Search results found:

posts - 5339

pages - 534

ОЕСР: ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО НАВЧАННЯ ЗА МІКРОКРЕДИТАМИ

ОЕСР: ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО НАВЧАННЯ ЗА МІКРОКРЕДИТАМИ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Державна політика для ефективного навчання за мікро-кредитами» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Державна політика для ефективного навчання за мікро-кредитами» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

У ньому наголошується, що більш компактні, цільові та гнучкі, ніж традиційні програми освіти та навчання, мікрокредити в останні роки стали вагомою рисою освітніх, професійних та політичних дискусій щодо ринку праці. Кілька країн ОЕСР уже розпочали розробку національних екосистем мікрокредитів, і багато інших прагнуть наслідувати цей приклад. Дана публікація є частиною в серії узагальнюючих документів, що складається з двох частин. У документі розглядається ландшафт мікрокредитів, що розвивається, особлива увага приділяється розробці державної політики, яка може сприяти ефективному використанню мікрокредитів для навчання впродовж усього життя, підвищення кваліфікації та перекваліфікації. У звіті також представлено інструмент самооцінки для реалізації політики в галузі мікрокредитів, який визначає низку політичних заходів і міркувань, необхідних для створення та ефективного функціонування національних екосистем мікрокредитів.

Детальніше: https://is.gd/PdzxFz, https://doi.org/10.1787/a41f148b-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-12-15
Share
ЗАТВЕРДЖЕНО ДОРОЖНЮ КАРТУ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ У СФЕРАХ ОСВІТИ І НАУКИ ДО 2027 РОКУ

ЗАТВЕРДЖЕНО ДОРОЖНЮ КАРТУ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ У СФЕРАХ ОСВІТИ І НАУКИ ДО 2027 РОКУ

Міністерство освіти і науки України затвердило дорожню карту європейської інтеграції України у сферах освіти і науки до 2027 року.

Міністерство освіти і науки України затвердило дорожню карту європейської інтеграції України у сферах освіти і науки до 2027 року.

Відповідний наказ від 11 грудня 2023 року № 1501 розміщено на сайті МОН. Дорожня карта розроблена Міністерством освіти і науки України за методологією RBM (results-based management) із залученням широкого кола стейкхолдерів відповідно до абзаців другого і шостого статті 1 Указу Президента України від 8 листопада 2023 року № 744/2023 «Про деякі заходи з підготовки до переговорного процесу зі вступу України до Європейського Союзу», підпункту 90* і 23 пункту 4 і пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630 (зі змінами), та реалізації положень глави 9 і глави 23 Розділу V Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони. Мета – формування візії, визначення цілей та завдань для гармонізації секторальних політик та законодавства у сферах освіти і науки з європейськими на шляху до підготовки переговорів та повноцінного членства України в Європейському Союзі. Карта містить три стратегічні цілі: Державні політики і законодавство України в сферах освіти і науки гармонізовані з правом (асдиІ8)€С; Україна співпрацює з державами-членами Європейського Союзу у сферах освіти і науки, використовуючи кращі європейські практики та стандарти; Учасники освітнього процесу та науковці знають та поділяють цінності €С та використовують можливості європейського освітнього та дослідницького простору. Кожна стратегічна ціль включає відповідні показники результативності та операційні цілі.

Детальніше: https://is.gd/SZdGY3

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-12-15
Share
QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS 2024

QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS 2024

Британська рейтингова агенція Quacquarelli Symonds визначила найкращі університети світу, діяльність яких зосереджена на подоланні глобальних екологічних, соціальних та управлінських викликів.

Британська рейтингова агенція Quacquarelli Symonds визначила найкращі університети світу, діяльність яких зосереджена на подоланні глобальних екологічних, соціальних та управлінських викликів.

Основний акцент в рейтингу робиться на зовнішньому впливі університету, включаючи показники екологічної стійкості, освіти та досліджень в галузі довкілля, забезпечення рівності, працевлаштування й можливостей для випускників, здоров’я та благополуччя населення, обміну знаннями тощо. Оновлена методологія рейтингу особливу увагу звертає на показники ефективності та прозорості управління університетом. Усього прохідний бар’єр рейтингу QS Sustainability Rankings 2024 подолали 1403 заклади вищої освіти зі всього світу, в тому числі 8 українських університетів Цього року рейтингом QS Sustainability Rankings 2024 вперше відзначено: Національний університет «Львівська політехніка», Сумський державний університет, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Львівський національний університет імені Івана Франка, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Харківський національний університет радіоелектроніки.

