ПОПРИ КРИЗУ ФІНАНСУВАННЯ: УНІВЕРСИТЕТИ ЯК РУШІЙ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ

ПОПРИ КРИЗУ ФІНАНСУВАННЯ: УНІВЕРСИТЕТИ ЯК РУШІЙ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Джона Моргана «Не допустіть, щоб криза фінансування університетів зірвала прагнення до зростання…».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Джона Моргана «Не допустіть, щоб криза фінансування університетів зірвала прагнення до зростання…».

У ній автор розповідає про бачення Міністром науки Великої Британії Пітера Кайла поточної фінансової ситуації та перспектив розвитку університетів як центрів інновацій та розвитку. Наразі брак коштів змусив частину університетів скоротити програми досліджень, а більшість інших серйозно розглядають таку перспективу на найближчі роки.  Це несе ризик втрати інноваційного потенціалу для економічного зростання країни, її конкурентоспроможності. Університети мають активніше позиціонувати себе як локальних лідерів розвитку, займаючись не лише навчанням студентів, а й формуючи у них підприємницьке мислення, підтримуючи співпрацю з бізнесом. У Великій Британії університети сприймаються зазвичай як завершальний етап освіти, тоді як у США вони часто стають відправною точкою для інноваційних стартапів. Кайл радить уникати розпилення ресурсів і пропонує зосереджуватися на тих напрямах, де кожен університет має найбільший потенціал. Такий підхід допоможе краще використовувати наявні можливості й підсилити ефективність досліджень. Зі свого боку уряд обіцяє здійснювати інвестиції в науку та інновації, зокрема – спрямовує майже десять мільйонів фунтів на роботу Національного центру університетів і бізнесу для розвитку співпраці між академічним середовищем та реальним сектором. Отже, університети мають не лише захищати власні бюджети, а й формувати перспективне бачення суспільного розвитку, постійно підтверджувати свою здатність бути рушіями економічного зростання навіть у кризові часи.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/dwYVd

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини 

2025-10-02
Share
ОЕСР: КЕРІВНИЦТВО ЩОДО ЗМІШАНОГО ФІНАНСУВАННЯ

ОЕСР: КЕРІВНИЦТВО ЩОДО ЗМІШАНОГО ФІНАНСУВАННЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Керівництво ОЕСР щодо змішаного фінансування Комітету сприяння розвитку на 2025 рік» із серії «Найкращі практики співробітництва щодо розвитку».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Керівництво ОЕСР щодо змішаного фінансування Комітету сприяння розвитку на 2025 рік» із серії «Найкращі практики співробітництва щодо розвитку».

У ньому зазначається, що «Керівництво ОЕСР з питань змішаного фінансування» є інструментом забезпечення високих стандартів у сфері змішаного фінансування та збільшення загального обсягу фінансування у цілях сталого розвитку. З моменту виходу першого видання  «Керівництва…» у 2020 році змішане фінансування змінилось. Наразі таке фінансування широко використовується для підтримки фінансуючих організацій, хоча і вимушене долати ряд викликів. Масштабування змішаного фінансування відбувалось на практиці не так швидко, як очікувалося раніше, по факту було мобілізовано відносно  не дуже значні ресурси, відсутні стандарти та недостатньо прозорості. У нинішньому виданні представлені політичні рекомендації, а також пропозиції щодо практичних кроків підтримки розроблення та реалізації програм змішаного фінансування, приклади передової практики, стратегічні підходи, уроки та оцінки з боку  багатьох зацікавлених сторін. Документ є результатом спільної роботи, спрямованої на побудову довіри через підвищення прозорості та покращення умов для інвестицій (особливо –  у країнах, що розвиваються). Він підкріплений тематичними дослідженнями, які мають вирішальне значення для ефективної роботи у галузі залучення змішаного фінансування.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/mUxsy, https://qrpage.net/qr/WBKET, https://doi.org/10.1787/e4a13d2c-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2025-10-02
Share
МЕНШЕ І КРАЩЕ: АКЦЕНТ НА ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМАХ У ДОСЛІДЖЕННЯХ

МЕНШЕ І КРАЩЕ: АКЦЕНТ НА ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМАХ У ДОСЛІДЖЕННЯХ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Джека Ґроува «Робіть менше у дослідженнях, але виконуйте роботи справді добре».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Джека Ґроува «Робіть менше у дослідженнях, але виконуйте роботи справді добре».

