Search results found:

posts - 3035

pages - 304

Музей науки відкрито у тестовому режимі

Музей науки відкрито у тестовому режимі

24 вересня 2020 року Мала академія наук України у тестовому режимі відкрила Музей науки. Він знаходиться у павільйоні №23 «Наука» на території ВДНГ у Києві. Тестовий режим роботи музею триватиме до 2 жовтня 2020 року.

24 вересня 2020 року Мала академія наук України у тестовому режимі відкрила Музей науки. Він знаходиться у павільйоні №23 «Наука» на території ВДНГ у Києві. Тестовий режим роботи музею триватиме до 2 жовтня 2020 року.

Тут можна ознайомитись із науковими відкриттями,  дослідженнями та новими технологіями, що пов’язані з повсякденним життям. Завдяки співпраці Малої академії наук України з Міжнародною асоціацією науково-технологічних центрів (ASTC) у музеї є експонати із США, Канади, Великої Британії, Швеції та Польщі. Основою Музею є освітні програми для відвідувачів різного віку: від турів для вчителів і захопливих наукових шоу – до відкритих лекцій та навчальних програм.Тут можна власноруч зібрати міст Леонардо да Вінчі, запустити блискавки в котушці Тесли, дослідити, як із піску створюють мікрочіпи тощо.

Детальніше: https://bit.ly/3i6l0RI, https://bit.ly/36gTOgH 

Фото: НЦ “Мала академія наук”

2020-09-25
Share
Новий навчальний серіал «Доступ до публічної інформації»

Новий навчальний серіал «Доступ до публічної інформації»

24 вересня 2020 року Міністерство цифрової трансформації України за підтримки Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та Національного агентства України з питань державної служби презентували освітній серіал «Доступ до публічної інформації»

24 вересня 2020 року Міністерство цифрової трансформації України за підтримки Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та Національного агентства України з питань державної служби презентували освітній серіал «Доступ до публічної інформації»

Серіал вже доступний на платформі «Дія.Цифрова освіта». Він покликаний підвищити рівень обізнаності державних службовців щодо законодавства у сфері доступу до публічної інформації.  Створення серіалу –  результат стратегічного партнерства із ПРООН в Україні, націленого на розвиток електронної демократії та покращення цифрової грамотності в Україні. 

Слухачі, які успішно пройдуть навчання, отримають сертифікат обсягом 0,2 кредиту ЄКТС.

Детальніше: https://bit.ly/362LVvrhttps://bit.ly/3j3Ngpk 

2020-09-25
Share
Щодо ефективності програм та інструментів підтримки інновацій в Україні

Щодо ефективності програм та інструментів підтримки інновацій в Україні

Агенція європейських інновацій запрошує долучитись до опитування щодо ефективності наявних програм та інструментів підтримки інновацій в Україні на всьому ланцюгу створення інновацій від ідеї до ринку. Відповіді респондентів важливі, оскільки дозволять підготувати пропозиції з удосконалення програм, сервісів та інструментів підтримки інновацій в Україні.

Агенція європейських інновацій запрошує долучитись до опитування щодо ефективності наявних програм та інструментів підтримки інновацій в Україні на всьому ланцюгу створення інновацій від ідеї до ринку. Відповіді респондентів важливі, оскільки дозволять підготувати пропозиції з удосконалення програм, сервісів та інструментів підтримки інновацій в Україні.

З урахуванням отриманих результатів будуть підготовлені рекомендації для структур влади, донорів та широкого кола організацій.Анкету можна заповнити до 1 жовтня 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/367SsVy

2020-09-25
Share
Лекції про науку для підлітків від Science Teens Platform

Лекції про науку для підлітків від Science Teens Platform

29 вересня 2020 року стартує серія осінніх лекцій про науку для підлітків.

29 вересня 2020 року стартує серія осінніх лекцій про науку для підлітків.

Організатор – Inscience. 

Під час лекцій будуть розглядатись такі теми:

– «Атмосфера – повітряна ковдра планети та передумова життя на Землі» (29 вересня 2020 року);

– «The anatomy of discovery. How I heard a heartbeat in space» (7 жовтня 2020 року). 

Для участі необхідна попередня реєстрація.

Детальніше: https://bit.ly/2RUQSOB, https://bit.ly/334f5bP 

Фото: МОН

2020-09-24
Share
WIPO Pearl

WIPO Pearl

До термінологічної бази даних WIPO Pearl додано біля 1,5 тис. нових термінів, пов’язаних з COVID-19. Це важливо для винахідників, які здійснюють пошук нових ліків від коронавірусної інфекції та засобів її діагностики. 

До термінологічної бази даних WIPO Pearl додано біля 1,5 тис. нових термінів, пов’язаних з COVID-19. Це важливо для винахідників, які здійснюють пошук нових ліків від коронавірусної інфекції та засобів її діагностики. 

