За результатами пошуку знайдено:

записів - 3586

сторінок - 359

Реформування ІТ-освіти

Реформування ІТ-освіти

Міністерство освіти і науки України та Міністерство цифрової трансформації України розпочинають роботу над реформуванням ІТ-освіти.

Міністерство освіти і науки України та Міністерство цифрової трансформації України розпочинають роботу над реформуванням ІТ-освіти.

Для модернізації системи підготовки ІТ-фахівців й забезпечення потреб ІТ-індустрії у висококваліфікованих спеціалістах утворено робочу групу з питань реформування ІТ-освіти при Міністерстві цифрової трансформації. Вона має напрацювати пропозиції щодо модернізації системи підготовки ІТ-фахівців та розробити необхідні проєкти нормативно-правових актів.

До складу групи увійшли представники МОН, Мінцифри, Офісу Президента, Верховної Ради, бізнес-асоціацій та ІТ-об’єднань, кластерів та громадських організацій зі всієї України.

Збір інформації та пропозицій від експертів та громадськості буде відбуватися через інтерв’ю та зустрічі, пропозиції професійних об’єднань, а також шляхом анкетування. 

Пропозиції щодо реформування ІТ-освіти можна подати до 23 червня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3w8VjrD, https://bit.ly/3gj63Nn 

Фото: МОН

2021-06-09
Поширити
Люди і суспільства в епоху штучного інтелекту

Люди і суспільства в епоху штучного інтелекту

На офіційному сайті Європейської Комісії оприлюднено звіт «Люди і суспільства в епоху штучного інтелекту».

На офіційному сайті Європейської Комісії оприлюднено звіт «Люди і суспільства в епоху штучного інтелекту».

У документі розглядаються потенційні наслідки впливу штучного інтелекту (ШІ) на творчість, культуру та освіту як окремих людей, так і суспільства в цілому. Звіт узагальнює результати дослідження довгострокових ризиків використання штучного інтелекту. Він ґрунтується на опитуванні понад 70 експертів цифрової галузі, ШІ та інших наукових дисциплін.

Експерти вбачають в якості основних наступні напрямки вивчення штучного інтелекту:
– як системи освіти повинні розвиватись, щоб залишатись актуальними в епоху штучного інтелекту;
– творчий потенціал машин та їх роль у розвитку нових форм мистецтва;
– вплив культурного контексту на розроблення і розгортання  ШІ у різних частинах світу.

Також у звіті міститься перелік можливих заходів, які можуть бути реалізовані на рівні ЄС, національному та регіональному рівнях.

Детальніше: https://bit.ly/3w72vV8, https://bit.ly/3x5TlZ6https://bit.ly/353E52Y, https://bit.ly/3v8mUYq, https://bit.ly/35pJLoh

Фото: ЄК

2021-06-08
Поширити
Вища освіта і наука

Вища освіта і наука

Наукова бібліотека Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченка  оприлюднила черговий випуск науково-аналітичного огляду «Вища освіта і наука». 

Наукова бібліотека Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченка  оприлюднила черговий випуск науково-аналітичного огляду «Вища освіта і наука». 

Документ висвітлює питання поточного стану, тенденцій і перспектив розвитку сучасної вищої освіти та науки в Україні та за кордоном. Зокрема, в огляді представлені матеріали щодо законодавчого, організаційного та фінансового забезпечення, проблеми розвитку університетської освіти – форми організації навчальної діяльності, методики викладання дисциплін, джерелом яких є матеріали нових надходжень до фондів бібліотеки.

Детальніше: https://bit.ly/2TgT8n5, http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/bp/hs-files/hs-2021-5.pdf  

Фото: КНУ

2021-06-08
Поширити
Вимірювання екологічних показників сільського господарства у країнах ОЕСР

Вимірювання екологічних показників сільського господарства у країнах ОЕСР

На Офіційному сайті Організації економічного співробітництва и розвитку опубліковано звіт «Вимірювання екологічних показників сільського господарства у країнах ОЕСР».

На Офіційному сайті Організації економічного співробітництва и розвитку опубліковано звіт «Вимірювання екологічних показників сільського господарства у країнах ОЕСР».