У ній автор висвітлює бачення UKRI (UK Research and Innovation –  головної британської організації, що розподіляє державне фінансування на наукові проєкти) на те, як мають змінитися підходи до фінансування та стратегії здійснення дослідницької діяльності в університетах. У статті розглядається стратегічна пропозиція Іана Чепмена, нового очільника UKRI: в умовах обмежених ресурсів наукові установи мають відмовитися від прагнення охоплювати безліч тем, натомість фокусуючись на тих напрямах, у яких вони можуть бути справді конкурентоспроможні. Чепмен критикує практику «трохи для всіх», коли інституції роблять багато, але ні в чому не досягають потрібної глибини. Він закликає обирати стратегічні пріоритети й інвестувати усі ресурси саме в них. За його словами, університетам варто чітко усвідомлювати свої сильні сторони, дослідницькі ніші, у яких вони можуть бути лідерами, й зосередитись саме цих напрямках. Разом із тим він підкреслює, що це не означає нехтування фундаментальними основами curiosity-driven або «дослідженням з цікавості», адже вони також можуть приносить проривні розробки. Однак більш прикладна наукова діяльність, яка може сприяти економічному зростанню країни, комерціалізації і взаємодії з індустрією, передусім заслуговує на підтримку. Наукові організації повинні орієнтуватися не лише на кількість започаткованих проєктів, а в першу чергу на результати та ефективність, – саме ці показники будуть у центрі уваги уряду та платників податків. Довіра до науковців є своєрідним капіталом, який можна здобути демонстрацією чітких результатів, а потім отримувати автономію для подальшої роботи. UKRI буде діяти як агент змін: посилювати процес поєднання академічної науки та промисловості, залучати інвестиції до портфелю інтелектуальної власності, сприяти масштабуванню інновацій. Наразі перед науковими інституціями стоїть завдання перейти від політики «широкого покриття»  у дослідженнях до обґрунтованої вибірковості, яка поєднує академічну амбіцію з інституційною стійкістю. У такій моделі не йдеться про «обрізання» наукової мрії, а лише про розумне й стратегічне використання ресурсів. Акцент буде саме на якості, довірі та більш тісному зв’язку науки з суспільством та економічним розвитком.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/to5id

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-10-01
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ВИМОГ ДО ВІДПОВІДНОГО РІВНЯ ВОЛОДІННЯ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ВИМОГ ДО ВІДПОВІДНОГО РІВНЯ ВОЛОДІННЯ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ

Sorry, this entry is only available in Українська. Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України щодо вимог до відповідного рівня володіння англійською мовою особами, які претендують на зайняття окремих посад.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України щодо вимог до відповідного рівня володіння англійською мовою особами, які претендують на зайняття окремих посад.

Встановлення таких вимог передбачено частиною першої статті 4 Закону України «Про застосування англійської мови в Україні». Проєкт встановлює  вимоги щодо осіб, які є кандидатами на зайняття посад, визначені пунктами 1-3, 5-11 частини першої, частини другої статті 3 Закону України «Про застосування англійської мови в Україні», – посад державної служби категорії «А», голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, прокурорів, керівників державних наукових установ, керівників закладів вищої освіти, посад державної служби категорій «Б» і «В», поліцейських середнього і вищого складу Національної поліції України, посад начальницького складу інших правоохоронних органів, посад начальницького складу служби цивільного захисту, посад у податкових та митних органах, посад у сфері освіти і науки за відповідними переліками. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 15 жовтня 2025 року. 

Детальніше: https://qrpage.net/qr/sDxSr, https://qrpage.net/qr/q59go

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговоркеея #НРАТ_Освітянам_обговорення

2025-10-01
Share
ОЕСР: ВИКОРИСТАННЯ ДАНИХ ПРО ЗДОРОВ’Я

ОЕСР: ВИКОРИСТАННЯ ДАНИХ ПРО ЗДОРОВ’Я

Sorry, this entry is only available in Українська. У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття групи фахівців «У нас багато цінних даних про здоров’я. Чому їх так важко використовувати?»

Sorry, this entry is only available in Українська.

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття групи фахівців «У нас багато цінних даних про здоров’я. Чому їх так важко використовувати?»

