За результатами пошуку знайдено:

записів - 5244

сторінок - 525

СТУДЕНТСЬКИЙ НАНОСУПУТНИК POLYITAN-12U

СТУДЕНТСЬКИЙ НАНОСУПУТНИК POLYITAN-12U

Кабінет Міністрів України затвердив рішення про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2023 рік.

Кабінет Міністрів України затвердив рішення про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2023 рік.

Відповідне розпорядження від 20 жовтня 2023 р. № 964-ррозміщено на порталі КМУ. Рішення передбачає, зокрема, що 5,2 мільйона гривень виділять на програму «Підтримка пріоритетних напрямів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок у закладах вищої освіти», а саме – на завершення розробки студентського наносупутника PolyITAN-12U в межах розвитку космічної програми Київського політехнічного інституту ім. Ігоря Сікорського. PolyITAN-12U – перший український наносупутник формату 12U, створений у межах ЗВО. Створення супутника на базі технічного університету дозволяє реалізувати повний цикл проєктування, виготовлення та випробування космічних апаратів класу «нано» в Україні. Апарат призначений для дистанційного дослідження поверхню Землі за допомогою оптичної системи середньої просторової розрізненості. Супутник також тестуватиме радіопередавачі та антени космічного зв’язку різних діапазонів. Планується, що наносупутник виведуть на орбіту у 2024 році. Після успішного проведення місії університетська космічна програма розвиватиметься також на базі інших технічних українських ЗВО. Це стане важливим поштовхом у п.

Детальніше: https://is.gd/5Rnm1n, https://is.gd/mHpDSF

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2023-11-03
Поширити
ПЛАТФОРМА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ МОВ PROMOVA

ПЛАТФОРМА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ МОВ PROMOVA

Одним із перших продуктів, що став частиною національної програми популяризації англійської мови Future Perfect, стала Платформа Promova.

Одним із перших продуктів, що став частиною національної програми популяризації англійської мови Future Perfect, стала Платформа Promova.

Мета Promova – допомогти вивчати іноземні мови за допомогою застосунку та вебверсії продукту. Для українців відкрито безоплатний Premium-доступ до вивчення англійської мови за допомогою курсів для самостійного опрацювання та досягнення персональних цілей. Платформа надає українцям безоплатний доступ до чотирьох курсів англійської: General English, Business English, English with TV series та Travel English. У Promova можна знайти граматичні та вокабулярні уроки, а також заняття для тренування англійської вимови за допомогою machine learning. Крім того, на платформі доступні книги зі світової класики, адаптовані під різні рівні англійської мови. Вивчати англійську мову українці можуть з поясненнями українською або ж англійською для більшого занурення. Застосунок Promova вже завантажили понад 12 мільйонів користувачів у всьому світі. Українцям безоплатний Premium-доступ надається на три роки до курсів не лише англійської, а й інших мов. Скористатися можливістю можна, зареєструвавшись на сторінці Free for Ukraine на сайті Promova та підтвердивши громадянство через Дія.Підпис. Зараз у Promova можна вивчати десять іноземних мов. Promova створено командою української кофаундингової IT-компанії Genesis.

Детальніше: https://is.gd/lPlG0N, https://promova.com/free-for-ukraine, https://is.gd/RaxQi5

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2023-11-03
Поширити
ОЕСР: НОВА ГЕОГРАФІЯ ВІДДАЛЕНИХ РОБОЧИХ МІСЦЬ

ОЕСР: НОВА ГЕОГРАФІЯ ВІДДАЛЕНИХ РОБОЧИХ МІСЦЬ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Нова географія віддалених робочих місць? Докази з Європи» із серії «Документи ОЕСР з регіонального розвитку».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Нова географія віддалених робочих місць? Докази з Європи» із серії «Документи ОЕСР з регіонального розвитку».