Детальніше: http://topuniversities.com, https://is.gd/Wm2xJS

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-12-14
Share
СТИПЕНДІЇ ВІД УРЯДУ КНР НА НАВЧАННЯ В 2024/2025 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

СТИПЕНДІЇ ВІД УРЯДУ КНР НА НАВЧАННЯ В 2024/2025 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Уряд Китайської Народної Республіки відповідно до угоди між Міністерством освіти і науки України та Міністерством освіти Китайської Народної Республіки про співробітництво в галузі освіти надає для громадян України 48 державних стипендій на навчання в 2024/2025 навчальному році за освітніми рівнями бакалавр, магістр, доктор філософії та на мовне стажування.

Уряд Китайської Народної Республіки відповідно до угоди між Міністерством освіти і науки України та Міністерством освіти Китайської Народної Республіки про співробітництво в галузі освіти надає для громадян України 48 державних стипендій на навчання в 2024/2025 навчальному році за освітніми рівнями бакалавр, магістр, доктор філософії та на мовне стажування.

Кандидати на стипендію повинні відповідати академічним, мовним та віковим вимогам закладу, до якого вони подають документи; бути фізично та психічно здоровими; не бути громадянами Китаю. Кандидат повинен заздалегідь звернутися до ЗВО Китаю (до якого планує вступ) та отримати лист-підтвердження від університету про готовність прийняти кандидата на навчання. Заявки на отримання державної стипендії уряду Китайської Народної Республіки можна подати до 7 січня 2024 року.

Детальніше: https://is.gd/0OLnGE, https://is.gd/xyyszJ, https://is.gd/8V58hE, https://is.gd/4y2g1e

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2023-12-14
Share
ОНОВЛЕНА ФОРМА ПРОМІЖНОГО ЗВІТУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ВИКОНАННЯ ЕТАПІВ НДР ТА НДДКР

ОНОВЛЕНА ФОРМА ПРОМІЖНОГО ЗВІТУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ВИКОНАННЯ ЕТАПІВ НДР ТА НДДКР

Міністерство освіти і науки спростило форму проміжних звітів за результатами виконання етапу досліджень та розробок, що фінансуються за бюджетними програмами МОН.

Міністерство освіти і науки спростило форму проміжних звітів за результатами виконання етапу досліджень та розробок, що фінансуються за бюджетними програмами МОН.

Відповідний наказ від 8 грудня 2023 року № 1495 «Про затвердження примірної форми проміжного звіту за результатами виконання етапу наукових (науково-технічних) робіт при проведенні фундаментальних досліджень, прикладних досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок, що фінансуються за бюджетними програмами Міністерства освіти і науки України розміщено на сайті МОН. Відтепер науковці можуть подавати проміжні звіти не за ДСТУ 3008:2015, а за спрощеною формою, що передбачає коротку інформацію про проєкт, його результати та індикатори виконання, а також копії публікацій. До форми підготовлено рекомендації щодо її використання субʼєктами наукової (науково-технічної) діяльності, які провадять фундаментальні дослідження, прикладні дослідження та науково-технічні (експериментальні) розробки за рахунок коштів державного бюджету за кодами програмної класифікації видатків: 2201040 «Наукова і науково-технічна діяльність закладів вищої освіти та наукових установ»; 201300 «Забезпечення діяльності Національного фонду досліджень України, грантова підтримка наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок»; 2201380 «Виконання зобовʼязань України у сфері міжнародного науково-технічного та освітнього співробітництва, участь у рамковій програмі Європейського Союзу з досліджень та інновацій»; 2201390 «Підтримка пріоритетних напрямів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок у закладах вищої освіти»; 2201410 «Наукова і науково-технічна діяльність на антарктичній станції «Академік Вернадський»».

Детальніше: https://is.gd/TjucRL, https://is.gd/cblGkT, https://is.gd/KFivBL

Фото: ДНТБ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2023-12-14
Share
ОЕСР: ЗАГАЛЬНІ КЕРІВНІ ПРИНЦИПИ ДЛЯ СПРИЯННЯ ВЗАЄМОДІЇ В УПРАВЛІННІ РИЗИКАМИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ОЕСР: ЗАГАЛЬНІ КЕРІВНІ ПРИНЦИПИ ДЛЯ СПРИЯННЯ ВЗАЄМОДІЇ В УПРАВЛІННІ РИЗИКАМИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Загальні керівні принципи для сприяння взаємодії в управлінні ризиками штучного інтелекту» із серії «Документи OECD зі штучного інтелекту».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Загальні керівні принципи для сприяння взаємодії в управлінні ризиками штучного інтелекту» із серії «Документи OECD зі штучного інтелекту».

