ЮНЕСКО: ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ НАУКИ

ЮНЕСКО: ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ НАУКИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковано матеріал про відзначення Всесвітнього дня науки, який розкриває відповідь на питання про те, чому наука важлива для інтелектуального розвитку та розширення можливостей майбутнього.

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковано матеріал про відзначення Всесвітнього дня науки, який розкриває відповідь на питання про те, чому наука важлива для інтелектуального розвитку та розширення можливостей майбутнього.

Всесвітній день науки за мир і розвиток відзначається щорічно 10-го листопада. Він покликаний скорочувати розрив між наукою та суспільством, сприяти залученню громадськості до наукових дискусій, наочно продемонструвати вплив науки на повсякденне життя соціуму, надати глибше розуміння науки та її потенціалу для вирішення глобальних проблем. Цього року особливо наголошується на взаємозв’язку Всесвітнього дня науки за мир і розвиток  і Міжнародного десятиліття науки для сталого розвитку (проголошеного Генеральною Асамблеєю ООН у серпні 2023 року) у рамках їх спільної мети – визнання науки загальним благом для людства та її фундаментальної ролі у пошуках моделі розвитку, яка покращує стан людини, водночас зберігаючи планету. Відповідно заходи Всесвітнього дня науки «спрямовані на пошук рішень для глобальних проблем»  і «відновлення довіри до науки, заохочення критичного мислення та зміцнення всесвітньої наукової співпраці». ЮНЕСКО вітає пропозиції від усіх зацікавлених сторін щодо сприяння сталому майбутньому через наукові інновації та співпрацю, розроблення та реалізацію національних політик у сфері науки, технологій та інновацій, прийняття цифрового порядку денного, створення технологічних центрів та залучення жінок до спільноти дослідників.

Детальніше: http://surl.li/lkbqyk, http://surl.li/pbqhry, http://surl.li/ahqlhp, http://surl.li/lqetjw

Фото: ЮНЕСКО

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_UNESCO #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-11-12
Share
ОЕСР: ЦИФРОВІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТА ПОШИРЕННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ОЕСР: ЦИФРОВІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТА ПОШИРЕННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Сприяння інклюзивній цифровій трансформації у руслі поширення штучного інтелекту серед компаній» із серії «Аналіз політики ОЕСР».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Сприяння інклюзивній цифровій трансформації у руслі поширення штучного інтелекту серед компаній» із серії «Аналіз політики ОЕСР».

Наголошується, що використання інструментів штучного інтелекту може значно підвищити продуктивність бізнесу, причому найбільш ефективні компанії демонструють майже удвічі більш високий рівень упровадження ШІ, ніж найменш продуктивні. Разом із тим, для повноцінної реалізації переваг штучного інтелекту потрібні інвестиції у такі активи, як інфраструктура ІКТ, управлінські системи і людський капітал (навички лідерства, вміння вирішувати проблеми, навички критичного мислення). Наразі упровадження ШІ зосереджено переважно у секторі ІКТ і серед крупних компаній, але паралельно формується тенденція зростання популярності ШІ серед молодих і невеликих компаній. Тим не менш, розрив поки що великий і це може посилити різницю у продуктивності між провідними та відстаючими компаніями, що перешкоджатиме інклюзивному зростанню. Отже, політики повинні підтримати упровадження ШІ й покращення цифрової інфраструктури, розвиток навичок та інноваційних можливостей, використавши для цього комплексний підхід.

Детальніше: http://surl.li/crvrqj, http://surl.li/siguze, https://doi.org/10.1787/5876200c-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Інклюзивність

2024-11-12
Share
АКАДЕМІЧНА  ДОБРОЧЕСНІСТЬ

АКАДЕМІЧНА  ДОБРОЧЕСНІСТЬ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Міжнародного центру академічної доброчесності (ICAI) опублікована стаття Еллі Леонтаріті «Академічна доброчесність: підхід, орієнтований на громаду».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Міжнародного центру академічної доброчесності (ICAI) опублікована стаття Еллі Леонтаріті «Академічна доброчесність: підхід, орієнтований на громаду».