У ньому наголошується, що пандемія COVID-19 призвела до різкого прискорення поширення віддаленої роботи в багатьох країнах з розвиненою економікою. Однак, незважаючи на зростаючий інтерес до наслідків віддаленої роботи для міст і регіонів, все ще мало відомо про фактичну нову географію віддаленої роботи під час пандемії. Зростає дискусія і щодо того, чи призведе значне поширення віддаленої роботи до структурного переміщення працівників і передових видів економічної діяльності з центральних міських районів до менш розвинених. Однак у більшості країн ОЕСР все ще незрозуміло, в яких сферах працівники найшвидше перейшли на віддалену роботу. Аналогічно, існує обмежена кількість даних про те, які індивідуальні та територіальні фактори пов’язані з поширенням віддаленої роботи, і чи є ці фактори поширенням віддаленої роботи, а також про те, чи ці фактори рівномірно розподілені в просторі, чи сконцентровані в певних регіонах. У цій роботі досліджується нова географія віддаленої роботи в регіонах і містах Європи, а також вперше розглядаються індивідуальні та територіальні детермінанти географічного розподілу віддаленої роботи в контексті пандемії COVID-19. Вирішення цих питань є важливим з точки зору політики, оскільки це дозволить краще зрозуміти фактори, які перешкоджають реалізації повного потенціалу переваг, пов’язаних з віддаленою роботою, особливо в тих регіонах, де її поширення все ще обмежене. Зростає кількість доказів того, що здатність до віддаленої роботи дійсно відіграватим

Детальніше: https://is.gd/7S85Ti, https://is.gd/mkDhIh, https://doi.org/10.1787/29f94cd0-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-11-03
Поширити
ОЕСР: ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ ДЛЯ РОЗРОБКИ ВИЗНАЧЕННЯ ІНЦИДЕНТУ ШІ

ОЕСР: ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ ДЛЯ РОЗРОБКИ ВИЗНАЧЕННЯ ІНЦИДЕНТУ ШІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Інвентаризація для розробки визначення інциденту ШІ» із серії «Документи OECD зі штучного інтелекту».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Інвентаризація для розробки визначення інциденту ШІ» із серії «Документи OECD зі штучного інтелекту».

У ньому наголошується, що штучний інтелект пропонує величезні переваги, але також створює ризики. Деякі з цих ризиків матеріалізувалися у так звані «інциденти ШІ». Через широке використання штучного інтелекту в різних секторах можна очікувати сплеск таких інцидентів. Для ефективного моніторингу та запобігання зазначеним ризикам зацікавленим сторонам потрібне точне та адаптоване визначення інцидентів ШІ. У цьому звіті представлені дослідження та висновки щодо термінології та практик, пов’язаних з визначенням інцидентів, як у сфері штучного інтелекту, так і в інших галузях. Звіт також надає фундаментальну базу знань для виявлення спільних рис і особливостей, які допоможуть розробити визначення інцидентів у сфері ШІ та заохотити адаптацію ШІ в майбутньому. Цей документ і попередні його версії були обговорені та розглянуті членами експертної групи з класифікації та ризиків ОЕСР.AI, обговорювались на засіданнях Групи експертів OECD.AI з інцидентів у сфері штучного інтелекту та на засіданнях Робочої групи ОЕСР зі штучного інтелекту (AIGO), були схвалені Комітетом ОЕСР з політики цифрової економіки і підготовлені до публікації Секретаріатом ОЕСР.

Детальніше: https://is.gd/IFrN2W, https://is.gd/fkYCtc, https://doi.org/10.1787/c323ac71-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2023-11-03
Поширити
ДОРОЖНЯ КАРТА GREEN DEAL ДЛЯ УНІВЕРСИТЕТІВ

ДОРОЖНЯ КАРТА GREEN DEAL ДЛЯ УНІВЕРСИТЕТІВ

На сайті Європейської асоціації університетів опублікована «Дорожня карта Green Deal для університетів».

На сайті Європейської асоціації університетів опублікована «Дорожня карта Green Deal для університетів».

