Search results found:

posts - 5417

pages - 542

ПОРАДИ ВІД C21U ТЕХНОЛОГІЧНОГО ІНСТИТУТУ ДЖОРДЖІЇ

ПОРАДИ ВІД C21U ТЕХНОЛОГІЧНОГО ІНСТИТУТУ ДЖОРДЖІЇ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей від Центру університетів 21 століття (C21U) Технологічного інституту Джорджії.

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей від Центру університетів 21 століття (C21U) Технологічного інституту Джорджії.
C21U являє собою лабораторію трансформацій у вищій освіті, ініціатив для наступного покоління освітніх практик і технологій, зокрема – освітніх платформ і методик. Ресурс містить чотирнадцять статей, у яких надаються корисні поради стосовно організації цифрового оцінювання та залучення до цього процесу ChatGPT; підтримки викладачів і підприємницьких програм для комерціалізації досліджень; підтримки академічної доброчесності; розвитку кар’єри; стратегії формування цілісного досвіду студента; використання формувального зворотного зв’язку для підтримки дистанційного навчання.
Детальніше: https://is.gd/LRJrZD
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-30
Share
ОЕСР: ОГЛЯД ЕКОЛОГІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ США

ОЕСР: ОГЛЯД ЕКОЛОГІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ США

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Огляди екологічної ефективності ОЕСР: США» із серії «Огляди екологічної ефективності ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Огляди екологічної ефективності ОЕСР: США» із серії «Огляди екологічної ефективності ОЕСР».
У ньому наголошується, що Сполучені Штати Америки досягли прогресу у зменшенні деяких видів екологічного тиску, зберігаючи при цьому один з найвищих у світі показників валового внутрішнього продукту на душу населення. Вони відокремили від економічного зростання та зростання населення викиди парникових газів, забруднювачів повітря, забір води та внутрішнє матеріальне споживання. Однак високий рівень споживання, інтенсивне ведення сільського господарства, зміна клімату та розростання міст продовжують чинити тиск на природне середовище. Тому країні потрібно зробити багато для досягнення нульового рівня викидів парникових газів до 2050 року. Відмічається, що США є одним з найбільших забруднювачів морського середовища і це має серйозні наслідки для громади та довкілля. Експерти сформулювали 30 рекомендацій, які допоможуть Сполученим Штатам покращити свої екологічні показники, зосередивши увагу на проблемах морського сміття та екологічній справедливості.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-06-30
Share
ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ У 2023 РОЦІ

ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ У 2023 РОЦІ

На сайті Міністерства освіти і науки України розміщено інформацію про зміни до Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2023 році, запроваджені наказом Міністерства освіти і науки України від 6 червня 2023 року № 682 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 червня 2023 року за № 1040/40096.

На сайті Міністерства освіти і науки України розміщено інформацію про зміни до Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2023 році, запроваджені наказом Міністерства освіти і науки України від 6 червня 2023 року № 682 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 червня 2023 року за № 1040/40096.
Вони стосуються раніше прийнятого наказу Міністерства освіти і науки України від 15 березня 2023 року № 276, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 28 березня 2023 року за № 519/39575. Зазначені зміни покликані забезпечити підтримку певних категорій вступників, які постраждали внаслідок військових дій в України. Документ для зручності роботи з ним представлений у формі порівняльної таблиці.
Фото: МОН
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-30
Share
CHATGPT – СИЛА ДОБРА?

CHATGPT – СИЛА ДОБРА?

На сторінці блогу Міжнародного центру академічної доброчесності опублікована стаття Томаса Ланкастера «ChatGPT – сила добра?».

На сторінці блогу Міжнародного центру академічної доброчесності опублікована стаття Томаса Ланкастера «ChatGPT – сила добра?».
Автор наголошує, що запуск ChatGPT спричинив цілу хвилю негативних відгуків, пов’язаних з його впливом на академічну доброчесність і якість навчання студентів. ChatGPT – це технологія, якою, як і будь-якою іншою, можна зловживати. Студент може просто ввести відповідний запит до чат-боту і отримати відповідь на завдання, яке потім здати на перевірку під виглядом результатів власної роботи й очікувати на позитивну оцінку. Якщо студент має відповідні навички, а оцінювання побудоване так, що доволі просто згенерувати відповідь і додати її до роботи, то результат може бути невтішний для системи освіти: студент отримає прохідний бал, не докладаючи зусиль та фактично не навчаючись. Разом із тим, чи можна вважати ChatGPT лише руйнівною для системи освіти технологією? Томас говорить про те, що існує багато переваг, пов’язаних зі здатністю ChatGPT покращити навчальний процес для студентів: краща персоналізація навчання; можливість надавати необмежену консультативну підтримку та додаткові пояснення для тих, кому було важко зрозуміти лекцію. Крім того, багато випускників ЗВО будуть у подальшому широко використовувати ШІ у своєму повсякденному житті та роботі, тому необхідно надати їм розуміння природи цієї технології, сильних та слабких сторін, сформувати критичне мислення по відношенню до отриманої з цього джерела інформації, навчити використовувати цей інструмент продуктивно. «Попереду – захоплюючий шлях» узагальнює свої роздуми Томас Ланкастер і наголошує, що саме дизайн оцінювання, покладений в основу вимірювання результатів навчання, наразі потребує удосконалення, адаптації до нових реалій.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-30
Share
СТИПЕНДІЇ ВІД СЕРБСЬКОГО УРЯДУ