Автор наголошує, що від пандемії, яка зумовила нагальну потребу в онлайн-спілкуванні, до нещодавнього буму  моделей штучного інтелекту для швидких та простих способів виконання рутинних і творчих завдань, академічні спільноти змушені постійно адаптувати традиційні підходи до академічної етики. Еллі  наголошує на необхідності поєднання зусиль студентів, викладачів, адміністраторів ЗВО для того, щоб дискурс академічної доброчесності охоплював питання довіри, конфіденційності та співпраці спільнот. Соціальні, економічні чи технологічні обставини часто спонукають студентів сприймати один одного у першу чергу як конкурентів, а не співробітників. Це посилює загрозу академічній доброчесності і це необхідно виправляти, поставивши на перше місце довіру, співпрацю та повагу до академічної спільноти.

Детальніше: http://surl.li/vnqjrc, http://surl.li/vumdtx

Фото: ІСАІ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-12
Share
БЕЗПЕРЕРВНЕ ОНЛАЙН-ТЕСТУВАННЯ

БЕЗПЕРЕРВНЕ ОНЛАЙН-ТЕСТУВАННЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Панайотіса Яннаракіса «Онлайн-тести як метод залучення до вищої освіти».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Панайотіса Яннаракіса «Онлайн-тести як метод залучення до вищої освіти».

Наголошується, що безперервне електронне оцінювання допомагає учням працювати з матеріалами курсу та зменшує прокрастинацію, а також пропонує викладачам такі переваги, як автоматичне оцінювання. Електронне оцінювання є також ефективним інструментом для залучення студентів до роботи з онлайн-матеріалами; самоорганізації (онлайн-тестування дозволяє студентам регламентувати власне навантаження, опановувати матеріал меншими частинами); зменшення прокрастинації та відмову від перевантаженості саме у період іспитів. Для здавання тестів студенти мають добре ознайомитися з матеріалами курсу, самостійно визначаючи сфери, на яких потрібно зосередитися. Електронне оцінювання підвищує активність здобувачів освіти у віртуальному навчальному середовищі, а миттєвий індивідуальний зворотний зв’язок допомагає краще підготуватися до підсумкового оцінювання. Пропонується використовувати безперервне електронне оцінювання з низькими ставками через VLE, – новий метод, який більше залучає студентів до онлайн-матеріалів, а викладачам  дозволяє краще зрозуміти, які аспекти навчального модулю потребують додаткових роз’яснень. Для безперервного електронного оцінювання необхідно навчитись ефективному проектуванню онлайн-тестів у віртуальному навчальному середовищі;  добре опрацювати питання академічної доброчесності; вміти формувати зацікавленість студентів. Його потрібно проводити у форматі щотижневих онлайн-тестів, інтегрованих до курсу з урахуванням його структури і складності.

Детальніше: http://surl.li/fistpl

Фото: pixabay. com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-11
Share
ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Sorry, this entry is only available in Українська. Міністерством освіти і науки України 5 листопада 2024 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Міністерством освіти і науки України 5 листопада 2024 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Публікація здійснена відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 943.

Детальніше: http://surl.li/ugirfhttp://surl.li/rhajm, http://surl.li/hglnhg, http://surl.li/bvxscp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-11
Share
ЕКОЛОГІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ЕКОЛОГІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Європейського Союзу у розділі «Офіс публікацій ЄС» оприлюднено звіт експертів з реформування вищої освіти «Екологізація вищої освіти на Західних Балканах, у сусідніх регіонах Сходу, Півдня та Центральної Азії: стратегії, перспективи, дії».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Європейського Союзу у розділі «Офіс публікацій ЄС» оприлюднено звіт експертів з реформування вищої освіти «Екологізація вищої освіти на Західних Балканах, у сусідніх регіонах Сходу, Півдня та Центральної Азії: стратегії, перспективи, дії».