У ній наголошується, що широкомасштабні наслідки зміни клімату, погіршення стану довкілля, втрата біорізноманіття та природних ресурсів роблять вкрай необхідним досягнення цілісного, швидкого та справедливого «зеленого» переходу. Це є складним завданням як для виробників, так і для користувачів знань у багатьох галузях. Складність і масштаби зеленого переходу виходять далеко за межі спектру проблем безпосередньо пов’язаних з кліматом і навколишнім середовищем, і висвітлює ті аспекти суспільства, які недостатньо інклюзивні, не врегульовані або недостатньо зрозумілі. Ці аспекти стосуються наявності та доступності енергії, чистої води, здорових ґрунтів і продовольства для окремих осіб, громад і галузей. Вони також стосуються зростаючих вразливостей, які є наслідком енергетичної кризи та кризи вартості життя, а також мають подальші наслідки, пов’язані з гендерною, етнічною нерівністю та нерівністю у сфері охорони здоров’я. Університети займають унікальне місце для вирішення цих питань, об’єднуючи дослідників, інноваторів, державний і приватний сектори, а також громади, що їх оточують. Окрім своєї ролі організаторів і розпорядників знань, університети також об’єднують існуючі знання для розробки нових підходів до суспільних викликів. Фактично, довгострокове майбутнє університетів залежить від того, чи будуть вони пропонувати відповідні програми навчання, досліджень та інновацій, які передають необхідні знання та навички для вирішення таких викликів на національному та транснаціональному рівнях. Цей перехід передбачає різний ступінь актуальності та терміновості внутрішньої оптимізації та зовнішнього втручання, а також різні рівні залучення та координації залежно від цільових груп. Багато установ уже обмірковують і діють стратегічно щодо цих питань, але не всі мають хороші позиції, щоб діяти однаково швидко або однаково. Тому дорожня карта «Зеленої угоди» EUA окреслює процеси та втручання, які можуть підвищити вплив і видимість університетів у прагненні до кліматично нейтральної, екологічно стійкої та соціально справедливої Європи. Дорожня карта має слугувати джерелом натхнення та шаблоном для того, як університети можуть протистояти кліматичним та екологічним викликам продовж тривалого періоду часу, дозволяючи їм робити ефективний внесок і служити прикладом стійких спільнот.

Детальніше: https://is.gd/sPQR3W, https://is.gd/KkqZvO

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-03
Поширити
ПОРАДИ ЩОДО НАЛАГОДЖЕННЯ КОНТАКТІВ ЗІ СТУДЕНТАМИ ТА ПІДВИЩЕННЯ ВІДВІДУВАННЯ ЗАНЯТЬ

ПОРАДИ ЩОДО НАЛАГОДЖЕННЯ КОНТАКТІВ ЗІ СТУДЕНТАМИ ТА ПІДВИЩЕННЯ ВІДВІДУВАННЯ ЗАНЯТЬ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей «Show time: як бути привабливим учителем: поради щодо налагодження контактів зі студентами та підвищення відвідування занять».

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей «Show time: як бути привабливим учителем: поради щодо налагодження контактів зі студентами та підвищення відвідування занять».

Наголошується, що останнім часом багато вчених борються зі зменшенням відвідуваності офлайн занять, не кажучи вже про зниження мотивації та взаємодії серед тих, хто їх відвідує. Ситуація посилюється переходом в онлайн-режим: схоже, що для багатьох встановлення взаєморозуміння і залучення студентів раніше не було такою проблемою. Хоча може виникнути деяка розбіжність в тому, що саме означає залучення студентів, ця колекція ресурсів показує, що існує загальне розуміння того, що створення захопливих інтерактивних уроків, навчання спілкуванню зі студентами та ефективне використання технологій, є ключовими відправними точками для впровадження навчання. Добірка містить двадцять одну статтю, які охоплюють ключові аспекти взаємодії зі студентами. Читачі мають можливість ознайомитись з ними та отримати поради щодо: способів зацікавлення студентів; миттєвої відповіді на складні питання; думок про онлайн-залучення; створення присутності викладачів, щоб краще залучити студентів; як утримати увагу студентів; викладання складних понять через комікси; ChatGPT і генеративного штучного інтелекту; використання VR для зміни ставлення студентів-медиків до літніх пацієнтів; використання емоційного навчання для сприяння залученості та критичного мислення; як гумор стимулює критичне мислення, креативність і комунікативні; як використовувати гумор для покращення розуміння студента; мистецтва привнесення гумору в клас; знайомства зі створенням квестів; як відеоігри можуть допомогти залучити студентів; використання цифрових квестів для сприяння залученню студентів тощо.

Детальніше: https://is.gd/bAS2hL

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-02
Поширити
ОЕСР: СТАН ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ПРИНЦИПІВ АІ ОЕСР ЧОТИРИ РОКИ ПОТОМУ

ОЕСР: СТАН ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ПРИНЦИПІВ АІ ОЕСР ЧОТИРИ РОКИ ПОТОМУ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Стан імплементації Принципів АІ ОЕСР чотири роки потому» із серії «Документи ОЕСР із штучного інтелекту».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Стан імплементації Принципів АІ ОЕСР чотири роки потому» із серії «Документи ОЕСР із штучного інтелекту».

