Search results found:

posts - 5417

pages - 542

ОЕСР: ОЦІНКА ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ НОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ОЕСР: ОЦІНКА ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ НОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований звіт «Оцінка технологій для нових технологій: задоволення нових вимог до стратегічної розвідки» із серії «Документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований звіт «Оцінка технологій для нових технологій: задоволення нових вимог до стратегічної розвідки» із серії «Документи ОЕСР з науки, технологій та промисловості».
Швидкі темпи технологічних змін у поєднанні з гострою потребою у рішеннях для подолання крупних суспільних проблем і глобальних криз посилюють завдання щодо розробки науково-технічної та інноваційної політики в умовах високої невизначеності. Оцінка технологій виконує різноманітні функції: висвітлює соціальні, економічні, екологічні та інші наслідки нових технологій; інформує громадськість; використовується для управління дослідженнями та розробками. У цьому звіті на базі дев’яти тематичних досліджень проаналізовано оцінку технологій, відповідні чинники, які на них впливають, систематизовано вимоги щодо політик підтримки нових технологій, а також визначено набір принципів, якими слід керуватися для реалізації передових практик. Визначено сім трендів в політиці, які включають: орієнтацію на виклики; швидке реагування на кризу; масштабування технологічних рішень; орієнтацію на цінності як ключовий рушій розвитку та впровадження технологій; максимальне задіяння інформації, зміцнення довіри та ефективного управління; зростання попиту на випереджувальне технологічне управління; урахування межі національних підходів.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-03
Share
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЮНЕСКО ЩОДО ПРАВА НА ІНФОРМАЦІЮ

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЮНЕСКО ЩОДО ПРАВА НА ІНФОРМАЦІЮ

На сайті організації ООН з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковані політичні рекомендації «Розвиток і просування права на інформацію в національних рамках».

На сайті організації ООН з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковані політичні рекомендації «Розвиток і просування права на інформацію в національних рамках».
У документі наголошується, що при здійсненні своєї діяльності державні органи отримують, виробляють та зберігають інформацію, зокрема – дані державного сектору (PSID). Покладене в основу права на інформацію розкриття та розповсюдження PSID може стати реальним каталізатором упровадження методів належного управління, а також необхідною умовою для досягнення цілей сталого розвитку. У цьому контексті ЮНЕСКО у 2022 році були розроблені відповідні керівні принципи. Вони акцентують увагу державних посадових осіб та фахівців у галузі розвитку важливість доступу до PSID, сприяють розповсюдженню урядової інформації, що є громадським надбанням, а також зміцнюють шляхи доступу до PSID у мінливому світі цифрових технологій.
Детальніше: https://bit.ly/3Nm1LqF
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-03
Share
ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА СИСТЕМА «EVALUED»

ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА СИСТЕМА «EVALUED»

Уряд підтримав експериментальний проєкт Міністерства освіти і науки України щодо впровадження у закладах освіти України автоматизованої системи «EvaluЕd».

Уряд підтримав експериментальний проєкт Міністерства освіти і науки України щодо впровадження у закладах освіти України автоматизованої системи «EvaluЕd».
Ця система створена Державною службою якості освіти України в рамках дії з реалізації Меморандуму про порозуміння з Чеським агентством розвитку. Вона покликана прискорити цифровізацію збору, накопичення, оброблення, аналізу, зберігання, оновлення і відображення інформації щодо розвитку освіти. Запровадження цієї системи дозволить підвищити ефективність роботи закладів освіти, допоможе розвивати їх ефективну мережу, визначати тенденції розвитку системи освіти, виявляти типові проблеми.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-03
Share
ІНФОРМАЦІЙНА СЕСІЯ ПРЕМІЇ L’ORÉAL–UNESCO «ДЛЯ ЖІНОК У НАУЦІ» 2023 РОКУ

ІНФОРМАЦІЙНА СЕСІЯ ПРЕМІЇ L’ORÉAL–UNESCO «ДЛЯ ЖІНОК У НАУЦІ» 2023 РОКУ

3 травня 2023 року відбудеться інформаційна сесія, присвячена цьогорічній Премії L’ORÉAL–UNESCO «Для жінок у науці».