У звіті міститься аналіз екологічних характеристик сільського господарства  ОЕСР в цілому та у розрізі усіх країн організації за період 1990-2018 років. 

Звіт формує наочну картину еволюції окремих екологічних показників, пов’язаних із сільськогосподарською діяльністю в країнах ОЕСР. Він містить: 
– короткий опис ключових характеристик аграрного сектору; 
– зміна використання сільськогосподарських земель; 
– виробництво та використання сировини; 
– поживні речовини; 
– викиди парникових газів; 
– викиди аміаку; 
– біорізноманіття птахів сільськогосподарських угідь.

Аналіз отриманих даних дозволив експертам ОЕСР стверджувати, що переважна частина країн ОЕСР збільшили своє сільськогосподарське виробництво за останнє десятиліття, тоді як екологічні показники сільськогосподарського сектора показали неоднозначні результати. Є прогрес у скороченні викидів аміаку, фосфору, азоту. Разом із тим, не сформовано позитивних тенденцій щодо скорочення викидів парникових газів, не поліпшується біорізноманіття.

Детальніше: https://bit.ly/3ggXQsZ, https://doi.org/10.1787/4edcd747-en  

Фото: ОЕСР

2021-06-07
Поширити
Кібердіалог Україна – ЄС

Кібердіалог Україна – ЄС

3 червня 2021 року відбувся перший раунд Кібердіалогу Україна – Європейський Союз, під час якого сторони підтвердили свою відданість глобальному, відкритому, стабільному та безпечному кіберпростору, який повністю відповідає принципам верховенства права, де права осіб однаково захищені у мережі та поза її межами, у якому безпека, економічний розвиток, процвітання та єдність вільних та демократичних суспільств заохочуються і належним чином захищені. 

3 червня 2021 року відбувся перший раунд Кібердіалогу Україна – Європейський Союз, під час якого сторони підтвердили свою відданість глобальному, відкритому, стабільному та безпечному кіберпростору, який повністю відповідає принципам верховенства права, де права осіб однаково захищені у мережі та поза її межами, у якому безпека, економічний розвиток, процвітання та єдність вільних та демократичних суспільств заохочуються і належним чином захищені. 

Із метою підвищення рівня безпеки громадян у кіберпросторі Мінцифра вже виконала низку завдань, зокрема:
– розроблено Концепцію забезпечення прав дітей у кіберпросторі та план заходів з її реалізації. Наразі Концепція та План перебувають на фінальному етапі погодження з боку зацікавлених міністерств та органів і незабаром очікується винесення на погодження Урядом; 
– у межах національної програми з підвищення цифрової грамотності було запущено платформу Дія.Цифрова освіта, яку вже використали близько 600 тисяч користувачів. Платформа містить більше 55 освітніх серіалів у форматі поєднання розважального та освітнього контенту, велика частина якого присвячена питанням онлайн-безпеки, боротьбі з кібербулінгом, підвищенню рівня медіаграмотності тощо; 
– за підтримки Місії Європейського союзу в Україні було проведено загальнонаціональне дослідження з онлайн-ризиків. Дослідження дозволило зібрати статистику щодо найбільших онлайн-ризиків, виявити практики користування інтернетом, рівень довіри до влади (в контексті цифрового середовища), а також проаналізувати досвід громадян у ситуаціях, пов’язаних із кібербулінгом, мовою ворожнечі, поширенням інтимних зображень, наклепом та іншими кіберзлочинами. 

Україна та ЄС підтвердили важливість Будапештської Конвенції, яка є потужним підґрунтям для національного законодавства і міжнародної співпраці у боротьбі з кіберзлочинністю, відданість якнайшвидшому схваленню проєкту Другого додаткового протоколу для посилення співпраці у сфері боротьби з кіберзлочинністю.

Детальніше: https://bit.ly/3vVmiqu  

Фото: Мінцифра

2021-06-03
Поширити
Рейтинг закладів вищої освіти України «Топ-200 Україна 2021»

Рейтинг закладів вищої освіти України «Топ-200 Україна 2021»

Центр міжнародних проєктів «Євроосвіта» у партнерстві з IREG Observatory on Academic Ranking and Excellence  презентували п’ятнадцятий академічний рейтинг закладів вищої освіти України «Топ-200 Україна 2021».