У ньому йдеться про Рекомендації щодо штучного інтелекту «Принципи ШІ ОЕСР», що були ухвалені Радою ОЕСР у 2019 році. Документ містить п’ять принципів, заснованих на цінностях, і п’ять рекомендацій для країн ОЕСР та економік-партнерів, які приєдналися до них для сприяння відповідальній і надійній політиці штучного інтелекту. У звіті аналізуються ініціативи, започатковані країнами в усьому світі для впровадження Принципів АІ ОЕСР, про які було повідомлено OECD.AI Policy Observatory станом на травень 2023 року. Також у ньому надається огляд національних стратегій у сфері АІ, зокрема їхніх органів нагляду та моніторингу, експертних консультативних груп, а також системи моніторингу та оцінки. Обговорюються різні регуляторні підходи, які країни застосовують для забезпечення надійності штучного інтелекту. До них належать національні етичні норми та принципи, нові регуляторні норми, що стосуються ШІ та регуляторні «пісочниці». Крім того, у звіті пропонуються приклади політичних рішень для кожного з десяти принципів штучного інтелекту ОЕСР, щоб сприяти перехресному навчанню політиків.

Детальніше: https://is.gd/Vv7WrT, https://is.gd/oxArX2, https://doi.org/10.1787/835641c9-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2023-11-01
Поширити
ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ТА АКАДЕМІЧНА ЧЕСНІСТЬ: ДОСЯГНЕННЯ БАЛАНСУ

ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ТА АКАДЕМІЧНА ЧЕСНІСТЬ: ДОСЯГНЕННЯ БАЛАНСУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джорджини Чамі «Штучний інтелект та академічна чесність: досягнення балансу».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джорджини Чамі «Штучний інтелект та академічна чесність: досягнення балансу».

У ній наводиться погляд на те, як університети можуть заохочувати етичне та прозоре використання інструментів штучного інтелекту для підтримки навчання, водночас захищаючи від неправомірних дій. Наголошується, що нинішня хвиля генеративного штучного інтелекту спричинила великі дебати та дискусії у сфері вищої освіти. Авторські статті, блоги та стрічки соціальних мереж сповнені запитань без чітких відповідей, проте викладачам необхідно зрозуміти, як адаптуватися та що прийняти. Джорджини Чамі вважає, що вкрай важливо вирішити потенційні етичні проблеми, які супроводжують інтеграцію ШІ і викликають питання, зокрема: який потенційний вплив ШІ на академічну чесність; чи будуть технології сприяти шахрайству; якою мірою дані або інструменти, створені ШІ, мають бути дозволені для викладання і навчання в університетах; як адаптувати навчання у світі, де більшість людей можуть звернутися до технологій за відповіддю. Розглядаючи ці проблеми, автор доходить до висновків: текст, згенерований штучним інтелектом – це новітнє зрушення у вищій освіті, яке спонукає замислитися над тим, що означає навчання зараз і в майбутньому; ШІ підвищує доступність інформації та може розв’язувати складні задачі, аналізувати великі обсяги даних і ухвалювати рішення з мінімальною участю людини; використання ШІ та інших технологічних інструментів за своєю суттю не перешкоджає навчанню, вирішальним фактором є те, як використовувати технологію, зберігаючи при цьому академічну чесність; незважаючи на обмеження, важливо вивчити потенціал технологій для підвищення продуктивності студентів та покращення їхнього досвіду навчання; в академічному письмі використання таких інструментів, як Quillbot і Grammarly, допомагають студентам покращити свою письмову роботу, зокрема, виразу мови та виправляючи орфографічні, граматичні помилки, пунктуаційні помилки або незручні формулювання. Такі інструменти, як ChatGPT-3 і GPT-4, також можуть допомогти в ефективному написанні; ШІ може і має бути доповненням до навчання студентів, а не його заміною. Здатність критично оцінювати текст є важливою академічною навичкою, яка ставатиме дедалі ціннішою в міру того, як студенти знайомитимуться з великою кількістю контенту, створеного ШІ; майбутні зусилля мають бути зосереджені на визначенні «належного використання» інструментів ШІ. Студенти повинні бути обізнані не тільки про можливості, а й про обмеження ШІ. Таким чином, університети виховуватимуть покоління студентів, які вміють використовувати технології, але також володіють критично важливими навичками для розуміння та ефективного застосування. Університети, які вдумливо використовують ШІ для забезпечення збереження людської взаємодії, критичного мислення та цінності поглибленої освіти, імовірно, процвітатимуть у цьому новому освітньому ландшафті. Важливо знайти баланс, за якого ШІ покращує і підтримує, а не порушує процес навчання.

