За результатами пошуку знайдено:

записів - 5382

сторінок - 539

ПОШУК ІСТИНИ ТА/АБО СТВОРЕННЯ ІННОВАЦІЙ

ПОШУК ІСТИНИ ТА/АБО СТВОРЕННЯ ІННОВАЦІЙ

На онлайн-платформі «Голоси експертів» Європейської асоціації університетів опублікована стаття Штефана Херцига, президента Університету прикладних наук (Німеччина), на тему «Пошук істини та/або створення інновацій: чи маємо ми обирати?».

На онлайн-платформі «Голоси експертів» Європейської асоціації університетів опублікована стаття Штефана Херцига, президента Університету прикладних наук (Німеччина), на тему «Пошук істини та/або створення інновацій: чи маємо ми обирати?».

Автор наголошує, що суспільні інновації вимагають від університетів діяти як агенти змін, але це непросто поєднати з інтелектуальними та етичними викликами у пошуку істини. Він задається непростими питаннями: наскільки всебічно необхідно досліджувати проблему, щоб бути достатньо впевненим щодо теорії, яка лежить в її основі; скільки часу та зусиль необхідно витратити на ще одну перевірку обґрунтованості своїх припущень; на якому рівні упевненості можна закрити книги та зробити крок уперед у ланцюжку створення вартості; як розділити увагу між потенційно корисними, але тривіальними новими знаннями та інтелектуальним викликом безцільної академічної цікавості». Для будь-кого, хто брав участь у дослідженнях, які потенційно могли призвести до корисних інновацій або трансформаційного впливу на суспільство, ці питання дуже знайомі. Пріоритет абсолютної істини має бути збалансований з пріоритетом успіху. Проте, зазначає автор статті, цей виклик – не лише для окремих науковців і дослідників, а й для всього університету. Пріоритетом є істина та місія університету; поєднання традиційної та інноваційної екосистемних ролей університетів; чесні інновації. Чи означає це, що ми приречені шукати спосіб прозорого, підзвітного вирішення конфлікту в інноваційному ланцюжку кожним вченим, який прагне досягти успіху? Штефан вважає, що так: етичні, методологічні та практичні наслідки мають оцінюватись, науковець має бути критичним шукачем істини та одночасно продуктивним новатором.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-27
Поширити
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЮНЕСКО ЩОДО ЕТИКИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ: КЛЮЧОВІ ФАКТИ

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЮНЕСКО ЩОДО ЕТИКИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ: КЛЮЧОВІ ФАКТИ

На сайті Організації об’єднаних націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковано «Рекомендації ЮНЕСКО щодо етики штучного інтелекту: ключові факти».

На сайті Організації об’єднаних націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковано «Рекомендації ЮНЕСКО щодо етики штучного інтелекту: ключові факти».

Він розвиває положення «Рекомендацій щодо етики штучного інтелекту», схвалених 193 державами-членами на Генеральній конференції ЮНЕСКО у листопаді 2021 року. Наголошується, що у різних галузях – від генетичних досліджень, зміни клімату до етики нейротехнологій, кліматичної інженерії, інтернету речей, ЮНЕСКО запровадила глобальні стандарти, які дозволяють максимізувати переваги наукових відкриттів та одночасно мінімізувати ризики їх використання для підтримки інклюзивного і сталого розвитку. Такі рамки надзвичайно важливі у галузі штучного інтелекту, адже ця технологія загального призначення змінює спосіб нашої роботи, взаємодії та життя. Найближчим часом світ змінюватиметься такими темпами, яких не було шість століть поспіль з моменту появи друкарського верстата. Технологія штучного інтелекту приносить значні переваги у багатьох сферах, але без етичних бар’єрів вона ризикує відтворити упередження та дискримінацію в реальному світі, підживлювати розбіжності та загрожувати основним правам і свободам людини. «Ключові факти» пояснюють, чому саме рекомендації щодо етики ШІ дійсно необхідні, розкривають правозахисний підхід до штучного інтелекту, ·викладають десять основних принципів з орієнтацією на права людини, ·описують ключові сфери політики, де держави можуть забезпечити відповідальний розвиток ШІ, надають рекомендації щодо впровадження етичних принципів та формування дієвої політики.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_UNESCO #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-27
Поширити
ОЕСР: РІВЕНЬ БЕЗРОБІТТЯ

ОЕСР: РІВЕНЬ БЕЗРОБІТТЯ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована статистична інформація «Рівень безробіття».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована статистична інформація «Рівень безробіття».

