СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА УРЯДУ ЯПОНІЇ ТА СВІТОВОГО БАНКУ

СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА УРЯДУ ЯПОНІЇ ТА СВІТОВОГО БАНКУ

Sorry, this entry is only available in Українська. Україна увійшла до складу країн-кандидатів для участі у спільній стипендіальній програмі Уряду Японії та Світового банку для навчання в магістратурі з управління інфраструктурою Національного університету Йокогами.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Україна увійшла до складу країн-кандидатів для участі у спільній стипендіальній програмі Уряду Японії та Світового банку для навчання в магістратурі з управління інфраструктурою Національного університету Йокогами.

Ця магістерська програма спрямована на підготовку фахівців,  які мають інженерну освіту та  працюють у галузях економіки, менеджменту, спеціальної інженерії та права, що пов’язані з розвитком та управлінням інфраструктурою. Участь у програмі можуть взяти державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування, інші представники органів публічної влади, науковці, працівники інших установ та організацій, які опікуються питаннями управління інфраструктурою. Обов’язковою умовою розгляду заявок претендентів є їхнє вільне володіння англійською мовою. Початок навчання – у жовтні 2025 року.  Заявку на участь у програмі можна подати до 20 лютого 2025 року.

Детальніше: http://surl.li/cjrfzl, http://surl.li/orgrwb, https://e-apply.jp/e/ynu/

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-01-21
Share
ОЕСР: ОСВІТА ДЛЯ СТАЛОГО МАЙБУТНЬОГО

ОЕСР: ОСВІТА ДЛЯ СТАЛОГО МАЙБУТНЬОГО

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Уповноважені громадяни, інформовані споживачі та кваліфіковані працівники».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Уповноважені громадяни, інформовані споживачі та кваліфіковані працівники».

Наголошується, що виклики, пов’язані зі зміною клімату, втратою біорізноманіття та забрудненням навколишнього природного середовища стали визначальними проблемами сучасності. Ці кризи є глобальними за масштабами, вони охоплюють усі регіони планети, впливають на різні сектори економіки та розвиток суспільства. Зіткнення з цими надзвичайно складними викликами вимагає переосмислення того, як слід взаємодіяти з навколишнім середовищем і як правильно мають працювати екосистеми. Освіта лежить в основі цих трансформаційних зусиль людства, дозволяє зрозуміти складність проблем захисту навколишнього середовища, взаємозв’язок екологічних, соціальних та економічних чинників та, зрештою, допомагає приймати обґрунтовані та відповідальні управлінські рішення. У цьому звіті розглядається стратегія у галузі освіти та навичок для сталого майбутнього, – від початкової школи до вищої освіти та навчання продовж усього життя. Спираючись на міждисциплінарний підхід та кращі приклади політики з усього світу, експерти надають практичні рекомендації щодо  ролі, яку системи освіти та навчання можуть відігравати у сприянні трансформаційним змінам й побудові стійких суспільств. Рекомендації зосереджені на питаннях розширення можливостей громадян і громад для відповідних дій; підтримці інформованого споживання; вихованню навичок, необхідних для зміни ринків праці у відповідь на «озеленення» економіки та суспільства.

Детальніше: http://surl.li/ckobjf

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Науковцям_новини    #НРАТ_Освітянам_новини

2025-01-21
Share
КОНКУРСИ НА ЗДОБУТТЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПРЕМІЇ УКРАЇНИ ІМЕНІ БОРИСА ПАТОНА ТА ПРЕМІЙ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ДЛЯ МОЛОДИХ ВЧЕНИХ 2025 РОКУ

КОНКУРСИ НА ЗДОБУТТЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПРЕМІЇ УКРАЇНИ ІМЕНІ БОРИСА ПАТОНА ТА ПРЕМІЙ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ДЛЯ МОЛОДИХ ВЧЕНИХ 2025 РОКУ

Sorry, this entry is only available in Українська. Комітетом з Національної премії України імені Бориса Патона оголошено конкурси на здобуття Національної премії України імені Бориса Патона та премій Президента України для молодих вчених 2025 року.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Комітетом з Національної премії України імені Бориса Патона оголошено конкурси на здобуття Національної премії України імені Бориса Патона та премій Президента України для молодих вчених 2025 року.