3 травня 2023 року відбудеться інформаційна сесія, присвячена цьогорічній Премії L’ORÉAL–UNESCO «Для жінок у науці».
Українська премія є частиною глобальної програми L’ORÉAL-UNESCO «Для жінок у науці», покликаної популяризувати внесок жінок у сферу наукових досліджень та сприяти зростанню представленості жінок у галузі STEM – наука, технології, інжиніринг, математика. Під час заходу планується обговорити наступні питання: положення про конкурс; вимоги до претенденток (вік, місце перебування); процедура відбору; основна винагорода та інші відзнаки для учасниць із закладів вищої освіти, дослідницьких центрів, установ Національної академії наук України. Організатори: ТОВ «L’ORÉAL УКРАЇНА», Національна академія наук України, ГО «Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності», Національна комісія України у справах ЮНЕСКО. Заявку на конкурс можна подати до 31 травня 2023 року.
Фото: логотип
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-03
Share
СІНГАПУРСЬКІ УРОКИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ УПРОДОВЖ ЖИТТЯ

СІНГАПУРСЬКІ УРОКИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ УПРОДОВЖ ЖИТТЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Поли Лем «Які уроки може надати Сінгапур щодо навчання упродовж життя?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Поли Лем «Які уроки може надати Сінгапур щодо навчання упродовж життя?».
У ній наголошується, що по мірі розвитку новітніх цифрових технологій, який відбувається гігантськими темпами та може загрожувати цілій низці професій, стає надзвичайно актуальним питання систематичного підвищення кваліфікації та перепідготовки співробітників. Сінгапур є однією з перших країн у світі, де запроваджено систему масового навчання упродовж життя. Чи може досвід цієї країни бути корисним у глобальному масштабі? У 2014 році уряд Сінгапуру запровадив програму SkillsFuture під девізом «Розвивайте наших людей», яка покликана надати населенню можливість «максимально розвинути свій потенціал». Кожен громадянин Сінгапуру віком від 25 років має можливість отримати кредит FlexiMasters на подальшу освіту та навчання, у т.ч. для повноцінної магістерської програми. Автор наводить приклади організації навчання дорослого населення, порівнює відношення до навчання упродовж життя у Сінгапурі та Великій Британії, а також демонструє на конкретних прикладах, що ситуація у Британії почала змінюватись після рішення уряду зі скасування заборони на доступ до державного фінансування для курсу на еквівалентному або нижчому рівні, ніж кваліфікація, яку вже має студент (правило ELQ, що було бар’єром для перекваліфікації).
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-03
Share
CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS ТА ПОЛІТИКА ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS ТА ПОЛІТИКА ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

14 березня 2023 року видавництво Кембриджського університету (Cambridge University Press / CUP), яке має визнану репутацію в академічному світі та щороку публікує близько 400 журналів та 1500 монографій, оприлюднило власні керівні принципи щодо використання штучного інтелекту та великих мовних моделей у наукових публікаціях.

14 березня 2023 року видавництво Кембриджського університету (Cambridge University Press / CUP), яке має визнану репутацію в академічному світі та щороку публікує близько 400 журналів та 1500 монографій, оприлюднило власні керівні принципи щодо використання штучного інтелекту та великих мовних моделей у наукових публікаціях.
Ці рекомендації увійшли окремим підрозділом до розділу “Авторство і співавторство” у складі “Керівництва з етики наукових публікацій для журналів”. Правила визначають відношення CUP до нових інструментів, які наразі отримують широке розповсюдження у всіх сферах людської діяльності. Зокрема, у підрозділі “Внесок штучного інтелекту у наукові дослідження” містяться наступні положення. “Використання штучного інтелекту має бути зазначене та чітко описане у роботах, що представляють результати наукових досліджень, так само, як це традиційно роблять з іншим програмним забезпеченням, інструментами та методами. Штучний інтелект не відповідає вимогам Кембриджу щодо авторства. Інструменти штучного інтелекту та великі мовні моделі не можуть бути вказані в якості авторів будь-яких наукових робіт, опублікованих Кембриджем. Автори несуть відповідальність за точність, цілісність та оригінальність своїх наукових робіт, у тому числі – за будь-яке використання штучного інтелекту. Використання штучного інтелекту жодним чином не може порушувати політику Кембриджу щодо плагіату. Наукові роботи мають належати безпосередньо їх авторам і не можуть представляти чужі ідеї, дані, слова або інші матеріали без належного цитування та прозорих посилань. Окремі журнали видавництва також можуть мати більш конкретні вимоги або рекомендації щодо дотримання цієї політики”.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-05-02
Share
ВЕЛИКА БРИТАНІЯ СТАЄ МЕНШ ПРИВАБЛИВОЮ ДЛЯ ДОСЛІДНИКІВ

