Search results found:

posts - 5382

pages - 539

CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS ТА ПОЛІТИКА ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS ТА ПОЛІТИКА ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

14 березня 2023 року видавництво Кембриджського університету (Cambridge University Press / CUP), яке має визнану репутацію в академічному світі та щороку публікує близько 400 журналів та 1500 монографій, оприлюднило власні керівні принципи щодо використання штучного інтелекту та великих мовних моделей у наукових публікаціях.

14 березня 2023 року видавництво Кембриджського університету (Cambridge University Press / CUP), яке має визнану репутацію в академічному світі та щороку публікує близько 400 журналів та 1500 монографій, оприлюднило власні керівні принципи щодо використання штучного інтелекту та великих мовних моделей у наукових публікаціях.
Ці рекомендації увійшли окремим підрозділом до розділу “Авторство і співавторство” у складі “Керівництва з етики наукових публікацій для журналів”. Правила визначають відношення CUP до нових інструментів, які наразі отримують широке розповсюдження у всіх сферах людської діяльності. Зокрема, у підрозділі “Внесок штучного інтелекту у наукові дослідження” містяться наступні положення. “Використання штучного інтелекту має бути зазначене та чітко описане у роботах, що представляють результати наукових досліджень, так само, як це традиційно роблять з іншим програмним забезпеченням, інструментами та методами. Штучний інтелект не відповідає вимогам Кембриджу щодо авторства. Інструменти штучного інтелекту та великі мовні моделі не можуть бути вказані в якості авторів будь-яких наукових робіт, опублікованих Кембриджем. Автори несуть відповідальність за точність, цілісність та оригінальність своїх наукових робіт, у тому числі – за будь-яке використання штучного інтелекту. Використання штучного інтелекту жодним чином не може порушувати політику Кембриджу щодо плагіату. Наукові роботи мають належати безпосередньо їх авторам і не можуть представляти чужі ідеї, дані, слова або інші матеріали без належного цитування та прозорих посилань. Окремі журнали видавництва також можуть мати більш конкретні вимоги або рекомендації щодо дотримання цієї політики”.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-05-02
Share
ВЕЛИКА БРИТАНІЯ СТАЄ МЕНШ ПРИВАБЛИВОЮ ДЛЯ ДОСЛІДНИКІВ

ВЕЛИКА БРИТАНІЯ СТАЄ МЕНШ ПРИВАБЛИВОЮ ДЛЯ ДОСЛІДНИКІВ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Патріка Джека «Згідно з візовими даними, Велика Британія стає менш привабливою для дослідників».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Патріка Джека «Згідно з візовими даними, Велика Британія стає менш привабливою для дослідників».
У ній наголошується, що за інформацією Міністерства внутрішніх справ, кількість заявок, які надійшли після Brexit від іноземних дослідників для отримання британської візи для кваліфікованих працівників, – знижується. Одним з основних чинників цього є виключення Великої Британії з дослідницької Програми ЄС «Горизонт Європа». «Хоча британський уряд погодився покрити заявки на відповідні гранти, це не призвело до збільшення кількості дослідників, призначених до університетів… Кількість продовжень грантового фінансування також скоротилась, оскільки багато європейських грантів добігають кінця. Отже, візи спонсорованих дослідників не продовжуються». Про це повідомила фахівець з імміграції в освітньому секторі компанії «Eversheds Sutherland». Тепер дослідники віддають перевагу іншим країнам, а не Великобританії. Дослідження, проведене Education Insight, також виявило тренд на скорочення академічних співробітників з Європейського Союзу, найбільша кількість яких була зафіксована у 2018-19 роках й відтоді зменшується.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
📷
2023-05-02
Share
ОЕСР: НАВЧАННЯ ДЛЯ МАЙБУТНЬОГО

ОЕСР: НАВЧАННЯ ДЛЯ МАЙБУТНЬОГО

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Навчання для майбутнього: глобальна участь, сталий розвиток та цифрові навички» із серії «Міжнародний саміт з питань вчительської професії».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Навчання для майбутнього: глобальна участь, сталий розвиток та цифрові навички» із серії «Міжнародний саміт з питань вчительської професії».
Наголошується, що глобальні освітні системи наразі стикаються з цілою низкою викликів. Ці виклики визначені та систематизовані у контексті ключових освітніх тенденцій. На їх основі підготовлені пропозиції щодо вдосконалення освітніх стандартів, аби навчання відповідало потребам усіх учнів. Навколо звіту на Міжнародному саміті з питань вчительської професії, що відбувся у квітні 2023 року, була організована дискусія стосовно стану глобальної освіти. Зокрема, обговорювалось майбутнє освіти і шляхи радикального переосмислення функціонування освітніх систем у найближче десятиліття; питання залучення та підтримки розвитку висококваліфікованих вчителів і актуальних педагогічних практик в епоху цифровізації; розглядались ефективні шляхи підтримки викладання глобальних компетентностей і сприяння створенню інклюзивного навчального середовища.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-02
Share
УДОСКОНАЛЕНО ПОРЯДОК ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ ЗВО І НУ

УДОСКОНАЛЕНО ПОРЯДОК ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ ЗВО І НУ

Урядом внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 19 липня 2017 р.