У ній зазначається, що наразі різні інституції накопичили багато цінних даних про здоров’я, але вони дуже слабко використовуються.  Залучення в обіг даних про здоров’я має надзвичайні перспективи для стимулювання інновацій, трансформації усієї системи охорони здоров’я та покращення громадського здоров’я. Але, незважаючи на експоненціальне зростання обсягу даних, їх поки що неможливо використовувати з максимальним потенціалом. У цій публікації досліджується, чому дані про здоров’я залишаються невикористаними, а також пропонуються шляхи їх перетворення на потужний інструмент покращення діяльності у сфері охорони здоров’я в усьому світі. Щодня системи охорони здоров’я та досліджень у галузі охорони здоров’я по всьому світу генерують величезні обсяги даних, які можуть докорінно змінити систему управління  громадським здоров’ям, а також підвищити ефективність діагностики та лікування хвороб. Від електронних медичних записів та геномних послідовностей до візуалізації даних та комплексного аналізу статистики здоров’я населення, – відповідальне використання цієї інформації може пришвидшити медичні дослідження та сприяти медичним проривам. Для цього пропонується забезпечити конфіденційні та індивідуальні свободи під час використання медичних даних. Саме це потрібно зробити урядам для досягнення балансу між використанням даних про здоров’я для суспільного блага та захистом прав особистості, таких як конфіденційність та автономія. Це вимагає відповідного удосконалення правового й технічного захисту. Рекомендація ОЕСР щодо управління даними охорони здоров’я заохочує країни надавати дані про стан здоров’я для їх використання у суспільних інтересах. Багато країн оновлюють своє законодавство, щоб вирішити це питання: Австралія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Велика Британія запровадили правові рамки, які прямо дозволяють використання даних про здоров’я для цілей «суспільного інтересу» без отримання відповідної згоди, але з посиленими гарантіями конфіденційності. Також у статті наголошується на трьох основних перешкодах для ефективного використання даних про здоров’я. Це: фрагментація регуляторних актів, бюрократичні перешкоди та відсутність довіри громадськості. Дані про здоров’я мають потенціал трансформувати охорону здоров’я та громадське здоров’я, але лише за умови, що країни зможуть подолати бар’єри довіри, управління та бюрократії. Узгодження стандартів, оптимізація процесів та залучення громадськості дозволять політикам розкрити повну цінність даних про здоров’я, одночасно захищаючи права особистості. За наявності правильних рамок дані про здоров’я можуть стати наріжним каменем інновацій, кращого догляду та зміцнення систем охорони здоров’я в усьому світі.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/uN0LQ, https://qrpage.net/qr/01Ebc

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2025-10-01
Share
СТРАТЕГІЧНА АЛЬТЕРНАТИВА ДЛЯ СЛАБКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ США

СТРАТЕГІЧНА АЛЬТЕРНАТИВА ДЛЯ СЛАБКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ США

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Суміт Карн «Зростання онлайн-активності може врятувати університети США, що переживають труднощі».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Суміт Карн «Зростання онлайн-активності може врятувати університети США, що переживають труднощі».

У ній автор розглядає, як саме активізація сегменту онлайн-освіти може стати порятунком для американських університетів, що стикаються зі спадом студентської зацікавленості, демографічними викликами та політичними обмеженнями. У статті автор звертає увагу на основні загрози, з якими наразі зіштовхуються американські навчальні заклади: падіння набору зарубіжних студентів через зміну імміграційної політики, демографічний спад серед молоді, економічні чинники. Для багатьох невеликих університетів, які майже повністю залежать від плати за навчання, навіть відносно невелике зменшення кількості іноземних студентів може стати критичним, призвести до фінансової нестабільності та навіть закриття. Стратегічним інструментом пом’якшення ризиків може стати онлайн-освіта. За результатами вивчення майже 5 тис. навчальних закладів, збільшення частки онлайн-курсів на 1% корелює з приростом приблизно на 8 тис. нових студентів. Автор не ідеалізує це зростання і застерігає, що занадто велика частка студентів, які навчаються виключно онлайн (наприклад, понад дві третини у кризовий час або понад 90 % в умовах стабільності), може призводити до зменшення залученості студентів до освітнього процесу, зниження якості взаємодії, перевантаження, проблем із доступністю та технічною інфраструктурою. Масштабування онлайн-пропозиції в освіті само по собі – не гарантія успіху. Для успішної цифрової трансформації необхідна стратегічна архітектура: поєднання онлайн і очного навчання (бленд-формат), професійна підтримка викладачів у цифровій педагогіці, чітке проектування курсів із визначеними результатами навчання, регулярна взаємодія зі студентами, адаптація освітніх матеріалів та резервні варіанти доступу до контенту. Також важливо розвивати «супровідні» сервіси: академічне консультування, репетиторство, доступ до бібліотечних ресурсів, психологічна підтримка, кар’єрну підтримку. Не менш важливою є роль державних і регіональних політик у підтримці цифрового доступу, як, наприклад, інвестиції в інфраструктуру широкосмугового інтернету, субсидії на пристрої чи доступ до мереж для малозабезпечених студентів. І слід пам’ятати про уроки минулого: проєкти масових онлайн-курсів (MOOCs) зазнали критики через низький рівень завершення і слабку взаємодію учасників. Отже, дистанційне навчання не є універсальним порятунком, але за умови побудови виваженої стратегії, належної підтримки та уваги до розвитку інфраструктури, воно має гарний потенціал для зміни траєкторії розвитку університетів в умовах кризи, воно здатне зробити систему більш гнучкою, інклюзивною та стійкою до викликів майбутнього.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/aJXAf