Премія Президента України для молодих вчених  присуджується за видатні досягнення в галузі природничих, технічних та гуманітарних наук, які сприяють дальшому розвитку науки, суспільному прогресу і утверджують високий авторитет вітчизняної науки у світі. Щороку присуджується до сорока таких премій (із них до двадцяти Премій для молодих вчених закладів вищої освіти), лауреати яких отримують 40 тисяч гривень. У конкурсі можуть брати участь молоді вчені – громадяни України працівники наукових установ, організацій, закладів вищої освіти, підприємств України. Національна премія України імені Бориса Патона є державною нагородою України, яка присуджується за розроблення і впровадження нової техніки, матеріалів і технологій, нових способів і методів лікування та профілактики захворювань, що відповідають рівню світових досягнень. Щороку присуджується не більше дванадцяти таких  (не більше чотирьох – за роботи, що містять відомості, які становлять державну таємницю). Претендентами можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які представляють власні дослідження і розробки, спрямовані на зміцнення обороноздатності і безпеки держави, розвиток суспільного поступу та утвердження міжнародного авторитету вітчизняної науки. Заявки на участь у конкурсах можна подати відповідно до 1 березня та 1 квітня 2025 року.

Детальніше: http://surl.li/fdwmkg, http://surl.li/gbtapp, http://surl.li/sowbkb

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини    #НРАТ_Освітянам_новини

2025-01-20
Share
ЄДИНІ ПРАВИЛА ТА ПРОЦЕДУРИ ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ ДЛЯ НАУКОВИХ УСТАНОВ І ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ЄДИНІ ПРАВИЛА ТА ПРОЦЕДУРИ ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ ДЛЯ НАУКОВИХ УСТАНОВ І ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Кабінет Міністрів України затвердив зміни до чинного Порядку проведення державної атестації наукових установ і закладів вищої освіти щодо провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Кабінет Міністрів України затвердив зміни до чинного Порядку проведення державної атестації наукових установ і закладів вищої освіти щодо провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності.

Відповідна постанова від 14 січня 2025 р. № 29 розміщена на урядовому порталі.  Нові зміни забезпечують упорядкування термінології, яка використовується під час проведення державної атестації, запроваджують єдину процедуру державної атестації наукових установ та закладів вищої освіти за науковими напрямами, що буде проводитися не рідше, ніж раз на п’ять років; визначають особливості державної атестації за науковим напрямом «Безпековий» (в частині окремих кількісних і якісних показників результативності та формування складу відповідної експертної групи); уточнюють період, у межах якого наукові установи або заклади освіти можуть доопрацювати подані інформаційні матеріали тощо. Погоджені урядом зміни Порядку, затвердженого 19 липня 2017 р. № 540, мають забезпечити прозорість та єдність процедур проходження державної атестації науковими установами й закладами вищої освіти.

Детальніше: http://surl.li/cadibz, http://surl.li/iqkuil, http://surl.li/celtoo

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини    #НРАТ_Освітянам_новини

2025-01-20
Share
ОЕСР: ОЦІНКИ  СИСТЕМ  СОЦЗАХИСТУ  КРАЇН  ОЕСР

ОЕСР: ОЦІНКИ  СИСТЕМ  СОЦЗАХИСТУ  КРАЇН  ОЕСР

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочій документ «Наскільки надійними є системи соціального захисту в ситуаціях гострої економічної потреби?».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочій документ «Наскільки надійними є системи соціального захисту в ситуаціях гострої економічної потреби?».

Наголошується, що в країнах ОЕСР системи соціального захисту використовують широкий спектр критеріїв для визначення права на допомогу. У багатьох з них різні групи населення отримують право на певні виплати для заміщення втраченого доходу для тих, хто  опинився в ситуації гострої економічної скрути. Доступність цих виплат та їх рівень формують економічну безпеку й добробут найменш забезпечених верств населення і є ключовими параметрами соціальної  політики. У цьому документі представлено оцінку доступності та рівнів переваг «мережі безпеки», яка доповнює  попередні дослідження з фокусом на інституційність та порівняння юридичних правил надання грошової підтримки. Цей підхід проілюстровано порівнянням виплат з мінімальним доходом та інших трансфертів, не пов’язаних із соціальними внесками, у 14 країнах ОЕСР в Азії, Європі, Північній Америці та Океанії. Показано, що доступність підтримки значно відрізняється залежно від країни та сімейних обставин. У деяких країнах навіть дуже низькі доходи робили малоймовірним отримання допомоги. Типові виплати допомоги заявникам із низькими доходами становили 15% середнього доходу родини або менше в Греції, Кореї та Сполучених Штатах, але перевищували 40% у Бельгії та Великобританії. Підтримка за рахунок трансфертів, не пов’язаних із внесками,  є різною для різних груп, оскільки країни по-різному зосереджуються на підтримці людей з проблемами здоров’я або сімей з дітьми.