СТИПЕНДІЇ ВІД СЕРБСЬКОГО УРЯДУ

Міністерство освіти, науки та технологічного розвитку Республіки Сербія оголосило конкурс стипендій Уряду Республіки Сербія для українців на 2023-2024 навчальний рік.

Міністерство освіти, науки та технологічного розвитку Республіки Сербія оголосило конкурс стипендій Уряду Республіки Сербія для українців на 2023-2024 навчальний рік.
Стипендії надаються відповідно до Угоди про співробітництво в галузі освіти між Міністерствами освіти України і Сербії від 06.04.2013 року. Тривалість навчання за призначеною стипендією становить від трьох до 12 місяців. Претенденти на стипендію мають попередньо отримати згоду сербського закладу вищої освіти на прийняття кандидата на стажування. Заявку на конкурс можна подати до 7 липня 2023 року.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-30
Share
ПІДТРИМКА АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ: РОЗВИВАТИ КУЛЬТУРУ, А НЕ КАРАТИ

ПІДТРИМКА АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ: РОЗВИВАТИ КУЛЬТУРУ, А НЕ КАРАТИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Девіда Джойнера «Підтримка академічної доброчесності у масовій магістерській онлайн-програмі».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Девіда Джойнера «Підтримка академічної доброчесності у масовій магістерській онлайн-програмі».
Автор наголошує: розуміння причин, з яких студенти списують, є ключем до запобігання цьому. І пропонує рішення, які дозволять перетворити підтримку сумлінності на виховання культури, а не очікування покарання. Запровадження масштабної магістерської онлайн-програми в галузі комп’ютерних наук Технологічного інституту Джорджії, де Девід викладає, спричинило роздуми щодо академічної недоброчесності. Адже на відміну від звичайного навчального процесу, коли студенти «як на долоні», у масовому курсі їх кількість на порядки більша, відповідно кратно зростають і випадки порушень з боку студентів. Основними причинами неетичної поведінки можуть бути: особисті мотиви (сімейні проблеми, хвороба, відставання від інших студентів); неправильне розуміння того, що дозволено і заборонено; ненавмисне порушення від неуважності, поспіху, неакуратності. Отже, для виховання академічної доброчесності необхідно, по-перше, чітко визначитись та дотримуватись політики доброчесності; по-друге, поінформувати здобувачів освіти про контекст та наслідки; щоб політика доброчесності не лише проголошувалась, але й була «зашита» у структуру курсу від початку його розробки, а не додана як формальність коли курс повністю готовий (постійний контроль, роз’яснення, інформування про виявлені порушення, а також зростаюча по мірі проходження курсу відповідальність – від попередження про неетичну поведінку при виявленні порушення на початку курсу до суттєвих санкцій наприкінці).
Фото:pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-29
Share
ОЕСР: КРАЩА ЖИТЛОВА ПОЛІТИКА

ОЕСР: КРАЩА ЖИТЛОВА ПОЛІТИКА

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Цеглинка за цеглинкою: краща житлова політика в епоху після COVID-19».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Цеглинка за цеглинкою: краща житлова політика в епоху після COVID-19».
У ньому наголошується, що розширюючи висновки дослідження, цей другий випуск заглиблюється в ключові тенденції, що формують житлову політику в епоху після COVID-19. Звіт складається з чотирьох розділів У першому розділі представлено огляд та обговорено необхідність моніторингу впливу пандемії на доступність житла, подолання енергетичної кризи за допомогою низьковуглецевих житлових ініціатив, підтримання фінансової стійкості в умовах мінливих житлових циклів, а також сприяння реформуванню ринків житла у відповідь на віддалену роботу та екологічні проблеми. Другий розділ присвячений декарбонізації житлового сектору. У ньому рекомендується поєднання ціноутворення на викиди вуглецю, сертифікації та регулювання енергоефективності, а також субсидій для досягнення нульового рівня викидів з урахуванням специфіки ринку житла. У розділі також міститься заклик до впровадження додаткових заходів для обмеження негативного впливу на домогосподарства з низькими доходами. У третьому розділі розглядається фінансування житлового будівництва з акцентом на суперечності між підтримкою іпотечного кредитування та сприянням фінансовій стійкості. У ньому також обговорюється зростання небанківського фінансування нерухомості та потенціал іпотечного фінансування для підтримки декарбонізації житла. У четвертому розділі досліджується, як новий баланс між роботою та особистим життям, зумовлений поширенням віддаленої роботи, змінює попит на житло, і пропонується низка спеціальних міських стратегій, спрямованих на подолання цих змін. Загалом у звіті представлено вичерпний план житлової політики у світі після пандемії.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-06-29
Share
РАТИФІКАЦІЯ МАРРАКЕСЬКОГО ДОГОВОРУ

РАТИФІКАЦІЯ МАРРАКЕСЬКОГО ДОГОВОРУ

8 вересня 2023 року в Україні набуває чинності Марракеський договір, який передбачає полегшений доступ до друкованих творів для людей з вадами зору.