У ньому наголошується, що принципи ШІ ОЕСР закликають суб’єктів ШІ нести відповідальність за належне функціонування своїх систем штучного інтелекту відповідно до їхньої ролі, контексту та здатністю діяти. Аналогічно, Керівні принципи ОЕСР для багатонаціональних підприємств встановлює підтримувані урядом очікування, що всі підприємства повинні уникати та усувати негативні наслідки своєї діяльності, одночасно сприяючи сталому розвитку в країнах, де вони працюють. Розвиваючі «надійні» і «відповідальні» системи штучного інтелекту, необхідно виявляти ризики, пов’язані зі штучним інтелектом. Оскільки уряди, експерти та інші зацікавлені сторони все частіше закликають до розробки механізмів підзвітності, зокрема, через системи управління ризиками, взаємодія між системами, що розвиваються, бажано було б сприяти підвищенню ефективності та зменшенню витрат на правозастосування та витрати на дотримання законодавства. У цьому звіті на проаналізовано спільні риси і відмінності провідних систем управління ризиками ШІ, що перебувають на стадії розробки. Звіт демонструє, що, незважаючи на те, що порядок етапів управління ризиками, цільова аудиторія, сфера застосування та специфічна термінологія іноді відрізняються, всі проаналізовані системи управління ризиками дотримуються схожого, а іноді й функціонально еквівалентного процесу управління ризиками.

Детальніше: https://is.gd/QMxSjM, https://doi.org/10.1787/ba602d18-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2023-12-13
Share
ОЕСР: ОЦІНКА ПОКАЗНИКІВ ЧИСТОГО НУЛЯ ДЛЯ ФІНАНСОВИХ УСТАНОВ

ОЕСР: ОЦІНКА ПОКАЗНИКІВ ЧИСТОГО НУЛЯ ДЛЯ ФІНАНСОВИХ УСТАНОВ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Оцінка показників чистого нуля для фінансових установ: підтримка моніторингу зобов’язань фінансових установ» із серії «Політичні документи ОЕСР щодо бізнесу та фінансів».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Оцінка показників чистого нуля для фінансових установ: підтримка моніторингу зобов’язань фінансових установ» із серії «Політичні документи ОЕСР щодо бізнесу та фінансів».

У ньому наголошується, що зміна клімату та її наслідки прискорюються. Зараз, як ніколи, амбітні та ефективні політичні дії, спрямовані на швидке скорочення викидів парникових газів і прискорення впорядкованого кліматичного переходу, а також для подолання фізичних кліматичних ризиків і їх наслідків. Хоча державна політика залишається спрямованою на підвищення загальної та фінансової життєздатності кліматичних дій, фінансова система та фінансові установи можуть відігравати важливу роль у перерозподілі капіталу для інвестування в кліматичні рішення та фінансування кліматичного переходу. У цьому контексті фінансові ринки потребують чіткої інформації та достовірних даних для ухвалення рішень щодо інвестицій та фінансування, пов’язаних із кліматом. У цьому звіті розглядаються ключові проблеми і можливості, пов’язані з прозорістю, конкретністю і цілісністю метрик для підтримки моніторингу зобов’язань фінансових установ з нульовим рівнем викидів. У ньому представлено оцінку метрик, запропонованих у п’яти рамкових програмах; визначено типи пропонованої інформації та метрик; їхні загальні теми та недоліки; обмеження в базових методологічних настановах, які можуть перешкоджати спроможності фінансових установ повідомляти та розкривати метрики. У звіті наголошено на необхідності продовження зусиль із розроблення надійних метрик і стимулювання повного розкриття даних, а також міжнародного співробітництва для зменшення фрагментації та забезпечення більшої прозорості щодо сфери застосування метрик і методологій, які лежать в їхній основі.

Детальніше: https://is.gd/cAQXx8, https://doi.org/10.1787/dedcfe56-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-12-12
Share
ДОСЛІДЖЕННЯ AI-СФЕРИ В УКРАЇНІ

ДОСЛІДЖЕННЯ AI-СФЕРИ В УКРАЇНІ

AI HOUSE та Roosh за підтримки Міністерства цифрової трансформації України запустили опитування для експертів AI/ML-індустрії в Україні.

AI HOUSE та Roosh за підтримки Міністерства цифрової трансформації України запустили опитування для експертів AI/ML-індустрії в Україні.