ВЕЛИКА БРИТАНІЯ СТАЄ МЕНШ ПРИВАБЛИВОЮ ДЛЯ ДОСЛІДНИКІВ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Патріка Джека «Згідно з візовими даними, Велика Британія стає менш привабливою для дослідників».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Патріка Джека «Згідно з візовими даними, Велика Британія стає менш привабливою для дослідників».
У ній наголошується, що за інформацією Міністерства внутрішніх справ, кількість заявок, які надійшли після Brexit від іноземних дослідників для отримання британської візи для кваліфікованих працівників, – знижується. Одним з основних чинників цього є виключення Великої Британії з дослідницької Програми ЄС «Горизонт Європа». «Хоча британський уряд погодився покрити заявки на відповідні гранти, це не призвело до збільшення кількості дослідників, призначених до університетів… Кількість продовжень грантового фінансування також скоротилась, оскільки багато європейських грантів добігають кінця. Отже, візи спонсорованих дослідників не продовжуються». Про це повідомила фахівець з імміграції в освітньому секторі компанії «Eversheds Sutherland». Тепер дослідники віддають перевагу іншим країнам, а не Великобританії. Дослідження, проведене Education Insight, також виявило тренд на скорочення академічних співробітників з Європейського Союзу, найбільша кількість яких була зафіксована у 2018-19 роках й відтоді зменшується.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
📷
2023-05-02
Share
ОЕСР: НАВЧАННЯ ДЛЯ МАЙБУТНЬОГО

ОЕСР: НАВЧАННЯ ДЛЯ МАЙБУТНЬОГО

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Навчання для майбутнього: глобальна участь, сталий розвиток та цифрові навички» із серії «Міжнародний саміт з питань вчительської професії».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Навчання для майбутнього: глобальна участь, сталий розвиток та цифрові навички» із серії «Міжнародний саміт з питань вчительської професії».
Наголошується, що глобальні освітні системи наразі стикаються з цілою низкою викликів. Ці виклики визначені та систематизовані у контексті ключових освітніх тенденцій. На їх основі підготовлені пропозиції щодо вдосконалення освітніх стандартів, аби навчання відповідало потребам усіх учнів. Навколо звіту на Міжнародному саміті з питань вчительської професії, що відбувся у квітні 2023 року, була організована дискусія стосовно стану глобальної освіти. Зокрема, обговорювалось майбутнє освіти і шляхи радикального переосмислення функціонування освітніх систем у найближче десятиліття; питання залучення та підтримки розвитку висококваліфікованих вчителів і актуальних педагогічних практик в епоху цифровізації; розглядались ефективні шляхи підтримки викладання глобальних компетентностей і сприяння створенню інклюзивного навчального середовища.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-02
Share
УДОСКОНАЛЕНО ПОРЯДОК ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ ЗВО І НУ

УДОСКОНАЛЕНО ПОРЯДОК ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ ЗВО І НУ

Урядом внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 19 липня 2017 р.

Урядом внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 19 липня 2017 р.
№ 540 «Про затвердження Порядку проведення державної атестації наукових установ», та визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. № 652 «Деякі питання проведення державної атестації закладів вищої освіти в частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності». Документом уточнено редакцію ряду положень порядку атестації та поширено його дію на заклади вищої освіти; запроваджено термін «науковий напрям»; визначено строки проведення державної атестації для новоутворених та реорганізованих НУ та ЗВО; передбачене проведення експертного оцінювання іноземними експертами; окреслено вимоги щодо уникнення конфлікту інтересів під час проведення державної атестації; запроваджено новий розподіл за результатами оцінювання ефективності наукової (науково-технічної) діяльності. Визначені особливості проведення державної атестації вищих військових навчальних закладів, закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання в частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності, а також наукових установ зі сфери управління Міноборони, Мін’юсту, Адміністрації Держприкордонслужби, МВС, ДСНС, Національної поліції, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-02
Share
DIGITAL EDUCATION ACCELERATOR

DIGITAL EDUCATION ACCELERATOR

У червні 2023 року розпочнеться друга програма Digital Education Accelerator для інноваторів цифрової освіти.

У червні 2023 року розпочнеться друга програма Digital Education Accelerator для інноваторів цифрової освіти.
Програма орієнтована на допомогу українському сектору освіти шляхом підтримки команд з інноваційними проєктами, які вийшли на етап створення прототипів. Пріоритети поточного набору: інтероперабельність, штучний інтелект у цифровій освіті. Тим, хто у процесі попереднього відбору заявок буде визнаний кращим, запропонують інтенсивне навчання, менторство, нададуть можливості для тестування прототипів у інноваційному середовищі, підтримають масштабування інновацій та допоможуть у створенні спільнот. Організатор – Європейський акселератор цифрової освіти. Заявку на участь у програмі можна подати до 15 травня 2023 року.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-05-01
Share