Упровадження штучного інтелекту вже докорінно змінило спосіб взаємодії людей у своїх суспільствах, що робить актуальними питання захисту прав людини, юридичної відповідальності, філософських аспектів використання штучного інтелекту та його подальшого розвитку. ШІ продовжить змінювати природу життя та роботи, і тому його базове розуміння зараз є критично важливим компонентом у концепції «освіченого громадянина», незалежно від того, стане він фахівцем з ШІ чи ні. Ураховуючи важливість компетенцій ШІ, траєкторії розвитку цієї галузі та інтеграції ШІ в інші сфери, доволі дивно, що так мало країн офіційно інтегрували цю тематику в освіту. Розуміння того, що таке штучний інтелект, як він працює та що він може робити, дає учням можливість краще розуміти свій світ, відстоювати власні права та права інших, а також використовувати технології і дані для суспільного блага. Уряди мають забезпечити створення навчальних програм ШІ з чітко визначеними результатами навчання, узгоджених з цілями національної політики та міжнародними стандартами прав людини та етики. Вони мають також заохочувати освітян до розвитку креативності студентів у сфері ШІ, розуміння етики, розуміння алгоритмів і даних, що лежать в основі інструментів ШІ. До розробки та упровадження навчальних програм з штучного інтелекту має застосовуватись гуманістичний підхід, щоб забезпечити захист фундаментальних прав людей (включаючи конфіденційність даних), сприяти інклюзії та справедливості. Технологія штучного інтелекту є новою предметною галуззю для шкіл у всьому світі. Урядам, школам і вчителям не вистачає знань для визначення компетенцій ШІ та розробки відповідних навчальних програм. У цьому дослідженні проаналізовані існуючі навчальні програми ШІ, зокрема – їх зміст та результати навчання, окреслено механізми розробки, валідації, узгодження, навчальних інструментів. Подано міркування щодо розроблення національних навчальних планів або інституційних програм навчання та упровадження стратегій розвитку компетенцій ШІ. Вивчено поточну практику розроблення та упровадження програм ШІ у початковій та середній школі. Під навчальними програмами ШІ у рамках даного дослідження розуміються структуровані програми навчання, що охоплюють тематику, пов’язану зі ШІ, які схвалені національним або регіональним урядом та орієнтовані на учнів загальноосвітніх шкіл. Воно не стосується навчальних програм, розроблених для закладів спеціалізованої технічної та професійної освіти, ЗВО та неформального навчання.
Детальніше: https://is.gd/WvtDQJ
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини
ЮНЕСКО: НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ЗІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ
2023-05-31