Мета дослідження – вивчити екосистему штучного інтелекту; показати стан галузі; виявити тренди; визначити потреби професіоналів. Це опитування є частиною дослідження АІ-екосистеми України, яке допоможе більш якісно та чітко будувати стратегію розвитку штучного інтелекту в Україні. Кожна відповідь сприятиме якіснішому аналізу стану галузі штучного інтелекту в Україні. Результати дослідження будуть опубліковані у відкритому доступі у медіапросторі. Опитування проводиться консалтинговою компанією Saturday Team в Україні. Заповнити форму опитування можна до 31 грудня 2023 року.

Детальніше: https://is.gd/ZnU1Fr, https://www.surveymonkey.com/r/ST-T

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2023-12-12
Share
ЯК СПІЛЬНО ЗІ СТУДЕНТАМИ СТВОРЮВАТИ НАВЧАЛЬНІ РЕСУРСИ

ЯК СПІЛЬНО ЗІ СТУДЕНТАМИ СТВОРЮВАТИ НАВЧАЛЬНІ РЕСУРСИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лорен Аспері «Як спільно зі студентами створювати навчальні ресурси».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лорен Аспері «Як спільно зі студентами створювати навчальні ресурси».

У ній наголошується: для підвищення ефективності і рівня залученості навчальних ресурсів, залучайте студентів на кожному етапі процесу їх розробки. Ніхто краще за самих студентів не знає, чого вони хочуть. Щоб навчальні ресурси використовувалися і цінувалися, залучення студентів до процесу розробки ресурсів може значно підвищити їхню ефективність. Прислухаючись до думки студентів, можна переконатися, що робота викладача того варта, і бути впевненими, що він на правильному шляху. Автор в якості прикладу наводить реалізацію проєкту під керівництвом студентів «Подолання розриву» у бібліотеці Університету Ньюкасла з 2022 року, який об’єднує команди по роботі з питань освіти та академічних навичків для створення онлайн-ресурсів з навичок навчання для підтримки студентів у перехідний період. Виходячи з цього досвіду, Лорен Аспері радить розпочати роботу з ознайомлення зі своєю аудиторією; сприймати студентів як рівноправних партнерів; враховувати правки та відгуки студентів; надавати можливість студентам представляти контент. Також автор ділиться висновками, зробленими за результатами проєкту: планування має вирішальне значення. – записуючи зустрічі в щоденниках студентів заздалегідь, можна майже гарантувати кращу відвідуваність і залученість; спілкування є ключовим моментом – щоб успішно залучити студентів у свою роботу, важливо залишатися на зв’язку та бути відкритими для змін; необхідно визнання цього процесу непростим та використовувати метод проб і помилок; ведення чесних розмов – надавати можливість студентам поділитися своїми почуттями; варто спробувати залучати студентів скрізь, де тільки можете.

Детальніше: https://is.gd/U6yNlo, https://is.gd/Isc44q

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-12-11
Share
ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС СТУДЕНТСЬКИХ НАУКОВИХ РОБІТ ІЗ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ІНКЛЮЗІЇ

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС СТУДЕНТСЬКИХ НАУКОВИХ РОБІТ ІЗ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ІНКЛЮЗІЇ

Міністерство освіти і науки України оголосило про проведення Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із соціальної та економічної інклюзії в лютому – квітні 2024 року.

Міністерство освіти і науки України оголосило про проведення Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із соціальної та економічної інклюзії в лютому – квітні 2024 року.

Відповідний наказ від 4 грудня 2023 року № 1472 розміщено на сайті МОН. Конкурс проводиться відповідно до Положення про Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт з галузей знань і спеціальностей, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18 квітня 2017 року № 605, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 травня 2017 року за №620/30488, ураховуючи Укази Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, від 06 листопада 2023 року № 734/2023, затвердженого Законом України від 08 листопада 2023 року № 3429-ІХ. лист Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини від 10.10.2023 № 1510/01. Мета конкурсу – активізація науково-дослідної роботи студентів, стимулювання інтересу до науки та технологій серед молоді, сприяння вирішенню проблем та практичних завдань у галузі соціальної та економічної інклюзії. Основними завданнями конкурсу є: виявлення та розвиток обдарованих студентів, сприяння реалізації їх здібностей; стимулювання творчого самовдосконалення студентської молоді; популяризація досягнень науки, техніки та інноваційних технологій; залучення провідних вчених, наукових, науково-педагогічних працівників до творчої роботи з обдарованою молоддю. Конкурс проводиться у два тури: I тур – у лютому – березні 2024 року в закладах вищої освіти; II тур – у квітні 2024 року в базовому закладі вищої освіти.

Детальніше: https://is.gd/3VVSaJ

Фото: організатори

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-12-10
Share