Центр міжнародних проєктів «Євроосвіта» у партнерстві з IREG Observatory on Academic Ranking and Excellence  презентували п’ятнадцятий академічний рейтинг закладів вищої освіти України «Топ-200 Україна 2021».

До топ-5 ЗВО увійшли:
– Київський національний університет імені Тараса Шевченка; 
– Національний технічний університет України Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського;
– Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна;
– Національний університет “Львівська політехніка”;
– Сумський державний університет.

При складанні рейтингу експерти враховували сучасні тенденції розвитку вищої освіти в Україні і світі, а також рекомендації міжнародної Конференції IREG 2020» та Берлінські принципи, затверджені учасниками другої наради IREG 2006 року.

Базові принципи визначення рейтингів університетів України:
– забезпечення відкритості, прозорості, об’єктивності і незалежності ранжування університетів. Для цього використовувалися лише відкриті дані прямих вимірів, викладені на веб-ресурсах незалежних національних та міжнародних організацій і установ. Методика розрахунків університетських рейтингів є доступною для громадськості з метою перевірки отриманих результатів;
– врахування всебічності і багатогранності діяльності університетів. З цією метою їх робота сукупно оцінювалася на більш широкій базі показників у порівнянні з відомими рейтинговими системами;
– пріоритетність євроінтеграційних процесів. Виходячи з важливості євроінтеграційних процесів вищої освіти України, вагові коефіцієнти міжнародних показників діяльності університетів (результати в світових рейтингах, участь університетів в програмах Erasmus+ Європейського Союзу та інше) встановлені вищими за вагові коефіцієнти національних показників.

Методичне рейтингування університетів України здійснювалось за сукупністю показників їх діяльності.

З положенням закладів вищої освіти у рейтингу «Топ-200 Україна 2021» можна на сайті проєкту «Євроосвіта».

Детальніше: http://www.euroosvita.net/index.php/?category=1&id=6868&id=6868 

Фото: Євроосвіта

2021-06-03
Поширити
Положення про Раду Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту

Положення про Раду Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту

Президент України підписав Указ від 02.06.021 року № 223/2021 «Про деякі питання підтримки розвитку освіти, науки та спорту». Ним затверджене Положення про Раду Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту.

Президент України підписав Указ від 02.06.021 року № 223/2021 «Про деякі питання підтримки розвитку освіти, науки та спорту». Ним затверджене Положення про Раду Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту.

Основним завданням Фонду та Ради Фонду є підтримка стажування та проведення досліджень у наукових установах України та за кордоном талановитої молоді, розвиток вітчизняного спорту, підвищення рівня вітчизняної освіти і науки.

Рада є дорадчим органом при Президентові України. Її члени працюватимуть на громадських засадах. В основу їх діяльності покладено принципи демократичності та прозорості ухвалення рішень, інноваційності, самоврядності.   

На новостворену Раду Фонду покладаються наступні завдання:
– визначати перелік пріоритетних спеціальностей і перелік провідних вітчизняних та іноземних закладів вищої освіти і наукових установ, для продовження навчання та стажування в яких може надаватися підтримка із Фонду Президента України;
– визначати перелік пріоритетних напрямів реалізації проектів у сферах освіти, науки та спорту, підтримка яких може здійснюватися із Фонду Президента України, та розглядати пропозиції щодо таких проектів;
– розглядати пропозиції щодо надання підтримки із Фонду Президента України для участі молоді в міжнародних науково-практичних семінарах і конференціях, залучення науково-педагогічних і наукових працівників іноземних закладів вищої освіти та наукових установ, відомих громадських діячів для участі в науково-педагогічній і науковій роботі у закладах вищої освіти, наукових установах України, а також для заохочення молоді за досягнення в освітній, науковій та спортивній діяльності;
– приймати рішення про оголошення та проведення конкурсного відбору для одержання підтримки із Фонду Президента України, розглядати кандидатури претендентів, приймати рішення про визначення переможців конкурсу, вносити Президентові України пропозиції щодо кандидатур для призначення стипендій, надання грантів, присудження премій разом з проектами відповідних указів;
– розглядати пропозиції щодо реалізації проектів у сферах освіти, науки та спорту, підтримка яких може здійснюватися із Фонду Президента України;
– вносити у разі потреби в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення Положення про порядок надання підтримки із Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту;
– приймати рішення про затвердження регламенту Ради, яким визначається порядок її роботи, а також утворених нею робочих, експертних груп;
– приймати рішення про створення робочих, експертних груп, залучення в установленому порядку до роботи в таких групах представників державних органів, органів місцевого самоврядування, працівників підприємств, установ, організацій, а також вітчизняних та іноземних експертів з відповідних питань;
– аналізувати та узагальнювати досвід і досягнення в освіті, науці та спорті осіб, яким призначено стипендії та надано гранти з Фонду Президента України, сприяти висвітленню такого досвіду і досягнень в засобах масової інформації, брати в установленому порядку участь у інформаційно-просвітницькій діяльності та ін.