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2025-09-30
Share
ГРАНТОВА ПРОГРАМА STARTUP EDGE

ГРАНТОВА ПРОГРАМА STARTUP EDGE

Sorry, this entry is only available in Українська. Український фонд стартапів оголосив про запуск нової грантової програми Startup EDGE.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Український фонд стартапів оголосив про запуск нової грантової програми Startup EDGE.

Вона націлена на підтримку інноваторів у масштабуванні проєктів на ранніх етапах розвитку, а також посилення конкурентоспроможності вітчизняної стартап-екосистеми.  Startup EDGE фокусується на підтримці технологій у сфері  біотехнологій та науки про життя, робототехніки, 5G, Web 3.0, ШІ та машинного навчання,  сталого розвитку, відновлюваної енергетики, чистих технологій,  рішень для збереження ресурсів і зменшення негативного впливу на довкілля; цифрових освітніх рішень і технології для трансформації навчання й підвищення доступності знань. Гранти можуть отримати  стартапи на стадії pre-seed (до 20 тис. євро), а також на стадії seed (до 40 тис. євро). Грантова програма Startup EDGE реалізується УФС за підтримки проєкту EU4Innovation East, що фінансується ЄС, співфінансується урядом Франції та реалізується Expertise France.

Детальніше: https://usf.com.ua/programs/grant-support, https://qrpage.net/qr/Yr2xs

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини 

2025-09-30
Share
ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ ДЕРЖБЮДЖЕТУ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ФАХІВЦІВ І ПРАЦІВНИКІВ БЮДЖЕТНОЇ СФЕРИ

ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ ДЕРЖБЮДЖЕТУ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ФАХІВЦІВ І ПРАЦІВНИКІВ БЮДЖЕТНОЇ СФЕРИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Кабінет Міністрів України ухвалив Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2201250.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Кабінет Міністрів України ухвалив Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2201250.

Відповідна постанова від 25 вересня 2025 р. № 1190 розміщена на Урядовому порталі. Документ визначає вимоги до виконавців державного замовлення за зазначеною бюджетною програмою; підстави для проведення конкурсного відбору виконавців державного замовлення; повноваження конкурсної комісії; алгоритм проведення конкурсу; особливості реалізації виконання державного замовлення. Планується, що реалізація постанови забезпечить можливість підвищення рівня кваліфікації фахівців і сприятиме підвищенню їхньої конкурентоспроможності на ринку праці.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/Hf1MB, https://qrpage.net/qr/UZMN4, https://qrpage.net/qr/4rc43

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2025-09-30
Share
ОЕСР: ПРОГАЛИНИ В ДАНИХ ЩОДО ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

ОЕСР: ПРОГАЛИНИ В ДАНИХ ЩОДО ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  короткий огляд «Прогалини у даних щодо ЦСР: аналітика від Центру цілей сталого розвитку ОЕСР» із серії «Аналітика політики ОЕСР щодо добробуту, інклюзії та рівних можливостей».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  короткий огляд «Прогалини у даних щодо ЦСР: аналітика від Центру цілей сталого розвитку ОЕСР» із серії «Аналітика політики ОЕСР щодо добробуту, інклюзії та рівних можливостей».