8 вересня 2023 року в Україні набуває чинності Марракеський договір, який передбачає полегшений доступ до друкованих творів для людей з вадами зору.
Цей договір є частиною пакету міжнародних договорів з авторського права. Його було ухвалено Дипломатичною конференцією 27 червня 2013 року для встановлення обов’язкових обмежень і винятків з авторського права задля полегшення доступу осіб з порушеннями зору або іншими обмеженнями до друкованої інформації. Він встановлює необхідність публікувати примірники творів у доступних форматах: плоско–друковані книги, друк шрифтом Брайля, рельєфно-графічні посібники, озвучена література тощо. Україна ратифікувала цей міжнародний договір законом «Про авторське право і суміжні права» від 01.12.2022 (№ 2811-IX), який набув чинності 01.01.2023 року. Стаття 23 зазначеного закону імпелементує положення Марракеського договору та встановлює способи й умови вільного використання творів в інтересах осіб з обмеженими (через інвалідність) можливостями сприйняття друкованої інформації. Країни, які ратифікували цей договір, зобов’язані привести своє національне авторське законодавство у відповідність з ключовими умовами документу та забезпечити можливість без дозволу правовласників робити копії творів, захищених авторським правом, у форматах, доступних для осіб з порушеннями зору.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Інклюзивність #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-06-29
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТІВ СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 072 «ФІНАНСИ, БАНКІВСЬКА СПРАВА, СТРАХУВАННЯ ТА ФОНДОВИЙ РИНОК»

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТІВ СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 072 «ФІНАНСИ, БАНКІВСЬКА СПРАВА, СТРАХУВАННЯ ТА ФОНДОВИЙ РИНОК»

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкти стандартів вищої освіти зі спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» на трьох рівнях вищої освіти – бакалавр, магістр та доктор філософії.

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкти стандартів вищої освіти зі спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» на трьох рівнях вищої освіти – бакалавр, магістр та доктор філософії.
Стандарти містять вимоги до освітніх програм в частині рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання за відповідною освітньою програмою; обсягу кредитів ЄКТС, необхідного для здобуття освітнього ступеня «бакалавр», «магістр» та «доктор філософії»; результатів їх навчання; переліку обов’язкових компетентностей випускника; нормативного змісту підготовки здобувачів вищої освіти, сформульованого у термінах результатів навчання; форм атестації; вимог до створення міждисциплінарних освітньо-наукових програм. Заклади вищої освіти при формуванні освітніх програм можуть також встановлювати додаткові вимоги до компетентностей і результатів навчання. Стандарт застосовується для визначення й оцінювання якості змісту та результатів освітньої діяльності ЗВО. Необхідність оновлення раніше затверджених стандартів обумовлена змінами у переліку галузей знань та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти. Зауваження та пропозиції до проєктів стандартів можна подати до 13 липня 2023 року.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення
2023-06-29
Share
ЮСТОВАНО НАКАЗ МОН «ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПОЛОЖЕННЯ ПРО ДУАЛЬНУ ФОРМУ ЗДОБУТТЯ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ»

ЮСТОВАНО НАКАЗ МОН «ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПОЛОЖЕННЯ ПРО ДУАЛЬНУ ФОРМУ ЗДОБУТТЯ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ»

Міністерством юстиції України зареєстровано наказ Міністерства освіти і науки України від 13 квітня 2023 року № 426 «Про затвердження Положення про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти».

Міністерством юстиції України зареєстровано наказ Міністерства освіти і науки України від 13 квітня 2023 року № 426 «Про затвердження Положення про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти».
Положення пояснює, що дуальна форма здобуття освіти передбачає поєднання навчання в закладах освіти та в інших суб’єктів освітньої діяльності з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації. Документ унормовує надання й отримання дуальної форми фахової передвищої і вищої освіти, визначає її зміст, особливості, основні завдання, функції учасників, особливості планування освітнього процесу та його організації. Положення було розроблено відповідно до пункту 1 «Плану заходів з реалізації «Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти»», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 квітня 2019 року № 214, підпункту 2.2.5 «Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки», затвердженої розпорядженням від 23 лютого 2022 року №286-р, пункту 44 «Плану заходів з реалізації Стратегії людського розвитку на 2021-2023 роки», затвердженому розпорядженням Кабінету міністрів України від 9 грудня 2021 р. № 1617-р.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-28
Share