Детальніше: https://bit.ly/3vNBUMt, https://bit.ly/3fLAexC  

Фото: МОН

2021-06-03
Поширити
Національний тест на цифрову грамотність для медиків

Національний тест на цифрову грамотність для медиків

Мінцифра та Мінохорони здоров’я запустили національний тест на цифрову грамотність для медиків.

Мінцифра та Мінохорони здоров’я запустили національний тест на цифрову грамотність для медиків.

Медичні працівники відтепер можуть дізнатися власний рівень цифрової грамотності на порталі «Дія.Цифрова освіта». Учасникам тестування необхідно дати відповідь на 60 запитань щоб отримати електронний сертифікат, зрозуміти рівень своїх навичок, «сильні» та «слабкі» сторони й на основі цього удосконалювати свої цифрові навички у майбутньому.   

В умовах пандемії COVID-19 цифрові навички допоможуть медичним працівникам зробити щоденну роботу ефективнішою, а також полегшать взаємодію із пацієнтами в онлайн-режимі. Крім того, у міжнародних стандартах охорони здоров’я є рекомендація медичним працівникам застосовувати цифрові технології.   

Детальніше: https://bit.ly/3vNvtt6 

Фото: Мінцифра

2021-06-03
Поширити
Новітні розробки НАНУ на Всеукраїнському форумі «Україна 30. Освіта і наука»

Новітні розробки НАНУ на Всеукраїнському форумі «Україна 30. Освіта і наука»

Учасниками цього виставкового заходу стали 10 установ Національної академії наук, які продемонстрували розробки із наступних напрямів:

– інформаційні технології, технології для розвитку космосу;
– нові матеріали та сучасні високоефективні технології для розвитку промисловості;
– енергетика, енергоефективність та енергоощадність;
– оборонно-промисловий комплекс;
– медицина, охорона здоров’я;
– екологія, охорона довкілля, мінерально-сировинна база;
– агропромисловий комплекс;
– суспільні та гуманітарні науки.

Детальніше: https://bit.ly/3yVU0hs 

Фото: НАНУ

2021-06-03
Поширити
Як реагувати на порушення доброчесності?» Інфобюлетень №15

Як реагувати на порушення доброчесності?» Інфобюлетень №15

Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти Academic IQ представила на своєму сайті нові матеріали традиційної рубрики Infobulletin. Нинішній, п’ятнадцятий номер бюлетеня присвячений темі реагування на порушення доброчесності.

Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти Academic IQ представила на своєму сайті нові матеріали традиційної рубрики Infobulletin. Нинішній, п’ятнадцятий номер бюлетеня присвячений темі реагування на порушення доброчесності.

У випуску пропонується проаналізувати, яким чином викладачам та закладу освіти варто реагувати на порушення академічної доброчесності.

Зокрема, детально розглядаються питання щодо того, як:
– удосконалити внутрішні процедури;
– налагодити політики;
– згуртувати викладачів та студентів;
– змінити фокус з покарань на навчання.

Детальніше: https://bit.ly/3g60D8m, https://bit.ly/3wVkNZk 

Фото: Academic IQ

2021-06-03
Поширити