Спільнота експертів HERE існує з 2007 року, її місія – сприяти розбудові потенціалу закладів вищої освіти у третіх країнах, не пов’язаних з програмою Erasmus+. Йдеться про регіони Західних Балкан (Албанія, Боснія і Герцеговина, Косово і Чорногорія), країни  Східного сусідства (Вірменія, Азербайджан, Грузія, Молдова, Україна), Південного Середземномор’я (Алжир, Єгипет, Ізраїль, Йорданія, Ліван, Марокко, Палестина, Туніс) і Центральної Азії (Казахстан, Киргизстан, Таджикистан, Туркменістан, Узбекистан). У опублікованому документі  йдеться про стратегії та політичні дії щодо освіти, розглядаються заходи, спрямовані на пом’якшення наслідків та адаптацію до загроз, пов’язаних зі швидкою і тривалою зміною клімату. Попередні обговорення (2021 року) показали, що інтеграція екологічної та освітньої політики на національному рівні широко варіюється: від високого ступеня взаємозв’язку (пріоритети, підкріплені ефективним поширенням інформації та фінансовою підтримкою) до майже повної відсутності перехресних посилань. Аналіз національно-визначених внесків у рамках Паризької угоди про зміну клімату (2015), зроблених третіми країнами поза програмою Еразмус+, засвідчує: деякі країни відводять вищій освіті чітку роль, тоді як інші, схоже, повністю ігнорують її потенціал. Експерти поділили країни на три групи: ті, де на національному рівні не існує помітного перехресного зв’язку між стратегіями у сфері охорони довкілля та вищої освіти; ті, де ці стратегії пов’язані непрямим чином і де бажано більш чітко сформулювати їх; і ті, де стратегії у сфері охорони довкілля та вищої освіти є активними і взаємно підсилюють одна одну. На жаль, у системах вищої освіти 22-х досліджених країн не існує чітко вираженого загального стандартного рівня готовності до кліматичних дій, хоча багато окремих інституцій налаштовані на розвиток «зеленого» профілю та задоволення потреб «зеленого» ринку праці.

Детальніше: http://surl.li/zwilus

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EC #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-11
Share
ОЕСР: ОСВІТА І МАЙБУТНЄ

ОЕСР: ОСВІТА І МАЙБУТНЄ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Сприяння розвитку компетенцій студентів та ефективної педагогіки для 21 століття у німецькомовній спільноті Бельгії» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Сприяння розвитку компетенцій студентів та ефективної педагогіки для 21 століття у німецькомовній спільноті Бельгії» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

Зазначається, що німецькомовна громада Бельгії розпочала амбітний процес створення більш орієнтованої на студентів системи освіти відповідно до освітньої концепції «Моя освіта. Моє майбутнє!». Наразі усі зацікавлені учасники працюють над втіленням цього завдання через відповідні заходи у рамках «Освітньої стратегії 2040», узгодженої зі стратегією регіонального розвитку громади до 2040 року. Ця діяльність спирається на актуальні дані наукових досліджень і досвід реформування міжнародних освітніх систем. Вона зосереджена на двох головних пріоритетах: зміцнення базових навичок студентів відповідно до бачення «навичок 21 століття» та просування ефективних педагогічних практик. Документ характеризує стан системи освіти німецькомовної спільноти та поточних реформ; визначає ключові компетенції студентів у німецькомовній спільноті; пропонує підходи до розроблення та успішного упровадження навчальних програм 21 століття; спирається на політику підтримки навчання у контексті педагогічної автономії.

Детальніше: http://surl.li/lxaivu, http://surl.li/taadoe, https://doi.org/10.1787/fe5f6cfb-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-11
Share
ОЕСР: МОНІТОР КЛІМАТИЧНИХ ДІЙ

ОЕСР: МОНІТОР КЛІМАТИЧНИХ ДІЙ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Монітор кліматичних дій 2024» – ключову щорічну публікацію Міжнародної програми дій щодо клімату (IPAC).

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Монітор кліматичних дій 2024» – ключову щорічну публікацію Міжнародної програми дій щодо клімату (IPAC).