Наголошується, рівень безробіття в країнах ОЕСР є відносно стабільним – 4,8%, причому не змінився в 10-ти країнах, знизився у 14-ти і зріс у 9-ти країнах організації. У Канаді, Франції, Німеччині, США та Франції, рівень безробіття був на низькому рівні або близький до нього. Кількість безробітних в ОЕСР скоротилася до 33 мільйонів, що близько до рекордно низького рівня, досягнутого у липні 2022 року. Рівень молодіжного безробіття в ОЕСР (працівники у віці 15-24 років) знизився до 10,2%, що також є найнижчим значенням з 2005 року. Скорочення відбувалось у 17-ти країнах ОЕСР, найбільше – у Швеції, Норвегії, Чехії, Португалії та Італії. Рівень безробіття як серед жінок, так і серед чоловіків був загалом стабільним – 5,0% та 4,6% відповідно, так само як і серед працівників у віці 25 років і старше. В єврозоні рівень безробіття дещо знизився, досягнувши 6,5% у квітні 2023 року (окрім Австрії, Естонії, Фінляндії та Греції). Також скорочення мало місце в Ізраїлі, Японії, Кореї та Сполучених Штатах, тоді як в Австралії, Колумбії та Мексиці відбувалось зростання.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-06-27
Поширити
ЕФЕКТИВНІ МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ З CHATGPT

ЕФЕКТИВНІ МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ З CHATGPT

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джонни Лі «Ефективні методи оцінювання для світу ChatGPT».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джонни Лі «Ефективні методи оцінювання для світу ChatGPT».
У ній наголошується, що методи оцінювання, які вимагають від студентів автентичних, оригінальних і персоналізованих відповідей, можуть допомогти викладачам у роботі зі студентами, які широко використовують у навчанні ШІ. Відомо, що ChatGPT може надавати покрокові рішення математичних задач, писати код і створювати плани уроків, складати електронні листи, писати оповідання, музичні тексти і пости в соціальних мережах. Тому не дивно, що багато хто в академічних колах зосереджує увагу спільноти на впливі ChatGPT на продуктивність та ефективність, а також на ризиках недотримання доброчесності в освіті (включаючи занепокоєння щодо плагіату і шахрайства). Широке застосування генеративного штучного інтелекту та великих мовних моделей закономірно призводить до збільшення навантаження на викладачів, які тепер на додачу до «стандартного» навантаження змушені вирішувати проблеми з виявлення фактів використання ШІ у роботах своїх учнів. Викладачі змушені змінювати програму свого курсу, запроваджувати нові методи оцінювання та самостійно залучати ChatGPT до вирішення навчальних завдань. Автор говорить про необхідність урізноманітнити методи оцінювання навчання; формувати персоналізовані, складні або актуальні завдання; пропонувати учням обговорення; ставити перед студентами творчі завдання щодо застосування набутих знань та навичок для аналізу ідей та інтеграції концепцій; самостійно тлумачити контекст; перевіряти факти; додавати джерела інформації; просити студентів самостійно виявляти у відповідях ШІ елементи дезінформації чи хибних уявлень. Крім того, викладачі самі можуть використовувати ChatGPT як додатковий інструмент для розробки заходів з оцінювання, запитавши детальні та конкретні підказки щодо створення запитань для вікторини або групового обговорення теми курсу.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-26
Поширити
ФІНТЕХ-КАТАЛОГ 2023

ФІНТЕХ-КАТАЛОГ 2023

Українська асоціація фінтех та інноваційних компаній (УАФІК) презентувала «Український фінтех-каталог 2023».

Українська асоціація фінтех та інноваційних компаній (УАФІК) презентувала «Український фінтех-каталог 2023».
У ньому міститься інформація про українські фінтех-компанії, їхні конкурентні переваги та історії успіху. Зокрема, наведені дані про сучасний стан українського фінтеху, огляд його головних рушійних сил, прогнози щодо подальшого розвитку. Дослідження проведене у формі онлайн-анкетування серед фінтех-компаній та банків України (150 респондентів) у першому кварталі 2023 року. Наразі на ринку представлені 246 компаній, 68% пройшли точку беззбитковості, 33% працюють на міжнародному ринку, 77% базуються в Києві, 79% вважають найбільш перспективною технологією штучний інтелект. Каталог підготовлений за підтримки Міністерства цифрової трансформації, Національного банку України, Українського фонду стартапів, Агентства США з міжнародного розвитку, Міжнародної фінансової корпорації (IFC), Державного секретаріату Швейцарії з економічних питань (SECO), Фонду ефективного врядування Уряду Великої Британії (GGF), міжнародної платіжної системи Visa.
Фото: УАФІК
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-26
Поширити
ОЕСР: ЗРОСТАННЯ ВВП

ОЕСР: ЗРОСТАННЯ ВВП

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Зростання ВВП – перший квартал 2023 року, ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Зростання ВВП – перший квартал 2023 року, ОЕСР».