WIPO Pearl надає доступ до наукових і технічних термінів, отриманих з патентних документів, що сприяє коректному використанню термінів різними мовами, полегшує пошук та обмін науковими й технічними знаннями.

Відтепер WIPO Pearl містить 147 основних кластерів понять, пов’язаних із COVID-19. В основному вони належать до таких галузей знань, як біологія, медицина (епідеміологія й діагностика), охорона здоров’я. Кожен кластер містить терміни англійською, арабською, іспанською, китайською, корейською, німецькою, португальською, російською, французькою та японською мовами, які є офіційними мовами Міжнародної патентної системи ВОІВ. Терміни включені до окремого глосарію, представленого на веб-сайті WIPO Pearl. Колекція термінів з напряму COVID-19 пов’язана з базою даних PATENTSCOPE: пошуковий запит, сформований з глосарію або з додатку WIPO Pearl (мовний пошук або пошук на понятійній карті) дозволяє «в один клік» отримати посилання на патенти, що містять відповідні терміни на будь-якій з 10 мов.

Оскільки терміни, пов’язані з COVID-19, наразі мають особливо важливе значення, ВОІВ надала доступ до їх безкоштовного скачування.

Детальніше: https://bit.ly/32ZgIHJ, https://wipopearl.wipo.int/en/linguistic 

Фото: ВОІВ

2020-09-24
Share
Пріоритети МОН: Реформа державного управління та цифровізація освітньої сфери

Пріоритети МОН: Реформа державного управління та цифровізація освітньої сфери

22 вересня 2020 року відбулось установче засідання Спільного консультативного комітету із забезпечення ефективної роботи Команди підтримки реформ за участю представників Міністерства освіти і науки.

22 вересня 2020 року відбулось установче засідання Спільного консультативного комітету із забезпечення ефективної роботи Команди підтримки реформ за участю представників Міністерства освіти і науки.

Вже понад рік Команда підтримки реформ (RST) проєкту «Архітектура реформ України» допомагає МОН реалізувати дві пріоритетні секторальні реформи: загальної середньої освіти (Нова українська школа) та професійної (професійно-технічної) освіти.

Учасники заходу обговорили створення Спільного консультативного комітету, що сприятиме підвищенню ефективності діяльності RST, удосконаленню процесу координації секторальних реформ у сфері освіти, а також забезпеченню сталого розвитку інституційного потенціалу МОН.

Детальніше: https://bit.ly/360AqER 

Фото: МОН

2020-09-24
Share
ЮНЕСКО розробляє етичні аспекти використання штучного інтелекту

ЮНЕСКО розробляє етичні аспекти використання штучного інтелекту

Міжнародними експертами ЮНЕСКО підготовлений проект рекомендацій щодо етичних аспектів використання штучного інтелекту, який нещодавно був розісланий 193 державам-членам організації. Він буде обговорюватись з метою підготовки остаточного прийняття на Генеральній конференції ЮНЕСКО у листопаді 2021 року.

Міжнародними експертами ЮНЕСКО підготовлений проект рекомендацій щодо етичних аспектів використання штучного інтелекту, який нещодавно був розісланий 193 державам-членам організації. Він буде обговорюватись з метою підготовки остаточного прийняття на Генеральній конференції ЮНЕСКО у листопаді 2021 року.

Ініціатива щодо підготовки такого документу з’явилась ще у березні 2019 року, завдяки чому  ЮНЕСКО змогла доручити розроблення ідеї 24-м відомим фахівцям, які мають багатодисциплінарний досвід в області етики штучного інтелекту. Згодом ЮНЕСКО провела ряд комплексних консультацій з метою з’ясування позиції широкого кола зацікавлених сторін: експертів зі 155 країн, громадськості (за допомогою глобального онлайн-опитування), установ ООН, крупних галузевих компаній (Google, Facebook, Microsoft), академічного сектору (від Стенфордського університету до Китайської академії наук). 

Це надзвичайно важливо, адже останнім часом з’явилось надзвичайно багато рішень, заснованих на штучному інтелекті (ШІ), зокрема – для виявлення випадків контакту з людьми, у яких тест на COVID-19 виявився позитивним, прискорення пошуку вакцини, розвитку телемедицини, дистанційного навчання, мобілізації безпілотних літальних апаратів для доставки медичного обладнання тощо.  Відповідно стала нагальною потреба у єдиному нормативному документі. 

Рекомендація ЮНЕСКО вводить ряд ключових понять:

– відповідність – технології штучного інтелекту не повинні перевищувати заздалегідь встановлені межі для досягнення законних цілей або завдань і повинні відповідати контексту;

– нагляд і рішучість з боку людини – люди несуть етичну та юридичну відповідальність на всіх етапах життєвого циклу систем ШІ;

– захист навколишнього середовища та світу –  системи ШІ повинні сприяти мирній взаємодії усіх живих істот та поважати природне середовище, особливо – при видобутку природних ресурсів;

– гендерна інтеграція – технології ШІ не повинні відтворювати гендерну нерівність.