Детальніше: http://surl.li/lbxupt, http://surl.li/cblzfu

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-01-20
Share
ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Sorry, this entry is only available in Українська. Міністерством освіти і науки України 3 січня 2025 року оприлюднене повідомлення про захисти на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Міністерством освіти і науки України 3 січня 2025 року оприлюднене повідомлення про захисти на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Публікація здійснена відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 943.

Детальніше: http://surl.li/ugirf, http://surl.li/rhajm, http://surl.li/msasqg, http://surl.li/gvnyes

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-01-06
Share
КОНКУРС НАУКОВИХ РОБІТ НА ПРИСУДЖЕННЯ ПРЕМІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ МОЛОДИМ УЧЕНИМ

КОНКУРС НАУКОВИХ РОБІТ НА ПРИСУДЖЕННЯ ПРЕМІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ МОЛОДИМ УЧЕНИМ

Sorry, this entry is only available in Українська. Наукова рада Національного фонду досліджень України оголосила про старт конкурсного відбору наукових робіт на присудження молодим ученим Премії Верховної Ради України.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Наукова рада Національного фонду досліджень України оголосила про старт конкурсного відбору наукових робіт на присудження молодим ученим Премії Верховної Ради України.

Метою конкурсу є відбір серед фундаментальних та/або прикладних наукових досліджень видатних розробок у галузях точних, природничих, технічних, суспільних чи гуманітарних наук, які вирішують конкретні завдання держави, відповідають інтересам та очікуванням громадян, територіальних громад, українського суспільства, а також сприяють подальшому розвитку науки, суспільному прогресу та утверджують високий авторитет науковців в Україні та світі. Пріоритет надається роботам, у яких представлені відкриті раніше невідомі закономірності; отримані принципово нові наукові результати; розроблені нові наукові теорії та концепції, що одержали практичне підтвердження і визнання в Україні та/або за кордоном;  розроблені нові засоби, пристрої, речовини, створені нові штами мікроорганізмів, сорти рослин, породи тварин, здійснені докорінні їх удосконалення або використання за новим призначенням, що підтверджується відповідними патентами, та впровадження яких у практику істотно впливає на вирішення гуманітарних або соціально-економічних проблем (підтверджується актами впровадження), питань національної безпеки і оборони; створені нові об’єкти техніки (засоби, пристрої), технологічні процеси, що за більшістю технічних параметрів відповідають світовому рівню або перевищують його (підтверджується патентами про винахід) та впровадження яких у практику істотно впливає на вирішення гуманітарних або соціально-економічних проблем (підтверджується актами впровадження), питань національної безпеки і оборони; створені нові ефективні засоби навчання і підготовки спеціалістів, інформаційні технології. Заявку на участь можна подати до 1 березня 2025 року.

Детальніше: http://surl.li/ulkgrv, http://surl.li/jxzydx

Фото: НФДУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-01-06
Share
ОЕСР: УЧАСТЬ ЗАЦІКАВЛЕНИХ СТОРІН У ПОЛІТИЦІ ОСВІТИ ТА НАВИЧОК

ОЕСР: УЧАСТЬ ЗАЦІКАВЛЕНИХ СТОРІН У ПОЛІТИЦІ ОСВІТИ ТА НАВИЧОК

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочій документ «Об’єднання наших сильних сторін: сила участі зацікавлених сторін у політиці освіти та навичок».  

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочій документ «Об’єднання наших сильних сторін: сила участі зацікавлених сторін у політиці освіти та навичок».  

Наголошується, що розроблення та реалізація ефективної політики у галузі освіти та навичок стає дедалі складнішою справою.  Політики повинні добре розуміти усі наслідки цифрового та «зеленого» переходу, знати про вплив демографічного тиску та інших глобальних мегатрендів на  суспільство та економіку. Їх взаємодія з зацікавленими сторонами дає змогу розробникам політики оперувати цінною інформацією  щодо  можливого реального впливу освітньої політики, а також підвищувати політичну легітимність складних та необхідних реформ. Наразі бракує узгодженого бачення потенційних підходів до залучення стейкхолдерів та необхідних системних уявлень про кращі практики різних країн, на прикладі яких можна готувати власні пропозиції. Цей звіт заповнює наявну прогалину, пропонуючи типологію підходів до залучення зацікавлених сторін у політиці щодо освіти і навичок; містить результати картографічного дослідження ОЕСР щодо спектру та ключових характеристик процесу залучення зацікавлених сторін до розроблення політики у галузі освіти та навичок (у країнах-членах ОЕСР та країнах-кандидатах), пропонує напрямки подальших досліджень.