У ньому наголошується, що валовий внутрішній продукт у країнах ОЕСР зріс на 0,4% порівняно з попереднім кварталом, але квартальні темпи були слабкими для ОЕСР та G7, де залишилося на рівні 0,3%. Тим часом зростання ВВП відновилося в Канаді, Японії та Франції (0,6%, 0,4% і 0,2% відповідно), прискорилось в Італії (до 0,5% після скорочення на 0,1% у попередньому кварталі) і не змінилось у Німеччині (після скорочення на 0,5%). У США зростання ВВП сповільнилося (з 0,6% до 0,3%), а у Великій Британії залишилося незмінним (0,1%). Декілька країн G7 опублікували докладну інформацію про основні чинники, що впливають на зміну ВВП: у Японії це збільшення загального внутрішнього попиту; у Франції – зростання чистого експорту; у США – скорочення інвестицій у запаси (скорочення запасів), яке відбувалось на тлі прискорення зростання приватного споживання (з 0,3% до 0,9%). У Великій Британії зростання сповільнювало падіння державних витрат та збільшення дефіциту торговельного балансу. В Італії зростання ВВП було підтримане загальним внутрішнім попитом та чистим експортом, тоді як у Німеччині інвестиції та експорт зросли, а приватне споживання та державні витрати скоротилися. Найвище зростання ВВП мало місце у Португалії (1,6%), Колумбії (1,4%), Мексиці (1,3%) та Фінляндії (1,1%). Натомість в Ірландії падіння ВВП становило 2,7%.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-06-26
Поширити
РОЗПАКУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ ПРОФІЛІВ: ВИХІД ЗА РАМКИ МЕТРИК

РОЗПАКУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ ПРОФІЛІВ: ВИХІД ЗА РАМКИ МЕТРИК

На сайті Clarivate опубліковано звіт «Розпакування дослідницьких профілів: вихід за рамки метрик».

На сайті Clarivate опубліковано звіт «Розпакування дослідницьких профілів: вихід за рамки метрик».
Це – другий звіт Інституту наукової інформації, присвячений переходу від простих показників дослідницької діяльності та результативності до візуально більш інформативних профілів. Експерти наголошують, що профілі допомагають зрозуміти процеси, які відбувається у сфері наукових досліджень, і тим самим сприяють ухваленню ефективних політичних та управлінських рішень. Звіт фокусується на чотирьох ключових показниках, які використовуються для опису дослідників, журналів, інститутів і дослідницьких областей. Візуалізація даних про публікації та цитування «розкриває» інформацію, яка втрачається при використанні «середнього значення» або іншої одноточкової метрики (як, наприклад, резюме). Вона може виявити нові дані, вказати на важливі аспекти, пояснити причини несподіваного результату, допомогти у подальших кроках із планування та інвестування, покращити загальне уявлення. У звіті, зокрема, розглядаються наступні питання: особистість та публікації; що таке надмірне самоцитування; поширення підозрілих публікацій на тлі проблем з достовірністю статистики публікацій досліджень; журнали та їхні характеристики; як визначити характеристики, які є типовими для груп публікацій (окрім вихідних даних та цитувань); як використовувати «дослідницькі фронти» для прогнозування, адже більшість традиційних бібліометричних даних є ретроспективним аналізом, що базується на цитатах зі статей, які описують раніше проведену роботу.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-26
Поширити
ОЕСР: ТРАНСНАЦІОНАЛЬНІ КОРПОРАЦІЇ СВІТУ У ВІДКРИТИХ ДЖЕРЕЛАХ

ОЕСР: ТРАНСНАЦІОНАЛЬНІ КОРПОРАЦІЇ СВІТУ У ВІДКРИТИХ ДЖЕРЕЛАХ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована інформація «Демістифікація багатонаціональних підприємств за допомогою даних з відкритих джерел» із серії «Інтерв’ю та підкасти».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована інформація «Демістифікація багатонаціональних підприємств за допомогою даних з відкритих джерел» із серії «Інтерв’ю та підкасти».