У звіті наголошується, що наслідком зміни клімату стало підвищення глобальної середньої температури, яке посилює небезпеки та ризики, пов’язані з кліматом, і наближає світ до незворотних кліматичних процесів. Країни мають можливість вирішити цю проблему, реалізувавши свої зобов’язання у рамках національно визначених внесків. Спираючись на інформаційну панель IPAC кожен бажаючий може дізнатись про значення показників, о відображають кліматичні зміни, оцінити глобальний прогрес у досягненні цілей «чистого нуля» для 51 країни. У «Моніторі» міститься комплексна експертна оцінка цілей  та характеристика основних небезпек, пов’язаних із кліматом. Вимірювання результатів кліматичної політики ОЕСР здійснюється на основі поєднання прийнятих заходів  політики та отриманих результатів. Висновки, зроблені експертами ОЕСР та адресовані політикам, свідчать про те, що поточні зобов’язання в частині скорочення викидів парникових газів до 2030 року недостатньо амбітні, щоб досягти температурних цілей Паризької угоди.

Детальніше: http://surl.li/dsqwor, http://surl.li/jbvbpo

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-11-08
Share
ТИМЧАСОВЕ ОБМЕЖЕННЯ ДОСТУПУ ДО НРАТ

ТИМЧАСОВЕ ОБМЕЖЕННЯ ДОСТУПУ ДО НРАТ

Sorry, this entry is only available in Українська. Інформуємо Вас про те, що 8 листопада 2024 академічних текстів  буде недоступний для користування року з 15:00 вебпортал Національного реопзитарію.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Інформуємо Вас про те, що 8 листопада 2024 академічних текстів  буде недоступний для користування року з 15:00 вебпортал Національного реопзитарію.

Це пов’язано з необхідністю виконання комплексу робіт з технічного обслуговування та оновлення бази даних академічних текстів. Ви матимете можливість повноцінно користуватись ресурсами Національного репозитарію  з  9 години ранку 11 листопада 2024 року.  З повагою, команда проєкту.

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_н

2024-11-08
Share
СТВОРЕННЯ ПЕРСОНАЛІЗОВАНОГО ОСВІТНЬОГО ЧАТ-БОТА

СТВОРЕННЯ ПЕРСОНАЛІЗОВАНОГО ОСВІТНЬОГО ЧАТ-БОТА

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Саймона Вана «З чого почати генеративне налаштування чат-бота ШІ». 

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Саймона Вана «З чого почати генеративне налаштування чат-бота ШІ». 

У ній наголошується, що ГШІ зробив «революцію» у секторі вищої освіти, він маючи величезний потенціал змін  і того, як відбувається викладання, і того, як студенти навчаються. Інструменти на основі штучного інтелекту пропонують розвинути персоналізований досвід навчання та можуть допомогти покращити взаємодію між викладачами і студентами. Для цього застосовують чат-боти зі штучним інтелектом, які суттєво змінюють формат викладання та навчання. Але у загальнодоступних версіях зазвичай бракує важливих деталей, отже вихід – створення власного персоналізованого чат-бота ШІ. Саймон звертає увагу на те, чи слід установам інвестувати в індивідуальні рішення, наводить різницю між загальнодоступними та індивідуально налаштованими інструментами та надає практичні поради щодо налаштування освітніх чат-ботів. Пропонується спочатку задокументувати існуючу практику викладання з особливою увагою на моменти персоналізованої взаємодії. Відслідковувати новітні дослідження та розробки у сфері штучного інтелекту та освіти. Не нехтувати внутрішній досвід – провести обговорення з колегами-викладачами та студентами. Залучити тих з них, хто має необхідні знання і навички програмування, досвід роботи з генеративним ШІ. Автор радить університетам стати на шлях створення індивідуально налаштованих чат-ботів задля покращання навчального досвіду і підвищення освітніх результатів, а також адаптації навчального середовища до потреб студентів і цілей навчання.

Детальніше: http://surl.li/irmfjq,

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-07
Share