У ньому зазначається, що майже через десять років після початку реалізації «Порядку денного на період до 2030 року» країни ОЕСР досягли значних успіхів у зміцненні статистичного потенціалу моніторингу Цілей сталого розвитку. Відбувається покращення доступності даних, здійснюється їх гармонізація та охоплення ними багатьох цілей. Разом із тим, залишаються критичні прогалини, які ускладнюють повноцінний всеохоплюючий моніторинг ЦСР. На таких проблемах зосереджено увагу експертів. Перша – своєчасність даних:  понад 40 % показників ЦСР у країнах ОЕСР базуються на застарілих даних, що заважає ефективному реагуванню у режимі реального часу в таких ключових сферах, як боротьба зі зміною клімату (ЦСР 13), соціальна справедливість (ЦСР 5 і 10) та біорізноманіття (ЦСР 15). Друга проблема – визначення цілей: фрагментований підхід, особливо в рамках ЦСР 5, 10 та 11, послаблює здатність країн послідовно відстежувати прогрес та розробляти відповідні політики. Третя проблема – ряд показників не відображають належним чином суті ЦСР, наприклад щодо цілі 5 – нерівності, з якою стикаються жінки. Четверта проблема – рівень деталізації даних: демографічна дезагрегація за статтю, віком, доходом та географічним розташуванням залишається недостатньою, що обмежує можливість ефективного відстеження розбіжностей. Дані з розбивкою за статтю доступні для зайнятості та освіти, але в основному відсутні для показників екологічної та цифрової інклюзії. П’ята проблема – галузеві прогалини, які незважаючи на глобальний прогрес, все ще залишаються: понад 30% цілей у вимірі «Планета» не мають достатніх даних для аналізу відстані до цілі або аналізу тенденцій; показники екологічної стійкості мають значні прогалини в даних, що ускладнює відстеження втрат біорізноманіття та рівнів забруднення.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/sshtK, https://qrpage.net/qr/qy1bV

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2025-09-30
Share
СУПЕРЕЧЛИВІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ: ВИКЛАДАЧІ ЗАНИЖУЮТЬ ОЦІНКИ ЧЕРЕЗ ПІДОЗРУ ВИКОРИСТАННЯ ШІ

СУПЕРЕЧЛИВІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ: ВИКЛАДАЧІ ЗАНИЖУЮТЬ ОЦІНКИ ЧЕРЕЗ ПІДОЗРУ ВИКОРИСТАННЯ ШІ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Жульєт Роселл «Викладачі занижують оцінки студентам, коли підозрюють їх у використанні ШІ».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Жульєт Роселл «Викладачі занижують оцінки студентам, коли підозрюють їх у використанні ШІ».

У ній містяться роздуми одо того, як викладачі наразі реагують на застосування студентами штучного інтелекту при виконанні самостійних робіт та як це загалом змінює систему і процес оцінювання. Нещодавно проведене дослідження, побудоване на результатах опитування 33-х викладачів показало, що навіть за умови дозволу на застосування ШІ при підготовці завдань, деякі викладачі все одно занижують оцінки студентам, якщо підозрюють, що ті надмірно покладалися на інструменти ШІ.  Ця практика породжує неоднорідність у підходах до оцінювання, нерозуміння очікувань і збільшення напруженого стану студентів, посилення недовіри між студентами та викладачами. Тому важливо розробити чітку модель «валідності» оцінювання, у рамках якої можна чітко вказувати, в яких випадках використання ШІ справді підриває можливість продемонструвати набуті студентами навички. Тоді, якщо застосування ШІ перешкоджатиме демонстрації  здобувачами освіти справжніх набутих нових компетенцій, таке зменшення оцінки буде справедливим. Також рекомендується зробити зручними та прозорими комунікації в освітньому середовищі з приводу характеру використання ШІ, показувати заздалегідь,  як це впливатиме на оцінювання,  для чого потрібно проводити відповідні семінари або тренінги, щоб забезпечити уніфікацію належних практик оцінювання для усіх викладачів. Отже, зараз існує високий ризик як послаблення довіри до академічних сертифікатів, так і несправедливих оцінок, тому необхідно встановити зрозумілі й справедливі рамки для роботи з ШІ в освітньому процесі.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/KbU5P, https://qrpage.net/qr/KA1mE

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2025-09-29
Share