Детальніше: https://is.gd/MS4KEA, https://is.gd/vA2YSB

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-31
Поширити
ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО ПЛАГІАТ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ В ЄВРОПІ

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО ПЛАГІАТ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ В ЄВРОПІ

На сайті Європейської Комісії у розділі «Європейський освітній простір. Якісна освіта та навчання для всіх» представлена публікація «Що потрібно знати про плагіат під час навчання в Європі».

На сайті Європейської Комісії у розділі «Європейський освітній простір. Якісна освіта та навчання для всіх» представлена публікація «Що потрібно знати про плагіат під час навчання в Європі».

У ній розглядаються основні поняття плагіату, його вплив на навчання та як правильно цитувати джерела, щоб зберегти академічну доброчесність. Зазначається, що плагіат – це використання чужої роботи або ідей без належної згадки про авторство. Багато європейських університетів мають суворі визначення та політику і, щоб уникнути потенційних проблем, необхідно заздалегідь ознайомитеся з ними. Плагіат може набувати різних форм: від копіювання та вставки тексту безпосередньо з джерела до перефразування без цитування. Наслідками плагіату можуть бути: невиконання завдання, не складання іспиту або відрахування. Крім того, це може зіпсувати академічну успішність і вплинути на майбутні кар’єрні перспективи. Щоб уникнути плагіату необхідно дотримуватись загальних правил: цитувати джерела правильно – завжди вказувати автора, точно цитуючи джерела, і дотримуватися правил цитування університету; використовувати інструменти для виявлення плагіату – багато установ надають доступ до програмного забезпечення для виявлення плагіату, ці інструменти можуть допомогти виявити ненавмисні випадки плагіату і своєчасно виправити їх; зрозуміти перефразування – використовуючи чужі ідеї чи слова, обов’язково висловлювати їх своїми словами та цитувати; почати свої дослідження та написання роботи слід заздалегідь – поспіх може призвести до плагіату; використовувати інструменти штучного інтелекту – перевірити позицію університету щодо використання інструментів штучного інтелекту, таких як ChatGPT, та того, як його цитувати; отримати допомогу коли знадобиться – якщо не знаєте, як правильно цитувати чи перефразувати, порадьтеся з професорами чи університетськими письменницькими центрами.

Детальніше: https://is.gd/EFsl6N

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EC #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-31
Поширити
ОЕСР: ПРОГНОЗ МІЖНАРОДНОЇ МІГРАЦІЇ 2023

ОЕСР: ПРОГНОЗ МІЖНАРОДНОЇ МІГРАЦІЇ 2023

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила чергове видання звіту «Прогноз міжнародної міграції 2023» із серії «Перспективи міжнародної міграції».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила чергове видання звіту «Прогноз міжнародної міграції 2023» із серії «Перспективи міжнародної міграції».

У ньому аналізуються останні зміни в міграційних рухах та залученні іммігрантів до ринку праці в країнах ОЕСР; відслідковуються останні зміни політики в управлінні міграцією та інтеграції в країнах ОЕСР. Це видання містить дві спеціальні глави: про інтеграцію матерів-мігранток у ринок праці та про моделі народжуваності серед мігрантів у країнах ОЕСР. Прогноз також містить примітки по країнах і детальний статистичний додаток. Зокрема, за результатами дослідження у звіті зазначається: міграція постійного типу до країн ОЕСР зросла на 26% у 2022 році порівняно з 2021 роком, попередні дані за 2023 рік свідчать про подальше зростання; сімейна міграція залишається основною категорією в’їзду для нових мігрантів постійного типу, становлячи 40% усієї міграції, тоді як керована трудова міграція та вільна мобільність становлять по 21%; у 2022 році найбільшими країнами походження шукачів притулку в ОЕСР були Венесуела (221тис.), Куба (180 тис.), Афганістан (170 тис.) і Нікарагуа (165 тис.); у більш ніж половині країн ОЕСР рівень зайнятості мігрантів є найвищим за понад два десятиліття; матері-іммігранти стикаються з непропорційно невигідним становищем як порівняно з жінками-іммігрантами без дітей, так і порівняно з їхніми однолітками, які народилися в місцевих країнах. У середньому по ОЕСР різниця в рівнях зайнятості між іммігрантами та матерями, які народилися в країні, становить 20 процентних пунктів.

Детальніше: https://is.gd/8PlH3U, https://is.gd/GWKegS, https://doi.org/10.1787/b0f40584-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-10-30
Поширити