Урядом внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 19 липня 2017 р.
№ 540 «Про затвердження Порядку проведення державної атестації наукових установ», та визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. № 652 «Деякі питання проведення державної атестації закладів вищої освіти в частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності». Документом уточнено редакцію ряду положень порядку атестації та поширено його дію на заклади вищої освіти; запроваджено термін «науковий напрям»; визначено строки проведення державної атестації для новоутворених та реорганізованих НУ та ЗВО; передбачене проведення експертного оцінювання іноземними експертами; окреслено вимоги щодо уникнення конфлікту інтересів під час проведення державної атестації; запроваджено новий розподіл за результатами оцінювання ефективності наукової (науково-технічної) діяльності. Визначені особливості проведення державної атестації вищих військових навчальних закладів, закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання в частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності, а також наукових установ зі сфери управління Міноборони, Мін’юсту, Адміністрації Держприкордонслужби, МВС, ДСНС, Національної поліції, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-02
Share
DIGITAL EDUCATION ACCELERATOR

DIGITAL EDUCATION ACCELERATOR

У червні 2023 року розпочнеться друга програма Digital Education Accelerator для інноваторів цифрової освіти.

У червні 2023 року розпочнеться друга програма Digital Education Accelerator для інноваторів цифрової освіти.
Програма орієнтована на допомогу українському сектору освіти шляхом підтримки команд з інноваційними проєктами, які вийшли на етап створення прототипів. Пріоритети поточного набору: інтероперабельність, штучний інтелект у цифровій освіті. Тим, хто у процесі попереднього відбору заявок буде визнаний кращим, запропонують інтенсивне навчання, менторство, нададуть можливості для тестування прототипів у інноваційному середовищі, підтримають масштабування інновацій та допоможуть у створенні спільнот. Організатор – Європейський акселератор цифрової освіти. Заявку на участь у програмі можна подати до 15 травня 2023 року.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-05-01
Share
РЕЙТИНГ ЗВО УКРАЇНИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ УЧАСТІ У КОНКУРСАХ НАУКОВО-ДОСЛІДНИХ РОБІТ

РЕЙТИНГ ЗВО УКРАЇНИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ УЧАСТІ У КОНКУРСАХ НАУКОВО-ДОСЛІДНИХ РОБІТ

Центр міжнародних проєктів «Євроосвіта» оприлюднив рейтинг ефективності участі закладів вищої освіти у конкурсах науково-дослідних робіт за 2022 рік.

Центр міжнародних проєктів «Євроосвіта» оприлюднив рейтинг ефективності участі закладів вищої освіти у конкурсах науково-дослідних робіт за 2022 рік.
Для оцінювання грантової діяльності активності ЗВО були використані відомості про наступні конкурси: Спільні конкурси науково-дослідних робіт у рамках двосторонніх міжурядових програм науково-технічної співпраці; Конкурс проєктів фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих вчених; Конкурс проєктів, які фінансуються за рахунок зовнішнього інструменту допомоги Європейського Союзу для виконання зобов’язань України у Рамковій програмі Європейського Союзу з наукових досліджень та інновацій «Горизонт 2020»; Конкурс на науково-технічні (експериментальні) розробки та науково-технічну продукцію за державним замовленням. Вивчено відомості про грантову активність 32 ЗВО. До топ-5 найуспішніших закладів вищої освіти увійшли: Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Сумський державний університет, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національний університет «Львівська політехніка», Львівський національний університет імені Івана Франка.
Детальніше: https://bit.ly/429NQIj
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-01
Share
РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

27 квітня 2023 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України.

