вересня 2020 року оголошено конкурси на здобуття стипендій Президента України для молодих вчених і стипендій НАН України для молодих вчених. 

З 1 вересня 2020 року оголошено конкурси на здобуття стипендій Президента України для молодих вчених і стипендій НАН України для молодих вчених. 

Конкурси проводяться відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 23.08.1994 № 582 «Про стипендії Президента України для молодих вчених» (зі змінами), Президії НАН України від 30.05.2018 № 182 «Про Положення про стипендії Президента України для молодих вчених та Порядок проведення конкурсу на здобуття стипендій Президента України для молодих вчених» та  Положенням про стипендії Національної академії наук України для молодих вчених, затвердженим постановою Президії НАН України від 02.03.2016 №66 (зі змінами).

Стипендії Президента України та НАН України присуджуються двічі на рік за результатами відповідних конкурсів строком до двох років.

Участь в обох конкурсах можуть взяти аспіранти і наукові працівники науково-дослідних інститутів та інших наукових установ, організацій, підприємств НАН України віком до 35 років з вищою освітою не нижче другого (магістерського) рівня та до 40 років з науковим ступенем доктора наук (або у разі навчання у докторантурі).

Подати  заявку можна до 20 вересня 2020 року.

Детальніше: http://www.nas.gov.ua/UA/Messages/Pages/View.aspx?MessageID=6774

Фото: НАНУ

2020-08-26
Поширити
Навчання в університетах Чехії

Навчання в університетах Чехії

Українські студенти мають можливість отримати стипендії для навчання на акредитованих освітніх програмах у державних закладах вищої освіти Чехії. На 2021-2022 навчальний рік виділено 25 стипендій, а саме: 15 – за магістерськими програмами чеською мовою та 10 – за магістерськими чи докторськими програмами англійською мовою.

Українські студенти мають можливість отримати стипендії для навчання на акредитованих освітніх програмах у державних закладах вищої освіти Чехії. На 2021-2022 навчальний рік виділено 25 стипендій, а саме: 15 – за магістерськими програмами чеською мовою та 10 – за магістерськими чи докторськими програмами англійською мовою.

Пріоритетні напрямки: 

– сільське господарство; 

– технічні спеціальності (енергетика, машинобудування, виробництво та обробка, транспорт);

– математика і статистика; 

– хімія;

– фінанси;

– екологія; 

– інформатика.

Заявки на участь у конкурсі на отримання стипендій можна подати до 30 вересня 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/3gxwA7w, https://bit.ly/31vAiKT 

2020-08-26 

2020-08-26
Поширити
Аналітичні матеріали щодо досліджень у рамках цілей сталого розвитку

Аналітичні матеріали щодо досліджень у рамках цілей сталого розвитку

На сайті Міністерства освіти і науки опубліковано аналітичні довідки  щодо досліджень за трьома цілями сталого розвитку, в яких висвітлені наукові та технологічні напрями досліджень у сільському господарстві, енергетиці та транспорті. 

На сайті Міністерства освіти і науки опубліковано аналітичні довідки  щодо досліджень за трьома цілями сталого розвитку, в яких висвітлені наукові та технологічні напрями досліджень у сільському господарстві, енергетиці та транспорті. 

Йдеться про дослідження, які відповідають наступним цілям сталого розвитку:

– «Подолання голоду, розвиток сільського господарства»;

– «Забезпечення доступу до недорогих, надійних, стійких і сучасних джерел енергії для всіх»;

– «Створення стійкої інфраструктури, сприяння всеохоплюючій і сталій індустріалізації та інноваціям».

Довідки підготовлені з використанням інструментів двох міжнародних платформ:

«Web of Science» – наукометричної бази даних, за якою було проведено аналіз публікаційної активності та динаміки цитувань;

«Derwent Innovation» – патентної бази даних, за допомогою якої було визначено динаміку патентування та побудовано патентний ландшафт.

Оприлюднена інформація дозволяє побачити, наскільки українські дослідження та розробки відповідають світовим трендам. Вона також  може бути використана закладами вищої освіти, науковими установами та дослідниками для актуалізації напрямів власних наукових досліджень. 

Наразі МОН здійснює підготовку нових пріоритетів розвитку наукової та інноваційної діяльності України на період до 2030 року, які базуватимуться на цілях сталого розвитку.

Детальніше: https://bit.ly/3jk0XA6, https://bit.ly/2EJwSLm, https://bit.ly/2EqVGZ7, https://bit.ly/2QKpdzv  

Фото: МОН

2020-08-26
Поширити
Громадське обговорення проєкту Порядку конкурсного відбору наукових досліджень і розробок

Громадське обговорення проєкту Порядку конкурсного відбору наукових досліджень і розробок

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Порядку проведення Міністерством освіти і науки України конкурсного відбору проєктів наукових досліджень і розробок, які виконуються закладами вищої освіти та науковими установами державної форми власності,  що належать до сфери управління МОН, подальше виконання цих наукових досліджень і розробок за рахунок коштів загального фонду державного бюджету та управління ними.

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Порядку проведення Міністерством освіти і науки України конкурсного відбору проєктів наукових досліджень і розробок, які виконуються закладами вищої освіти та науковими установами державної форми власності,  що належать до сфери управління МОН, подальше виконання цих наукових досліджень і розробок за рахунок коштів загального фонду державного бюджету та управління ними.

Документ розроблений з метою удосконалення процедури проведення конкурсного відбору наукових досліджень і розробок закладів вищої освіти і наукових установ. Проєкт ураховує вимоги Міністерства фінансів України щодо підвищення ефективності використання коштів державного бюджету на  наукову та науково-технічну діяльність.

Проєкт Порядку обговорювався на засіданні президії Ради проректорів з наукової роботи та з членами Наукового комітету Національної ради України з питань розвитку науки і технологій.

Зауваження та пропозиції можна подати до 14 вересня 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/3lkskMu, https://mon.gov.ua/storage/app/media/gromadske-obgovorennya/2020/08/26/proekt-1.doc

2020-08-26
Поширити