Наголошується, що за останні кілька десятиліть, коли торговельні та інвестиційні бар’єри зменшились, а транспортні та комунікаційні витрати знизились, багатонаціональні підприємства (БНП) підвищили свою роль у глобальній економіці. Вони охоплюють значну частку глобальної економічної діяльності, отже важливо здійснювати моніторинг їхньої діяльності та вивчати поведінку. Разом із тим саме те, що БНП працюють через / поверх кордонів, суттєво ускладнює дослідження, які можна проводити на національному рівні. Нова інформаційна платформа OECD UNSD Multinational Enterprise Information Platform містить відомості про найбільші транснаціональні корпорації світу, які збираються з різних відкритих інформаційних джерел. Ці дані охоплюють географічні та цифрові масштаби діяльності окремих транснаціональних корпорацій, а також ряд показників, які запроваджені у рамках реформування податкової системи, яке проводяться під керівництвом ОЕСР. Які переваги несе у собі ця ініціатива, як слід аналізувати доступні дані та використовувати їх для системного економічного аналізу? Підкаст, підготовлений профільним експертом, надає відповіді на ці та інші питання щодо БНП.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-06-23
Поширити
ОСВІТНІ КУРСИ ВІД GOOGLE ACADEMY

ОСВІТНІ КУРСИ ВІД GOOGLE ACADEMY

Всеукраїнський проект розвитку взаємодії між бізнесом та освітою Uni-Biz Bridge опублікував добірку корисних навчальних матеріалів від Google Academy.

Всеукраїнський проект розвитку взаємодії між бізнесом та освітою Uni-Biz Bridge опублікував добірку корисних навчальних матеріалів від Google Academy.

Долучитись до них просто: потрібно лише обрати курс за темою, яка цікавить; ознайомитись із призначенням, тривалістю, кількістю та змістом модулів, рівнем складності (початковий, середній високий); залогінитись на платформі Google Digital Workshop та розпочати навчання. Зокрема, експерти Uni-Biz Bridge рекомендують такі освітні курси: підвищення продуктивності праці, ефективне налагодження зв’язків, мистецтво публічних виступів. Зокрема, курс «Підвищення продуктивності праці» навчить ефективно використовувати час, підвищувати власну продуктивність за допомогою хмарних інструментів співпраці, визначати пріоритети, правильно розподіляти завдання. Курс «Ефективне налагодження зв’язків» допоможе у комунікації, створенні персонального бренду у мережі та реальному світі. Завдяки курсу «Мистецтво публічних виступів» слухачі дізнаються, що таке мова тіла, чому вона важлива під час публічної промови, як правильна підготовка допоможе гарно виступити перед аудиторією. Також цікавим може виявитись навчання на курсі з «підвищення впевненості» при розповідях про свої сильні сторони, в рамках якого обговорюються питання самореклами, можливості відкрито розповідати про свої досягнення.
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн
2023-06-23
Поширити
ПОКРАЩЕННЯ ПРОЦЕСУ ВСТУПУ ДО УНІВЕРСИТЕТУ

ПОКРАЩЕННЯ ПРОЦЕСУ ВСТУПУ ДО УНІВЕРСИТЕТУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ріка Кларка «Щоб покращити процес вступу, залучіть викладачів».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ріка Кларка «Щоб покращити процес вступу, залучіть викладачів».

У ній наголошується, що співпраця професорсько-викладацького складу з приймальною комісією бакалаврату може покращити відвідуваність занять, рівень утримання студентів, відповідність курсів та фінансування ЗВО, а також допомогти зменшити кількість дезінформації про процес та рішення, що приймаються. Рік Кларк згадує питання, яке поставив проректор закладу, в якому працював: «Що ви думаєте про включення викладачів у ваш цілісний процес розгляду заявок на вступ?». Фактично він сформулював важливу концепцію. У той час, як приймальна комісія використовує макродані про успішність студентів (середній бал, відрахування та випуск), викладачі надають інформацію з аудиторій, яка не лише допомагає у прийнятті детальних рішень щодо окремих студентів, але й дозволяє приймальним комісіям екстраполювати ці відомості. Абітурієнтський IQ, адвокація та доступ – спільнота повинна мати чітке уявлення про цілі зарахування, процес вступу та реальні процеси. З цією метою проводяться щоквартальні зустрічі з партнерами, ведеться листування з ключовими викладачами і співробітниками кампусу, публікуються університетські новини. Рік Кларк вважає, що викладачі повинні бути невід’ємною частиною вступного процесу.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-23
Поширити