27 квітня 2023 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України.
За його результатами ухвалено низку рішень у сфері атестації кадрів вищої кваліфікації, які, зокрема, стосуються утворення спеціалізованих учених рад із присудження наукового ступеня та формування Переліку наукових фахових видань України. Відповідний наказ від 27.04.2023 № 491 «Про затвердження рішень Атестаційної колегії Міністерства» оприлюднено на офіційному веб-сайті МОН.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини
2023-05-01
Share
ІННОВАЦІЙНІ ФУНКЦІЇ MOOC, ЯКІ СПРИЯЮТЬ ЗАЛУЧЕНОСТІ СТУДЕНТІВ

ІННОВАЦІЙНІ ФУНКЦІЇ MOOC, ЯКІ СПРИЯЮТЬ ЗАЛУЧЕНОСТІ СТУДЕНТІВ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Темесгена Кіфле та Бена Коссалтера «Три функції, які зроблять ваш MOOC особливим».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Темесгена Кіфле та Бена Коссалтера «Три функції, які зроблять ваш MOOC особливим».
Автори наголошують, що розробники масових освітніх курсів та викладачі мають орієнтуватись у першу чергу на створення цінності для студентів. Для підтвердження цієї думки вони розглядають історію MOOC. У 2008 році було розроблено перший масовий відкритий онлайн-курс «Connectivism &Connective Knowledge», який зібрав 2 тис. слухачів. Через три роки Стенфордський університет запропонував курс «Вступ до штучного інтелекту», який зацікавив вже 160 тис. слухачів. Наразі понад 1,2 тис. університетів у світі пропонують безкоштовні онлайн-курси на платформах Coursera, edX, FutureLearn, Udacity. А чим більшою є пропозиція, тим вищою виявляється й конкуренція за учнів. У підвищенні конкурентоспроможності може допомогти, на думку авторів статті, створення віртуальної спільноти; доповнення присутності викладача штучними носіями-аватарами; створення опорних плакатів з висвітленням ключових моментів лекції. Використання цих та інших методів може стати перевагою курсу, допоможе університетам у просуванні їх брендів, створенні репутації, отриманні доходів, а також дозволить покращити традиційні моделі навчання.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-01
Share
ОЕСР: ПОКАЗНИКИ СТАНУ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

ОЕСР: ПОКАЗНИКИ СТАНУ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований «Огляд показників із навколишнього середовища».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований «Огляд показників із навколишнього середовища».
Пропонується як традиційний звіт, так і веб-формат, який забезпечує усім бажаючим інтерактивний онлайн-доступ у режимі реального часу до актуальних даних щодо навколишнього середовища країн ОЕСР. Представлені у ньому показники належать до основного набору екологічних індикаторів ОЕСР, – узгодженого інструменту для порівняння екологічної ефективності країн та відстеження процесу реалізації курсу на сталий розвиток. Веб-версія містить таблиці даних та інфографіку з основними екологічними тенденціями щодо зміни клімату, біорізноманіття, водних ресурсів, якості повітря, циркулярної економіки та ресурсів океану, а також профілі країн.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-01
Share
ПОКРАЩЕННЯ ОСВІТНІХ НАВИЧОК ЗА ДОПОМОГОЮ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО НАВЧАННЯ

ПОКРАЩЕННЯ ОСВІТНІХ НАВИЧОК ЗА ДОПОМОГОЮ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Дженні Фокс «100-річний принцип навчання студентів цифровим навичкам».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Дженні Фокс «100-річний принцип навчання студентів цифровим навичкам».
У ній наголошується, що пандемія вивела тему розвитку цифрових навичок студентів на перший план. З переміщенням навчання і викладання в онлайн-середовище і використанням змішаного формату людство зіткнулось з такими проблемами, як цифрова нерівність і цифровий розрив. Аналізуючи розвиток володіння студентами навичок роботи з цифровими технологіями, автор пропонує надавати студентам додаткову підтримку щодо цифрових навичок поза навчальними програмами. Під час проведення індивідуальних занять рекомендується використовувати «принцип EDIP», розроблений у 1919 році Чарльзом Р. Алленом, одним із засновників професійної освіти в Америці. EDIP є чотириетапним методом навчання, який покликаний допомогти у швидкому засвоєнні практичних завдань. Він розшифровується як Explain – пояснюй, Demonstrate – показуй, Imitate – повторюй, Practise – практикуй. Найчастіше цей метод використовується у спорті та фізичних вправах, але є надзвичайно корисним при опануванні цифрових навичок. Отже, при роботі з цифровими інструментами, необхідно починати з пояснення основних моментів завдання; потім завдання повільно продемонструвати; попросити студента(ів) імітувати/повторити завдання, копіюючи те, що ви продемонстрували; надалі підтримати практичні вправи студента для закріплення. «Це просто, але це працює для розвитку цифрових навичок студентів».
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-04-28
Share