ЮНЕСКО надаватиме допомогу державам-членам у розробці їх власних систем оцінки етичного впливу та у виробленні стратегій запобігання ризиків, а також заходів щодо пом’якшення наслідків і моніторингу етичного використання ШІ.

Крім формування міжнародного консенсусу з даного питання, експерти ЮНЕСКО пропонують державам-членам і зацікавленим сторонам підвищувати рівень інформованості широкої громадськості й постійно наголошувати на важливості освіти кожної людини з питань цифрових прав.

Детальніше: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373434, https://en.unesco.org/artificial-intelligence 

2020-09-24
Share
Перевірка на плагіат: Співпраця НаУКМА та UNICHECK

Перевірка на плагіат: Співпраця НаУКМА та UNICHECK

Sorry, this entry is only available in Українська. Національний університет «Києво-Могилянська академія» пропонує ознайомитись зі своїм досвідом упровадження академічної доброчесності та використання сервісу Unicheck для перевірки текстів на наявність співпадінь текстових фрагментів. 

Sorry, this entry is only available in Українська.

Національний університет «Києво-Могилянська академія» пропонує ознайомитись зі своїм досвідом упровадження академічної доброчесності та використання сервісу Unicheck для перевірки текстів на наявність співпадінь текстових фрагментів. 

Відео доступне на офіційних каналах НаУКМА.

Детальніше: https://www.youtube.com/watch?v=Awnd9Ppv58s

2020-09-24
Share
Тренінг із цифрової безпеки

Тренінг із цифрової безпеки

29 – 30 вересня 2020 року  відбудеться дводенний тренінг із цифрової безпеки. 

29 – 30 вересня 2020 року  відбудеться дводенний тренінг із цифрової безпеки. 

Організатор – Центр прав людини ZMINA.

Під час тренінгу будуть розглядатись наступні питання:

– цифрові загрози;

– захист облікових записів;

– фішинг та соціальна інженерія: як запобігти зловмисному доступу до електронних скриньок;

– захист пристроїв від фізичної втрати / фізичного доступу до них третіх осіб; 

– захист пристроїв від шпигунських програм та вірусів; 

– захищені канали передавання даних.

Детальніше: https://bit.ly/3cyZvru

2020-09-24
Share
Звернення Ради молодих вчених НАН України

Звернення Ради молодих вчених НАН України

Рада молодих вчених НАН України звернулась до МОН з приводу вимог щодо присвоєння вчених звань.

Рада молодих вчених НАН України звернулась до МОН з приводу вимог щодо присвоєння вчених звань.

Автори листа вважають, що було радикально підвищено вимоги до стажу для осіб, які претендують на присвоєння нового вченого звання старшого дослідника, порівняно з вимогами, що раніше висувалися для отримання звання старшого наукового співробітника (вимогу в частині стажу підвищено в п’ять разів). Це на думку Ради молодих вчених не корелює із вимогою до претендентів на звання доцента, – лише 5 років викладацької діяльності на будь-якій посаді. Тоді як старшим дослідником можна стати лише після 5-ти років роботи на науковій посаді, починаючи від старшого наукового співробітника, яка приблизно відповідає посаді доцента у вищій освіті. Така диспропорція є дискримінаційною по відношенню до науковців.

Крім того вимога, яка зобов’язує здобувачів вченого звання старшого дослідника мати «наукові праці, опубліковані після захисту дисертації у вітчизняних та/або іноземних (міжнародних) рецензованих фахових виданнях, з яких не менше двох публікацій у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз Scopus або Web of Science та не є перекладами з інших мов». Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 7 вересня 2016 р. у справі № 826/11279/16 відповідне положення було визнане таким, що не відповідає Постанові № 656 від 19 серпня 2015 р. Це рішення було залишено в силі Київським апеляційним адміністративним судом. У результаті коригування нормативних актів нині від здобувачів звання доцента вимагається лише одна стаття у періодичних виданнях, включених до наукометричних баз Scopus або Web of Science. Таким чином зберігається диспропорція між вимогами до кількості публікацій для здобувачів звання доцента і старшого дослідника.

Автори листа звертають також увагу на те, що статистика присвоєння вчених звань впродовж останніх років наочно демонструє: державою при запровадженні нових вимог переслідувалися передусім цілі економії на виплатах доплат за вчені звання, було дискриміновано сектор академічної науки.

Зважаючи на викладені факти Рада молодих вчених НАН України пропонує привести положення Порядку присвоєння вчених звань науковим і науково-педагогічним працівникам, затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України № 13 від 14 січня 2016 р. у відповідність до Постанови КМ України № 656 від 19 серпня 2015 р. та надає з цього приводу конкретні пропозиції, які були ухвалено на засіданні Ради 17 вересня 2020 року (Протокол № 4/2020).

Детальніше: https://bit.ly/2HkjpLlhttps://bit.ly/32XbiN8 

Фото: НАНУ

2020-09-24
Share