Детальніше: http://surl.li/adjfgb, http://surl.li/xtawue

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини    #НРАТ_Освітянам_новини

2025-01-06
Share
АКАДЕМІЧНА ВИДАВНИЧА СПІЛЬНОТА МАЄ ЗМІНИТИСЬ

АКАДЕМІЧНА ВИДАВНИЧА СПІЛЬНОТА МАЄ ЗМІНИТИСЬ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Бенджаміна Люк Мурхауса  «Ми живемо у світі штучного інтелекту,  –  академічні видання мають змінитись».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Бенджаміна Люк Мурхауса  «Ми живемо у світі штучного інтелекту,  –  академічні видання мають змінитись».

У ній автор розглядає питання відношення до використання ученими генеративного ШІ  у написанні ними статей.  Він говорить про те, що академічну видавничу спільноту сколихнули історії про авторів, які використовують генеративний штучний інтелект для написання своїх статей і створення зображень для публікацій. За даними одного дослідження більше 1% статей, опублікованих у 2023 році, були написані за допомогою інструментів, що побудовані на технології великих мовних моделей.  Наразі такі статті відкликані або видалені через те, що в них містився контент ГШІ,  у т.ч. – дослівні загальні відповіді з чату LLM. Такі випадки підкреслюють зростаючу кризу фальшивої науки, яка вражає видавничий бізнес, та  висвітлюють виклики, з якими стикаються академічні видавництва, адаптуючись до аналітичних і генеративних можливостей інструментів ШІ.  Очевидно, що широке використання інструментів штучного інтелекту посилює кризу довіри до академічних видань, оскільки читачі не впевнені, чи те, що вони читають, було написано людьми, машинами або ж і тими, і іншими. Водночас ми знаємо, що нинішнє гасло академічного книговидання  – «опублікуй або помри»,  адже науковців привчили до оцінки їх праці за публікаційною активністю. Звісно, під таким пресом вони  мають сильний стимул доручати написання статей ГШІ, щоб підвищити свою «продуктивність». Бенджамін вважає, що потрібні зміни щоб відновити довіру до академічних публікацій. Він пропонує у першу чергу відповісти на питання: які коректно використовувати ГШІ; як показувати співпрацю з ШІ; як використовувати ГШІ в академічному письмі; як виглядає етичне та відповідальне використання цих інструментів. Відповіді на ці питання допоможуть процесам вийти з тіні, зроблять видавців більш відкритими, буде відновлюватись довіра до академічних публікацій.

Детальніше: http://surl.li/josuqr, http://surl.li/dgitip

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_НауковіВидання_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-01-03
Share
УНІВЕРСИТЕТИ В ЕРУ ГЛОБАЛЬНОЇ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ  ТА ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

УНІВЕРСИТЕТИ В ЕРУ ГЛОБАЛЬНОЇ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ  ТА ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Європейської асоціації університетів опублікована стаття Дженай Роберт «Питання, які ми повинні поставити собі: ШІ тут, щоб залишитися?».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Європейської асоціації університетів опублікована стаття Дженай Роберт «Питання, які ми повинні поставити собі: ШІ тут, щоб залишитися?».

Автор звертає увагу на швидке поширення інструментів штучного інтелекту, розглядаючи це як складову глобальної цифрової трансформації. Вона розмірковує про цифрове майбутнє, яке ми хочемо бачити і про можливість керування цим процесом. Які ризики є на шляху цифрових змін? Внаслідок широкомасштабного впливу штучного інтелекту на повсякденне життя та сферу зайнятості  заклади вищої освіти змушені діяти, встигати за загальними темпами цифрових змін, інакше ризикують відстати і збанкрутувати. Як наслідок, університети широко запроваджують ШІ  та залучають до цього усі зацікавлені сторони (студентів, викладачів, адміністраторів). У спільноті обговорюються стратегії, будуються і упроваджуються відповідні плани дій, реалізуються технічні та організаційні рішення, дискутуються етичні проблеми. Дженай Роберт закликає до відкритого та конструктивного обговорення у ЗВО усіх цих аспектів: як  потрібно використовувати ШІ; які саме його можливості є «благом»; як знайти «міру» або визначити «нормальний рівень» задіяння ШІ; які ризики існують, якою є їхня ієрархія та чи є способи нівелювання. Лише за результатами такої широкої дискусії можна створити ефективний план дій для запровадження технологій штучного інтелекту, що врешті-решт задовольнить унікальні потреби студентів, персоналу та викладачів.

Детальніше: http://surl.li/gceqsq, http://surl.li/glelca

Фото:pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  

2025-01-03
Share